خانه

چرا عشق سابق خود را نمی توانید فراموش کنید؟


  • چرا عشق سابق خود را نمی توانید فراموش کنید؟

    اولین چیزی که افراد بعد از جدایی از همسر و یا شکست عشقی برای خود میخواهند فراموش کردن رابطه ی گذشته و تمام خاطرات آن است. اما واقعیت امر این است که در روان افراد فراموشی وجود ندارد و خاطرات خوش از دست رفته و روزهای زیبا با شریک عشقی سابق ، ذهن آنها را همچنان درگیر میکند.

    علی رغم اینکه ممکن است رابطه ی طولانی مدتی را با کسی تجربه نکرده باشید و فقط جلسات معدودی را با شخص مورد نظر گذرانده باشید اما به دلیل ویژگی بارزی که در آن شخص دیده اید هنوز نتوانسته اید او را از ذهن خود دور کنید.

    سوالی که برای همه ی افراد در این موارد پیش می آید این است که چه چیزی ؟ چه خصوصیتی از او باعث شده است که هنوز نمیتوانید او را فراموش کنید؟... و به طور مستمر درگیر چالش احساسی با او هستید؟

    در این مقاله به 20 مورد از دلایل وابستگی به شریک عشقی سابق میپردازیم :5

    کاملا شما را درک میکند.
    او از تمام حالات شما باخبر است . به عبارتی علاقمندیها، ارزش ها و تنفرات شما را میشناسد و ممکن است هیچ کدام از این ویژگی ها را در شما دوست نداشته باشد اما با این خصوصیات کنار آمده و پذیرفته است.

    راه خنداندن شما را میداند.
    به دلیل علاقه ای که به شریک عشقیتان دارید با شوخ طبعی او ارتباط برقرار کرده و او همواره با حرکات خنده دارش شما را وادار به خندیدن میکند. در واقع راه شاد شدن شما را میداند و میتواند در زمان هایی که ناراحت هستید و لحظات غمباری را سپری میکنید خوشحالتان کند.

    صمیمیت فراوانی را با او حس میکنید.
    به این معنا که احساس میکنید به او احساس نزدیکی بیشتری دارید و به اصطلاح یک روح در دو بدن هستید.

    البته که در دنیا انسان های مهربان بسیاری وجود دارند. اما شریک عشقیتان کسی است که بی قید و شرط  دلسوزی و فداکاری میکند و در واقع خصوصیتی که در اوست بسیار فراتر از ظاهر فیزیکی و کلمات گفتاری است.

    زمانی که آشفته هستید آرامتان میکند.
    زمان هایی در زندگی میشود که دل آشوب و ناآرام هستید او میتواند به شما آرامش را برگرداند. در واقع راه های آرامتر کردن شما را به هنگامی که از تعادل خارج شده اید و دچار استرس هستید میداند و با راهنمایی هایش کمک میکند که به حالت طبیعی خود باز گردید.

    ساختار های زندگی هر دو مشابه است.
    منظور از ساختار های زندگی خانواده ، ارزش و اهداف هستند که همه از پایه های زندگی محسوب شده و  به دلیل مشابهت باعث وابستگی هر دو طرف میشوند..

    منبع الهام شما برای رشد است.
    گاهی اوقات در مورد بعضی از مسائل دچار تردید می شوید و یا راه درستی را طی نمیکنید او میتواند به شما راه درست را نشان دهد و ارزش های درست را به شما گوشزد کند در واقع او میداند که تنها راه رشد، یاد گرفتن و گسترش آن است بنابراین هر لحظه توانا بودنتان را به شما یادآوری میکند تا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

    کسی است که روی آن حساب میکنید.
    زمان هایی که در شرایط چالش انگیز و بحرانی قرار گرفته اید او پشت شما می ایستد و و با دادن راه حل هایی که ناشی از تجربیات خود و از صمیم قلب است میتواند به پیدا کردن راهتان کمک کند و به عبارتی نقش یک حامی خوب را بر عهده دارد.

    خنده های او گویای همه چیز است.
     زمانی که به کارهای دیوانه وار شما میخندد و عشق خود را با خنده هایش نشان میدهد  حس خوشایندی که با دیدن خنده های او در شما ایجاد میشود همه نشانگر این است که او از همه ی دنیا ارزشش بیشتر است.

    با شرایط کنونیتان دوستتان میدارد .
    او شما را با شرایط و وضعیت کنونیتان دوست میدارد نه با شرایطی که قرار است در آینده داشته باشید.وفقط زمانی که نیاز به تغییر دارید به شما کمک میکند تا  این تغییرات را در زندگی خود به وجود بیاورید اما همه ی این موارد را بدون اعمال فشار و یا تهدید انجام میدهد.

    هر لحظه از زندگی با شریک عشقیتان لذت بخش است.
    اغلب لحظاتی که با عشقتان سپری میکنید بدون هر گونه کدورت و ناراحتی سپری میشود به عبارتی بدون اینکه برای ایجاد لحظاتی شاد تلاشی کنید، زمان هایی را که با او هستید به طرز مسرت باری سپری میکنید.

    میتواند به خودش بخندد.
    او کسی است که میتواند با اشتباهات خود کنار بیاید و خود را همانطور که هست قبول کند و به عبارتی زندگی را خیلی جدی نمیگیرد و نگرش مثبتی نسبت به آینده دارد.

    شور و شوق زیادی برای زندگی کردن دارد.
    او شور و شوق بسیاری دارد و در زمان حال زندگی کردن را سرلوحه خود قرار داده است اما در عین حال برای اتفاقاتی که در زندگی رخ میدهد تصمیمات عاقلانه ای میگیرد.او شما را به تجربه کردن زندگی و در زمان حال بودن تشویق میکند و به عبارتی شما را از چارچوب و یا محدودیت های بی موردتان نجات میدهد.

     به شدت برای خانواده اش ارزش قائل است و همه ی سعی خود را میکند که از آنها محافظت کند تا بتواند یک مربی و سرپرست خوبی برای فرزندانش باشد.

    ترسی ندارد.
    او از بیان عمیقترین احساسات خود هیچ گونه ابایی ندارد و ممکن است این نوع زندگی در نظر دیگران احمقانه و یا جسورانه به نظر برسد اما این ابراز احساسات که از درون اوست میتواند کمک کند که به حقیقت درون او پی ببرید.

    دوست دارید چیزهای جدید را با یکدیگر کشف کنید.
    به رستوران رفتن و خورن یک شام ، بازدید از یک جای دیدنی ، قایق سواری و ... همگی فعالیت های سرگرم کننده ای هستند که دوست دارید با یکدیگر به تجربه ی آنها بپردازید.

    میداند چه زمانی به تنهایی نیاز دارید.
    زمان هایی در زندگی همه ی ما افراد وجود دارد که نیاز به تنهایی و خلوت کردن داریم او این نیازها را در شما به خوبی درک میکند و زمان آن را میداند بنابراین شرایطی را برایتان خلق میکند که با خود تنها باشید و به کارهایی که علاقه دارید بپردازید.

    شما را با هر ظاهری که دارید دوست میدارد.
    او تمام زیبایی های اندامی و ظاهری شما را دوست میدارد حتی ویژگی های ظاهری که در خود دوست ندارید ویا وقتی که ظاهرتان ژولیده است ، او در بین این آشفتگی ها خصوصیت جذابی را پیدا میکند.

    وقت گذرانی با کودکان برای هر دو طرف لذت بخش است.
     گذراندن زمان با کودکان و تماشای روح کوچک آنها لذت بخشترین کار برای هر دو طرف است چرا که کودکان از راه های گوناگونی عامل اتصال افراد به یکدیگر محسوب میشوند.

    بنابراین اگرهنوز بعد از جدایی از شریک عشقی سابقتان او را فراموش نکرده اید و فکر میکنید که او را تا ابد فراموش نخواهید کرد و دلایل این وابستگی خودتان را هم نمیدانید موارد بالا میتوانند عامل وابستگی شما به او باشند.

     

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی

     

     

    برچسب ها زندگی ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • arnina ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    همه ی این موارد صحیح . حالا چون امکان برگشت عشق نیست باید چیکار کنیم ؟
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان