خانه

مراقبت از مو

  • ما در حدود 100 هزار تار مو روی سرمان داریم هر ساقه مو سه لایه دارد، کوتیکول یا لایه بیرونی از دو لایه داخلی محافظت می کند. درخشندگی موها یکی از نشانه های سلامتی مو است زیرا لایه های مو به آرامی خوابیده  اند و نور را منعکس می کنند همچنین  لایه های داخلی را از آفتاب ، گرما و دیگر مواردی که باعث آسیب رسانی به مو می شوند حفظ می کنند.

    ساقه در موهای خشک به خوبی سبب حفاظت از لایه های داخلی نمی شود و به راحتی می شکند. نوع مو  می تواند روی درخشندگی مو تاثیر بگذارد. سبوم که یک روغن طبیعی بر روی مو است موهای صاف را بهتر از موی فر پوشش می دهد و به همین دلیل است که موهای صاف درخشان تر و دارای جلوه بهتری هستند.

    بر حسب اینکه موهای فرد چقدر بلند است یا میزان رشد آن چقدر است انتهای مو نیز مربوط به زمان قبل تری است و اینکه شما چگونه از موهای خود مراقبت می کند در حفظ مو های بلند مهم است. در زمانی که موهای خیس دارید به آرامی با موها برخورد کنید و سشوار داغ نکشید. اگر هر روز موهای خود را می شورید که لزومی هم به آن نیست زیرا باعث آسیب رسانی به مو می شود حتما از شامپوهای ملایم استفاده کنید.

    همیشه موهای خود را محکم نبندید و زمانی نیز به موهای خود استراحتی بدهید. اگر می خواهید مجددا موهای خود را صاف یا رنگ کنید بین دو زمان فاصله ای را در نظر بگیرید تا موها کمی رشد کرده باشد. این طبیعی است که هر فردی تعدادی مو در روز که حدود 100 عدد است از دست بدهد تا موهای جدید جایگزین شود. ریختن موها می تواند موقت یا همیشگی باشد و درصورت ادامه باید به پرشک مراجعه نمایید. همانند دیگر قسمت های بدن با تغذیه درست، ورزش و محافظت از گرما، سرما و نور خورشید موهای سالم تری خواهیم داشت.




    مترجم اختصاصی زیباکده مریم شهریاری
    برچسب ها مو ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان