خانه

ده اقدامی که افراد موفق قبل از صبحانه انجام می دهند

  • ده اقدامي که افراد موفق قبل از صبحانه انجام مي دهند

     لاورا واندرکم متخصص در مديريت زمان و نويسنده کتاب "موفق ترينها قبل از صبحانه چه کار مي کنند؟ " تاکيد دارد که الويت بندي وظايف بر مبناي اهميت آنها در ابتداي روز براي موفقيت حرفه اي امري بسيار  حياتي است. به عبارتي شروع خوب روز ،به معني استفاده درست از فرصت هاي پيش رو است.و اما چگونه روز خوبي را شروع کنيم ؟ اولين گام حياتي استفاده از علم براي دسترسي به عادات موفقبت آميز است واندرکم از استاد روانشناسي دانشگاه فلوريدا پرفسور روي باميستر مي گويد که رژيم غذايي نامناسب در شب و همچنين ضعف در کنترل خود ، ميتواند باعث لغزش تصميمات در طول روز شود.اگر شما هم خواستار موفقيت هستيد و ميخواهيد راز افراد موفق را بدانيد توصيه ميکنيم به 10 نکته زير توجه کنيد. اقدامات قبل از صبحانه

    1-آنها صبح زود از خواب بيدار ميشوند
    زمان گرايش عجيبي براي فرار از دست شما دارد افراد موفق غالبا مراقب هستند تا تمام لحظات روزشان قابل استفاده باشد آنها دوست دارندهم پياده به محل کار بروند و هم به تمام تلفن ها و جلسات و امور ضرروري شان برسند چرا که بيدار شدن قبل از همه به آنها اجازه ميدهد تا زمان بيشتري را براي انجام کارهايشان داشته باشند. طي نظر سنجي واندرکم از 20 مدير موفق 90 درصد آنها قبل ساعت 6 از خواب بيدار مي شوند. براي مثال مدير عامل شرکت ديزني باب ايگر هر روز براي مطالعه قبل از ساعت 4:30 صبح بيدار مي شود و مديرعامل شرکت پپسي ايندرا نويي حتي قبل از 4 صبح بيدار مي شود !!! 

    2- آنها قدرداني مي کنند
    آيا صبح تان را پرانرژي و با سپاسگزاري شروع ميکنيد و يا با جملاتي مانند اينکه چرا در جاي ديگر يا زمان ديگر نيستيد؟ بسياري از افراد موفق روز خود را با قدرداني شروع ميکنندعکس العمل مثبت به آنها کمک مي کند که نگرش درستي براي تنظيم گامهاي خود داشته باشند و راه را براي داشتن يک روز خوب به همراه اشتياق هموار کنند.
    سپاستين جارز مديرعامل و يکي از موسسان (اي تيپس)نيز با اين نظر موافق است او مي گويد:وقتي از خواب بيدار مي شوم سعي مي کنم به چيزهاي ساده اي فکر کنم که واقعا بابت داشتنشان شاکر هستم مانند داشتن يک خانواده که به داشتن انرژي مثبت من در طول روز کمک ميکند. 

    3-آنها براي روزشان هدف تعيين مي کنند
    اگر مي خواهيد روز مفيدي براي خود رقم بزنيد بهتراست که هدف داشته باشيد. هدف گذاري کردن براي تمام روز فراتر از انجام کارهاي هر روزه است  مانند اجراي موسيقي با ساز مورد علاقه تان.

    4-آنها تخت خوابشان را خودشان درست مي کنند.
    چارليز دوهيگ نويسنده کتاب قدرت عادت مي گويد که مرتب کردن تخت خواب هر روز صبح بعد از بيدار شدن ارتباط مستقيم با عملکرد بهترافراد دارد. او مي نويسد:اين گامي مهم است که عادات خوب را به صورت زنجيره اي در همه ي امور انجام دهيم. به عبارتي   مرتب کردن تخت خواب معجزه نميکند بلکه به صورت خودکار انگيزه ي کار کردن را جهت عملکرد بهتر در افراد بالا ميبرد.اين کار يک يا دو دقيقه  جودي باتن از روانشناسان بنام مي گويد :افرادي که تخت خوابشان را خودشان مرتب مي کنند به احتمال زياد  شغل شان را دوست دارند، آرامش ذهني دارند، بطور منظم ورزش مي  
    کنند، و از زمان استراحتشان لذت مي برند در صورتي که افرادي که تخت خوابشان را مرتب نمي کنند از شغل شان متنفرند، آشفتگي ذهني دارند، از ورزش دوري مي کنند و وقتي بيدار مي شوند  احساس  خستگي ميکنند.

    5- آنها کارهايي که در طول روز قصد انجامش را دارند را ليست مي کنند.
    با ترسيم برنامه ي روز به جاي اينکه ذهنتان را دائما در گير کارهايي کنيد که فراموش کرده ايد مي توانيد کارهايي که بايد انجام شود را براي يک روز موفق با عملکرد بالا آماده کنيد. به عبارتي برنامه ريزي در اول صبح از سر در گمي در کار جلو گيري کرده و کمک ميکند که در مسير درستي قرار بگيريد.مي توانيد ليست کارهاي روزانه تان را بر روي يک کاغذ يادداشت کنيد و مطمئن شويد که اين کارهارا در طول روز انجام داده ايد. وقتي وظايفتان را انجام داديد با چک کردن ليست تان مي توانيد بدانيد چه کارهايي را انجام داده ايد وچه زماني آنها را به اتمام رسانده ايد.
    کيسي گونزالز نايب رئيس شرکت شوتو مي گويد: اين ليست نبايد فقط شامل وظايف کاري باشد بلکه بايد برنامه هاي روزانه مثل کلاس هاي ورزشي و حتي آشپزي کردن را هم نيز شامل شود ، قبل از تهيه ليست جديد امروزتان به ليست روز قبل نگاهي بياندازيد تا از امور انجام نشده اگاهي داشته باشيد.به اين ترتيب هيچگاه چيزي را فراموش نمي کنيد چرا که در اين صورت همه چيز تحت نظر شما خواهد بود.  

    6- آنها روزنامه مي خوانند.
    جف ايملت مدير عامل شرکت (جي اي )روزش را با تمرينات ورزشي شروع مي کند سپس روزنامه مي خواند ، اخبار تماشا مي کند. ديويد کش مديرعامل شرکت ويرجين امريکن به اخبار ورزشي گوش مي دهد و روزنامه اش را در حالي که روي دوچرخه ثابت ورزش مي کند مي خواند.  مهم نيست که روزنامه بخوانيد يا گوشي خود را چک کنيد و يا در حاليکه  صبحانه مي خوريد و روي مبل  
    نشسته ايد اخبار ببينيد ، اينکه شما اين کارها را جزو کارهاي معمول قبل از صبحانه سر تيتر ليست تان مي گذاريد يعني شما اراده کرده ايد که روز موفقيت آميزي را شروع کنيد. 

    7-آنها اولين کاري که انجام مي دهند چک کردن ايميل است.
    چک کردن ايميل در اول صبح ممکن است فقط يک نگاه سطحي به نامه ها باشد اما به دليل اينکه ذهن در اول وقت آمادگي بيشتري براي توجه به نامه هاي پر اهميت را دارد بنابراين انجام اينکار توصيه ميشود. ودر ضمن با برنامه ريزي و اولويت بندي کارهاي مهم و ضروري مي توان روي پروژه هاي چالش برانگيز روز، تمرکز کرد. 

    8-آنها براي روابط خانوادگيشان زمان مي گذارند.
    صبح ها معمولا بهترين زمان براي صحبت کردن با همسرتان است چراکه ممکن است بعد از ظهر به محض رسيدن به خانه و خسته از کار روزانه نتوانيد حتی شام بخوريد . بسياري ازافراد موفق قسمتي از مراسم صبحگاهيشان را صرف ارتباط با شريک زندگيشان مي کنند.واندرکم اشاره دارد به اين که تمام اين ارتباطات صبحگاهي قطعا مي تواند باعث شادي و خرسندي باشد،در اين کار اجباري وجود ندارد يک فرد موفق مي تواند با همسرش در مورد هر چيزي صحبت کند مثل اتفاقاتي که در مسير برايش رخ مي دهد يا از برنامه ريزي هفتگيش يا لوازم منزل ، امور مالي، و موضوعات مهم ديگر. 

    9- آنها ذهن خود را از طريق مراقبه پاک مي کنند.
    اين تئوري را  شايد کمتر شنيده باشيد اما تاثير زيادي پشت اين کار نهفته است. مشغله ذهني مي تواند براي آنها بسيار سخت باشد تا گره هاي ذهني موجود در ليست را باز کنند بنابراين بايد راهي پيدا کنند تا ذهنشان را از افکار در هم بر هم پاک کنند. بسياري از افراد موفق به علت مشغله زياد درون ازدحام افکار هستند که صبح ها مي توانند با مديتيشن و يا عبادت آنرا برطرف مي کنند.مانيشا تاکر مدير اجرايي سابق و مشاور مالي فعلي شرکت متوجه شده است که مديتيشن اثر شگفت انگيزي در بهره وري وي از ذهنش دارد بنابراين مراقبه را در ليست کارهاي قبل از صبحانه او وجود دارد. 

    10- آنها قرار ملاقات براي خوردن قهوه و يا صبحانه با دوستانشان تنظيم مي کنند. 
    اگر شما مي خواهيد براي شام کسي را دعوت کنيد اما فرصت اين کار را نداريد بهترين انتخاب براي شما دعوت براي قهوه يا صبحانه قبل از رفتن به محل کاراست . يک ملاقات در وقت صبحانه کمترين ضرر را براي روز کاري شما دارد. واندرکم اشاره دارد که افراد موفق گاهي درگردهمايي هاي کارگران شرکت مي کنند.کريستفر کالوين کارآفرين و يک وکيل نيويورکي هر چهارشنبه يک ملاقات هنگام صبحانه دارد. او فکر مي کند که اين بهترين ايده براي ارتباط است، زيرا اول صبح احساس سر زندگي و خلاقيت بيشتري وجود دارد در حالي که در پايان روز افکارمان به هم ريخته است.

    مترجم اختصاصي زيباکده : لیلا نوروزی بهار
     


                  


    برچسب ها
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان