خانه

مکمل ها را کنار بگذارید

  • مکمل های غذایی به سختی قابل اعتماد هستند چرا که به راستی نمیدانیم این مکمل ها از چه موادی تهیه شده اند. یکی از خطرناکترین چیزها در مورد این مکمل ها زدن برچسب اشتباهی بر روی آنهاست .
    اما همه ی اینها به این معنی نیست که باید مصرف مکمل های گیاهی را کنار بگذارید. در اینجا راه های بسیاری وجود دارد برای اینکه التهابتان را کاهش دهید ، متابولیسم را افزایش دهید اما ازدیگر کارهای مشابه این مکمل های طبیعی میتوان به کم شدن عصبانیت ، جلوگیری از سرطان و حتی درد اشاره کرد. در اینجا به توضیح برخی از مکمل های طبیعی میپردازیم :

    زردچوبه
    زردچوبه یکی از مواد خوراکی عالی است که میتواند بسیاری از التهاب ها را کم کند و دارای خواص بسیاری است. از جمله ی این خواص میتوان به کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیابت پرداخت. خوشبختانه زردجوبه از جمله موادی است که طعم خوبی را در بر دارد و میتواند در تهیه ماسک صورت و سفید کردن دندان ها موثر باشد. یکی از راه های موثر برای اینکه زردچوبه به بدنتان وارد شود نوشیدن شیرزردچوبه (شیر طلایی) در صبح است . ریختن زردچوبه در سوپ به همراه سبزیجات میتواند یکی از راه های دیگر باشد. در واقع این روش ها از جمله روش هایی هستند که نسبت به خوردن مکمل های غذایی  که ما از مواد آنها بیخبر هستیم بسیار پرمنفعت تر می باشند.

    آلبالو
    آلبالو یکی از میوه های نوبرانه است و فقط در یک فصل به بار می آید بنابراین ممکن است در فصل های دیگر هم باشد اما گرانتر. این میوه ی ارزشمند حاوی ملاتونین بالایی است که  اثرات ضدمیکروبی و ضدالتهابی فراوانی دارد. آب آلبالو یکی از نوشیدنی های مفید (به خصوص بعد از تمرین های سخت) به شمار میرود.که برای بهتر شدن خاصیت آن میتوانید صبحها با ریختن جوی دوسر و یا بلغورآسیاب شده و کمی شکلات تلخ یک نوشیدنی عالی برای خود تهیه کنید.

    به طور اکید توصیه میکنیم که از خورد مکمل ها خودداری کنید. چرا که این جفت ماده ی غذایی قدرت یک مکل شیمیایی را دارند. زنجبیل از جمله موادی است که به کاهش حالت تهوع ، کاهش فشارخون و گرفتگی عضلات کمک میکند. جینسینگ (بسته به نیاز نوع مناسب آن انتخاب شود) هم از جمله موادی است که با سرماخوردگی مبارزه کرده و همچنین به کاهش فشارهای عصبی کمک میکند . ترکیب این دو باهم میتواند یک سوپ و یا یک چای دلپذیر را باشد که به دو صورت گرم و سرد هم میتوان مصرف کرد . اگر میخواهید از این مکمل های طبیعی با قیمت مناسبتر برخوردار شوید توصیه ما به شما این است که از نوع پودری آنها استفاده کنید.

    مصرف روغن هایی که از شاهدانه تهیه شده اند (CBD oil)
    این روغن از گیاه شاهدانه تهیه شده است. البته این نوع روغن یک کانابینوئید طبیعی است و قسمت روانگردان گیاه مشتق شده است . این روغن یک منبع ضدالتهاب و ضد باکتری است و همچنین برای تقویت اعصاب هم موثر است . طریقه مصرف آن به صورت قرص و یا روغن امکان پذیر است . با مخلوط این روغن با ماست ، عسل و زردچوبه میتوانید به یک ترکیب عالی و خوشمزه دسترسی داشته باشید.

    میوه و سبزیجات فصلی را یخورید.
    اگر در جایی زندگی میکنید که به میوه ها و سبزیجاتی به صورت مجانی دسترسی دارید حتی اگر این میوه و یا سبزیجات به طور فصلی هستند تنها به آنها اکتفا کنید و از سوپرها به قیمت های گزاف خرید نکنید این روش علاوه بر اینکه مقرون به صرفه میباشد برای سلامتیتان هم بهتر است.
     
    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان