خانه

چگونه یک مرطوب کننده مناسب انتخاب کنیم؟

  • چگونه یک مرطوب کننده مناسب انتخاب کنیم؟
    زمانی که می خواهید مرطوب کننده ای برای پوست خشک انتخاب کنید احساس سرگیجه می کنید؟ تعجبی ندارد به دلیل اینکه صدها انتخاب در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است. کرم، لوسیون، تعدادی همراه با ضدآفتاب و تعدادی همراه با خاصیت لایه برداری است.
    اگر در هنگام انتخاب مرطوب کننده چنین احساسی داشتید، خیلی آسان خواهد بود اگر توصیه های متخصص پوست مونیکا هلام از دانشگاه کولومبیا را رعایت کنید. اولین توصیه این است هزینه زیادی را صرف مرطوب کننده نکنید.
    چطور یک مرطوب کننده کار می کند؟
    پاک کننده و مرطوب کننده ها از مهم ترین محصولات پوستی هستند بخصوص برای مرطوب کردن پوست های خشک. یک مرطوب کننده بوسیله آب رسانی لایه بیرونی پوست و با خارج نمودن رطوبت از لایه های درونی به لایه بیرونی پوست عمل می کند. ترکیبات موجود در نرم کننده عبارتند از وازلین، روغن معدنی، لانولین، گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین ها، اوره و ویتامین ها که به جذب آب درون لایه های خارجی پوست کمک می کند.

    انتخاب مرطوب کننده مناسب برای خودتان
    ممکن است مجبورشوید این کار را با روش آزمون و خطا انجام دهید. اگر شما نتیجه خوبی از مرطوب کننده خود دریافت نکرده اید برای انتخاب بعدی این توصیه ها را دنبال کنید:

    به ترکیبات اولیه توجه داشته باشید:
    به مواد تشکیل دهنده اولیه از جمله لانولین، گلیسیرین، وازلین دقت کنید. به گفته دکتر Dr. Fusco    گلیسیرین کمتر از وازلین منجر به حساسیت های واکنشی در پوست می گردد. او همچنین توصیه می کند تنها مرطوب کننده هایی انتخاب شوند که ساخت یک کمپانی معتبر باشد.

    مرطوب کننده همراه با ضدآفتاب باشد:
    حفاظت پوست در مقابل اشعه های زیان آور آفتاب با استفاده ازمرطوب کننده هایی که حداقل دارای SPF 30 باشد از بهترین روش هایی است که می توانید پوست خود را جوان و شاداب نگاه دارید.

    مرطوب کننده مناسب نوع پوست انتخاب گردد:
     به توصیه دکتر Dr. Fusco اگر دارای پوستی حساس و نازک هستید از مرطوب کننده های ضد جوش استفاده نمایید تا باعث مسدود کردن منافذ پوست شما نگردد. افرادی که دارای این نوع پوست هستند باید مرطوب کننده ای استفاده نماید که خاصیت " ضد حساسیت" داشته باشد. اگر دارای پوستی چرب هستید مرطوب کننده مناسب شما باید سبک و فاقد چربی باشد. اگر پوستتان خشک است مرطوب کننده ای انتخاب نمایید که چرب و غنی باشد. اگر دارای پوست ترکیبی می باشید برای کل پوست خود از یک مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید و برای مناطق خشک مرطوب کننده ای قوی تر و چرب تر. به خاطر داشته باشید که برای تابستان یک لوسیون ملایم و برای زمستان کرم و مرطوب کننده استفاده نمایید.

    مرطوب کننده همراه با رتینول را قبل از خواب استفاده کنید:
    رتینول یک نوع ویتامین A است که سرعت بازسازی سلول های پوستی را افزایش می دهد و می توانید با نسخه از داروخانه ها تهیه فرمایید. این ماده باید با توصیه پزشک و با دقت مصرف شود زیرا می تواند عواقبی چون سوزش، قرمزی یا خشکی پوست را به همراه داشته باشد.

    امداد با نسخه پزشکی
    اگر دارای پوستی بسیار خشک هستید از مرطوب کننده های همراه با نسخه استفاده نمایید. مرطوب کننده های ساخته شده دارای اسید لاکتیک AHA هستند که عمیق ترین لایه های پوست را مرطوب می کنند.  AHAS مانند اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک  می توانند باعث واکنش آلرژیک در بعضی افراد شوند. اگر در گذشته دچار سوختگی، سوزش، قرمزی و یا خارش پوست شده اید با دکتر خود اطلاع دهید.

    وقتی مرطوب کننده مناسب را پیدا کردید با استفاده هر روزه از آن مانع خشکی و چین و چروک پوست خواهید شد. در حالیکه که یک نرم کننده نمی تواند مانع خلاص شدن از شر چین و چروک ها شود زیرا چین و چروک در لایه های عمیق تر پوست و به دلیل کمبود کلاژن صورت می گیرد اما مرطوب کننده می تواند به شادابی و حفظ ظاهر پوست شما کمک فراوانی کند.

    زمانی مرطوب کننده روی پوست شما بهتر عمل می کند که پوستتان مرطوب باشد. می توانید یک اسفنج را در نظر بگیرید اگر مرطوب کننده را روی آن بمالید اتفاقی نمی افتد اما اگر آن را در آب بگذارید به راحتی مرطوب کننده را جذب می کند. پوست شما نیز به همین صورت عمل می کند.


    مترجم اختصاصی زیباکده  فرزانه کریمی
    برچسب ها پوست ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان