خانه

چپ دست های باهوش

  • روز 13 اگوست (22 مرداد) روز چپ دست ها نام گذاری شده استروز، آگوست، چپ، دست، مشهور، افراد
    گفته می شود که 10 تا 15 درصد جمعیت جهان را این افراد تشکیل می دهند که امروزه گفته می شود این آمار غلط است و بیش از 50 درصد افراد را چپ دست ها تشکیل می دهند.درسال 1976 این روز توسط یک چپ دست آمریکایی به نام دین کاپسیل نام گذاری شد.یکی از دلایلی که این روز به وجود آمده است، انتقاد از این است که تمامی ابزارها و امکانات برای راست دست ها طراحی شده اند و چپ دست ها هم مجبورند از این وسایل استفاده کنند.
    در گذشته ناچندان دور چپ دستی یک عیب محسوب می شده است درحدی که یک مرد ژاپنی می توانست به راحتی زن چپ دست خود را طلاق دهد.در همین ایران خودمان تا چند سال پیش بچه ای که چپ دست بود را تنبیه می کردند تا با دست راست خود بنویسد که این کار در حال حاضر به شدت رد شده است و ثابت شده است که اثرات جبران ناپذیری روی کودکان دارد.
    در زبان لاتین چپ sinster به معنی شوم و نحس است و در گذشته بعضی اقوام اعتقاد داشتند که افراد چپ دست جادوگر هستند.حتی در موارد مذهبی هم به این مورد که دست راست خوبی ها و دست چپ بدی ها است ، اشاره دارد و خداوند گفته است که نامه اعمال نیکوکاران را به دست راست آنها میدهد.
    با این حال افراد چپ دست همه از این که در اقلیت قرار گفته اند خوشحالند و تنها مشکل آنها محدودیت هایی است که در بعضی مکان ها و در استفاده از بعضی وسایل دارند مشکل استفاده از قیچی ،بعضی از چاقوها ،نشستن روی صندلی امتحان ،استفاده از بعضی کامپیوترها و ...
    چپ دست بودن را فقط از طریق اینکه با دست چپ می نویسیم ، نمی توان تشخیص داد اگر وقتی پشت شما می خارد، از دست چپ استفاده می کنید ،اگر وقتی سرتان را خم می کنید به سمت چپ باشد، اگر وقتی با ابزاری کار می کنید ،کار کردن با دست چپ برایتان راحت تر است ، همه نشانه چپ دست بودن است.
    افراد مشهورزیادی جز این گروه می شوند مثل: ارسطو ، ژولیوس سزار ، لئوناردو داوینچی ، لودویگ فان بتهوون ، فریدریش نیچه ، ماری کوری ، چارلی چاپلین ، استیومک کوئین ، باراک اوباما،نیکول کیدمن ،انجلینا جولی و ...
    در حال حاضر شنیده شده است که پرنس جرج کوچک قرزند کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام هم ممکن است چپ دست باشد چون دیده شده است که انگشت شصت دست چپش را می مکیده است.
    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها روان شناسی , موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان