خانه

موقع تغییرات آب و هوا چطور از مریضی در امان بمانیم

  • با تمام شدن زمستان، فصل بهار خیلی چیزها را با خودش به ارمغان می آورد: شکوفه های زیبا، روزهای آفتابی، لباس های آستین کوتاه و نازک و البته سرما خوردگی! تغییرات روز به روز وشدید دمای هوا، به نوعی سیستم ایمنی بدن را به هم می ریزد و در واقع شما نسبت به ویروس آسیب پذیرتر می شوید.

    اما واقعاً تغییرات فصلی موجب بروز بیماری ها می شود؟ بله اما نه به خاطر مسائل زیست محیطی، بلکه به دلیل نوع رفتار در فصل بهار است. اکثر افراد با گرم تر شدن هوا بیشتر بیرون می روند و روابط اجتماعی و رفت و آمد بیشتری دارند و زمانی که افراد دور هم جمع می شوند، از نظر فیزیکی بیشتر با هم در تماس هستند،در نتیجه انتقال سرماخوردگی هم بیشتر می شود.هوا

    مورد دیگر این که دمای فصل بهار نامتعادل و غیر قابل پیش بینی است و همیشه در نوسان است. ممکن است یک روز هوا خنک و مطبوع باشد و روز دیگر هوا به شدت سرد شود، بنابراین شما غافلگیر می شوید و ممکن است به اندازه کافی لباس نپوشیده باشید.شاید شما برای یک روز گرم لباس پوشیده باشید و هوا ناگهان سرد شود، در این صورت سیستم ایمنی بدن به هم ریخته و بیشتر مستعد ورودمیکروبها می شود.

    یادتان باشد که بهترین راه برای جوگیری از سرماخوردگی در فصل بهار، این است که مطابق دمای بیرون لباس بپوشید نه این که فکر کنید چون فصل بهار است، موقع بیرون رفتن می توانید لباس های تابستانی و صندل بپوشید!طوری لباس بپوشید که اگر مثلاً ظهر هوا گرم تر شد بتوانید بعضی از لباس هایتان ها را در بیاورید یا اگر شب هوا سردتر شد دوباره آن ها را بپوشید. همیشه یک کلاه و شال گردن زمستانی در محل کار یا ماشینتان داشته باشید برای مواقعی که هوا یک دفعه سرد می شود یا اگر بیرون از خانه ورزش می کنید و عرق می کنید، یادتان باشد که هنوز تابستان نشده و هنوز باید لباس های آستین بلند و گرم تری بپوشید.

    حتی اگر هنوز از لباس های گرم استفاده می کنید دلیل نمی شود که عادت های بهداشتی را که در زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی انجام می دادید، کنار بگذارید. این قوانین همچنان پابرجاست: قبل از این که دستتان را به بینی، چشم یا دهانتان بزنید، آن ها را بارها با آب و صابون بشوئید. آب زیاد بنوشید تا بدنتان همیشه آب کافی داشته باشد، چون اگر راه گلو و بینی خشک  باشد، میکرب ها راحت تر می توانند وارد بدن شوند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان