خانه

مسواک معمولی یا برقی ؟

  • همیشه وقت انتخاب و خرید مسواک که می شود، کمی گیج می شویم و مسواکی می خریم که مطمئن نیستیم مناسب است یانه. انتخابی که در سلامت دهان و دندان تعیین کننده است.
    شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که نتوانید اهمیت سلامت دهان را به درستی تخمین بزنید. هم در مورد سلامت دندان و هم در مورد سلامت عمومی دهان . در حقیقت بیماری های لثه یکی از عوامل خطر زا برای سلامت عمومی بدن است و می تواند باعث بیماری های خطرناکی نظیر مشکلات قلبی یا دیابت شود. از زمان بچگی و نوجوانی همه ما تصور می کنیم که مسواک به طور منظم روشی است که به کمک آن می توانیم دندان هایی تمیز، سالم و زیبا داشته باشیم. اما کدام مسواک از بقیه بهتر است؟مسواک

    پیشنهادات کلی برای انتخاب مسواک
    مشخصه های مختلفی وجود دارد که هنگام انتخاب مسواک باید به آن توجه کنید. بدون در نظر گرفتن اینکه برقی است یا معمولی.
    اندازه: بهترین مسواک برای شما مسواکی است  که با آن بتوانید به همه نقاط دهان تان به راحتی دسترسی پیدا کنید. برای بسیاری از بزرگسالان مسواکی با پهنای سر 25/1 سانتی متر و ارتفاع 5/2 سانتی متر بهترین گزینه است که با آن به راحتی می توانند به همه قسمت های دهان دسترسی داشته باشند. مسواک های بزرگتر از این هم در بازار وجود دارد اما ممکن است شما با آن ها قدرت مانور کمتری برای دسترسی به نقاط سخت مانند کناره ها وعقب دندان های آسیاب است.مسواک خوب باید دسته مناسب و بلندی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را در دست تان نگه دارید.
    تنوع دندانه مسواک: اگر برای خرید مسواک معمولی یا تعویض سر مسواک های برقی به داروخانه مراجعه کنید؛ اولین سوالی که از شما می پرسند این است که آیا دندانه های نرم، معمولی یا سفت می خواهید . برای اکثریت افراد انتخاب دندانه نرم بهترین و مناسب ترین گزینه است. ممکن است با توجه به قدرت دنان های شما و با توجه به قدرتی که مسواک می زنید، دندانه سفت یا معمولی به مینای دندان تان آسیب برساند. برای اینکه هنگام مسواک زدن بتوانید بیشتر ازدندان هایتان مراقبت کنید بهتر است از مسواک هایی استفاده کنید که نوک دندان های آن منحنی و گرد باشد. پیشنهاد کارشناسان : برای اینکه از کیفیت مسواک و میزان سفت یا نرم بودن آن مطمئن شوید بهتر است از دندان پزشکتان کمک بگیرید. یا به دنبال مسواک های معمولی یا برقی بگردید که استانداردهای مخصوص را داشته باشد. با مسواک زدن عادی به راحتی پلاک های تولید شده روی دندان و بیماری های لثه را در مراحل اولیه کاهش داد.

    بهترین نوع مسواک ............ معمولی یا برقی ؟
    تا زمانی که شما به طور منظم مسواک بزنید و با تکنیک درست دهان و دندان تان را بشویید باید بتوانید میزان پلاک ساخته شده روی دندان را کاهش دهید و لثه های سالمی داشته باشید . می توانید این مراقبت ها را به طور دقیق هم با مسواک معمولی و هم با مسواک برقی انجام دهید . اما برای انتخاب مناسب باید چند نکته را مدنظر قرار دهید.
    قیمت: اگر چه مسواک های الکتریکی در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند  اما باز هم همیشه قیمت این مدل چندین برابر مسواک های معمولی است. علاوه برقیمت اضافه این مسواک ها نسبت به نوع معمولی آن هر سه الی چهار ماه باید سر مسواک را تعویض کنید. البته اگر استفاده از این نوع مسواک ها راحت تر و بهتر دندان های تان را تمیز می کند بهتر است هزینه آن را بپردازید و از همین نوع استفاده کنید.

    ظاهر و جذابیت: زمانی که نوبت به این مشخصه می رسد زمانی است که پای انتخاب مسواکی به میان می آید که شما بیشتر از همه دوست اش دارید و البته راحت تر می توانید از آن استفاده کنید. بعضی لرزش مسواک های برقی را دوست ندارند برخی هم شاید فکر می کنند که مسواک های برقی بهتر و بیشتر دندان هاشن را تمیز می کند. این شرایط به خصوص در رابطه با افرادی که میزان حرت مسواک در دهان شان محدود است مانند کسانی که از درد لثه رنج می برند بسیار مناسب تر است. اگر ازمسواک زدن لذت می برید، بهتر است در مدت زمان معمولی که همان دو دقیقه است این کار را انجام دهید. برخی از مسواک های برقی تایمر دارند و به این ترتیب شما متوجه می شوید که زمانی که برای مسواک زدن گذاشته اید چقدر است.
    کارآمدی : تعداد بی شماری آزمایش و مطالعات گوناگون توسط دانشمندان صورت گرفته تا مشخص شود که کدام نوع مسواک برقی یا معمولی برای رفع پلاک های تشکیل شده و تمیزی بیشتر آن موثر سات. در حدود 30 تحقیق مختلف که در  این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که هیچ تفاوت مشخص و بارزی این دو نوع مسواک در قابلیت آن ها برای جلوگیری از بیماری های لثه و پلاک های تشکیل شده روی دندان وجود ندارند . اما شواهد نشان می دهند که نوع خاصی از مسواک های برقی که حرکت آن چرخش نوسانی است و دندانه های آن به صورت چرخشی و عقب و جلو حرکت می کنند. نسبت به نوع معمولی تاثیر بیشتری دارند.
    امنیت : اگرچه همه مسواک هایی که مهر استاندارد از نوع ADA دارند از نظر ایمنی قبلا تست شده اند ممکن است برای بعضی از افراد نوع خاصی از مسواک بهتر و ایمن تر باشد اگر از آن دسته افرادی باشید که با شدت و قدرت مسواک می زنید که به دندان و لثه آسیب می رساند مسواک برقی برای تان مناسب تر است چون به این ترتیب فشار کمتری به لثه و دندان وارد می وشد و با ملایمت بیشتری مسواک خواهید زد. برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از مسواک های برقی نسبت به مسواک های معمولی ممکن است میزان باکتری را در جریان خون افزایش دهد.

    بهترین مسواک برای کودکان
    زماین که پای انتخاب مسواک برای کودک تان به میان می آید، پیدا کردن مسواکی که بتوان از آن به طورمنظم و راحت استفاده کند بسیار مهم است. انتخاب های گوناگون هم برقی و هم معمولی برای بچه وجود دارد و البته رنگ ها و طرح های گوناگونی نیز هست که به این ترتیب بچه را برای مسواک زدن تشویق می کند. بعضی از این مدل ها آهنگ هم می زند که به کودک نشان می دهد که چه قدر باید مسواک بزند.

    جهت انتخاب مسواک مناسب برای کودک تان می توانید پیشنهاد های زیر را به کار ببرید:
    به علامت استاندارد و احتمالاً مهر ADA روی مسواک توجه کنید.
    مسواک در سایز کودکتان و با دندانه های نرم انتخاب کنید.
    اگر می توانید از کودک تان هم برای انتخاب نمونه مناسب کمک بگیرید . کمک گرفتن از کودک تان برای انتخاب مسواک جدید و هیجان زده کردن او نسبت به مسواک نو می تواند راه دیگری برای ترغیب او به استفاده از مسواک باشد.

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها زیبایی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان