خانه

معرفی یک زوج معجزه آسا

  • عسل معجزه میکنه:
    همه افراد به طور معمول روزانه ۲۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را از دست می دهند، اماریزش مو بیش از این مقدار باعث کم مویی فرد می شود، علت ریزش مو متفاوت است.
    از جمله نبود تعادل هورمونی، مراقبت نکردن از مو، سوءتغذیه، مصرف بعضی از داروها از جمله داروهای غنی از ویتامین A یا داروهایی که برای درمان بیماری های مختلف مانند نقرس، فشار خون، اختلال تیروئید و افسردگی تجویز می شود، اگر چه ریزش مو ناشی از موارد یاد شده را نمی توان کاملاً کنترل کرد اما با به کار بستن شیوه هایی، می توان آن را کاهش داد، عسل خاصیت های فراوانی دارد که از جمله آن، پیشگیری از ریزش مو است.

    چگونه عسل مانع از ریزش مو می شود؟
    1 - بالا بودن میزان قند عسل، باعث حفظ آب و در نتیجه حفظ رطوبت مو می شود. این رطوبت باعث نرم ماندن پوست دور ناخن نیز می شود.
    2 - عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد که پوست سر را سالم نگه میدارد و شوره سر و در نتیجه ریزش مو را کاهش می دهد.

    خواص عسل:
    1 - نرم کننده بسیار مناسبی است، قبل از حمام یک سهم عسل را با ۲ سهم روغن زیتون مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از حمام به مو بمالید، میزان روغن را بر حسب نوع موی خشک یا چرب تنظیم کنید.
    2 - اگر مو بیش از حد در معرض نور خورشید، قرار بگیرد خشک و کدر می شود، این کدری را می توان با مالیدن مخلوطی از ۲ قاشق غذاخوری عسل و دو پیمانه آب ولرم به مو از بین برد.

    برای پیشگیری از عوارض جانبی مانند ایجاد چسبندگی لازم است به این نکات توجه کنید:
    1 - از عسل به میزان بسیار کمی استفاده کنید.
    2 - برای نرم کردن مو، عسل را با روغن مخلوط کنید.
    3 - هرگز عسل را گرم نکنید.

    درمان ساده و آسان برای مراقبت از مو:
    1 - یک قاشق مرباخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و روغن زیتون به میزان کافی مخلوط کنید و روی پوست سر قرار داده و ماساژ دهید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید، برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، این کار را حداقل هفته ای ۳ بار تکرار کنید.
    2 - مقداری عسل و روغن زیتون را به شامپوی ملایم اضافه و از آن استفاده کنید تا مو تمیز، براق و نرم شود.
    3 - شب یک چهارم پیمانه آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به پوست سر بمالید و روز بعد بشویید.
    4 - زرده تخم مرغ را با مقدار خیلی کم عسل (حدود یک قاشق غذاخوری) مخلوط کنید و به پوست سر بمالید، پس از ۳۰ دقیقه سر خود را بشویید.

    شیوه های دیگر برای مراقبت از مو:
    1 - اگر چه استفاده از عسل برای مراقبت از مو راهکار مناسبی است اما برای به دست آوردن نتیجه بهتر لازم است برنامه غذایی سالمی را اتخاذ کنید؛ به عنوان مثال، میوه های تازه، انواع سبزی، مغز، جوانه، شیر، غلات سبوس دار، سویا و ماهی را که مصرف آن نه تنها برای مو بلکه برای سلامت بدن نیز مفید است، در برنامه غذایی خود بگنجانید.
    2 - برای رفع چربی مو و شوره سر، ۱۵ دقیقه قبل از حمام کردن روی موهای خود آب لیمو بمالید، همچنین ماساژ پوست سر با انگشت، باعث بهبود گردش خون و مانع از ریزش مو می شود.
    3 - ۲ یا ۳بار در هفته، یک لیوان کوچک آب اسفناج میل کنید.
    4 - مصرف آب زیاد نیز مانع از ریزش مو می شود.

    عسل چه میکند:
    * عسل در شلغم:
    این فصل، فصل سرماخوردگیه، درسته که بعضی وقتها از طریق ویروس به ما منتقل می شه و چاره ای نیست که تا پایان عمر ویروس صبر کنیم ولی یه راه هایی هم وجود داره که می شه شدتش رو کمتر کرد، این روزها یه سرماخوردگی ویروسی اومده که با سرفه همراهه، واقعا که آدم رو خفه می کنه.
    راه اول:
     شلغم هرچقدر که مزه نداره، خاصیت داره، مثل پنی سیلین عمل می کنه، برای از بین بردن سرفه، روزی دو سه بار شلغم بار بذارید و گرم میل کنید، مخصوصاً شب موقع خواب بخورید و با کسی صحبت نکنید و بخوابید، روی ظرف شلغم اگه بخور هم بدید که خیلی خوبه، باعث باز شدن مخاط بینی و سینه می شه.
    راه دوم:
    یک عدد شلغم رو بردارید و سر و تهش رو بزنید، از سرش به اندازه یه کلاه بردارید و توش رو با قاشق چایخوری خالی کنید، مواظب باشید تهش سوراخ نشه، یه جوری خالیش کنید که یه لایه نازک تهش بمونه، بعد، حدود یه قاشق غذاخوری توش عسل بریزید، سرش رو خالی بذارید، سپس شغلم حاوی عسل رو توی یه استکان طوری قرار بدید که به ته استکان نرسه، یعنی به بدنه استکان گیر کنه، چند ساعت صبر کنید مثلاً: یک شب تا صبح ملاحظه می کنید که اولا حجم عسل زیاد شده(به خاطر آب انداختن شلغم) و نکته مهم اینکه ته استکان، یه مایعی جمع شده از ترکیب آب شلغم و عسل، همون یک قاشق جمع شده ته استکان، خیلی برای سرفه ها مفیده، همون یه قاشق رو نوش جان کنید، عسل قابل مصرف در 20 مورد مذکور بايد خام و پاستوريزه نشده باشد، زيرا كه آنزيم‏هاي لازم به هنگام عمل پاستوريزه به علت حرارت ديدن از بين مي‏رود.

    * درمان بيماري‏هاي قلبی:
    مخلوطي از عسل و پودر دارچين را تهيه كنيد و به جاي مربا روي نان قرار دهيد و به طور منظم در وعده صبحانه صرف كنيد، اين روش در كاهش كلسترول، جلوگيري از بروز حمله قلبي، تنفس راحت و تقويت ضربان قلب موثر است، بيماران مبتلا به حمله قلبي نيز با مصرف روزانه اين مخلوط از حمله قلبي بعدي در امان خواهند بود، بررسي روي سالمندان در آمريكا و كانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن، شاهرگ‏های حياتی و سياهرگ‏ها خاصيت انعطاف‏پذيري خود را از دست مي‏دهد، عسل و دارچين به شاهرگ‏ها و سياهرگ‏ها قدرتی تازه مي‏بخشد.

    * از بين بردن اثر خارش نيش‏هاي حشرات:
    مخلوطي از يك سهم عسل، 2 سهم آب ولرم و يك قاشق چايخوری پودر دارچين را روی قسمتی از بدن كه احساس خارش مي‏كنيد، قرار دهيد، خارش و درد در عرض يك يا 2 دقيقه فروكش خواهد كرد.

    * درمان التهاب مفصل(آرتريت):
    روزانه، يك وعده صبح و يك وعده شب، مخلوطي از يك فنجان آب گرم، 2 قاشق چاي‏خوري عسل و يك قاشق چاي‏خوري پودر دارچين مصرف شود، اين مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتريت‏هاي مزمن را نيز درمان مي‏كند، بررسي هاي اخير روي 200 بيماری كه قبل از صرف صبحانه از اين مخلوط استفاده كردند نشان داد، 73 نفر از آنان در عرض يك هفته كاملا از درد رهايي پيدا كردند و پس از يك ماه بيشتر افرادي كه قادر به راه رفتن يا حركت نبودند، بدون احساس هيچ دردي توانايي راه رفتن و تحرك خود را به دست آوردند.

    * جلوگيري از ريزش مو:
    قبل از دوش گرفتن مخلوطي از مقداري روغن زيتون داغ، يك قاشق چاي‏خوري عسل و يك قاشق پودر دارچين را به مدت 5 تا 15 دقيقه روي سر قرار دهيد و سپس آن را بشوييد.

    * از بين بردن عفونت مثانه:
    2 قاشق غذاخوري عسل به همراه يك قاشق چاي‏خوري پودر دارچين را با مقداري آب ولرم حل كنيد و آن را بنوشيد، اين روش باعث مي‏شود كه ميكروب‏هاي مثانه از بين برود.

    * درمان درد دندان:
    مخلوطي از يك قاشق چای ‏خوری پودر دارچين و 5 قاشق چای‏خوری عسل تهيه كنيد و روي دندان خراب بماليد، اين عمل را 3 بار در روز تكرار كنيد تا درد تسكين يابد.

    * كاهش كلسترول:
    2 قاشق غذاخوري عسل را با 3 قاشق چاي‏خوري پودر دارچين در يك ليوان چاي حل كنيد و بنوشيد، اين كار ميزان كلسترول خون را طي 2 ساعت به 10 درصد كاهش مي‏دهد.

    *درمان سرماخوردگي:
    به مدت 3 روز از مخلوط يك قاشق غذاخوري عسل با يك چهارم قاشق چاي‏خوري پودر دارچين استفاده كنيد، اين روش براي درمان سرفه مزمن و سرماخوردگي و سينوزيت به‏كارمي‏رود.

    * درمان ناباروری:
    برای برطرف كردن اين مشكل، به مردان توصيه مي‏شود 2 قاشق غذاخوري عسل را قبل از خواب ميل كنند، در كشورهاي چين، ژاپن و خاوردور كه با مشكل ناباروري مواجه‏اند، در طول روز مخلوطي از مقداري پودر دارچين و يك دوم قاشق چايخوري عسل را به طور مرتب روي لثه و داخل دهان خود قرار مي‏دهند تا مخلوط حاصل از طريق بزاق وارد بدن شود، زوجي كه مدت 14 سال بچه‏دار نمي‏شدند، با شروع مصرف عسل و دارچين پس از مدت كوتاهي صاحب دوقلو شدند.

    * درد معده:
    مصرف عسل و پودر دارچين علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نيز درمان مي‏كند.

    * قويت سيستم ايمني:
    استفاده روزانه از عسل و پودر دارچين سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و بدن را از حمله باكتري و ويروس محافظت مي‏كند، دانشمندان دريافتند كه عسل داراي مقدار زيادي ويتامين و آهن است، مصرف مداوم عسل، گلبول‏هاي سفيد خون را تقويت مي‏كند تا بتواند با باكتري‏ها و بيماري‏هاي ويروسي مقابله كند.

    * رطرف كردن سوءهاضمه:
    قبل از هر وعده غذا، پودر دارچين را روي 2 قاشق غذاخوري عسل بريزيد و ميل كنيد تا از ترشح اضافي اسيد معده رهايي پيدا كنيد؛ زيرا اين مخلوط غذاهاي سنگين را به راحتي هضم مي‏كند.

    * جلوگيري از آنفلوآنزا:
    دانشمندي در اسپانيا ثابت كرده كه مخلوط عسل و دارچين داراي مواد مفيد طبيعي است كه از ميكروب‏هاي آنفلوآنزا و سرماخوردگي جلوگيري به عمل مي‏آورد.

    * افزايش طول عمر:
    مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچين مانع پيري زودرس مي‏شود، مخلوطي از 4 قاشق چاي‏خوري عسل، يك قاشق چاي‏خوري پودردارچين و 3 فنجان آب گرم را با هم بجوشانيد، سپس مخلوط به دست آمده را 3 الي 4 بار در روز به مقدار يك‏چهارم فنجان ميل كنيد، اين مخلوط علاوه بر طراوت بخشيدن و نرم نگه داشتن پوست از پيري زودرس نيز جلوگيري مي‏كند.

    * برطرف كردن جوش صورت:
    قبل از خواب مخلوط 3 قاشق غذاخوري عسل و 1 قاشق چاي‏خوری دارچين را روی جوش‏ها قرار دهيد و روز بعد با آب ولرم بشوييد، تكرار روزانه اين كار به مدت 2 هفته، جوش ها را از بين می‏برد.

    * درمان عفونت‏های پوستی:
    قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوي از عسل و پودر دارچين روی قسمت‏های مختلف پوست، عفونت‏های پوستی و اگزما را نيز درمان می‏كند.

    * درمان سرطان:
    تحقيقات جديد انجام گرفته در ژاپن و استراليا نشان داده، سرطان های پيشرفته معده و استخوان به طور موفقيت‏آميزي درمان شده استريا، بيماران مبتلا به اين سرطان ها 3 بار در روز و به مدت 3 ماه يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق چاي‏خوري دارچين را مخلوط و مصرف مي‏كنند.

    * از بين بردن خستگي مفرط:
    مصرف نصف قاشق غذاخوري عسل و مقداری پودر دارچين در يك ليوان آب اول صبح و بعد از ظهر كه بدن با افت نشاط روبه رو است طی يك هفته نيروی حياتی بدن را افزايش می‏دهد.

    * ز بين بردن بوی بد دهان:
    شما می‏توانيد پس از بيدار شدن از خواب با محلولی از يك قاشق چای‏خوری عسل، مقداری پودر دارچين و آب گرم غرغره كنيد تا در طول روز مشكل بوی بد دهان را نداشته باشيد.

    * مشكل شنوايی:
    مصرف روزانه مقدار مساوي از عسل و پودر دارچين در صبح و شب مشكل شنوايي را برطرف مي‏كند، شايان ذكر است، عسل قابل مصرف در 20 مورد مذکور بايد خام و پاستوريزه نشده باشد، زيرا كه آنزيم‏های لازم به هنگام عمل پاستوريزه به علت حرارت ديدن از بين می‏رود.

    معجزه عسل و دارچين:
    همه ما در مورد خواص عسل و دارچين و تاثير معجزه‌ آسای آنها بر درمان بيماری‌ها، اطلاعاتی داريم اما شايد تا كنون كمتر كسی به تركيب اين ۲ اكسير جادويی با يكديگر براي درمان بيماري‌ها توجه كرده باشد، براي مثال تركيب عسل و دارچين با يكديگر و ماليدن آن روی محل دندان درد يا درد‌های آرتروزی، تا حدود زيادی درد را كاهش می‌دهد، معجون عسل و دارچين و روغن زيتون هم به جنگ ريزش مو مي‌رود، گاز معده هم با خوردن تركيب عسل و دارچين درمان مي‌شود، تحقيقات نشان می‌‌دهد كه افزودن عسل و دارچين به چای، ظرف مدت ۲ساعت، سطح كلسترول خون را تا 10% كاهش می‌دهد.
    اگر هم سرما خورديد تا ۳ روز، روزي ۳ بار تركيب عسل و دارچين نوش‌جان كنيد تا سرفه ها قطع شده و سينوس‌ها تميز شوند، همچنين اگر به دنبال كاهش وزن هستيد صبح‌ ناشتا يك فنجان مخلوط آب جوشيده، عسل و دارچين ميل كنيد.

    دارچین با پیری مقابله می‌کند و حاوی میزان قابل توجهی تانین است که قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند.
    دارچین یکی از ادویه‌های بسیار مقوی است که می‌توان آن را در هر خانه‌ای پیدا کرد؛ بسیاری از ما تا اسم دارچین را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد حلیم می‌افتیم.
    این ادویه معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند، یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب میخک را در یک فنجان آب گرم بریزید، در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد، سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد، به این محلول آب نصف لیموترش و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگی‌تان درمان شود.

    دارچین نفخ را از بین می‌برد، همان طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی‌کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند، دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌کند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند، دارچین انرژی‌زاست و روی جسم و روح ما تأثیر گذاشته و انرژی‌مان را بالا می‌برد، برای همین اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید به سراغ دارچین بروید.
    دارچین میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را پایین می‌آورد، دارچین میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد و به همین دلیل میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد، نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه یک تا 6گرم دارچین به مدت 40روز میزان تری گلیسیرید را 23 تا 30 درصد و میزان ldl را به میزان 7 تا 27 درصد کاهش می‌دهد.
    دارچین با پیری مقابله می‌کند و حاوی میزان قابل توجهی تانین است که قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند، روزانه یک قاشق چای‌خوری به غذاهای خود اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشده و بیش از یک قاشق در روز از این ادویه استفاده نکنید.
    دارچین میزان گلیسمی را پایین می‌آورد و با افزایش گلیسمی بعد از صرف غذا مقابله می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود افراد دیابتی برای صرف غذا کمتر دچار مشکل شوند؛ نتایج یک پژوهش پاکستانی که در سال 2003 انجام گرفته است نشان می‌دهد مصرف روزانه یک تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به میزان 18 تا 29 درصد کاهش می‌دهد.
    دارچین اشتها را افزایش می‌دهد و تحریک کننده غدد بزاق و غشای مخاطی معده محسوب می‌شود؛ این ادویه معطر تشکیل شده از یک ترکیب قوی به نام آلدئید سینامیک است که به طور طبیعی اشتها را افزایش می‌دهد.

    برچسب ها تغذیه , زندگی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان