خانه

ماسک خانگی برای پوست های معمولی

  • استفاده از مواد شیمیایی برای بهبود و درمان پوست، آسیب زیادی به پوست شما می رساند. بنابراین بهتر است از ماسک های خانگی و طبیعی برای درمان پوستتان استفاده کنید. کسانی که پوست معمولی دارند، نسبت به آن هایی که پوست های چرب یا خشکی دارند، خوش شانس تر هستند! ماسک خانگی برای پوست های معمولی
    چون پوستشان هم بافت بهتری دارد، هم بین خشکی و چربی پوستشان تعادل برقرار است. برای درست کردن ماسک صورت می توانید از بعضی میوه ها، سبزیجات و سایر مواد طبیعی استفاده کنید، مثل: هویج، هلو، گلا، گلبرگ گل رز، لیمو، پرتقال، توت فرنگی، خیار، پاپایا، بادام، موز و بسیاری مواد دیگر.

    • ماسک سیب
    یک عدد سیب رنده شده
    2 قاشق غذاخوری عسل
    این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی درست شود. ماسک را برای 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید. بعد صورتتان را بشوئید و با مرطوب کننده نرم کنید.

    • ماسک تخم مرغ و روغن زیتون
    1 قاشق چای خوری روغن زیتون
    زرده تخم مرغ 1 عدد
    مواد را با هم ترکیب کنید. برای 15 الی 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد بشوئید.

    • ماسک توت فرنگی
    ½ فنجان توت فرنگی رسیده
    ¼ فنجان نشاسته ذرت
    مواد را با هم ترکیب کنید و خمیر آماده شده را روی پوستتان بگذارید. مواظب باشید نزدیک چشمانتان نمالید، چون توت فرنگی کمی خاصیت اسیدی دارد. بگذارید 30 دقیقه روی پوستتان بماند بعد صورتتان را با آب سرد بشوئید. این ماسک پوستتان را سرزنده و شاداب می کند.

    • ماسک هلو
    1 عدد هلو
    1 قاشق غذاخوری عسل
    1 قاشق غذاخوری جو دو سر پخته شده
    هلو را کمی بپزید تا نرم شود، بعد آن را له کنید. بعد عسل و جو دو سر را به آن اضافه کنید تا خمیری سفت و با قوام درست شود. ماسک را 10 دقیقه رو صورتتان بگذارید و بعد با آب سرد بشوئید.

    • ماسک خاک رس
    در یک ظرف، خاک رس، گیاه گل گندم یا قنطوریون، جو دو سر پخته شده، یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده و عصاره گل ها (عصاره گل رز برای پوست عالی است) را با هم مخلوط کنید. بعد یک قطره روغن شمعدانی عطری و یک قطره روغن بهار نارنج به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کرده و روی پوستتان بگذارید تا کامل خشک شود. بعد آن را با دقت بشوئید.

    • ماسک عسل و پاپایا
    1 قاشق غذاخوری عسل
    نصف فنجان پاپایا رسیده و له شده
    مواد را با هم مخلوط کرده و روی پوستتان بگذارید. بعد از 20 دقیقه صورتتان را بشوئید.

    • ماسک جعفری و هویج
    ¼ فنجان آب هویج تازه
    1 قاشق چای خوری جعفری تازه
    ¼ فنجان خاک رس سفید
    مواد را با هم مخلوط کنید و ماسک خمیری را روی پوست تمیز بگذارید. 20 دقیقه روی پوستتان بماند. اول صورتتان را با آب گرم بشوئید، بعد با آب سرد بشوئید. این ماسک تا 1 هفته در یخچال تازه می ماند.

    • ماسک خیار
    1 عدد خیار کوچک
    1 فنجان جو دوسر
    مواد را با هم ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد صورتتان را بشوئید.

    • ماسک موز
    ¼ موز له شده
    ماسک را برای 15 الی 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید. بعد صورتتان را با آب سرد بشوئید تا منافذ پوستتان بسته شود.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی , زنان ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • Sima1345 ۱۴۰۱/۴/۱۱
    سلام عزیزم من پنج سال خرج پوستم کردم انقدر دکتر رفتم و پول خرج کردم لک صورتم نرفت.لیزر میرفتم لک صورتم میرفت ولی نمی‌رفتم لک برمیگشت خب مگه چقدر آدم درآمد داره تا عمر داره ماهی یه جلسه چهارصد هزاری بره لیزر.یه جور کرمهای پاکستانی معجزه شب زدم پوستم اولش خوب شد بعدش داغون و نابود شد بعداز قطعش جوش‌های بزرگی زدم که جاش چال شده بدبختی درمان ندارن توروخدا معجزه نزنید همش اشقاله.یه روز خیلی اتفاقی شماره یه خانم رو تو دیوار همدان پیدا کردم که کرمهاش مورد تایید وزارت بهداشت بود تحت نظر دکترا درست میشد خیلی عالی بود لک صورتمو با هزینه خیلی کم برد خدا خیرش بده به من خیلی لطف کرد منو میخام لطفش جبران کنم و یه خدمتی هم به شما عزیزان بکنم شمارشو میذارم براتون خیلی خانم خوب و منصفی بود دلش می‌سوخت ضمانت بازگشت محصول شو تا ده شب میداد.الان لک صورتم کاملا رفته کک‌و مکم رفته .وای صورتم پنج درجه سفید شده انقدر عاااااالی شدم چروکام باز شده اصلا لیفت شده صورتم.کلاچهرمو عوض کرده شاید سیاه بودم انقد تغییر کردم خدا شاهده بگم باورتون نمیشه فقط میگم خدا خیرش بده به حق علی چون دنبال سود نبود الان دوساله لک صورتم برنگشته ولی یکی دو درجه نسبت به اون موقع که کرمو هر شب میزدم تیره شده ها ولی برنگشته به حالت قبلش.منم چون خیلی عذاب روحی کشیدم بخاطر پوستم حرف شنیدم...دوست دارم بگم اطلاع رسانی بشه توروخدا به هرکسی برای کرم اعتماد نکنید مخصوصا الان که کرم دست‌ساز زیاده.این خانم من کارشه دیدم معتبره اینم شمارش09026744639
    از همدان ارسال میکرد اونموقع پیج هم داره تو اینستا والا من سر در نمیارم و پیجش ندارم برید از خودش بگیرید قبل و بعد مشتریهاشو ببینید
    شماهم کرم زدید نتیجه دیدید دعام کنید.دعاها در حق دیگران برآورده میشه

شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان