خانه

کیف‌های براق کفش‌های تمیز

  • یکی از ملزومات زندگی که هر شخصی و بویژه خانم ها روزانه به آن احتیاج دارند کیف و کفش است. کیف و کفش از صدها سال قبل به شکل ها و با جنس های مختلف ساخته شده و مانند لباس در طول زمان تغییراتی کرده است.
     
    هر فردی از روزی که کودکی بیش نیست و تازه راه افتاده تا ایام پیری و کهنسالی به کفش نیاز دارد بنابراین کفش و کیف در تمام خانه ها یافت می شود و همه ما هر روز از آن استفاده می کنیم.
     
    حالا سوال این است که بایدچکار کنیم تا کفش ها و کیف هایمان عمر بیشتری داشته باشند و همچنین همیشه تمیز و نو بمانند؟ یادمان باشد خانه داری تنها به کارهای آشپزخانه و جارو و گردگیری اطلاق نمی شود؛ یک خانم خانه دار باید بداند چگونه از لوازم مورد استفاده اهل خانه نگهداری کند. این نه تنها جزو امور خانه و خانه داری محسوب می شود که از نکات مهم این هنر است.
     
    ● هر کدام جای خود را می خواهد

     
    پس خوب است بدانیم هر کدام از انواع کیف و کفش طریقه نگهداری خاص خود را دارد؛ مثلا نگهداری از کفش ورنی با کفش کتانی فرق می کند. اما چیزی که در همه یکسان است استفاده مناسب و تمیز نگه داشتن آنهاست.
     
    به طور معمول بچه ها روش نگهداری از کیف و کفش خود را نمی دانند. خیلی از آنها با کفش های مهمانی فوتبال بازی می کنند یا با کیف مدرسه انواع بازی ها مانند دست رشته را انجام می دهند و به این ترتیب کیف و کفش هایشان عمر کوتاهی خواهند داشت.
     
    اما بزرگ ترها باید بدانند برای این که کیف و کفش شان عمر طولانی تری داشته باشد بهتر است از روز اول خرید آنها در جایی مانند کمد و درون جعبه کفش یا کیسه های مخصوص کیف نگهداری شود و موقعی که به آن نیاز دارید، آنها را بیرون آورده و بعد از استفاده تمیزشان کنید و سرجای خود قرار دهید.
     
    این نکته در مورد کیف و کفش هایی که مخصوص مهمانی هستند، کمتر از آنها استفاده می کنید و صد البته گران تر هم هستند، اهمیت بیشتری دارد.
     
    کفش های دم دستی و آنهایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می دهید نیز بهتر است به صورت مرتب درون جا کفشی قرار دهید.
     
    هیچوقت کفش ها و کیف ها را روی هم انباشته نکنید زیرا کیف و کفش از شکل خواهد افتاد و عمرش کوتاه خواهد شد.
     
    ● کیف و کفش تمیز زیباتر است
     
    اما کیف و کفش از هر جنسی که باشد نحوه تمیز کردن خاص خود را دارد. مثلا برای پاک کردن کفش های کتانی که زود هم کثیف می شود می توانید از شامپو فرش استفاده کنید. مقدار کمی شامپو فرش را با مقداری آب مخلوط کرده و با یک پارچه تمیز روی کفش کتانی بکشید تا تمیز شود.
     
    همینطور اگر از کیف یا کفش هایی با رنگ روشن استفاده می کنید می توانید مقداری خمیردندان روی یک تکه پنبه مالیده و با آن کیف و کفش خود را تمیز کنید و در آخر هم یک پارچه خیس روی آنها بکشید تا جلوه بیشتری پیدا کند.
     
    اگر کفشی از جنس جیر دارید می توانید با یک پاک کن مداد، خط ها و لکه های روی کفش را پاک کنید و سپس یک برس نرم یا یک مسواک مستعمل را روی کیف و کفش بکشید تا آنها کاملا تمیز شوند ولی لکه های کیف جیر را با یک دستمال تمیز و خشک بگیرید و در آخر هم با یک برس مخصوص جیر، روی کیف را کاملا تمیز کنید.
     
    کفش های چرم را با واکس زدن می توانید تمیز کنید. برای این کار هم ابتدا باید کفش را با یک کهنه خوب تمیز کرده و سپس واکس بزنید ولی کیف چرمی را با تمیز کننده های مخصوص پاک کنید و یک دستمال نمدار هم روی آن بکشید تا کاملا تمیز شود. همچنین می توانید با واکس بی رنگ کیف را واکس بزنید.
     
    یادتان باشد خوب است بعد از هر بار استفاده از کیف و کفش چرمی، مقداری روزنامه باطله درون آنها گذاشته و سپس آنها را در جای خود بگذارید، به این ترتیب کیف و کفش شما از شکل نخواهد افتاد.
     
    اگر کیف و کفش تان قابل شست وشو بود و آنها را شستید یا زیر باران خیس شد هرگز از حرارت برای خشک کردنشان استفاده نکنید.
     
    پاشنه کفش ها نیز معمولا دچار آسیب و خرابی می شود برای این که پاشنه کفش شکل مناسبی به خود بگیرد می توانید از اسپری همرنگ کفش استفاده کنید.
     
    کیف ها و کفش های ورنی را با یک دستمال نمدار تمیز کنید و سپس با یک پارچه خشک کنید تا مانند اول براق شود. برای این که کیف و کفش ورنی شما ترک نخورد می توانید با کمی کرم سطح آنها را چرب کنید.
     
    کیف و کفش مخمل را باید بعد از هر بار استفاده با یک برس زبر پاک کنید و گرد و غبار آن را کاملا بگیرید. سپس درون جاکفشی یا جای مخصوص کیف نگهداری کنید.
     
    بعضی از خانم ها در مهمانی ها از انواع کیف های منجوق دار استفاده می کنند. تمیز کردن این کیف ها راحت است.
     
    برای این کار مقداری آب و مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را به این محلول آغشته کرده و روی کیف بکشید تا تمیز و براق شود.
     
    کیف و کفش های پلاستیکی معمولا از جنس مرغوب ساخته نشده و زودتر از کیف و کفش های دیگر خراب می شود اینها را با مخلوط آب و صابون تمیز کنید و در آخر یک پارچه پشمی رویشان بکشید تا تمیز و براق شوند.

    منبع : آفتاب

    برچسب ها مد ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان