خانه

رهایی از خشکی و ترک خوردگی لب ها در فصل سرما

  • در فصل زمستان اکثر مردم دچار ترک خوردگی و خشکی لب میشوند که این موضوع شاید کل فصل سرما آن ها را درگیر کرده و دغدغه ی ذهنیشان شود و باعث شود اعتماد به نفسشان از بین برود.

    لب ها فقط در این فصل از ما 2چیز را میخواهند: اینکه رطوبت کافی روی لب و رطوبت را نگه داریم.ترک، خوردگی، خشکی، لب

    وقتی در این فصل از بیرون و هوای آزاد  به داخل و هوای بسته و گرم می آییم لبها اصطلاحاً دچار خشکی و شک میشوند و لب ها در این حالت خشک خشک شده و خودمان متوجه میشویم و با زبان رطوبت را برمیگردانیم که این خود یک اشتباه است و باعث میشود در شک دیگری لب قرار بگیرد پس بهتر است با روغن یا وازلین این رطوبت از دست رفته را برگردانیم.

    خیس کردن لب ها مثل پلک زدن یک حرکت غیرارادی است، ما میتوانیم یک کمپرس آب نمک سرد درست کنیم و روی لب ها بگذاریم، اینکه آب سرد را با نمک مخلوط کرده و نیم ساعت روی لب ها میگذاریم و بعد یا وازلین اب ها را چرب میکنیم.

    استراحت دادن لب هم یکی دیگر از مواردی است که لازم است در این وضعیت رعایت شود مثلاً اینکه مدام با زبان لب ها را خیس نکنیم و بگذاریم تا لب در حالت عادی خود بماند و اگر نیاز به مرطوب شدن است حتماً با کرم آن را چرب کنید و اینکه مدام آب میل کنید تا آبرسانی زیادی به لب شود.

    خوردن آب و موز و زدن کره و روغن بادام و روغن زیتون به لب و استراحت و خواب کافی باعث شده تا لب ها کمتر درگیر خشکی و ترک خوردگی شوند.

    اختصاصی سایت زیباکده

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان