خانه

قبل از انجام جراحی زیبایی این ۸ هشدار را فراموش نکنید!

  • در اینکه جراحی‌زیبایی می‌تواند زندگی شما را زیباتر کند شکی وجود نداردولی گاهی توجه نکردن به بعضی از نکات می‌تواند جراحی شما را به یک کابوس تبدیل کند.
     
    واقع‌بینباشیدعمل زیبایی
    شما نمی‌توانید اعضای بدن یا صورت خود را شبیه فلان هنرمند یا خواننده معروف کنید. گاهی افراد تصاویری از یک فرد معروف یا تصویری از چیزی را که جایی دیده‌اند و دوست دارند مثل همان شوند، به جراح نشان می‌دهند و می‌خواهند اعضای صورت یا بدنشان را مثل آن عکس کنند،‌ ولی این کار ممکن نیست؛ جراح متناسب با وضعیت صورت یا بدن هر فرد کار می‌کند و هیچ‌وقت نمی‌تواند دقیقا آنچه شما در عکس می بینید را تامین کند.
     
    جراحی معجزه نمیکند
    بعضی افراد فکر می‌کنند می‌توانند تمام صورت، بدن یا پوست خود را به‌طور کامل تغییر دهند، گرچه بعضی افراد خاص توانسته‌اند چنین کاری انجام دهند، ولی انجام چنین کاری‌ مستلزم صرف هزینه بسیار بالا و جراحی‌های بسیار متعدد است. یعنی شما، نمی‌توانید با یک‌بار جراحی روی یک عضو، تغییر زیاد و قابل‌توجهی داشته باشید بلکه تغییر قابل‌توجه درکل صورت و بدن، نیازمند هزینه زیاد و جراحی‌های متعدد است که در بسیاری موارد، عاقلانه به نظر نمی‌رسد.
     
    گاهی عوارض جزئی اجتناب ناپذیراست
    انجـام جـــراحی‌های غیرضروری به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود زیرا هیچ جراحی ای به‌طور صددرصد بدون عارضه نیست. در واقع بعد از  هرعمل جراحی ممکن است برای اصلاح و ترمیم بعضی ایرادهای باقیمانده از عمل، جراحی‌های رتوش یا ترمیم نیاز داشته باشد چون هیچ عمل جراحی ای ضمانت صددرصد ندارد پس حواستان باشد هیچ‌وقت به انجام عمل جراحی غیرضروری تن ندهید.
     
    هزینه جراحی زیبایی توسط هیچ بیمه ای پرداخت نمیشود
    هیچ شرکت بیمه‌ای در دنیا، هزینه جراحی‌های زیبایی و همچنین جراحی‌های چاقی و لیزر را پرداخت نمی‌کند. همچنین درنظر داشته باشید هر عمل جراحی‌ای، گاهی ممکن است بعد از جراحی نیاز به ترمیم یا عمل دوباره داشته باشد که انجام مرحله دوم هم مستلزم هزینه است، پس قبل از تصمیم به همان عمل اول، برای همه‌چیز آماده باشید و هیچ‌وقت به دنبال قیمت‌های ارزان یا تخفیف‌های بزرگ نباشید یا به زور و به هر قیمت و تحت شرایط مالی نامساعد، اقدام به جراحی زیبایی نکنید.
     
    به دنبال سرویسهای ارزان نباشید
    هر نوع جراحی،‌ باید در یک سرویس مجهز، اختصاصی و کاملا  امن و توسط جراحی وظیفه‌شناس و باتجربه انجام شود. اگر شما به خاطر استفاده از یک سرویس ارزان‌تر دچار عارضه شوید، هیچ‌وقت خود را نخواهید بخشید، چون عوارض ناشی از آن به‌راحتی جبران‌پذیر نیست.پس پرداخت هزینه بیشتر برای یک جراحی، درصورتی که هزینه بیشتر، منجر به گرفتن نتیجه بهتر و امکانات و تجهیزات بیشتر شود،می‌تواند نتیجه مطلوب را به شما نزدیک‌تر کند.
     
    فریب تبلیغات را نخورید
    هیچ‌وقت به تصویرسازی‌های کامپیوتری اعتماد نکنید. آنچه توسط تغییرات کامپیوتری روی عکس صورت شما انجام می‌شود، اکثرا حین جراحی روی بافت بدن شما امکانپذیر نیست. بافت‌های بدن انسان شبیه یک کاغذ نبوده و جراحی زیبایی مانند نقاشی روی کاغذ نیست یعنی شما به سادگی نقاشی کشیدن نمی‌توانید هرتغییری که دلتان می‌خواهد روی بافت‌های بدنتان انجام دهید.  همچنین عارضه‌های بعد از عمل نیز به سادگی از بین نمی‌روند.
     
    فقط به خاطر خودتان عمل کنید
    جراحی زیبایی را، فقط برای خودتان انجام دهید و به خاطر فشار و اجبار اطرافیان تن به جراحی ندهید. مثلا به دلیل ایرادگیری‌های همسرتان جراحی‌های متعدد زیبایی را برخلاف میلتان انجام ندهید.، بلکه باید در درجه اول، جراحی را برای زیبابودن و بهتر شدن بخواهید، بیشتر فکر کنید و سپس تصمیم درست بگیرید.
     
    ایرادگیر و عجول‌نباشید
    چنانچه شما فردی ایرادگیر، وسواسی و عجول هستید، از انجام جراحی زیبایی اجتناب کنید، زیرا فرایند جراحی به‌طور صددرصد در کنترل جراح نیست و بعضی چیزها ناخواسته، ممکن است به ندرت رخ دهد.به خاطر داشته باشید هدف از جراحی پلاستیک و زیبایی، ترمیم، بهبود و رفع ایرادهای موجود است و این به آن معنا نیست که صددرصد ایرادهای موردنظرتان را رفع کند. مثلا چنانچه شما در حال حاضر از نمره صفر تا ۲۰ به خود نمره ۵ می‌دهید، بعد از جراحی این نمره به ۱۸-۱۷ می‌رسد، ولی شاید هیچ‌وقت به نمره ۲۰ نرسد.
     
    معمولا با جراحی‌های رتوش و درمان‌های تکمیلی دیگر، می‌توان بازهم نتایج جراحی را به نمره ۲۰ نزدیک‌تر کرد. به خاطر داشته باشید حتی مواقعی که فرد جراحی شده مناسب‌ترین فرد باشد و بهترین جراح این کار را انجام داده باشد، بازهم در موارد کمی نیاز به ترمیم با رتوش وجود دارد، پس چنانچه عجول،‌ ایرادگیر و وسواسی هستید عمل نکنید.

    منبع : سیب سبز

    برچسب ها زیبایی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان