خانه

قانون هایی برای رستوران رفتن با همسر

  • به خاطر کوچک بودن خانه ها و رنگارنگ بودن و سرویس دادن رستوران ها دیگر کسی سعی نمیکنه اون صفا و محبت رو در خانه فراهم کنه و زحمت پختن چند نوع غذا رو خیلی به خودش نمیده، البته با رفتن به رستوران در بعضی مواقع، مهمانی های ما حالت رسمی تری هم به خودش میگیره، اما برای رفتن به مهمونی یه سری قانون ها هست که برای حفظ ادب و احترام بهتره رعایت بشه که ما در این مقاله به گوشه ای از این موردها میپردازیم:رستوران، نامزد، آداب، رفتار، کلاس
    با وسایل هایی که به زمین افتاده است، چه کنیم؟
    اگر وسایل روی میز از جمله بشقاب و چنگال و قاشق و... کثیف بود خودتان نباید آن را تمیز کنید بلکه باید از گارسون بخواهید این کار رو برای شما انجام دهد و اگر این وسایل بر روی زمین افتاد بهتر است از پیشخدمت خواهید اینکار را انجام دهد و سعی کنید صدای قاشق و چنگال و خوردن شما باعث بی اشتهایی اطرافیانتان نشود.
    زیادی کلاس نگذارید:
    سعی کنید در رستوران غذایی سفارش دهید که برای شما خوردنش سخت نیست چون باعث میشود دست و پایتان را گم کنید اما همیشه یادتان باشد که برای بریدن و خرد کردن غذا، چنگال را با دست چپ و کارد را با دست راست بگیرید و بعد از آن با چنگال آنچه را که میخواهید ببرید و محکم نگه دارید و آن را با کارد ببرید و بعد از بریدن غذایتان، چنگال را به دست راست منتقل کنید و بخورید.
    احوالپرسی طولانی را کنار بگذارید:
    در رستوران اگر دوست یا آشنایی را دیدید نیاز نیست حتماً با او سلام و احوالپرسی طولانی راه بیندازید و یا اینکه سر میز او بروید یا آن را سر میز خود دعوت کنید چون شما رستوران را انتخاب کرده اید که از شلوغی و سروصدا دور باشید پس بهتر است با این رفتارها کسی که با شما به رستوران آمده است را معطل نکنید.
    هر جایی را برای نشستن انتخاب نکنید:
    زمانیکه میخواهید میزی را برای نشستن انتخاب کنید دقت کنید میزی را انتخاب کنید که از شومینه و تلویزیون و میز بزرگ غذا دور باشد و موقع نشستن در صندلی حواستان باشد که همیشه بالاترین صندلی برای افراد مسن تر بهتر است و شما تا آنجایی که میتوانید برای نشان دادن فروتنی خود پایین ترین صندلی را انتخاب کنید و موقع سرو غذا هم دقت کنید غذا در جهت عقربه های ساعت و از سمت چپ سرو شود.
    به هم  نریزید:
    دستمال سفره از شروع غذا خوردن تا زمانیکه شما در رستوران هستید باید روی زانوهای شما باشد و گاهگاهی گوشه های دهانتان را پاک کنید نه عرق های پیشانی و... و در موقع بلند شدن از میز برای آنکه گارسون متوجه شود شما بازمیگردید حتماً دستمال را روی میز به صورت تا شده بگذارید و موقع رفتن دستمال خود را مکچاله نکنید بلکه با تا کردن و مرتب کردن دستمالتان بر روی میز نشان میدهید که به جزئیات توجه زیادی دارید.
    اختصاصی سایت زیباکده
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان