خانه

پنیر کبابی یا هالومی cheese halloumi

  • آیا تا الان این پنیر خوشمزه را امتحان کردید؟طرز تهیه و روش های مصرف آن را می دانید؟ما در اینجا شما را با این پنیر آشنا می کنیم تا هر چه زودتر این پنیر خوشمزه را میل کنید.

    پنیر کبابی ، پنیر نیمه سخت طبیعی است که اولین بار در قبرس و با نام هالومی تولید گردید.هر کیلوگرم از این پنیر از 12 تا 15 کیلوگرم شیر تازه گاو به دست می آید.فرآیند تولید این پنیر به گونه ای است که با وجود چربی پایین این پنیر (معادل دیگر پنیرهای طبیعی و پنیرهای صبحانه) در صورت پخت بافت چرب و لذیذی پیدا می کند.

    به دلیل حجم شیر بالا و فرآیند تولید مناسب ، این پنیر ارزش غذایی بالایی داشته و در صورت پخت دارای عطر و طعم ماهی ازون برون است.

    موارد مصرف:پنیر کبابی

    به دلیل تحمل حرارت قابلیت کباب شدن با فاصله از آتش را دارد و در این صورت عطر و طعم فوق العاده ای می یابد.به عنوان طعم دهنده در انواع سالاد ها و سس ها نیز استفاده می شود.


    چند روش مصرف پنیر کبابی:

    سالاد با پنیر کبابی گریل شده
    مواد لازم:
    گوجه فرنگی 2عدد
    کاهو یک عدد
    گردو 50 گرم
    نخود فرنگی 100 گرم
    پنیر کبابی 200 گرم
    آب لیمو ، نمک ، فلفل سیاه ، روغن زیتون به میزان دلخواه
    کاهو و گوجه را خرد کرده و به آن نخود فرنگی و گردوهای خرد شده را اضافه کنید.پنیر کبابی را در قطعات دلخواه برش زده و گریل کنید و بر روی سالاد قرار دهید.از ترکیب روغن زیتون ، آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه به عنوان سس استفاده کنید.

    پنیر کبابی سوخاری شده
    مواد لازم:
    تخم مرغ 2 عدد
    پنیر کبابی 200 گرم
    پودر سوخاری 100 گرم
    روغن مایع مخصوص سرخ کردنی
    پنیر ها را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید تا یخ آن باز شود.پنیر کبابی را در ابعاد دلخواه برش دهید.ابتدا آنها را در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلطانید.سپس روغن را داغ کنید و پنیرها را درون آن بریزید.پس از 5 دقیقه که رنگ آن طلایی شد از روغن خارج کرده و سرو نمایید.

    پنیر کبابی در خورشت
    این پنیر در انواع خورشت ها می توانید استفاده کنید ، نحوه استفاده از آن بسیار ساده بوده و کلیات خواص گوشت را نیز دارد.این پنیر جایگزین بسیار مناسب برای افرادیست که گوشت مصرف نمی کنند و یا به دنبال تنوع در طعم هستند.
    پنیر را به قطعات دلخواه برش بزنید و در انتهای پخت خورشت (در 10 دقیقه انتهایی پخت) به آن اضافه کنید.همچنین قطعات کوچک آن را در برنجهای ترکیبی مانند لوبیا پلو ، ته چین و ... به عنوان جایگزینی برای گوشت می توانید استفاده کنید و از خواص و طعم عالی آن لذت ببرید.

    باربیکیو پنیر کبابی
    پنیرها را در قطعات مورد نظر برش بزنید و به مدت کوتاهی در ترکیب مورد علاقه قرار دهید.(این ترکیب می تواند آب لیمو و نمک تا سس پستو باشد) و با دقت به سیخ بکشید(بهتر است از سیخهای نازک استفاده کنید تا شکل ظاهری پنیر حفظ شود.)پنیر ها را با فاصله اندکی از شعله کباب کنید.(پنیرها را مستقیما با شعله در تماس قرار ندهید زیرا ذوب شده و شکل ظاهری خود را از دست خواهند داد.)کباب کردن پنیر ها با استفاده از توری ساده تر خواهد بود.

    پنیر کبابی گریل شده
    مواد لازم:
    پنیر کبابی 200 گرم
    فلفل سیاه به میزان لازم
    نان تست به میزان لازم

    پنیر را در ورقه های نازکی برش دهید.ماهیتابه چدن و یا تفلون را بر روی گاز قرار دهید(نیازی به افزودن روغن و یا آب نمی باشد زیرا خود محصول در حرارت روغن می اندازد)پنیرها را در تابه قرار داده و پس از اینکه یک طرف آن طلایی شد آن را برگردانید تا سمت دیگر نیز طلایی شود.سپس بر روی آنها فلفل سیاه و هر نوع ادویه مورد علاقه پاشیده و با نان تست سرو کنید.

    دیگر موارد مصرف پنیر کبابی
    این پنیر به صورت خام به عنوان صبحانه و یا عصرانه قابلیت مصرف دارد ، به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد برای شروع روز غذای بسیار مناسبی است.همچنین برشهای آن را می توانید به صورت سرد ، در انواع سالاد ها مورد استفاده قرار دهید.
    برچسب ها آشپزخانه , تغذیه ,
       18

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان