خانه

قدر این لحظات طلایی را بدانیم

  • به قول متخصصان موفقیت، درست عمل کردن به برنامه‌هایی که طراحی می‌کنیم، باعث اعتیاد به پیشرفت در ما می‌شود اصلا باعث می‌شود حالمان خوب و خوب‌تر شود و این ماجرا، همین‌طور ادامه داشته باشد.ساعت، زمان
    صبح‌ها یکی، دو ساعت زودتر از خواب بیدار شوید:
    قدیمی‌ها یک چیزی می‌دانستند که می‌گفتند سحرخیز باش تا کامرا باشی، وقتی آدم سحرخیز می‌شود، زندگی‌اش برکت پیدا می‌کند و کارهای بیشتری را می‌تواند انجام بدهد لابد خودتان این ماجرا را بارها امتحان کرده‌اید: روزی که می‌خواستید با دوستانتان به کوه بروید و در تاریک، روشن هوا بیدار شده‌اید و راه افتاده‌اید، اصلا حالتان خیلی بهتر از وقتی بوده که 9، 10 صبح بیدار شده‌اید.

    تماشای تلویزیون را کمتر و کمتر کنید:

    چه خبر است همه‌اش پای تلویزیون نشسته‌اید؟ تلویزیون آدم را جادو می‌کند و یکی از سارقان بالقوه و در بیشتر مواقع بالفعل وقت ماست با این تماشا کردن‌ها، چه چیزی به ما اضافه می‌شود؟ سوادمان بیشتر می‌شود، پول بیشتری درمی‌آوریم، مطالعه بیشتری می‌کنیم یا...؟ البته تماشای بعضی از برنامه‌های تلویزیون می‌تواند باعث پیشرفت ما شود، اما بهتر است این برنامه‌ها را از قبل انتخاب کنیم و همین‌جوری برای وقت‌گذرانی پای گیرنده‌هايمان ننشینیم.

    هنر نه گفتن داشته باشید:

    برنامه‌ای ریخته‌اید، می‌خواهید اجرا کنید، دوستان و همکاران می‌آیند و از شما درخواست‌های مختلف دارند قبول می‌کنید یا نه؟ اگر آدم محکمی نباشید، قبول می‌کنید و خودتان را به دردسر می‌اندازید اما اگر به برنامه‌تان ایمان داشته باشید و آدم محکمی هم باشید،‌ خیلی محترمانه و مودبانه و دلجویانه، یک "نه" زیبا تحویل طرفتان می‌دهید و خودتان را خلاص می‌کنید.

    فقط به زمان حال عشق بورزید:

    گذشته و آینده ارزشمند است، اما هیچ وقت ارزشش به پای زمان حال نمی‌رسد اگر یک پایتان را روی آینده بگذارید و یک پایتان را روی گذشته، دیگر پایی برای گذاشتن روی زمان حال نخواهید داشت و با کله به زمین خواهید خورد عزیزترین دارایی شما، همین زمان حال است که با آن، می‌توانید عشق بیافرینید، دوستی ایجاد کنید، ثروت خلق کنید و خودتان را رشد بدهید به گذشته و آینده هم، در حد و اندازه خودش توجه کنید؛ نه بیشتر و نه کمتر.

    زمان‌های مرده را دریابید:

    در شهرهای بزرگ مخصوصا تهران، ترافیک بیداد می‌کند و زمان‌های زیادی، صرف رفت و آمد می‌شود از این زمان‌ها استفاده کنید مطالعه کنید یا به چیزهایی که دوست دارید و بعدا می‌خواهید به آنها فکر کنید، بیندیشید حالا که وقت دارید و توی ترافیک هستید، به اینها فکر کنید؛ نه وقتی توی خانه یا اداره هستید و باید وقتتان را به خانواده یا کار اختصاص بدهید.
    به زندگی و وقت خودتان برکت بدهید برکت دادن، از همین چیزهای کوچك شروع می‌شود وقتی که انجامشان دادید، می‌فهمید که برکت، برکت می‌آفریند و دیگر، زمانی برای از دست دادن ندارید بالاترین برکت هم، در سحرخیزی است که اصلا تا آخر روز، شما را شارژ می‌کند.


    منبع: مجله موفقیت

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان