خانه

چرا موی کثیف بهتر است!

  • آیا موهایتان را هر روز می شوئید؟ در این مقاله به شما می گوئیم که چرا نباید این کار را بکنید. بله، درست است! گاهی اوقات هم باید کثیف باشید! لازم نیست هر روز موهایتان را با شامپو بشوئید.
    بیایید در مورد موی کثیف صحبت کنیم! موهایتان را نباید هر روز بشوئید. به این دلایل:

    موهایتان راحت تر مدل خواهد گرفت
    شاید شماهمیشه قبل از رفتن به آرایشگاه موهایتان را می شوئید که بتوانید آن ها را  مدلِ جمع (شینیون) و یا مدل رسمی درست کنید. درست کردن موی تازه شسته شده و خشک شده سخت تر از مویی است که یک یا دو روز قبل شسته شده باشد.سنجاق، روی مویی که تمیز است و اصطکاکدارد، سُر می خورد و به سختی می توان موی تمیز را مدل داد. حتی وقتی می خواهید موهایتان را در خانه ببافید یا بپیچید، این کار را روزی انجام دهید که موهایتان را نشسته اید، چون مدل دادن وکنترل آنهاخیلی راحتتر است.مو

    رنگ مویتان ماندگارتر خواهد بود
    اگر موهایتان را رنگ کرده اید، چه کلِ آن را رنگ کرده باشید چه هایلایت،اگر آن ها را هر روز با شامپو بشوئید، رنگ مویتان کدر می شود و مجبور می شوید دفعات بیشتری به آرایشگاه بروید. اگر موهایتان را یک روز در میان بشوئید ( یا حتی کمتر، البته اگر می توانید تحمل کنید)، موهایتان براق و تازه رنگ شده به نظر می رسد. البته باید موهایتان را با شامپوی "مخصوص موی رنگ شده" بشوئید، در این صورت رنگ مویتان دیرتر از بین می رود.

    با این کار موها سالم تر می ماند
    هر چقدر بیشتر موهایتان را بشوئید، لایه ی روغن طبیعی موها را بیشتر از بین می برید. هر چقدر بیشتر از شامپو استفاده کنید درخشندگی موها کمتر می شود. شستن بیش از حد، موها را خشک می کند و این اصلاً خوب نیست. برای این که همیشه موهایی سالم و عالی داشته باشید آن ها را هر روز با شامپو نشوئید.

    صرفه جویی در وقت
    شستن موها و خشک کردن آن وقت می برد، مخصوصاً کسانی که موهای بلندی دارند زمان زیادی را باید صرف این کار کنند.وقتی مجبور نباشید این کارها را انجام دهید، دیگر به خاطر درست کردن موهایتان زمان زیادی برای حاضر شدن و بیرون رفتن، آماده شدن برای پیاده روی یا باشگاه و ...نمی گذارید.

    یک پیشنهاد ساده
    اگر استفاده نکردن از شامپو برایتان سخت است و وسواس دارید، می توانید برای حفظ کردن مدل موی دیروزتان از شامپوی خشک استفاده کنید. (شامپوي خشک شامپويي است که مي‌توانيد بدون استفاده از آب موهايتان را با آن تمیزکنید.شامپوي خشک با جذب ذرات چربي و کثيفي ازسطح موها،آنهاراتميزوبراق مي‌کند. شامپوهاي خشک معمولاً به شکل پودر در فروشگاه‌ها وجود دارند.). در روزهایی که نمی خواهید موهایتان را بشوئید می توانید از این شامپوها استفاده کنید و مدل موی جدیدی درست کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زیبایی , مو ,
       8

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان