خانه

راهنمای خلاصه و مفید برای انتخاب یخچال فریزر:

  • چگونه انتخاب کنیم؟
    یخچال فریزر وسیله مهم و ارزشمندی در منزل به حساب می آید و باید در انتخاب آن دقت کافی به خرج داد چرا که وظیفه مهمی در منزل نگهداری از مواد خوراکی و غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آنها به عهده این وسیله است. معیارهایی که برای انتخاب یخچال فریزر باید مدنظر داشته باشید را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

    مصرف انرژی:
    از آنجایی که یخچال فریزر مدام به برق متصل است و باید روشن بماند مصرف برق آن اهمیت فراوانی دارد نمودار مصرف انرژی به صورت یک برچسب روی دستگاه نصب میشود که از طرف A تا G رتبه بندی شده است هر چقدر مصرف انرژی دستگاهی که انتخاب میکنید به حرف A نزدیک تر باشد (مثلاً: B یا C), مصرف آن بهتر است و هزینه کمتری برای برق(که این روزها گران هم شده است) آن باید بپردازید در حال حاضر با پیشرفت فناوری تولید یخچال فریزرها, میتوانید ساید بای ساید با مصرف انرژیA(یعنی کمترین حد ممکن) پیدا کنید نکته دیگر این که یخچال فریزهایی که فریزشان بالا است بین 5تا15 درصد مصرف انرژی شان کمتر است.

    رنگ دستگاه:
    یخچال فریزهای آمریکایی همیشه مورد علاقه خریداران ایرانی بوده اند اما بد نیست بدانید در کنار آمریکایی ها یخچال فریزرهای آلمانی-ژاپنی-فرانسوی و در سال های اخیر حتی کره ای هم قابلیت ها و کارایی هایی بسیار مناسبی دارند و راحت میتوان سالهای سال از آنها استفاده کرد.
    معمولاً رنگ یخچال فریزرها سفید یا نقره ای(استیل) است اما اخیراً میتوان رنگ و طرح های دیگر یا دستگاه هایی که پانل رویشان عوض میشود پیدا کرد تا با سلیقه و طراحی آشپزخانه شما بیشتر سازگار باشد.

    امکانات اضافه:
    امکانات اضافی که اخیراً روی یخچال فریزرها نصب میشود جالب توجه است اب سرد کن روی در یخچال-یخساز اتوماتیک-محفظه بار-تلویزیون LCD و... وجود محفظه بار که معمولاً برای نگهداری نوشیدنی یا موادغذایی ساده به کار می آید کمک میکند در یخچال را کمتر باز و بسته کنید و مصرف انرژی تان را کاهش دهید اما آنهایی که یخساز اتوماتیک و آب سردکن دارند مصرف برق بالاتری دارند و اندکی گران تر هم هستند ولی خب برای نوشیدن آب خنک خیلی راحت ترند.

    موارد دیگری که به عنوان امکانات اضافی میتوان نام برد عبارتند از:

    * نمایشگر دیجیتال: برای نمایش درجه حرارت-نوع یخ- فعال بودن آب سرد کن- کنترل سرما و... کاربرد دارد.
    * برفک زدایی: اکثر یخچال فریزرها- ویژگی برفک زدایی اتوماتیک را دارند البته این نوع یخچال فریزرها حدود 2برابر آنهایی که این امکان را ندارند انرژی مصرف میکنند .
    * تصفیه هوا(بوگیر): برای جلوگیری از تاثیر نامناسب بوهای موادغذایی بر یکدیگر است.
    * فیلتر تصفیه آب: برای بخش آب سرد کن و یخ ریز نصب میشود تا املاح آن جذب نشود.

    منبع: مجله زندگی ایده آل

       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان