خانه

قلم را بردار و موهایت را رنگ کن

  • راحت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید؛ فقط کافی است که حوصله داشته باشید و نکات اولیه در زمینه رنگ کردن مو را بدانید.
    پله اول: انتخاب رنگ مویی مناسب
    اولین اقدام برای رنگ کردن مو، انتخاب رنگ مویی مناسب است . دیگر آن زمان که تنها رنگ های مو ، مشکی و حنایی بود ، گذشت! امروزه هنگام انتخاب رنگ مو با طیف وسیعی از رنگ ها مواجه می شویم که انتخاب را کمی دشوار می کند، اما کافی است رنگ پایه و اصلی را مشخص کنیم و سپس به دنبال تونالیته مورد نظر بگردیم.
    قبل از انتخاب رنگ ورد نظسر باید چند سوال را پیش خود جواب دهید؛ برای چه می خواهید موهایتان را رنگ کنید؟ فقط برای تنوع یا پوشاندن موهای سفید و خاکستری تان؟ می خواهید موهایتان را با رنگ ، سایه و روشن کنید یا کاملا ظاهرتان را با یک رنگ متفاوت عوض کنید؟رنگ مو
    بعد از مشخص کردن هدف تان از رنگ مو ، به فکر انتخاب میزان ماندگاری آن باشید. رنگ موی دایمی می خواهید یا موقت؟ رنگ موی موقت با چند بار شستن از بین می روددر صورتی که رنگ موی نیمه موقت دوام بیشتری دارد و تا چند ماه جواب می دهد . رنگ موی دایم هم که دیگر سلطان رنگ هاست به لحاظ ماندگاری.
    متخصصان زیبایی بر این باورند که انتخاب درست رنگ باید براساس رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ طبیعی مو انجام شود برای این که از بابت رنگ مورد نظر مطمئن شوید ، ابتدا تونالیته رنگ مورد نظر را روشن تر انتخاب کنید تا در صورتی که رنگ حاصل مورد پسند واقع شد ، رنگ تیره تر روی موهایتان خود را نشان دهد. نکته قابل توجه دیگر هنگام انتخاب رنگپ ، این است که اگر موهای طبیعی تان گرم است، قطعا با تونالیته رنگ های گرم راحت تر رنگ می گیرد . برای این که مطمئن شوید رنگ اصلی و طبیعی موهایتان چیست کافی است نگاهی به یکی از عکس های دوره دبیرستان تان بیاندازیدتا از سایه روشن رنگ مو و رنگ پایه آن مطمئن شوید.
    پله دوم: رطوبت رسانی به مو
    قطعا نمی توانید روی دیواری که ترک خورده رنگ بزنید! خب واضح است که اگر موهای خشک وزبری دارید نمی توانید رنگ شان کنید. ابتدا باید کمی به موهایتان برسید. اگر موهای آسیب دیده و شکننده ای داشته باشید، رنگ دانه ها نمی توانند به خوبی رنگ جذب کنند ؛ به همین خاطر بهتر است حداقل یک هفته قبل از این که موهایتان را رنگ کنید استفاده از تونیک مو و نرم کننده را جدی بگیرید. تونیک و ماسک مو باعث رطوبت رسانی می شود . نرم کننده لطافت مورد نیاز را فراهم می کند و زبری و خشکی آن را از بین می برد. همه رنگ موها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که باعث خشکی مو می شوند. حال اگر موهایتان قبل از رنگ خشک باشد ، آسیب جدی تری به موهایتان وارد می شود.
    پله سوم : حوصله داشته باشید
    وقتی خسته اید، سراغ رنگ کردن نروید. رنگ کردن موها باید با دقت و حوصله انجام شود . قبل از رنگ کردن به کمک کمی وازلین ، پیشانی و شقیقه ها و پشت گوش تان را چرب کنید تاپوست تان رنگ نگیرد؛ سپس نوک موهایتان را کمی خیس کنید. از ان جایی که نوک موها زودتر خشک می شود و مستعد آسیب پذیری بیشتری هستند به رطوبت بیشتری هم نیازدارند . خیس بودن نوک موها هم چنین باعث می شود که رنگ بهتر روی موهایتان باز شود و از تیره شدن نوک موها نسبت به سایر بخش ها نیز جلوگیری شود.
    پله چهارم: آماده .... رنگ کنید!
    شانه ای را برداشته و موهایتان را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید . ابتدا فرق وسط سرتان را باز کنید . سپس هر کی را به دو قسمت مساوی دیگر تقسیم کنید. هر یک از بخش ها را با سنجاقی جدا کنید . برای این که رنگ موهایتان یک دست شود و پایین موهایتان تیره تر نشود بهتر است ابتدا کمی از رنگ روشن به نوک موهایتان هدایت کنید. دقت دشاته باشید که جایی از موهایتان از قلم نیافتد . بگذارید رنگ به مدت 20 دقیقه روی سرتان بماند، سپس موهایتان را آبکشی کنی . برای این که رنگ موهایتان ثبات بیشتری داشته باشد و تغییر نگ ندهد بهتر است تا 3 روز بعد از رنگ کردن، موهایتان را با شامپو نشویید و تنها از نرم کننده استفاده کنید. هنگام شست و شوی موهایتان به دمای آب نیز توجه کنید. داغبودن بیش از حد آب ، باعث باز شدن و بزرگ تر شدن کوتیکول می شود که در این صورت رنگ به درون آن نفوذ می کند . هر چه دمای آبی که موهای رنگ شده تان را با آن می شویید پایین تر و آب سردتر باشد بهتر است.
    نکات بعد از رنگ
    حتما از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
    استفاده از نرم کننده را جدی بگیرید. حداقل هفته ی 2 بار از نرم کننده استفاده کنید . نرم کننده خشکی موهایتان را از بین می برد.
    موهای رنگ شده تان را دائما سشوار نکنید . هنگام خشک کردن با حوله نیز حوله را با فشار روی موهایتان نکشید.
    نکته قابل توجه دیگر این است که یکی – دو روز قبل از رنگ کردن ، موهایتان را با شامپو نشویید . روغن های طبیعی مو کف سرتان را برابر هر گونه ترکیب شیمیایی و حساسیت محافظت می کند. حال اگر موهایتان را قبل از رنگ کردن با شامپو بشویید میزان ترشح روغن سرکم می شود . اگر روی موهایتان ژل ، تافت، واکس یا هر محصول آرایش موی دیگری هست اصلا نگران نباشید؛ چون این محصولات تاثیری در فرآیند رنگ نمی گذارد و موهایتان به خوبی رنگ می شود.

    نکات ظریف دیگر برای رنگ کردن موهای بلند، خاکستری ، فرو مجعد
    قطعا برای رنگ کردن موهای بلند 4 دست بهتر از 2 دست عمل می کند. اگر موهای بلندی دارید بد نیست از یکی از دوست هایتان کمک بگیرید .از آن جایی که دمای طبیعی بدن ، فرآیند رنگ کردن مو را تسریع می کند هنگام رنگ کردن موهای بلند ، ابتدا رنگ را از وسط موها به سمت ریشه و نوک موها هدایت کنید.
    موهای مجعد و فر : متخصصان زیبایی معمولا رنگ های دایم را برای موهای فر و خیلی مجعد توصیه نمی کنند . قطعا ترکیبات شیمیایی موجو در رنگ ، خشکی و شکنندگی  این نوع موها را چندین برابر می کند در صورتی که می خواهید تنوعی به رنگ موهایتان بدهید از رنگ موهای نیمه دایمی استفاده کنید.
    موهای خاکستری و سفید: زمانی که رنگدانه های مو دیگر رنگ نمی سازد موها خاکستری وسفید می شوند قبل از رنگ کردن موهای خاکستری و سفید، موهایتان را به یک نرم کننده قوی آغشته کنید رنگ مورد نظرتان را تیره انتخاب کنیدو رنگ مو را به مدت طولانی تری ( 35 دقیقه ) روی موهایتان قرار دهید.

    برچسب ها زیبایی , مو ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان