خانه
267K

امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۲:۴۳   ۱۳۹۱/۱۲/۷
    avatar
    یک ستاره ⋆|349 |994 پست

    عاشق رنگ کردن تخم مرغ عید نوروز هستید؟ میخواید از رنگ های طبیعی استفاده کنید؟ هر کدوم از اعضای خانواده قراره تزیین و رنگ کردن یک تخم مرغ هفت سین رو انجام بده و دنبال ایده های جدید رنگ آمیزی تخم مرغ همراه با عکس برای نوروز هستید؟


    من اینجا قراره کلی عکس و آموزش از رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین عید نوروز براتون بذارم. آموزش رنگ کردن با رنگ طبیعی، آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین و هر ایده جالبی که به فکرتونم نرسیده باشه.



    تزیین و رنگ آمیزی تخم مرغ عید
  • leftPublish
  • ۱۲:۰۲   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

  • ۱۵:۰۶   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    تزيين تخم‌مرغ 

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم
  • ۱۰:۴۷   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست
    زیباکده
    mona mona : 

    زیباکده

  • ۱۰:۵۲   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست
    زیباکده
    رهام💝دنیز💖 : 

    تزیین تخم مرغ هفت سین

    بااسپری طلایی تخم مرغاتون رواسپری کنین ایده ای جالبی هست

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم
    زیباکده

  • ۱۱:۵۳   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست
    زیباکده
    ronak n : 

    ‌ 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾

    تخم مرغ به سبک نقاشی های مدرن

    برای درست کردن این تخم مرغ ها باید کمی کثیف کاری کنید. وقتی تخم مرغ را رنگ کردید و خشک شد، یک قلم مو را در رنگ سیاه فرو کنید. قلم مو را در بالا و مرکز تخم مرغ نگه داشته و به آن ضربه بزنید تا رنگ روی تخم مرغ بپاشد. هرقدر ضربه محکم تر باشد علائم و خطوط مشخص تری روی تخم مرغ ایجاد می شود.

    🌿آموزش تزيين تخم مرغ عيد 

    #هفت_سین

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

    زیباکده

  • leftPublish
  • ۱۱:۵۴   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

     يكي از روش‌هاي رنگ كردن تخم‌مرغ، استفاده از رنگ‌هاي طبيعي است:

    به عنوان مثال مي‌توانيد از چغندر(2 پيمانه) براي رنگ سرخابي، زردچوبه (3 قاشق‌غذاخوري) براي رنگ زرد، برگ اسفناج (2 پيمانه) براي رنگ سبز، كلم قرمز(2 پيمانه) براي رنگ آبي، قهوه (4 قاشق غذاخوري) براي رنگ شكلاتي ، پوست پياز(با پيچيدن پوسته پياز به دور تخم‌مرغ) براي رنگ نارنجي يا ارغواني، چاي (12 عدد چاي كيسه‌اي) براي رنگ قهوه‌اي روبه قرمز، استفاده كنيد.


    روش استفاده:

    مواد فوق را به‌علاوه يك قاشق غذاخوري سركه همرا با مقدار آب كافي در ظرفي ريخته، به مدت 15 دقيقه آن‌ها را جوشانده سپس تخم‌مرغ‌ها را كه در دماي اتاق قرار داشته، درون مخلوط فوق بريزيد و 15 دقيقه ديگر نيزآن ها را بجوشانيد.

    (در اين مرحله مطمئن شويد آب تا 2 سانتي‌متر روي تخم‌مرغ‌ها قرار گرفته باشد).

    نكته:

    • اگر مايل هستيد از رنگ تيره‌تري استفاده كنيد تخم‌مرغ‌ها را، مدت بيشتري در آب رنگي بجوشانيد.

    • براي براق كردن سطح تخم‌مرغ‌ها، روي آن‌ها، روغن مايع بماليد.

    از ديگر از روش‌هاي تزئين و رنگ كردن تخم‌مرغ، استفاده از رنگ‌هاي غير طبيعي مانند: گواش، ماژيك، آبرنگ، و نيز استفاده از برچسب، روبان يا كاغذهاي رنگي و... است.

     

     

    برای اینکه از زیبایی تخم‌مرغها مدت بیشتری لذت برد بدون اینکه فاسد شته و بو بگیرند، آنها را نمیپزیم، بلکه خالیشان میکنیم. خالی کردنشان یک مقدار پرزحمته اما نتیجه به زحمتش می‌ارزه.

    تخم‌مرغها را در ظرفی میگذاریم و به نسبت هر یک لیتر آب یک قاشق سرکه اضافه میکنیم و میگذاریم نیم‌ساعت توی آب بمونند، بعد آنها را با آب گرم میشوییم.

    بالا و پایین تخم مرغ یک سوراخ ریز با سوزن ایجاد میکنیم و بعد سوراخ را با نوک تیز یک سیخ چوبی نازک کباب، آهسته و به دقت تمام ، گشاد میکنیم تا یک سوراخ بزرگتر، به اندازهء سر یک سنجاق به وجودآید (بهتراست که نوک سیخ را آهسته توی سوراخ سوزن بچرخانید که یواش یواش لبه‌های سوراخ خرد بشوند و گشاد بشوند).

    بعد تخم مرغ را بالای یک کاسه میگیریم و لبهایمان را روی یکی از سوراخها قرار میدهیم ، از سوراخ یک طرفش با قدرت تمام فوت میکنیم. در حالت ایده‌آل محتوای تخم‌مرغ از سوراخ دیگه بیرون میزند و توی کاسه‌ای که زیرش است میریزد.

    داخل تخم‌مرغها را از طریق همون سوراخهای ریز با آب گرم میشوییم تا باقیماندهء زرده و سفیده بیرون بیاید و میگذاریم خشک بشوند.

     

    برای رنگ کردن تخم‌مرغها بهتراست که پایه داشته باشید که تخم‌مرغ رویش بماند و تزئین رویش که معمولاً برای خشک شدن به وقت احتیاج دارد به انگشتها مالیده و خراب نشود. پایه‌های مخصوص پلاستیکی را شاید بشود از فروشگاه یا خرازی خرید اما اگر نشد میتوانید با همان سیخهای چوبی نازک مخصوص کباب خیلی راحت یک پایه درست کنید:

    ۱) سیخ را از توی یک شانهء مقوایی تخم‌مرغ رد کنید.

    ۲) یک ورقه از چوب‌پنبهء در یک بطری را با چاقو ببرید و سیخ را تا نیمه فروکنید اما شما اگر چوب‌پنبه دم دستتون نیست، یک کش لاستیکی را چند بار دور سیخ بپیچید تا محکم بشود. اگر کش هم دم دست نبود هر چیزی که بشود سیخ را تویش فروکرد و روی سیخ بماند و سرنخورده مناسب است ، مثلاً یک گلوله از خمیر رنگی مخصوص بازی بچه‌ها، یک تکه نان باگت، شمع و غیره.



    ۳) سیخ را از سوراخهای تخم‌مرغ خالی‌شده رد کنید. بک چوب‌پنبه (یا هر چیز مشابه) گیر میکنهد و روی سیخ میماند. حالا میشود بدون دست زدن به تخم‌مرغ تزئینش کرد. بعد از رنگ کردن تخم‌مرغ سیخ را توی سوراخی که در شونهء تخم‌مرغ ایجاد کرده‌اید فرو میکنید که مثل یک پایه بایستد و رنگ در همون حالت خشک بشود.


    حالا موقع تزئین تخم‌مرغه:

    1 ( این روش مال آدمهاییه که هم نقاشیشون خوبه و هم حال و حوصله دارند. با ماژیک ضدآب (یه جور ماژیکهایی هم هست که مخصوص بچه‌هاست و رنگش در آب حل میشه، اما منظورمان ماژیک معمولیه) طرح مورد نظر را روی تخم‌مرغ نقاشی و بعد طبق میل و سلیقه با آبرنگ یا ماژیک رنگ‌آمیزی کنید. رنگ که خشک شد از فاصلهء ۲۰ سانتیمتر اسپری لاک مو روی تخم‌مرغ بپاشید.

    ۲) این روش مخصوص آدمهای کم‌حوصله با خلاقیت متوسطه و در عین حال کمی کثافت‌کاری داره. تخم مرغ را با رنگ مخصوص یکدست رنگ‌آمیزی کنید (روش استفاده از رنگ مخصوص تخم‌مرغ روی پاکت نوشته شده. معمولاً هر رنگ یک قرص داره که در آب حل میشه و تخم‌مرغ توش انداخته میشه و میمونه تا رنگ بگیره). بعد توی یک بشقاب ماسه یا اکلیل بریزید. با چسب مایع روی تخم‌مرغ نقطه یا خط بکشید و تخم‌مرغ را توی ماسه یا اکلیل بغلتونید. اگر مواظب باشید زندگیتون پر از اکلیل یا ماسه نمیشه. اگر مواظب نبودید هم مسئولیتش گردن خودتونه! در آخر اسپری لاک مو روی تخم‌مرغ بپاشید.

    ۳) با چسبوندن مواد مختلف روی تخم‌مرغ میشه راحت تزئینش کرد. مثلاً:

    الف) از کاغذ کشی رنگین چند نوار با پهنای متفاوت ببرید و در چند لایه رای تخم‌مرغ بچسبونید، جوری که قسمتهایی از نوارهای تحتانی از زیر لبه‌های فوقانی با رنگ‌های متفاوت معلوم باشند. خوشگل میشه!

    ب) تخم‌مرغ را یکدست رنگ کنید و بعد طبق سلیقهء خودتون راش پولک و منجوق بچسبونید. دقت و حوصله میخواد اما در واقع آسونه و نتیجه‌اش هم به زحمتش می‌ارزه.

    پ) روبان و نوارمغزی اضافه دارید؟ اگر مچاله است اتو کنید تا صاف بشه و روی تخم‌مرغ رنگ‌شده بچسبونید.

    ت) اگر مجله یا بروشور باطله با عکسهای رنگی دم دست دارید که روی کاغذ براق چاپ شده (ترجیحاً کاغذش جوری باشه که وقتی پاره میکنید لبه‌هاش اونجایی که کاغذ جرخورده سفید باشه) عکسها را به تکه‌های کوچک اندازهء ناخن شصت پاره کنید و لایه لایه روی تخم‌مرغ بچسبانید تا سطحش کاملاً پوشیده بشه. بعد از خشک شدن چسب رای تخم‌مرغ اسپری لاک مو بپاشید.

    ث) رومیزی گلدار توری کهنه و به‌دردنخور دارید؟ دورنندازید! گلهاش را با قیچی به دقت جدا کنید و روی تخم‌مرغ رنگ‌شده بچسبانید.

    ج) یک تخم‌مرغ را یکدست رنگ کنید و بعد پوستش را خرد کنید. تخم‌مرغ دوم را با رنگ متفاوتی رنگ کنید و وقتی خشک شد، خرده‌های پوست تخم‌مرغ اولی را به دلخواه روش بچسبانید. چسب که خشک شد اسپری لاک مو روی تخم‌مرغ بپاشید.

    ۴) این روش آسونه اما کمی وقت و دقت میخواد. تخم مرغ را یکدست رنگ کنید و بگذارید خشک بشه، یا سفید بگذارید. یک شمع روشن کنید و با قطره‌های موم مایع روی تخم‌مرغ به سلیقهء خودتون نقطه بگذارید و خط بندازید و یا طرحهای انتزاعی ایجاد کنید. تخم مرغ را با یک رنگ متفاوت دوباره رنگ کنید (ترجیحاً تیره‌تر از رنگ اولی. اگر رنگ دوم خیلی متفاوته، مثلاً اگه اولی زرده و دومی آبی و مخلوط شدنشون باعث میشه که رنگ سبز به دست بیاد، اما شما آبی میخواین، بهتره تخم‌مرغ را چند دقیقه در آب و سرکه بگذارید تا رنگ اول پاک بشه). خشک که شد، با فندک با دقت و احتیاط لکه‌های شمع را آب کنید (مواظب باشید که تخم‌مرغ سیاه نشه). مومهای آب‌شده را با دستمال تمیز کنید. رای تخم‌مرغ طرح لکه‌های شمع به یک رنگ رای زمینه‌ای با رنگ متفاوت ظاهر میشه. در آخر اسپری لاک مو رای تخم‌مرغ بپاشید.

    ۵) یک روش دیگه مخصوص اونهایی که نقاشیشون خوبه: با لاک ناخن میشه طرحهای زیبایی روی تخم‌مرغ کشید که به دلیل براق بودن رنگ لاک ناخن جلوهء متفاوتی پیدا میکنند. برای نقاشی از قلم‌موی خود لاک استفاده نکنید، چون به درد این کار نمیخوره. قلم‌موی نقاشی که نوکش باریکه خیلی بهتره. قبل از عوض کردن رنگ قلم‌مو را با استون پاک کنید.

    ۶) این روش هم آسونه. مداد شمعی به رنگهای مختلف را رای شعلهء یک شمع نرم کنید تا آب بشه و سطح تخم‌مرغ را با لکه‌های رنگین مدادشمعی بپوشانید. تخم‌مرغی را که رای سیخ محکم شده رای شعلهء شمع بگیرید و مرتب بچرخانید تا رنگها قاطی بشوند و طرح مرمری روی تخم‌مرغ ایجاد بشود. حواستون باشد که وسط کار چرخوندن را متوقف نکنید وگرنه همهء شمعها میریزه پایین. مدت زیادی تخم‌مرغ را روی شعله نگه ندارید و نزدیکش نکنید که دوده بگیرد. طرح موردنظر که ایجاد شد، باز چند دقیقه‌ای تخم‌مرغ را در حال سرد شدن بچرخانید. بعد بگذاریدش خشک بشود و در آخر اسپری لاک مو رویش بپاشید.


    ۷) این روش مال آدمهای خیلی کم‌حوصله و کم‌وقت و تنبله. تخم‌مرغها را یکدست رنگ کنید. کمی که خشک شدند، اونها را در دستمال مچاله‌ای بگذارید و بغلتونید تا قسمتهایی از رنگ پاک بشه و به این ترتیب روی تخم‌مرغها طرح ایجاد کنید.

    8(یک کار بامزهء دیگه هم میشه با تخم‌مرغ کرد: تخم‌مرغ را بپزید و در صورت تمایل رنگ و تزئین کنید. بعد سرش را به دقت با چاقوی تیز ببرید، طوری که خرد نشه. زرده و سفیده را با احتیاط با یک قاشق چایخوری خالی کنید. بعد توی پوست را بشورید و با پنبه پر کنید. پنبه را خیس کنید و رویش تخم ترتیزک یا ارزن و امثالهم بپاشید و گلدون جدیدتون را توی یک جاتخم‌مرغی خوشگل قرار بدهید. هر روز چند بار به تخمها آب بدهید. نباید در آب شناور باشند اما پنبه باید همیشه مرطوب باشد. حدود پنج شش روز بعد در حدی سبز میشوند که برگهاشون یواش یواش بیرون بیان. اینجوری هر دو رسم نوروزی تزئین تخم‌مرغ و سبزه سبز کردن را در یک قدم به جا آورده‌اید!

     

    انواع تزیینات تخم مرغ مخصوص سفره هفت سین عید نوروز

     

    1-می توانید تخم مرغها را در آب لبو یا آب سبزیجات مثل اسفناج یا جعفری و یا پوست پیاز و آب انار و زرشک بجوشانید تا آنها را به رنگهای بنفش، سبز و صورتی درآورید.

     

     

    2-با استفاده از اسپری های رنگی طلایی یا نقره ای آنها را یکدست رنگ کنید.

     


    3-درون قهوه یا نسکافه جوشانده و به رنگ قهوه ای درآورید که می توانید همینطور ساده داخل جا تخم مرغی گذاشته و یا دور آن را با ربان تزیین کنید.

     

     

     

    4- تخم مرغها و چند تخم بلدر چین را با استفاده از کاغذهای زرورقی رنگی که به راحتی دور آنها پیچیده می شود تزیین کنید و کنار هم در سبد قرار دهید.

     

     

    5-دو طرف تخم مرغ را با سوزن و با احتیاط سوراخ کرده تا بتوانید تخم مرغها را خالی کنید سپس روی آنها را به هر شکلی که می خواهید نقاشی کرده و با استفاده از نخهای رنگی یا روبانهای رنگی که از آنها رد می کنید به درختچه های زینتی کوچکی که می توانید بر سر سفره هفت سین عید نوروز قرار دهید آویزان کنید.

     

     

    نکته : نقاشی روی تخم مرغها را هم می توانید با مداد شمعی، آب رنگ، گواش و مداد رنگی انجام دهید و هم دور تخم مرغها را قبل از جوشاندن پار چه های رنگی که رنگ می دهد پیچیده، با نخ دور تا دور آنها را محکم کنید و داخل ظرف آب جوش بجوشانید تا به شکلهای جالبی آنها رنگ آمیزی شوند.

     

    6-روی آنها اسکناس های بازی بچه ها را بچسبانید و یا اسکناسهای حقیقی چسبانیده و به بچه ها هدیه دهید فقط توجه داشته باشید که اگر از اسکناسهای حقیقی برای عیدی دادن به بچه ها بر روی تخم مرغ ها می چسبانید تنها در چند جای آن و به مقدار خیلی کم عسل بزنید تا به راحتی اسکناس جدا شده و موقع جدا شدن پاره نشود.

     

    7- می توانید از تخم بلدر چینهای کوچک رنگ شده نیز در کنار تخم مرغها استفاده کنید.

     

    8-تخم مرغها را همینطور ساده یا رنگ شده داخل سلفونهای کوچک گذاشته و با روبانهای رنگی بالای آن را پاپیون کنید.

     

    9-از گلهای پارچه ای کوچک آماده به همراه نوارهای رنگی جهت تزیین تخم مرغها استفاده نمایید.

     

    10-از تخم مرغ شانسی ها یی که از شکلات و سکه پر کرده اید برای هدیه دادن به بچه ها نیز می توانید بر سر سفره هفت سین عید نوروز قرار دهید.

     

    11-می توانید از مادر بزرگهای مهربان کمک گرفته و مثل بافت کلاه عمل کرده، روی تخم مرغ ها را بوسیله ی کامواهای رنگی بپوشانید.

     

    12- روی تخم مرغ ها شمع باریک و سبک گذاشته و آنها را برسر سفره هفت سین عید نوروز روشن کنید.

     

    13- با استفاده از چسب مایع و غلات مثل برنج ،گندم و جو و حبوبات آنها را تزیین کنید

     

  • ۱۲:۱۵   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    امسال سال خروسه فکر کنم5

    اینم چن تا تخم مرغ از خانواده خروس1

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۲:۲۷   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست

    Image result for ‫اینم چند تا تخم مرغ مدل خروس‬‎

    Image result for ‫اینم چند تا تخم مرغ مدل خروس‬‎Image result for ‫اینم چند تا تخم مرغ مدل خروس‬‎

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۵   ۱۲:۲۹
  • ۱۶:۰۱   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تخم مرغ تزیینی شیک هفت سین مخصوص امسال4

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۰۹:۴۷   ۱۳۹۵/۱۲/۴
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تزیین تخم مرغ هفت سین با وسایل ساده

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • leftPublish
  • ۱۸:۰۹   ۱۳۹۵/۱۲/۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ‍ تزیین_تخم_‌مرغ 😍👌

    ویژه #نوروز 

    تخم مرغ های هنری به سبک مدرن

    احتمالا راز درست کردن این تخم مرغ ها را نمی دانید! برای درست کردن چنین رنگ ها و بافت های جالبی، دستمال توالت را به آرامی به سرکه آغشته کنید و آنرا دور تخم مرغ بپیچید، مطمئن شوید که این لایه زیاد ضخیم نباشد.  سپس به آرامی درب تیوپ رنگ را باز کرده و روی دستمال فشار دهید. (می توانید از رنگ غذا هم استفاده کنید). اما در یک زمان بیش از سه رنگ استفاده نکنید. سپس تخم مرغ را در جای مطمئن بگذارید تا خشک شود و بعد دستمال دورش را باز کنید تا اثر هنری خود را ببینید.

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم
  • ۰۹:۵۵   ۱۳۹۵/۱۲/۷
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تزئین تخم مرغ عید

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۱:۰۸   ۱۳۹۵/۱۲/۹
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    درست کردن تخم مرغ با وسایل ساده

    تزیین تخم مرغ سفره هفت سین

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۵:۳۵   ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تخم مرغ عید 96

    تخم مرغ سفره هفت سین

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۷:۰۱   ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تخم مرغ هفت سین 96

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۰:۴۰   ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تزیین تخم مرغ هفت سین عید 96 

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۲:۵۳   ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    نقاشی و تزیین تخم مرغ 96

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

  • ۱۹:۴۲   ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    avatar
    صبا راد
    سه ستاره ⋆⋆⋆|83 |3057 پست

    ایده جذاب و خاص برای تخم مرغ رنگی عید

    تزئین تخم مرغ به شکل کاکتوس ایده ای جدید برای سفره هفت سین

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم
  • ۱۵:۴۴   ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    avatar
    صبا راد
    سه ستاره ⋆⋆⋆|83 |3057 پست

    رنگ کردن تخم مرغ با مواد طبیعی و طرح گل و برگ

    مواد لازم برای تزیین تخم مرغ با مواد طبیعی :

    تخم مرغ

    برگ ها و گل های طبیعی در شکل های مختلف

    (از سبزی هایی مثل جعفری هم می توانید استفاده کنید)
    جوراب زنانه سفید یا پارچه توری

    نخ
    مواد طبیعی برای رنگ کردن تخم مرغ

    (کلم قرمز ، پوست پیاز قرمز و زرد ، قهوه ، لبو)

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم

    ویرایش شده توسط صبا راد در تاریخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۸   ۱۵:۴۵
  • ۱۵:۵۱   ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    avatar
    صبا راد
    سه ستاره ⋆⋆⋆|83 |3057 پست

    گل یا برگ را روی تخم مرغ قرار داده و دور آن را جوراب یا پارچه توری بپیچید و با نخ محکم کنید تا تکان نخورند.

    تخم مرغ ها را در رنگ های طبیعی قرار داده و بجوشانیدتا رنگ بگیرد.

    آب باید به اندازه ای باشد که سطح تمامی تخم مرغ ها را پوشش دهد.

    شعله باید ملایم باشد بعد  از 15 تا 20 دقیقه شعله را خاموش کنید.

    امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم امسال تخم مرغ های عید را جور دیگر تزیین کنیم
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان