خانه

فریم عینک مناسب صورت خود را پیدا کنید

  • آیا می دانید چه طور فریم مناسبی برای صورتتان انتخاب کنید؟ روشی به نام Moscotوجود دارد که می تواند در پیدا کردن یک فریم مناسب به شما کمک کند. (Moscotیک برند معروف آمریکایی است. این کمپانی فریم سازی در شهر نیویورک قرار دارد).

    نکات مهم در این زمینه :

     فریم باید مناسب و اندازه باشد

    چشم ها باید در مرکز فریم قرار بگیرند. این مهم ترین فاکتور در انتخاب یک فریم است، به خصوص در موردفریم هایی با عدسی تدریجی (پیش رونده) و فریم عینک هایی که پزشک آن ها را تجویز می کند.(عدسی تدریجی این امکان را به شما میدهد که با یک عینک هم مطالعه کنید و هم به نقاط دور نگاه کنید ولی بر خلاف عدسی دودید هیچ تفاوت ظاهری با عدسیهای تک دید ندارد.  دراین عدسی هم توانایی دیدن دور و هم دید ننزدیک گنجانده می‌شود و فاصله بین آنها به صورت ملایم تغییرمی‌کند. عدسی‌ها یتدریجی دارای انواع مختلفی می‌باشند و عینکساز برای انتخاب نوع مناسب ممکن استدر مورد شرایط فیزیکی محل کار یا شغل شما سوالاتی بپرسد.)عینک

    صرف نظر از جنس عدسی(شیشه ی عینک) اگر چشم دقیقاً در مرکز قرار گرفته باشد،عدسی ها نازک تر دیده می شوند. (هر چقدر اندازه ی decentrationیا ناميانگرائي کمتر باشد و به حداقل برسد، ضخامت لبه ی عدسی هم کمتر می شود.)

    دسته های عینک باید به اندازه ی کافی بلند باشند که بتوانید آن ها را به درستی تنظیم کنید.دستههای کوتاه اصلاً مناسب نیستند و باعث انحراف در دید شخص می شوند.دسته های کوتاه یا دسته هایی که بد ساخته می شوند، نشان می دهند که کار آن عینک ساز خوب نیست. بنابراین در این مورد دقت زیادی داشته باشید. اندازه ی بینی را هم باید در نظر بگیرید که پل عینک پهن بهتر است یا باریک. برای بینی های پهن پل های پهن و بزرگمناسبهستند و برای بینی های باریک تر پل های باریک (معمولاً با پد بینی هستند که مطمئن شوید فریم کاملاً اندازه است). پل های بزرگ ممکن است بینی بزرگ را بزرگ تر نشان دهند و یا جلب توجه کنند. فریمی که مناسب یک بینی بزرگ باشد، اندازه یآن را کمی کوچک تر نشان می دهد و توجه را بیشتر روی فریم متمرکز می کند. در واقع هر چقدر فاصله ی بین پل بینی و پل عینک بیشتر باشد، بینیتان را بزرگ تر از آن چیزی که هست نشان می دهد! اما این فاصله نباید آنقدر هم کم باشد که انگار عینک به بینی چسبیده است و این طور به نظر برسد که بینی هم جزئی از عینک است! فریم های پلاستیکی اکثراً این طوری هستند. (مثل عینک گروچو مارکسGroucho Marx) . فریم های فلزی در این مورد کمی بهترند.

    یک پل عینک باریک یا کوچک برای یک بینی بزرگ، فریم را روی صورت، بالاتر از آن چیزی که باید قرار می دهد و بیننده نمی تواند از مرکز عدسی ها نگاه کند. جای آن هم روی بینی می ماند. برای بینی های باریک و کوچک پل های باریک مناسب هستند. اگر فریمی برای یک بینی خیلی بزرگ باشد، جای آن هم روی قسمت بالایی پل بینی شخص می ماند و اگر فلزی باشد حتی ممکن است پوست را ببرد.پد های بینی را می توان روی فریم های پلاستیکینصب کردتا فریم کاملاً برای صورت اندازه شود. برای مثال اگر شخصی بینیپهنی داشته باشد و فریم عینکش به گونه هایش برخورد کند، راه حل مناسب اضافه کردن پد بینی است.

    در هنگام انتخاب فریم هایی که با عدسی های تدریجی ساخته می شوند،حداقل ارتفاع مورد نیاز برای این عدسی هاباید در نظر گرفته شود. اگر مطمئن نیستید با یک عینک ساز یا چشم پزشک مشورت کنید. اغلب اوقات بعضی از تنظیمات یا تغییرات را می توان در فریم ها انجام داد، ( مثل باز کردن پل ها، تغییر زاویه و ....) و امکان اضافه کردن (Add) عدسی های تدریجی در نسخه ی تجویز شده (RX) وجود خواهد داشت.

    شکل صورت

    صورت ها 7 شکل اصلی دارند: بیضی، گرد، قلبی، مستطیل، مثلث، مربع و الماس. شما باید فریمی را انتخاب کنید که به شکل صورتتان بیاید. مثلاً به جای یک فریم گرد روی صورت گرد، فریم مستطیلی یا گوشه دار را انتخاب کنید.فروشنده ی عینک هم می تواند بر اساس نسخه، رنگ پوست، شکل صورت و فاکتورهای دیگر به مشتری پیشنهاد کند که کدام فریممناسب تر است.اطلاعات زیر برای شناسایی شکل صورت و انتخاب مدل مناسب به شما کمک می کند:

    بیضی: بالا و پایین صورت کاملاً هماهنگ و هم اندازهاست. هر مدلی برای این نوع صورت مناسب است، به جز طرح های عجیب هندسی.

    گرد: پیشانی منحنی بزرگ و چانه ای گرد، صورتی بدون هیچ زاویه ای، فریم های مربع و یا گوشه دار مناسب هستند.

    قلبی:در این نوع صورت پیشانی پهن ترین قسمت صورت است که به تدریج باریک می شود و به چانه ای تقریباً نوک دار می رسد، طرح های بدون فریم مناسب هستد.

    مستطیلی: صورتی بلند و باریک، فریم هایی که دقیقاً اندازه ی بالا و پایین صورت باشند و اصطلاحاً فیت صورت باشند یا فریم هایی به شکل B مناسب هستند.

    مثلث: سری باریک که صورت به تدریج در قسمت گونه ها و چانه پهن تر می شود. طرح های بدون فریم مناسب این نوع صورت هستند.

    مربع: در این نوع صورت، پیشانی، گونه و چانه پهن است و فک زاویه دار است.خط فک در این نوع صورت ها کاملاً مشخص است. فریم های گرد مناسب این نوع صورت هستند.

    الماس: پیشانی کوچک، شقیقه ای پهن که به سمت ناحیه ی چانه به تدریج کاهش پبدا می کند، فریم های بیضی شکل مناسب هستند و مدل های گوشه دار اصلاً مناسب این نوع صورت نیستند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زیبایی ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان