خانه

ماسک صورت برای پوست های چرب

  • پوست های چرب نسبت به دیگر انواع پوست، نیاز به شستشوی بیشتری دارند. اما اسکراب های ناملایم و درشت و پاک کننده های قوی، منافذ پوست را بیش از حد تحریک کرده و چربی بیشتری را تولید می کنند. ماسک صورت برای پوست های چرب
    برای خلاص شدن از شر چربی اضافه پوست، سلول های مرده و آلودگی هایی که باعث بسته شدن منفافذ پوست می شوند، باید از ماسک های طبیعی استفاده کنید.

    • ماسک خاک رس + عنبرسائل (هاماملیس انجیلی)
    خاک رس از طریق خارج کردن آلودگی ها و کثیفی ها، منافذ عمیق پوست را پاک می کند. عنبرسائل نیز خاصیت جمع کننده و سفت کننده دارد که باعث خشک شدن و بسته شدن منافذ پوست می شود.
    یک قاشق غذاخوری عنبرسائل
    یک قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت
    دو قطره لیموترش (اختیاری)
    این مواد را با هم ترکیب کرده و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. برای مخلوط کردن این مواد از قاشق یا ظرف فلزی استفاده نکنید. با انگشت تمیز ماسک را روی پوستتان بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. اگر پوستتان بیش از حد چرب است، بگذارید 20 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد پوستتان را با آب گرم بشوئید.
    1 پوست های چرب

    • ماسک عسل + سفیده تخم مرغ
    سفیده تخم مرغ معمولاً در ماسک هایی که برای سفت کردن پوست استفاده می شوند، به کار می رود. در واقع باعث خشک شدن پوست می شود. جو دوسر نیز چربی پوست را جذب کرده و پوست مرده را لایه برداری می کند و در نهایت باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. مقداری هم عسل اضافه کنید، چون خواص درمانی زیادی برای پوست دارد.
    یک عدد سفیده تخم مرغ
    یک قاشق غذاخوری عسل
    آرد یا سبوس جو دوسر
    سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید. بعد عسل را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید تا کمی کف کند. در نهایت سبوس یا آرد جو دوسر را به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. ماسک را روی صورتتان بگذارید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید، (اطراف چشم ها نمالید). 10 دقیقه روی پوستتان بماند، بعد صورتتان را با آب گرم بشوئید.
    2 پوست های چرب

    • ماسک سیب + لیمو ترش
    سیب و لیمو ترش هر دو حاوی اسیدهای طبیعی میوه هستند که پوست را لایه برداری کرده و چربی پوست را از بین می برند. سیج یا مریم گلی گیاهی است که خواص سفت کنندگی دارد و منافذ پوست را می بندد. می توانید از اسطوخدوس یا نعناع خشک شده نیز استفاده کنید، چون همان تأثیر را دارد.
    یک قاشق غذاخوری پوره سیب
    یک قاشق چای خوری آب لیموترش
    یک قاشق چای خوری مریم گلی خشک شده
    مواد را با هم ترکیب کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید. بعد صورتتان را با آب گرم بشوئید.
    2 پوست های چرب



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی , زنان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان