خانه

دستیابی به رؤیاها

  • دستیابی به رؤیاها

    هر کسی رؤیاها و آرزوهایی برای خودش دارد. رؤیاها باعث می شوند که قدر زندگی را بدانیم و بیشتر تلاش کنیم. وقتی به رؤیاها و آرزوهایمان برسیم و آن ها به واقعیت تبدیل شوند، بعد از مدتی برای ما عادی می شوند. دوباره دنبال آرزوهای جدید می رویم. خاصیت زندگی همین است، چون همیشه نیاز داریم در زندگی اهدافی را دنبال کنیم، همیشه رو به جلو حرکت کنیم. اهداف با ارزشی که باید برای رسیدن به آن ها تلاش کنیم. برای این که رؤیاهایتان به واقعیت تبدیل شوند، هیچ وقت نمی توانید یک شبه به موفقیت برسید. باید سخت تلاش کنید و خویش انضباطی داشته باشید. قدم به قدم، به رؤیاهایتان نزدیک می شوید، اگر واقعاً بخواهید. این 8 تکنیک کوچک برای دنبال کردن اهداف به شما کمک می کند تا روز به روز به رؤهایتان نزدیک تر شوید. 

    1.تعیین اهداف
    برای این که رؤیاها به واقعیت تبدیل شوند، باید اهداف ملموسی داشته باشید. اهدافتان را تنظیم کنید و آن ها را مرتب پیگیری کنید. حتماً نباید اهداف خیلی بزرگی داشته باشید، حتی اهداف کوچک نیز به شما کمک می کنند تا به رؤیای نهایی خود نزدیک تر شوید. این اهداف باید تبدیل به قسمت های مهم زندگی شما شوند و برایشان وقت زیادی بگذارید. اهداف را تنظیم کنید تا به رؤیای خود برسید. بعد از آن به دنبال یک رؤیای جدید بروید.

    2.هر روز به دنبال رؤیای خود باشید.
    رؤیایتان هر چیزی که هست، هر روز برای آن تلاش کنید. اگر رؤیای شما این است که یک بازیکن حرفه ای شوید، پس باید هر روز تمرین کنید. اگر می خواهید یک گیتاریست شوید، باید هر روز گیتار بزنید. اگر می خواهید یک نویسنده شوید، باید هر روز بنویسید. تمام رؤیاها مستلزم اشتیاق، علاقه ی شدید و سخت کوشی هستند. بتدریج در هدفی که دارید بهتر و بهتر شده و به رؤیایتان نزدیک تر می شوید، بدون این که حتی بفهمید!

    3.برنامه ی زمانی برای تمرکز کردن
    برای رؤیاها و اهدافتان برنامه ی زمانی مشخصی داشته باشید. به دیگران اجازه ندهید این برنامه ریزی را به هم بزنند. برنامه ی زمانی خود را در خلوت تنظیم کنید و از آن برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. باید روی رؤیای خود تمرکز کنید و خویش انضباطی داشته باشید. اگر از مسیر رؤیای خود منحرف شوید و تمرکزتان به هم بخورد، عقب می افتید و باید دوباره شروع کنید. در طول این مدت تمرکزِ زیاد را تمرین کنید. تمام چیزهای دیگر که حواس شما را پرت می کنند، کنار بگذارید.

    4.خواندن و گوش دادن
    کتاب ها، مقالات و وبلاگ ها را بخوانید. به اخبار و مصاحبه ها گوش دهید. سعی کنید هر روز صبح در حال صبحانه خوردن یا ورزش، مطالب با ارزشی بخوانید یا به آن ها گوش دهید. ترجیحاً داستان های موفقیت آمیز را درباره ی کسانی بخوانید که به رؤیاهایی شبیه رؤیاهای شما رسیده اند. در این صورت دانش و آگاهی زیادی به دست می آورید و این داستان ها هر روز به شما انگیزه می دهند و به شما کمک می کنند که مثبت فکر کنید.

    5.یک شبکه ارتباطی قوی بسازید.
    در مهمانی ها و شام با دوستان و .... از هر فرصتی استفاده کنید تا از دیگران چیزهایی یاد بگیرید و یک شبکه ی ارتباطی قوی بسازید. نسبت به افراد جدید با روی باز برخورد کنید و همیشه به دیگران کمک کنید، حتی اگر در آن لحظه مزایا یا منافع مستقیمی برای شما نداشته باشد. مهم نیست در زندگی می خواهید به چه چیزی برسید، این روابط، کمک به دیگران و ... در یادها خواهد ماند و یک روزی به کارتان می آید. شاید آن افراد تأثیر بسزایی در اتفاقاتی که می افتد داشته باشند و در دراز مدت برای رسیدن به رؤیاهایتان مفید باشند.

    6.پیشرفت ها و استراتژی های خود را هر چند وقت یک بار بررسی کنید.
    استراتژی ها و پیشرفت اهداف خود را هر چند وقت یک بار ارزیابی کنید. شاید نیاز داشته یاشید اهدافتان را دوباره تنظیم کنید یا تغییر دهید. شاید به اهداف دیگری نیاز داشته باشید. آیا نتایجی که انتظار داشتید را به دست آوردید؟ کارهایی که انجام می دهید را مدام ارزیابی کنید و اگر لازم شد آن ها را تغییر دهید. حفظ مسیر و استراتژی های موفقیت و نحوه ی رسیدن به آن، اطلاعات ارزشمندی است، برای این که بدانید چه چیزهایی مفید است و چه چیزهایی نیست. از این طریق از اشتباهات خود درس می گیرید و پیشرفت می کنید. ارزیابی روش ها لازم است، چون می فهمید در مسیر درستی قرار دارید یا نه.

    7.هر روز 30 دقیقه ورزش کنید.
    از بدن و روح خود مراقبت کنید. برای این که ذهنی منظم، پربار، خلاق و با انگیزه داشته باشید، باید سالم بمانید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید. چون برای ذهن و انگیزه ی شما مثل معجزه می ماند.

    8.هر پیروزی و موفقیتی را جشن بگیرید.
    وقتی به اهداف مورد نظرتان رسیدید، جشن بگیرید و خودتان را تحسین کنید. شما به اهدافتان رسیدید و باید برای آن پاداش بگیرید! سرگرمی و لذت را فراموش نکنید و موفقیت های خود را در طول مسیر جشن بگیرید. این کار به شما انگیزه می دهد و احساس می کنید که در حال حرکت رو به جلو هستید و روز به روز به رؤیایتان نزدیک تر می شوید. البته این جشن ها باید برای شما جذاب باشند. مثلاً برای خودتان یک هدیه کوچک بخرید یا با دوستانتان شام بیرون بروید. هر چیزی که به شما انگیزه دهد.

    این تکنیک های کوچک را به خاطر بسپارید، می بینید که هر روز به رؤیاهایتان نزدیک تر می شوید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها موفقیت ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان