خانه

فراموش کردن رابطه ی قبلی

  • فراموش کردن رابطه ای که تمام شده کار راحتی نیست. شکست های عاطفی یکی از دردناک ترین اتفاقاتی هستند که همه ما در زندگی خود تجربه می کنیم. در ابتدای هر رابطه ای حس می کنیم خیلی خوشبختیم و این رابطه تا آخر به همین خوبی ادامه پیدا می کند، ولی یک دفعه به هر دلیلی مشکلات به وجود می آیند و رابطه تمام می شود. تمام کردن یک رابطه جدی اصلاً کار آسانی نیست و بعد از آن در شرایط روحی بدی قرار می گیرید. اما گاهی انقدر از نظر روحی خسته و درمانده می شوید که دلیل اصلی این وابستگی را متوجه نمی شوید.

    وقتی من رابطه ام را تمام کردم، صبح زود که از خواب بیدار می شدم و هنوز در رختخواب دراز کشیده بودم، غرق در افکار منفی می شدم و فقط به رابطه قبلی ام و آن فرد فکر می کردم. اوایل فکر می کردم دیوانه شدم، ساعت های کمی را در روز به خودم اختصاص می دادم و بیشتر اوقات در شبکه های اجتماعی پرسه می زدم تا ببینم خبری از او هست یا نه، یا در حال انجام چه کاری است. از بیرون ماجرا او مثل یک مرد کامل و بی نقص به نظر می رسید، شوخ طبع، جذاب، پر از صفات خوب، اما در واقعیت این طور نبود! دوستانم همه فکر می کردند که من بسیار دلتنگ او هستم و نگران من بودند. واقعاً هم همین طور بود. من فقط به او فکر می کردم، که الان چه کار می کند، در چه وضعی است، آیا رابطه جدیدی را شروع کرده یا نه، آیا دلش برای من تنگ شده یا نه، به من فکر می کند یا نه و .... تمام این افکار من را دیوانه می کرد.

    چیزی که خیلی عجیب بود این بود که من می دانستم این رابطه تمام شده، ولی وقت هایی که بی حوصله و دپرس بودم، مدام به خاطرات خوبی که با هم داشتیم فکر می کردم و آرزو می کردم که ای کاش باز هم تکرار می شدند. اما وقتی به دنیای واقعی بر می گشتم، یادم می آمد که شخصیت واقعی او چطور بود و چه اخلاق هایی داشت. تمام جر و بحث هایمان را به یاد می آوردم، تمام آن دعواها و خاطرات تلخ. رابطه ما رابطه سالمی نبود. سال های سال فکر می کردم می توانم او را تغییر دهم و تبدیل یه یک مرد کامل و پخته کنم، اما امکان پذیر نبود و من نمی خواستم این را بپذیرم. فکر می کردم موفق می شوم. گاهی فکر می کردم مشکل از من است و او هیچ عیبی ندارد. در این مواقع ذهنتان به شما اجازه نمی دهد که واقعیت را ببینید یا بپذیرید.

    •حقیقت این است که من فقط خسته و بی حوصله بودم
    من واقعاً دلم برای او تنگ نشده بود، به او فکر می کردم چون کس دیگری نبود که به او فکر کنم یا وقتم را بگذرانم! من تنها بودم. البته تنهایی گاهی خیلی خوب است، ولی کارهای زیادی وجود دارد که دوست دارید برای انجام آن ها یک همراه و شریک داشته باشید. این فرد آخرین نفری بود که من از نظر احساسی بی نهایت روی او حساب کرده بودم. به خاطر همین هر موقع که بی حوصله و تنها می شدم، ذهنم در آن افکار غرق می شد و فکرش همه جا با من بود.

    •واقعاً این من بودم که این کارها را می کردم؟!
    گاهی اوقات این سوال را از خودتان می پرسید که: "آیا این منم؟!" ، "یعنی انقدر تنها و بی حوصله شدم که فقط به او فکر می کنم؟"  بله، دلیلش فقط همین است! می خواهید بدانید چرا؟
    فرض کنید مردی را ملاقات می کنید که از هر نظر کامل است، چند بار با هم قرار می گذارید و اوقات خوشی را با هم سپری می کنید، یک رابطه تازه که پر از شادی و تجربه است. بعد به هر دلیلی جر و بحث ها شروع می شود و رابطه تمام می شود. بعد چه اتفاقی می افتد؟ ذهنتان در افکاری که مربوط به رابطه های قدیمی است و خیلی وقت بود به آن ها فکر نکرده بودید، غرق می شود! چرا؟ چون الان دیگر کسی نیست که وقتتان را با او بگذرانید و با او صحبت کنید. بنابراین شروع می کنید به انکار کردن و فکر کردن درباره آن فرد و تمام خاطرات خوب و بدی که با هم داشتید.
    گوشه ای می نشینید و به گوشی خود زل می زنید، به این فکر می کنید که به او پیام بدهید یا نه، می روید در صفحه اینستاگرامش، توییتر یا فیس بوک که ببینید چه خبر است و چکار می کند. ولی نباید این کارها را انجام دهید، چون تمام این کارها فقط به خاطر بی حوصلگی است. شما واقعاً دوست ندارید به آن رابطه برگردید. آن فرد برای شما مناسب نیست و خودتان هم این را می دانید! فقط  وقتی کسل و تنها بودید، وقتِ شما را پر می کرد. دیگر هیچ چیزی در مورد او برای شما جذاب نیست، پس از روی احساسی که اصلاً وجود ندارد یا واقعی نیست عمل نکنید.

    •چطور باید رابطه قبلی خود را تمام شده فرض کنید
    اکثر افراد می گویند که این سخت ترین قسمت جدا شدن است، این که چطور از رابطه قبلی کامل جدا شوید و آن را تمام شده فرض کنید. اما واقعاً این طور نیست. چون شما دیگر واقعاً آن فرد را نمی خواهید! او برای شما یکی از درس ها و تجربه های زندگی بود و این چیزی است که شما باید مدام برای خود تکرار کنید. البته قطعاً لحظات سختی رو می گذرانید، اما باید بدانید در طول این دوران چه کارهایی باید بکنید.

    •وقتتان را با دوستانتان بگذرانید
    دوستان بهترین درمان و همراه برای این روزها هستند. در این روزهای سخت در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند بتوانید این دوران را پشت سر بگذارید. به یکی از آن ها پیام دهید یا تماس بگیرید و بگویید که چه حسی دارید. قطعاً وقتی حرفتان را به کسی بزنید و با کسی درد دل کنید، حالتان خیلی بهتر می شود.

    •کارهایی که دوست دارید انجام دهید
    هر کاری که دوست دارید انجام دهید، مثلاً باشگاه بروید، عکاسی یا نقاشی کنید، باید بدانید چه کارهایی را واقعاً دوست دارید انجام دهید و در طول این روزها آن کارها را انجام دهید. همه ما کارهایی را داریم که دوست داریم انجام دهیم. پس وقتتان را به انجام کارهای مورد علاقه اتان اختصاص دهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها روان شناسی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان