خانه

زرد به رنگ آفتابگردان

  • رنگ زرد نیز همچون قرمز یکی دیگر از رنگ های اصلی دایره رنگ است که به واسطه ویژگی های منحصر به فردش همواره چشم نواز به نظر می رسد:

    محبوب قلب ها:
    زرد محبوب همه قلب هاست و چشم ها را به خود خیره می کند صمیمی و بی پرده است و یک رنگ و صادق به نظر می رسد تماشای اشعه گرما بخش خورشید از بین رنگ های سبز درخشان ،احساس آرامش و شادی مطبوعی را در وجود ما برمیانگیزد .پیاده رویدر مناظر رنگی پاییزی ، زمانی که در میان زرد، سرخ ،نارنجی و قهوه ای احاطه شده ایم احساسات شاعرانه ای در ما زنده می کند و خاطرات آن ابدی و فراموش نشدنی هستند زرد شاد و سرخوش است ولی گویی محتاط به نظر می رسد .انسان های روشنفکر و منطقی این رنگ را می پسندند چرا که صراحتی ظریف و صداقتی وابسته به نور و روشنایی در خود دارد . در بین مردم سرزمین های مختلف و گوناگونی فرهنگ های عامه ، خانواده های فرعی رنگ زرد و مرزهای آن ، کاربرد های خاص و متفاوت دارند . مثلاً بعضی ها عقیده دارند که هدیه دادن گل زرد و مرزهای آن ، کاربردهای خاص و متفاوت دارند. مثلاً بعضی ها عقیده دارند که هدیه دادن گا زرد مفهومی از خشم و تنفر را به مخاطب القا می کند ولی آیا واقعاً می توان با تماشای یک رز زرد به این حس رسید ؟ قضاوت با شماست !

    زرد و دیگر رنگ ها:
    زرد در ساختارهای متالیک (فلز گونه) ارزشی قدیمی و والا می یابد آنجا که زرد زعفرانی لباس مخصوص راهبان شرق دور میشودیا آنجا که زرد طلایی همراه با تزئینات افراطی ، جلوه ای مقدس به رادای اسقف ها و کشش ها در مراسم رسمی می بخشد . زرد محبوب نوجوان هاست هنگامی که خالص و پاک است و چیدمان آن با آبی اصلی و مشکی جلوه آن را دوچندان خواهد کرد  مکمل این رنگ در دایره رنگ، بنفش است که شدت درخشش زرد را افزایش می دهد یادمان نرود که لزوما مکمل ها در طراحی لباس ، کارکردهای دایره را ندارند از این رو ابدا اصراری نیست که زرد را حتما با بنفش بپوشید زرد در کنار نارنجی، آجری، قهوه ای، سرخ ، ترکیب رنگارنگی را ایجاد می کند که احساسی از گرما و خوشی را در ذهن بیننده ساخته و پرداخته می کند. کافی است نگاهی به قفسه لباسها ی خود بیندازید بله شما می توانید شال گردن رنگینی از همه این رنگ ها را به یک پالتوی اسپرت مشکی اضافه کنید و در کنار یک جین تیره، دارای یک مجموعه بسیار شیک و چشم نواز باشید.

    ترکیب بندی:
    زردبا افزودن سبز تبدیل به رنگی عجیب و کمی اسرار آمیز می شود می توانید این رنگ تازه را زرد سبز (بعضی ها آن را فسفری می نامند) بخوانید. این رنگ خاصیتی دوگانه دارد و در واقع مرز بصری بین زیبایی و رشد یاهیجان و سرگیجه است اگر زرد سبز کمی چرک باشد و در کنار سیاه قرار  می گیرد احساس ، خطر ، احتیاط و حتی سمی بودن را ایجاد می کند و در عوض وقتی که به سمت زرد گرایش می یابد طراوت و شادابی جوانه های ابتدایی بهار را یاد آور می شود بنابراین استفاده از رنگ سبز زرد در مد و پوشاک وابستگی شدیدی به ترکیب بندی کلی ورنگ های مجاور آن دارد.سبز زرد را با سفید و صورتی همراه کنید و از به کارگرفتن آن کنار سیاه وبنفش بپرهیزید !زرد رنگ اصلی بسیار به رنگ گلبرگ های آفتابگردان نزدیک است و به دلیل شدت درخشندگی آن در سطوح مختلف ، بهتر است از استفاده افراطی و سطوح گسترده در دکوراسیون منزل بپرهیزید.

    در مورد پوشاک، پیشنهاد بر این است که گروه لباس های ست را کنار بگذاریم که در آن انتخاب زرد بسیار جسورانه است بایستی گفت بهتر است این رنگ را درنیمی از لباس یعنی بالا تنه (مثل کت ها، تی شرت ها و نیمتنه ها)یا در پایین تنه مثل (دامن ها و...) به کارگیریم, پارچه های طرحدار زردنیز با توجه به زمینه شان دست ما را برای دوخت و انتخاب لباس های پاییزی باز می گذارند. خاصیت رنگ زرد آن را با نرمی و لطافت و سبکی همراه کرده است بنابراین برای بچه ها انتخاب خوبی است در عین این رنگ در سایز کوچک لباس های آن بسیار خوب میدرخشد و اصلا چشم را نمی زند.زرد با همه نیکی هایش به همان سرعت که ما را جذب می کند می تواند ما را خسته و دل زده کند ولی در جایگاه کاربرد تزئینی قطعا انتخاب خوبی است انواع زیور آلات با سنگهای رنگین که برترینشان نوپاژ و کهربا هستند جلوه زیبایی روی پوست دارند یادمان باشد که در بهار 2009نیز زرد به عنوان رنگ سال شناخته شده .در حال حاضر که روبه پاییز می رویم جلوه ای تیره تر این رنگ خصوصا زرد اگر مورد استفاده اکثر طراحان مشهور برای پاییز 2009 قرار گرفته است زرد نیز همچون قرمز ذاتاً رنگی است و خاصیت انبساط و گسترش بصری داردبه همین دلیل در طراحی لباس ، یاد آوری این نکته مفید است که بدانیم با رنگ زرد درشت تر از آنچه هستیم به نظر خواهیم رسید رنگ زرد چهره های سبز را سبز تر و چهره های سفید را سفید تر نشان می دهدولی با گندمگون ها کاملا همخوانی داردواین رنگ شادابی کودکانه را کنار تفکری منطقی دارد و از انتخاب های مد روز دنیاست. کم کم نسیم های پاییزی در راهند و سبزی برگ ها به زردی می گرایند روزهایتان و رویاهایتان رنگین باد!

    رنگی برای همه سنین:
    زرد متعلق به هیچ رده سنی خاصی نیست همچنان که جنسیت نیز ندارد این رنگ در سایه های متنوع از رنگ های دیگر جلوه های دگرگون شده و مفاهیم مختلفی به خود می گیرد. زرد اگر، زردی است چرک که در دل خود مشکی دارد از این رو انتخاب پسندیده ای برای آقایان است و لیمویی نیز زرد سفید بسیار ملیح و کودکانه ای است که زنانه و دخترانه محسوب میشود.

    منبع: مجله ی زندگی ایده ال

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان