خانه
403

چگونه پرواز با تاخیر، به موقع به مقصد می‌‌رسد

  • ۱۲:۵۴   ۱۳۹۷/۹/۲۵
    avatar
    کاربر جديد|5 |37 پست

    این بزرگترین وحشت هر مسافری است که زود به فرودگاه برسد و با تاخیر بلندمدت در پروازش مواجه شود. احتمالاً، آهی از حسرت می‌کشید، تکیه می‌دهید و می‌پذیرید که به تمام برنامه‌های تور خود نخواهید رسید.

    اما خلبانان تکنیک‌هایی در آستین دارند تا از ناامیدی مسافران جلوگیری کنند. اگر خلبان هواپیمایتان بداند چطور با سیستم بازی کند، احتمالاً شانس با شما یار خواهد بود و به موقع می‌رسید.

    نترسید! مسلماً آنها خطرات شکستن قوانین پرواز مانند سرعت غیرمجاز و پرواز در ارتفاع نامناسب را به جان نمی‌خرند. مسئله به سادگی این است که کنترل ترافیک هوایی و آب و هوا می‌تواند عواملی را ایجاد کند که شما را سر وقت به مقصدتان برسانند.

    خلبان و میزبان سایت WWW.Askthepilot.com در گفتگو با Mail Online برخی از رازهای کاپیتان برای به موقع رسیدن را آشکار کرده است.

    ساده‌ترین روش تقاضای مسیر کوتاه‌تر از کنترل ترافیک هوایی است. او می‌گوید: «مسیرهای هوایی بین شهرها، معمولاً خط مستقیم نیستند. در واقع هواپیما گاهی از مقصد دور می‌شود. پرواز در یک الگوی شب نقطه‌ای صورت می‌گیرد و هواپیما یک سری طولانی از نقاط را به هم وصل می‌کند تا به مقصد برسد. بعضی وقت‌ها، حذف چند نقطه یا میانبر زدن به یک نقطه دورتر می‌تواند چند دقیقه‌ای را نجات دهد.»

    شاید مسافران ندانند که وضعیت آب و هوا چقدر می‌تواند بر مدت پروازها موثر باشد.

    یک کاپیتان دریم‌لاینر به Mail Online گفته که جبران تاخیر در سفرهای دوربرد بسیار آسان‌تر است زیرا سرعت هواپیما تحت تاثیر جریان هوای جت (جت استریم) قرار دارد.

    او ادامه می‌دهد: «در پروازهای برد کوتاه وضعیت خیلی حساس است، برنامه برای بازده بیشتر طوری چیده شده که فاصله بلند شدن و فرود آمدن در اغلب روز فرصتی برای بهینه‌سازی نمی‌دهد. هواپیماها در حین پرواز روی سرعت بهینه تنظیم شده‌اند و در پروازهای کوتاه‌مدت، به سادگی نمی‌توان سرعت را افزایش داد. به عنوان مثال در یک پرواز دو ساعته، دو تا سه دقیقه صرفه‌جویی در زمان آمار خوبی است.»

    او ادامه می‌دهد: « در پروازهای دوربرد، وضعیت کمی پیچیده‌تر است زیرا برنامه‌ریزان باید وضعیت سیستم‌های جت استریم جهانی را حدس بزنند و بر مبنای آن برنامه فصلی را بچینند. در برخی مواقع سیستم‌های آب و هوایی جهانی روزانه تغییر می‌کند و در نتیجه ممکن است سر زمان مقرر از لندن پرواز کنید و نیم ساعت دیر یا نیم ساعت زود به مقصد برسید.»

    «افزایش سرعت در مسیر نیز چالش‌های مربوط به خود را دارد، زیرا طراحی هواپیماها به گونه‌ای است که سرعت آنها در میزان و بازده مشخصی بهینه شده است. به عنوان مثال B787 طوری طراحی شده تا با سرعت حدود 84 تا 85 مش (640 تا 647 متر در ساعت در سطح دریا) پرواز کند. افزایش سرعت به 86 مش احتمالاً به معنای صرفه‌جویی 5 تا 10 دقیقه زمان (بسته به طول پرواز) خواهد بود. اما این کار مصرف سوخت را بین 500 تا 1000 کیلوگرم افزایش می‌دهد و این به معنای یک هزینه گزاف و افزایش CO2 حاصل از آن است.»

    پس اگر با تاخیر پرواز کنید، به احتمال زیاد دیر خواهید رسید... »

    اگر این مطلب را در حال انتظار برای پرواز می‌خوانید، خیلی امیدوار نشوید. کاپیتان دیو کیستروک، نایب رئیس عملیات ایرلاین‌ها در فرودگاه ویرجین آتلانتیک، نظر دیگر خلبان‌ها را درباره دشواری‌های سر وقت رسیدن تائید می‌کند: «امکان افزایش سرعت وجود دارد، اما این به معنای مصرف سوخت بیشتر است و در واقع چند دقیقه بیشتر تاثیر ندارد.»

    به عقیده او تنها راه به موقع رسیدن هواپیما، پرواز  طبق برنامه تعیین شده است.

    او می‌گوید: « برنامه‌ریزی‌های ما و تلاش‌های کارکنان فرودگاه بین پروازها، در راستای اجرای هر چه دقیق‌تر برنامه زمانی برای مشتریان است. به علاوه زمان‌بندی دقیق به ما امکان می‌دهد از هواپیماها در بهینه‌ترین شرایط  ممکن استفاده کنیم و خدماتی باثبات و کیفیت بالا ارائه دهیم.

    شما می‌توانید برای رزرو بلیت جهت بازدید از جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف به آژانس های مسافرتی مراجعه نمایید. 

    ویرایش شده توسط ناظر زیباکده1 در تاریخ ۲۵/۹/۱۳۹۷   ۱۴:۰۷
  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2020 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان