خانه

کمی از موهای خود محافظت کنید

  • اين سبزي خوش عطر و طعم خواص درماني بسياري دارد كه عبارتند از:

    - حفظ سلامت پوست و چشم‌ها:
    خوردن فلفل دلمه‌اي به شفافيت و پاكسازي پوست و پيشگيري از بثورات و لكه‌هاي پوستي كمك مي‌كند. هم چنين اين سبزي منبع مهمي از ويتامين A است كه براي سلامت چشم‌ها مفيد بوده و از بروز بيماريهاي چشمي پيشگيري مي‌كند.

    - پيشگيري از سرطان:
    فلفل دلمه‌اي حاوي تركيباتي موسوم به كاسپايسين است كه از فعاليت مواد سرطان زا جلوگيري مي‌كند و مانع از چسبيدن آنها به مولكول وراثتي دي ان آ مي‌شود.

    - تسكين دهنده درد:
    كاسپايسين هم چنين مانع از انتقال درد از پوست به نخاع شده و از بروز احساس درد جلوگيري مي‌كند. هم چنين به درمان بيماريهاي مرتبط با درد كمك مي‌كند.

    - سوزاندن كالری:
    مصرف فلفل دلمه‌اي سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا مي‌برد و به درمان بيماري‌هاي مرتبط با درد كمك مي‌كند. به اين ترتيب فلفل دلمه‌اي امكان افزايش وزن ناشي از مصرف رژيم غذايي پرچرب را كاهش مي‌دهد. اين سبزي براي كمك به هضم غذا مفيد است و به عنوان يك محرك قلب و عروق، فشار خون را تنظيم مي‌كند و همچنين در كاهش كلسترول بد و چربي تري گليسيريد در بدن نقش قابل ملاحظه‌اي دارد.

    - محافظت از موها:
    عصاره فلفل دلمه‌اي يكي از بهترين محصولات براي تقويت رشد موهاست. اين عصاره از ريزش مو جلوگيري مي‌كند و تارهاي مو را پرتر و ضخيم‌تر نگه مي‌دارد. اما از آنجا كه طبيعت فلفلي و سوزاننده دارد بايد در استفاده از آن احتياط كرد.

    برچسب ها زیبایی , سلامتی , مو ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان