خانه

طرز تهیه پیستو مانچه گو Pisto Manchego، میرزاقاسمی اسپانیایی

  • پیستو مانچه گو  Pisto Manchego یکی از غذاهای سنتی اسپانیاست که بسیار شبیه میرزا قاسمی شمالی است و بسیار ساده و خوشمزه است و مواد لازم برای تهیه آن را همیشه در منزل دارید .این غذا مانند میرزا قاسمی با تخم مرغ نیمرو سرو می شود اما کنار آن نان تست و سیب زمینی مکعبی سرخ شده نیز معمولا قرار می دهند.
     
    مواد لازم:غذا , اسپانیایی
    گوجه رسیده:پنج عدد
    فلفل سبز:یک عدد
    فلفل قرمز:یک عدد
    پیاز:یک عدد
    کدو:یک یا دو عدد
    نمک و فلفل: به میزان لازم
    روغن زیتون:سه قاشق غذاخوری
     
    طرز تهیه:
     
    فلفل ها و کدو را شسته و به اندازه متوسط خرد می کنیم.
    پیاز را پوست کنده و به اندازه مساوی خرد می کنیم.
     
    ابتدا گوجه را می جوشانیم تا پوست آن به راحتی جدا شود.برای این کار قابلمه ای را پر از آب کرده و می جوشانیم .در ظرفی دیگر نیز آب و یخ می گذاریم.سپس گوجه ها را درون آب جوش می اندازیم چند ثانیه صبر می کنیم . بعد آنها را از ظرف آب جوش در می آوریم و بلافاصله به ظرف آب و یخ منتقل می کنیم و در می آوریم.بدین شکل پوست گوجه فرنگی به آسانی جدا می شود. اکنون آن را به اندازه متوسط در می آوریم.
     
    ماهیتابه را داغ کرده و درون آن سه قاشق روغن زیتون می ریزیم و روی شعله متوسط قرار می دهیم.هنگامی که روغن داغ شد فلفل ها و پیاز را به ماهیتابه اضافه می کنیم.نمک و فلفل به میزان دلخواه ریخته و هم می زنیم تا پیاز شفاف شود.کدو ها را اضافه کرده و می گذاریم طلایی شود.گوجه ها را می ریزیم و شعله را کم می کنیم.و می گذاریم همۀ مواد کاملا سرخ شود -حدود 10 دقیقه-گاهی آن را نیز هم می زنیم.
     
    در این مرحله به دلخواه می توانید یک عدد تخم مرغ نیمرو روی آن گذاشته با کمی سیب زمینی مکعبی سرخ شده و جعفری تزئین کرده سپس یک عدد نان تست کنار ظرف بگذارید و این غذای اسپانیولی را حتما امتحان و نوش جان کنید.
    برچسب ها آشپزخانه ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان