خانه

نگهداری جوراب مشکی

  • نگهداري درست از جوراب هاي مشکي و جلوگيري از آلودگي و تجمع باکتري 
    اکثر خانم ها دوست دارند بيشتر جوراب مشکي بپوشند تا رنگ هاي ديگر، چون فکر مي کنند زياد نيازي به شستشو ندارد. اما در واقع جوراب هاي مشکي جزء آلوده ترين لباس ها محسوب مي شوند. چون در تمام طول روز با قسمت هايي مثل پاها، ساق، فاق پا و باسن در تماس هستند. جوراب ها به خاطر تنگ بودن سلول هاي پوست را مي کَنند (همان گرد سفيدي که مي بينيد)، رطوبت را در خود نگه مي دارند، به خاطر همين گاهي بوي بدي مي گيرند. حتي اگر خيلي آدم تميزي باشيد، بايد جوراب خود را بعد از دو يا سه بار پوشيدن بشوئيد. براي نگهداري درست از جوراب ، 4 نکته زير را بخوانيد.جوراب مشکی

    1.موقع خريد، ليبل آن را بخوانيد
    بعضي از جوراب ها قابل شستشو با ماشين هستند، اما خيلي از آن ها هم نيستند. به هر حال جوراب هايي که قابل شستشو با ماشين نيستند ( و صد البته لباس هاي زير) را با دست بشوئيد و آويزان کنيد تا خشک شوند. حتي اگر قابل شستشو با ماشين هم باشند، آن ها را اصلاً با خشک کن ماشين خشک نکنيد.

    2.آن ها را در فريزر بگذاريد
    شايد کار عجيبي باشد، ولي کاربردي است. وقتي يک جوراب جديد مي خريد، آن را زير آب سرد بگيريد و بعد در فريزر بگذاريد. صبح روز بعد جوراب را بيرون آورده و آويزان کنيد تا يخ آن باز شود و کاملاً خشک شود. دماي بسيار سرد الياف جوراب را منقبض کرده و باعث مي شود دوام بيشتري داشته باشد يا ديرتر پاره شود. البته اين روش باعث از بين رفتن باکتري ها يا بوي بد نمي شود، اما دوام بيشتري پيدا مي کند.

    3.بگ لباس زير بخريد
    جوراب ، لباس زير و  هر چيز ظريفي رو بعد از شستن مي توانيد در اين بگ ها نگهداري کنيد. نه تنها باعث مي شود که در هم گره نخورند، بلکه هميشه تميز مي مانند و وقتي دنبال جوراب خاصي مي گرديد به راحتي آن ها را پيدا مي کنيد.

    4.آن ها را نوبتي بپوشيد
    اگر بيشتر از سه روز در هفته جوراب مي پوشيد، پس حداقل بايد 4 جفت جوراب بخريد! حتماً لازم نيست خيلي گران باشند، بايد در حدي باشند که اگر لازم شد بتوانيد آن ها را دور بيندازيد! در ضمن هميشه بايد يک يا دو جفت جوراب تميز، آماده داشته باشيد. جوراب هايي بخريد که قسمت انتهايي (روي کمر) آن بلندتر باشد، چون دوام بيشتري دارند.
    در آخر اين که : جوراب ها را حتي الامکان داخل ماشين لباس شويي نيندازيد، آن ها را با صابون نرم و لايت بشوئيد و در هواي آزاد خشک کنيد.

    مترجم اختصاصي زيباکده : سمانه صادقي


    برچسب ها سلامتی ,
       3

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان