خانه

کارهایی که در طول روز نباید انجام دهید

  • 1. چک کردن موبایل هنگام صحبت با دیگری:روز، موبایل، حسود، پشت، سر
    شاید شما هم این کار را انجام داده باشید این بازی «موبایل شماست زنگ می خورد؟ اوه، نه مال من است» را شاید انجام داده باشید. شاید فکر کنید این نوعی زرنگی است اما به هیچ وجه این طور نیست. با این کار به طرف می گویید «حرف نزن، بگذار من جواب پیامک را بدهم»، شاید شما هرگز نگفته باشید «حرف نزن». اما صحبت یا توجه کردن به دیگری را قطع کرده اید تا به موبایل خود برسید، اگر دوست دارید همه دوستتان داشته باشند و برایتان احترام قائل شوند و شما را به عنوان یک انسان مهم در دنیا به حساب بیاورند، باید هنگام مکالمه با دیگران گوشی خود را زمین بگذارید. این کار یعنی بی احترامی به طرف مقابل و نشان می دهد به حرف های او هیچ اهمیتی نمی دهید. 
    2. انجام چند کار دیگر در طول جلسه:
    آسان ترین راه برای نشان دادن اینکه باهوش ترین فرد در جلسه هستید این است که همه حواس خود را به جلسه بدهید، اگر دست از کارهای جانبی، وب‌گردی یا بازی در طول جلسه بردارید می توانید مسایل جدیدی از موضوع صحبت و حتی افراد حاضر در جلسه یاد بگیرید. 
    3. فکر کردن به افرادی که هیچ نقشی در زندگی شما ندارند:
    فکر کردن به زندگی و کارهای افرادی که نقشی در زندگی شما ندارند بی ارزش ترین کار دنیا است. در عوض این افراد سعی کنید به خانواده، دوستان، کارمندان یا دیگر افراد مهم زندگی خود فکر کنید. فکر و ذهن خود را به چیزهای ارزشمند معطوف کنید. افرادی که بود و نبودشان تاثیری در روند زندگی شما ندارد چه ارزشی برای وقت گذاشتن و فکر کردن دارند! آنها لیاقت فکر شما را ندارند.
    4. فعال کردن زنگ نوتیفیکیشن ها:
    لازم نیست به محض اینکه ایمیل، پیغام، پیامک به دست شما میرسد در همان لحظه متوجه شوید اگر کاری که انجام می دهید برایتان ارزش داشته باشید سعی می کنید تا با مسایل جانبی در روند آن خلل ایجاد نکنید همیشه تمرکز خود را روی کاری بگذارید که در حال انجام هستید در هنگام استراحت می توانید همه ایمیل یا پیغام های رسیده را چک کنید و پاسخ دهید، سپس دوباره با ذهن باز و تمرکز کامل به کار خود بازگردید مطمئن باشید پیغام دهنده ها نیز می توانند صبر کنند اما کارهای مهم شما نباید عقب بیفتند.
    5. اجازه دهید گذشته بر آینده تاثیر بگذارد:
    اشتباه در زندگی بسیار ارزشمند است. از آنها درس بگیرید. اما آنها را فراموش کنید هنگامی که کاری اشتباه پیش می رود، آن را به موقعیتی مناسب برای خود تبدیل کنید موقعیت های بد زندگی خود را به فرصت های برای بخشش، درک و پیشرفت تبدیل کنید شاید گذشته و تجربیات آن بتواند راهنمایی برای انتخاب مسیر درست باشند اما نباید با گذشته ها زندگی کرد زیرا فرصت فکر کردن به آینده را از شما می گیرد. نباید اجازه دهید گذشته بر آینده تاثیر بگذارد.
    6. صبر کردن تا موقعی که مطمئن باشم موفق می شوم:
    هیچ گاه نمی توانید از موفقیت در کاری مطمئن باشید اما می توانید این اطمینان را به خود بدهید که تلاش خود را خواهید کرد حتی اگر موفق هم نشدید می توانید دوباره تکرار کنید. از انتظار دست بردارید. شما چیزی برای از دست دادن ندارید اما باتلاش می توانید چیزهای زیادی به دست بیاورید.
    7. پشت سر کسی حرف زدن:
    سعی کنید از خاله زنک بازی و غیبت پشت سر دیگران پرهیز کنید. این کار فضای مسمومی ایجاد می کند. در شان و شخصیت یک انسان موفق هم نیست که در مورد دیگران غیبت کند سعی کنید از زمان خود برای مکالمات کارساز و مفید استفاده کنید.
    8. گفتن «بله» هنگامی که منظورتان «نه» است:
    رد کردن خواسته همکاران، مشتریان یا حتی دوستان سخت است. اما گاهی نه گفتن به آن سختی که تصور می کنید نیست و نتیجه بدی هم ندارد. بیشتر مردم این مساله را درک میکنند، هنگامی که نه می گویید شاید فقط برای چند دقیقه احساس بدی داشته باشید. اما هنگامی که به خواسته ای که دوست ندارید پاسخ مثبت می دهید برای ساعت ها یا روزهای طولانی تر احساس بدی خواهید داشت.
    منبع: مجله موفقیت
    گردآورنده: سایت زیباکده

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان