خانه

پوست و موهایی سالم تر با ادویه جات

  • کلید حفظ سلامتی پوست و مو، رژیم غذایی سالم و متعادل است که سرشار از مواد اولیه و غذاهای ضد التهابی باشد. متخصصان اغلب برنامه های غذایی شامل گیاهان و ادویه جات را توصیه می کنند.در متن زیر می توانید مطالبی را درباره 5 نوع از ادویه جات بخوانید تا بتوانید بهترین پوست و مو را داشته باشید.

    دارچین
    دارچین یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع از اثرات خورشید و آسیب های محیط زیست به پوست می شود. دارچین جریان خون و گردش خون را نیز افزایش می دهد که خود باعث افزایش عملکرد سلول و ترمیم پوست می شود. سعی کنید هر روزدر قهوه یا حلیم خود یک قاشق چای خوری دارچین بریزید.ادویه

    پودر سیر
    سیر به عنوان یکی از درمان های خانگی برای مو، قدمت طولانی دارد. سیر سرشار از سیستئین است، اسید آمینویی که باعث استحکام مو شده و موها را تقویت می کند.اما دارای خواص موضعی نیز می باشد. طبق مطالعات انجام شده، استفاده موضعی از سیر، از ریزش موهاجلوگیری کرده و حتی گذاشتن آن روی فولیکول هایمو، باعث تحریک رشد بیشتر موها می شود. برای این که خودتان بتوانید در خانه ماسک موی سیر درست کنید، 4/1 قاشق چای خوری پودر سیر را با 57 گرم روغن (یا زیتون یا نارگیل) مخلوط کرده وبه مدت 30 ثانیه در مایکروویو آن را گرم کنید.بعد آن را روی پوست سرتان زده و ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد آن را بشوئید.

    فلفل
    فلفل های تند مثل چیلی، پاپریکا و فلفل قرمز سرشار از ویتامین A و C هستند و برای مبارزه با رادیکال های آزاد بسیار مفید می باشند. سعی کنید حداقل یک یا دو نوع فلفل را در برنامه غذایی خود جای دهید. می توانید از تکه های بزرگ فلفل قرمز یا فلفل دلمه ای قرمز برای لایه برداری پوست مرده استفاده کنید. نمک را با یکی از این فلفل ها داخل روغن زیتون مخلوط کنید تا یک اسکراب گرم درست کنید.

    زردچوبه
    استفاده از زردچوبه نیز به خاطر خواص ضد التهابی که دارد، قدمت طولانی دارد. برای به دست آوردن این خواص، یک قاشق چای خوری زردچوبه را با سه قاشق غذا خوری شیر، دو قاشق غذاخوری آرد و چند قطره عسل مخلوط کنید. نکته: می توانید به جای شیر از ماست (که سرشار از پروبیوتیکهاست) وبرای از بین بردن آکنه ها مفید است، استفاده کنید.مثلاً صبح ها برای تنوع می توانید نصف قاشق چای خوری زردچوبه را داخل اسموتی یا املت خود بریزید.

    دانه رازیانه
    یکی دیگر از مواد ضد التهابی عالی رازیانه است. اگر هر روز1 تا 4 گرم از این مادهرا در برنامه غذایی خود استفاده کنید، برای کاهش حساسیت پوست بسیار عالی است. این دانه های تند به عنوان درمانی برای مراقبت از مو استفاده می شوند. دانه های رازیانه را له کنید و آن را با آب جوش ترکیب کنید تا یک شوینده برای کاهش شوره سر و تقویت موها درست کنید.

    به خاطر داشته باشید حتی درمان های طبیعی نیزممکن است در افراد مختلف عوارض جانبی داشته باشند. یک تصور غلط وجود دارد که هر چیزی که طبیعی باشد، مضر نیست!اما محصولات طبیعی نیز مثل محصولات تولیدی یا مصنوعی، می توانند خوب یا بد باشند. بنابراین قبل از استفاده از آن ها حتماً با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها پوست , مو , سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان