خانه

نکاتی در مورد زندگی متاهلی

  • طلاق به معنای فروپاشی نیست بلکه چیزی شبیه به مرگ است مرگی که یک بار رخ می دهد و باز هم زندگی ادامه دارد. اما برخلاف مرگ واقعی چیزهای جدیدی را برایتان به ارمغان میاورد مثلا اینکه تجربه ای ارزشمند را در سخت ترین شرایط به شما میدهد .

    1/ ازدواج نصف نصف نیست.
    بسیاری از ما زمانی که متاهل میشویم فکر میکنیم که همه چیز در زندگی زناشویی برابر انجام میشود . اما واقعیت این است که تعهدات ، وظایف و یا محبت مواردی نیستند که بتوانید آنها را نصف کنید. ممکن است بهترین روزها را داشته باشید اما هر روز بهترین روزتان نباشد.
    ممکن است روزهایی باشد که به سختی 10 درصد انرژی داشته باشید تا بخواهید کارهایتان را سروسامان دهید اما در عین حال ممکن است کارهای بسیاری برای انجام دادن داشته باشید و از طرفی بازیگوشی فرزندانتان هم مزیدی بر علت میشود تا انرژی بیشتری را صرف کنید.ممکن است همسر شما ، در این موقعیت نباشد لذا مجبور شوید که باقی کارها را به تنهایی انجام دهید به عبارتی بسیار ممکن است که تقسیم کار واقعی اتفاق نیفتد و لازم باشد که این فداکاری خود را انجام دهید.
    بنابراین نمیتوانید در این موارد در کنار همسرتان بنشینید و توقع داشته باشید که باقی کارها را او انجام دهد. لذا میتوانید با انجام دادن کارهای او مقدمات استقبال از اورا فراهم آورید به عبارتی بدون توقع او را حمایت کنید.
     
    2/ عصبانی به رختخواب رفتن
    ممکن است هیچ وقت این فکر به ذهنتان نیاید که کسی که از همه بیشتر عصبانیتان خواهد کرد همسرتان خواهد بود. این عصبانیت طوری نیست که به طور ناگهانی پدید بیاید و سپس در یک چشم به هم زدن از بین برود این عصبانیت به طوریست که شما میخواهید طعم آن را به دنیا بچشانید .
    رفتن به رختخواب یکی از کارهایی است که میتوانید در حق خود انجام دهید . به عبارتی 8 ساعت دور شدن از وقایع حتی اگر نتواند که شما را آرام کند حداقل میتواند کمک کند که بدانید این رفتارها برای چه از شما سر میزند در غیر این صورت ممکن است که برای یک مشاجره ی دیگر آماده شوید که آخرش منجر به بی علاقگی و یا عذرخواهی میشود.

    3/ عاشقانه بودن ضروری است .
    به عقب برگردید و به اولین قرار عاشقانه خود فکر کنید زمانی که می خواستید تمام عمرتان را با فرد مورد علاقتان سپری کنید الان زمانی است که به آن موضوع فکر کنید و به یاد بیاورید که او را به دست آورده و برنده شده اید . اکنون زمانی است که دیگر لازم نیست به دنبال کسی به عنوان شریک زندگیتان باشید چرا که شما به آنکسی که میخواهید رسیده اید.
    یک مقدار عشق و وابستگی به نیازهایتان میتوانند در طول مسیر ازدواج برای شما کافی باشند در واقع این موارد به شما فرصت میدهند تا بتوانید خودتان را به بهترین نحو ممکن به همسرتان برای بارها و بارها نشان دهید. بنابراین برای خود، این موضوع را به طور مستمر یادآوری کنید اینکه به چه دلیل این تصمیم مهم(ازدواج) را گرفته اید. پاسخ ندادن به این سوال ها باعث میشود که در دلتان شک ایجاد شود و در نیمه های راه تصمیم نادرستی را بگیرید.

    4/ اکنون، زندگی کنید.
    انتظار داشتن از همسرتان برای اینکه کاری را در قبال شما انجام دهد و یا آنطور که شما میخواهید باشد در اغلب موارد ناموفق بوده است .
    بسیاری از مردم در طلاق هایشان هزینه های گزافی را پرداخت میکنند ودلیل این هزینه ها در اغلب موارد این است که با ازدواج  فقط تعهد با هم بودن را داده اند و به این معنا نیست که تا آخر عمر میبایست مانند دوقلوهای به هم چسبید رفتار کنند.
    بنابراین خودتان زندگی خود را بسازید به دنبال اهداف خود حرکت کنید ، شروع به نوشتن کتابی بکنید ، کلاس های ناتمام خود را تمام کنید . در واقع با این کارها به جای اینکه همسرتان را تحت فشار قرار دهید که در سطح شما باشد میتوانید منبع الهام او باشید.

    5/ به دلیل ماندن در یک ازدواج بد مدال طلا نمی دهند.
    طلاق یکی از اتفاق های سخت است چرا که شما برای تمام زندگیتان تعهد داده اید ولی اکنون مجبور به طلاق هستید . زمانی که حرف از طلاق به میان می آید یک اتفاق بد در نظر همه به وجود می آید اما پرهیز کردن از آن نمیتواند جواب درستی باشد چرا که ازدواج ناامیدوارانه ازدواجی نا موفقی محسوب میشود .بنابراین به دلیل اینکه هر فرد فرصت دارد که یک بار برای همیشه زندگی کند لذا اگر تمام گزینه ها را امتحان کرده اید و موفق نشده اید بنابراین شما نمیتوانید آینده ی شادی را در کنار همسرتان داشته باشید پس به ازدواجتان پایان دهید.
    ازدواج ناموفق نه تنها خودتان را به یک فرد ناراحت تبدیل میکند بلکه باعث میشود که این ناراحتی به همه ی اطرافیانتان از جمله فرزندان والدین دوستان و یا همکارانتان منتقل شود.
    طلاق یک رویداد است که میتواند در زندگی هر کسی رخ دهد و شما را تبدیل به یک شخص دیگر کند اگر قرار است این اتفاق بیفتد و شما به خود واقعیتان تبدیل شوید لازم است که این کار را انجام دهید. 

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها ازدواج ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان