خانه

ناشتا آب خوردن

  • زنان ژاپنی به داشتن اندام باریک، پوست خوب و بدن سالم معروف هستند. البته ژنتیک هم در این قضیه نقش مهمی دارد، اما آن ها بر این باورند که بعضی از کارهایی که هر روز صبح انجام می دهند، در سلامت آن ها نقش بسزایی دارد. اکثر زنان ژاپنی صبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، آب می خورند. این کار که ریشه در فرهنگ ژاپنی دارد، در واقع نوعی آب درمانی محسوب می شود که طبق مطالعات علمی، به درمان بسیاری از اختلالات و مشکلات بدن کمک می کند. اکثر ژاپنی ها بر خلاف کشورهای غربی، دچار مشکلاتی مثل چاقی، دیابت و ... نیستند. برای سالم تر زندگی کردن می توانیم نکات زیادی را از فرهنگ آن ها یاد بگیریم.

    •چرا آب خوردن انقدر مهم است؟
    همه ما می دانیم که 70 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده، بنابراین برای این که بدن ما همیشه سر حال و پر انرژی باشد و تمام اندام ها به درستی کار کنند، خوردن آب به میزان کافی اهمیت زیادی دارد.  وقتی آب مورد نیاز بدن تأمین نشود، بدن دچار مشکلات جدی و عواقب کوتاه مدت و بلند مدت می شود. از دست دادن آب بدن به مدت طولانی منجر به مشکلات و بیماری هایی از قبیل آرتریت روماتوئید، میگرن، آنژین صدری (درد قفسه سینه)، کولیت، سوء هاضمه، فشار خون بالا، چاقی، بواسیر، سرطان پستان، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت و سرطان رحم می شود! وقتی صبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب آب بخورید و در طول روز نیز آب کافی به بدن خود برسانید دچار این مشکلات نخواهید شد.

    آب درمانی یک روش اثبات شده برای درمان اختلالات بدن، اختلالات دوران قاعدگی و بیماری های مربوط به چشم است. بعلاوه بعد از آب درمانی در تمام طول روز احساس می کنید بسیار سر حال هستید و نیرو و انرژی زیادی دارید. بعد از این که از خواب بیدار شدید، قبل از مسواک زدن و با معده خالی، 4 لیوان آب بخورید، ( هر لیوان معادل 160 میلی لیتر است). تا 45 دقیقه بعد از آن چیزی نخورید. تا دوساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام نیز آب نخورید.
    اگر نمی توانید با معده خالی 4 لیوان آب بخورید، با یک لیوان آب شروع کنید یا هر مقداری که بدنتان می تواند. کم کم مقدار آب را زیاد کنید تا به سطح مورد نظر، یعنی 640 میلی لیتر برسد.

    •چه زمانی نتیجه می گیرم؟

    بیماران مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا: 30 روز
    بیماران مبتلا به یبوست و التهاب معده: 10 روز
    بیماران مبتلا به سل: 90 روز

    •خواص کلیدی خوردن آب با معده خالی

    1.خلاص شدن از شر سموم بدن
    وقتی آب می خورید،  سرعت حرکت در روده ها به طور طبیعی بالا می رود. بدن شب ها خودش را ترمیم می کند و تمام سموم از بدن خارج می شود. وقتی صبح ها با معده خالی آب می خورید، سموم مضر را پاک کرده و بدنتان سرحال و پر انرژی می شود. خوردن آب زیاد تولید سلول های عضلانی و سلول های خونی جدید را افزایش می دهد.

    2.بالا بردن سوخت و ساز بدن
    آب خوردن با معده خالی سرعت سوخت و ساز بدن را حداقل تا 24 درصد بالا می برد. برای کسانی که رژیم غذایی دارند این مسئله خیلی مهم است. بالا رفتن سوخت و ساز بدن یعنی سیستم گوارش به درستی کار می کند. بنابراین راحت تر می توانید رژیم غذایی روزانه خود را دنبال کنید و در واقع غذاها بهتر هضم می شوند. بعلاوه این کار باعث تصفیه روده بزرگ شده و جذب مواد مغذی آسان تر انجام می شود.

    3.کاهش وزن سالم
    وقتی صبح ها با معده خالی آب می خورید، بدنتان از شر تمام سموم خلاص شده و سیستم گوارش بهتر کار می کند. کمتر احساس گرسنگی می کنید و اشتهایتان هم کم می شود. در این صورت دچار افزایش وزن ناشی از پرخوری نخواهید شد.

    4.کاهش سوزش معده و سوء هاضمه
    سوء هاضمه به خاطر افزایش اسیدیته در معده است. سوزش معده هم به خاطر رفلاکس های اسیدی داخل مری است. وقتی با معده خالی آب می خورید، این اسید تحت فشار قرار گرفته و رقیق می شود و مشکل برطرف می شود. بعلاوه معده فرصتی پیدا می کند تا موقع صبحانه خودش را آماده کند. 

    5.بهتر شدن رنگ و درخشندگی پوست
    کم شدن آب بدن باعث چین و چروک زودرس و منفذهای درشت در پوست می شود. طبق مطالعات علمی، خوردن 500 میلی لیتر آب با معده خالی، جریان خون را در پوست افزایش داده و پوست را درخشنده تر می کند. اگر در طول روز نیز به اندازه کافی آب بخورید، بدن شما راحت تر سموم اضافی را دفع می کند و همین امر باعث می شود پوست درخشنده تری داشته باشید.

    6.داشتن موهایی سالم، نرم و براق
    کم شدن آب بدن تأثیرات جدی در رشد موها دارد. خوردن آب زیاد موها را از داخل تغذیه می کند. تقریباً یک چهارم وزن یک رشته مو از آب تشکیل شده، مصرف آب ناکافی باعث شکننده شدن موها و نازک شدن تارهای مو می شود. مسلماً هر روز باید به اندازه کافی آب بخورید، اما آب خوردن با معده خالی باعث تقویت موها می شود.

    7.جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه
    آب خوردن اول صبح باعث جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه می شود. آب خوردن با معده خالی، اسیدهایی که منجر به سنگ کلیه می شوند را رقیق می کند. هر چه بیشتر آب بخورید، بیشتر از عفونت های مثانه که ناشی از سموم بدن هستند، جلوگیری خواهید کرد.

    8.تقویت سیستم ایمنی بدن
    آب خوردن با معده خالی باعث پاکسازی و تعادل سیستم لنفاوی شده که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اگر سیستم ایمنی بدنتان قوی باشد، دچار مشکلات و بیماری های مختلف نخواهید شد.
    همان طور که در این مقاله خواندید، آب خوردن بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب خواص زیادی دارد. بدون شک این کار، ساده ترین روش برای ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی، بدون هیچ هزینه ای است.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • بارانه ۱۳۹۵/۸/۳
    بسیار عالی
    حدیثی هم در مورد ناشتا آب خوردن و فواید اون داریم(البته الان یادم نیست) واقعا جواب میده
  • سوها ۱۳۹۵/۸/۷
    سلام .
    من خیلی در این مورد تحقیق کردم بعضیا میگن آب ناشتا نخورین بعضیها میگن بخورین . اما چیزی که همه میگن خوب نیست اینه که آب سرد رو بصورت ناشتا هرگز نخورین . بهتره آب نیم گرم باشه و همراه عسل مصرف بشه.
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان