خانه

همه چیز درباره لیزر درمانی

  • آیا پوستتان دچار چروک شده است؟ آیا از جای زخم یا خطوط نازیبای روی صورتتان خسته شده اید؟ دیگر لازم نیست نگران باشید چون لیزر درمانی به همه نیازهای از این دست شما، پاسخ خواهد داد. علاوه بر این لیزردرمانی می تواند مشکلات دیگری از قبیل تجمع رنگدانه های پوست، لکه های خال مانند، خطوط دور لب افراد سیگاری، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، پف پلک را درمان کند. البته خطوط اطراف لب و چشم خیلی بهتر به لیزر درمانی پاسخ می دهند. تتو، زگیل، نقاط تیره رنگی که در اثر کهولت سن ایجاد می گردند، خالهای گوشتی و حتی موها به راحتی با لیزر از بین خواهند رفت. لیزر را بر روی صورت به راحتی دیگر نقاط بدن می توان استفاده نمود. تنها در یک مورد ممکن است به مشکل بر بخورید و آن اینست که از بین بردن جای زخمهای عمیق توسط لیزر بسیار دشوار است. در ضمن چین های ناحیه فک اصلا توسط این روش از بین نخواهند رفت.gdcv

    برعکس دیگر روش های زیبایی این روش بدون خونریزی خواهد بود و پزشک هنگام انجام آن می تواند بسیار دقیق تر عمل کند. اما قبل از اینکه بیشتر در مورد این روش توضیح دهیم، بگذارید شما را با واژه لیزر بیشتر آشنا نماییم.

     نام علمی لیزر ‘Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation’ است. لیزر انرژی متمرکر شده نور است. برعکس نور معمولی، لیزر تنها در یک جهت مشخص و با طول موج ثابت فتونها را منتشر می نماید. از آنجایی که لیزر دارای انرژی بالایی است، می تواند روی هر نقطه مورد نظری در هر جهتی متمرکز گردد. در لیزر درمانی بافت قسمت مورد نظر پوست بدون خونریزی سوزانده می شود و فرم مورد نظر را با دقت زیاد ایجاد می نماید.

    مانند تمام روشهای درمانی دیگر در مورد اینکه کدام لیز برای شما مناسب تر است باید با پزشکتان مشورت نمایید. در حال حاضر انواع متفاوتی لیزر وجود دارد و به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می شود برای انتخاب مناسب ترین نوع آن با پزشکتان مشورت کنید. می توان به برخی انواع لیزر مانند لیزر دی اکسید کربن، اربیم، اکسید ایتریم یا مخلوط اربیم و اکسید ایتریم اشاره نمود. می توانید از پزشکتان در مورد انواع غیر تخریبی لیزر سوال نمایید زیرا این لیزر که مورد بحث ماست کاملا به زیر لایه سطحی پوست نفوذ می نماید ولی لیزر های معمولی پوست را به صورت لایه به لایه می سوزانند. لیزرهای غیر تخریبی باعث تحریک کلاژن می گردند، پوست را محکمتر می کنند و چروکهای سطحی را از بین می برند، خطوط و آسیبهای مختصر پوست را نیز رفع می نماید. مدت زمان بهبود پوست به عمق و وسعت ناحیه ای که تحت تاثیر لیزر قرار گرفته است مرتبط می باشد. اما به صورت میانگین این زمان بین یک هفته الی یک ماه می باشد. در این مورد پزشک معالجتان اطلاعات کاملی به شما خواهد داد. ممکن است پوست برای مدت نسبتا طولانی قرمز باقی بماند یا ممکن است دچار خشکی شدید گردد. حتما پس از انجام لیزر از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوستتان استفاده نمایید. علاوه بر این پزشکتان پمادی را برای پوشاندن ناحیه مورد نظر به شما خواهد داد.

    نتیجه انجام لیزر ممکن است شما را شگفت زده کند زیرا باعث درخشش و شادابی پوست شما خواهد شد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها پوست , زیبایی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان