خانه
74.3K

تقویت موها

  • ۱۳:۱۳   ۱۳۹۴/۱۱/۴
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    میدونستین که آبمیوه های گرفته شده از میوه ها و سبزیجات تازه میتونن تاثیر عمده ای بر سلامت مو داشته باشن؟ وجود آبمیوه در رژیم غذایی روزانه میتونه به مراقبت از مو در مقابل خشکی ، شکنندگی و ریزش مو کمک کنه پس از میوه های تازه و سبزیجات دارای برگ سبز در وعده های روزانه ی خود استفاده کنید زیرا باعث کاهش شکنندگی موها و افزایش رشد مو میشود و توجه به این نکته حائز اهمیته که آب میوه ها و سبزیجات ( آبمیوه ) سریعتر جذب بدن میشن و نتایج سریعتری رو هم در پی خواهند داشت .آبمیوه هایی که در این مطلب بهتون معرفی میکنم باعث رشد سریعتر موها شده و مصرف منظم اونا از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری میکنه.

    تقویت موها

  • leftPublish
  • ۱۹:۴۰   ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    مراقبت های ویژه موهای فر

    فرگرم الکتریکی امروزه بعد از سشوار رایج‌ترین وسیله فر کردن مو است.

    اگر برای فر کردن شش ماهه موهایتان به آرایشگاه رفته باشید ، باید منتظر یک جنگ شیمیایی تمام عیار بین موهایتان با مواد شیمیایی باشید. برای فر کردن موها در آرایشگاه از ماده شیمیایی به نام پرمننت استفاده می‌شود.

     

    در مرحله اول پل‌های شیمیایی گوگردی طوری شکسته می‌شوند که موی پیچیده شده در بیگودی شکل فر مورد نظر را بپذیرد. در مرحله دوم پیوندها درحالت پیچیده جدید مو قرار می‌گیرند که بعد با استفاده از یک محلول خنثی‌کننده، مو در حالت فری «سفت و ثابت» می‌گردد. ابتدا موی شستشو شده در بیگودی مخصوص پیچیده می‌شود. قطر لوله ؛ طرز قرار گرفتن آنها در سر و تعداد به کار برده شده‌ آنها، تراکم فرها و مدل نهایی مو را مشخص می‌کند. وقتی همه بیگودی‌ها سرجای خود قرار گرفت، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌گردد چون محلول فر پوست را تحریک می‌کند، باید دقت شود که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نکند.

     

    محلول فر معمولا حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی مو می‌ماند . این مدت زمان با در نظر گرفتن شرایط مو، قدرت محلول فر، درجه حرارت محیط و تعداد بیگودی‌های فر به‌طور دقیق تعیین می‌گردد. پس از آنکه موی پیچیده شده به‌طور کامل آب‌کشی شد، هر بیگودی را با محلول خنثی‌کننده آغشته می‌کنند. پس از چند دقیقه موها با آب، آب‌کشی شده و بیگودی ها برداشته می‌شوند.

     

    از بیگودی‌های دیروز تا بابلیس‌های امروز

    امروزه بیگودی‌های الکتریکی رایج‌ترین وسیله فر هستند . اکثر مردم از روش سنتی «شستن و مدل دادن و خشک کردن» راضی نیستند. به جای آن موهایشان را خشک می‌کنند و سپس برای فر کردن از بیگودی‌های الکتریکی یا فر داغ استفاده می‌کنند. بیگودی‌های الکتریکی معمولا لوله‌های سفت پلاستیکی در دو سه‌اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های ۲۰ تا ۲۴تایی قرار دارند. لوله‌های بیگودی با سطح دندانه‌دار و یا صاف و مسطح هستند. لوله‌های صاف برای موها بهترند زیرا موقع برداشتن از روی موها امکان گره خوردن آنها کم است. در اکثر مدل‌ها، رول‌ها از طریق المنت فلزی که دارای روکش پلاستیکی بوده و به طور عمودی درون رول قرار گرفته‌اند، به وسیله جریان برق گرم می‌شوند. دستگاه بیگودی الکتریکی دارای کلید قطع و وصل است. هنگامی که تا درجه مشخصی گرم شد، به‌ طور اتوماتیک قطع می‌گردد. بعضی‌ها یک فیوز اطمینان حرارتی نیز دارند که از گرم شدن خیلی زیاد استوانه که باعث سوختن یا آسیب‌ دیدن مو می‌گردد، جلوگیری می‌کند.

     

    برخی لوله‌های بیگودی الکتریکی طوری ساخته شده‌اند که هرگاه کمی آب در محفظه پلاستیکی مخصوص بریزیم، آ‌‌ب را به صورت بخار توفنده درمی‌آورد. وقتی رول گرم شد، آب بخار می‌شود و با فشار در لوله‌ها نفوذ می‌کند. بخار، اندکی رطوبت به مو اضافه می‌کند که با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو کمک می‌کند. «بابلیس» جدیدترین نوع بیگودی‌های الکتریکی است و میله پلاستیکی بلند و قابل انعطافی است که مو را دور آن می‌پیچند. «بابلیس‌ها» بیشتر از رول معمولی، فر و استحکام به مو می‌دهند.

     

    فر داغ الکتریکی

    فرگرم الکتریکی امروزه بعد از سشوار رایج‌ترین وسیله فر کردن مو است. زندگی مدرن که شستشوهای مکرر مو را ضروری نموده فرصتی برای مراجعه هفتگی به سالن‌های آرایشی نمی‌گذارد. به همین دلیل این فرها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. گرمای ناشی از فر داغ برخی از پیوندهای هیدروژن ضعیف مو را تجزیه نموده و حالت موجی موقتی به آن می‌دهد. اکثر فرهای داغ، درجه بالا و متوسط دارند. درجه پایین‌تر، مو و پوست سر را کمتر می‌سوزاند ولی فر سفتی ایجاد نمی‌کند. بیگودی‌های فر داغ از بیگودی‌های الکتریکی گرم‌ترند و در صورت بی‌توجهی ممکن است پوست سر آسیب ببیند.

     

    معمولا جای نگرانی برای آسیب مو وجود ندارد زیرا اکثرا مجهز به درجه کنترل گرما هستند و به محض رسیدن گرما به درجه‌ای که مو را آسیب برساند (حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد) دستگاه خاموش می‌گردد. بیگودی‌های فر داغ با سطح صاف یا سطوح دندانه‌دار موجودند. با نوع دندانه‌دار ممکن است مو گره‌ بخورد و به مو آسیب برسد. اکثر بیگودی‌های فر داغ به صورت دو یا چند حلقه‌ای و در دو اندازه کوچک و بزرگ و هر دو هم با سطح صاف و با سطح دندانه‌دار موجود هستند.

     

     

    مراقبت از موهای فر

    موهای فر شده دچارتخریب ساختمانی شده‌اند. به هم خوردن لایه خارجی مو (کوتیکول) که خاصیت انعکاسی زیادی دارد، یکی از این تغییرات است. شدت این به هم‌خوردگی با شدت واکنش شیمیایی متناسب است. مو، زبر به نظر آمده و از درخشندگی آن کاسته می‌گردد و در مقایسه با موهای دست‌نخورده به سختی آرایش ومرتب می‌گردد. سلول‌های کوتیکول مو از جا کنده یا بلند می‌شوند که این امر باعث گیرکردن و گره خوردن موها می‌گردد. توان مو کم شده و نیروی الکترواستاتیک آن افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که مرتب نمودن آن مشکل گردد.

    تقویت موها
  • ۱۹:۴۵   ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    قبل از كراتینه مو با عوارض آن آشنا شوید

    هر نوع كراتینه‌ مو با خطراتی همراه است و مشتری‌های كراتینه‌ باید با این خطرات بالقوه آشنایی داشته باشند.

    كراتینه مو چه می‌كند؟

    درمان‌ كراتینه مو (كراتین كردن مو) كه امروزه باب شده، می‌تواند موهای فر را صاف و نرم كرده و آنها را به‌مدت چند ماه براق و بدون پیچش نگه ‌دارد. این درمان كه امروزه در بسیاری از آرایشگاه‌ها و سالن‌ها توصیه می‌شود، ممكن است انجامش تا یك‌سال طول بكشد و اغلب هم پرهزینه است. براساس شیوه برزیلی، این فرآیند به یك درمان دوگانه نیاز دارد؛ ابتدا با استفاده از كراتینه كه یك پروتئین طبیعی است، مو تقویت شده و سپس ساختار آن با استفاده از مواد شیمیایی دگرگون می‌شود تا صاف شود.

    هر نوع كراتینه‌ مو با خطراتی همراه است و مشتری‌های كراتینه‌ باید با این خطرات بالقوه آشنایی داشته باشند؛ سپس آگاهانه این كار را برای صاف و براق‌ كردن موهای‌شان انتخاب كنند. اغلب این تصور پیش می‌آید كه كراتینه به صاف كردن مو مربوط می‌شود در صورتی‌كه این تصور صحیح نیست. هنگام كراتین‌كردن موها، محلولی استعمال می‌شود كه كراتینه با موها تركیب شده و آسیب‌های كوتیكول‌ مو را ترمیم می‌كند و در نتیجه كراتینه موجب براق ‌شدن و كاهش وز مو شده اما به‌طور مستقیم موجب صاف ‌شدن موها نمی‌شود.

    برقی كه دوام ندارد

    ممكن است موها بلافاصله پس از كراتینه‌، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد. دو، سه هفته پس از كراتینه، قوام و بافت مو تغییر خواهد كرد، موها خشك و شكننده می‌شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر كرده و صاف می‌شود؛ ‌بنابراین ممكن است توقعی كه شما از صاف‌ شدن مو در نظر دارید پس از دو یا سه بار شستن تامین نشود.

    عارضه رایج

    مشكل بزرگ مصرف‌كنندگان این روش، ریزش موست. دیده شده كه موها پس از نخستین شست‌وشو از ریشه شروع به ریزش می‌كنند؛ حتی اگر از محصولات مراقبت مو كه در سالن‌های زیبایی توصیه می‌شود، استفاده شود. به‌علاوه غیر از ریزش مو، نازك‌شدن مو هم طی چند هفته پس از كراتینه دیده شده است. در این شرایط مراجعه به پزشك متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری و ممكن است نیاز به مصرف داروهای ضد‌ریزش مو باشد.

    مراقب حساسیت باشید

    مثل سایر اعمالی كه برای مو انجام می‌شود، كراتین ‌كردن مو هم با بروز واكنش‌های آلرژیك در تعدادی از افراد همراه است. این علائم شامل خارش و دانه‌های قرمزرنگ است كه علائم معمول آلرژی محسوب می‌شوند. باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید در انتخاب این روش كمی تامل كنید.

    كراتینه خطرناك است؟

    هر نوعی از كراتینه‌ موها با خطراتی همراه است و مشتری‌های كراتینه ‌مو باید با این خطرات بالقوه آشنا باشند. بعد از اینكه محلول كراتین کردن را روی موهای شما می‌ریزند، محلولی از مواد شیمیایی روی موهای شما استفاده می‌شود كه این محلول با تغییر دادن نیمه دائمی ساختار مو، موجب صاف‌ شدن آن می‌شود. جزء اصلی این محلول فرمالدئید است كه یك ماده شیمیایی خطرناك و سرطان‌زاست. همین ماده موجب می‌شود، درمان‌های كراتینه‌ مو از نظر بسیاری از متخصصان جایز نباشد و خطرناك‌ محسوب شود. در بعضی از سالن‌های آرایشی، هنگام كراتینه مو از ماسك‌های دهانی نیز برای كاهش استنشاق این ماده استفاده می‌شود.

     

    به‌طور معمول پس از این مرحله موها اتو می‌شوند تا ظاهر جدیدشان ثابت شود. به همین خاطر بسیاری از افراد نگران كاربرد فرمالدئید در فرآورده‌های كراتینه‌ موها هستند و تصمیم می‌گیرند در دفعات بعد از فرآورده‌های فاقد فرمالدئید استفاده كنند. حقیقت این است كه هر چند تب كراتینه ‌موها، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها را فراگرفته اما افراد باید از خطرات آن آگاه باشند.

    كدام مو برای كراتینه مناسب است؟

    حقیقت این است که كیفیت موهای طبیعی خودمان بهترین است ولی متاسفانه در بسیاری از موارد خودمان موهای‌مان را نابود می‌كنیم. با رنگ‌كردن‌های متعدد، استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی مو، اتو كردن‌ها، سشوار كشیدن‌های زیاد و. . . همواره در حال نابود كردن موهای‌مان هستیم و بعد از آن به‌دنبال راهكاری برای ترمیم تمام این آسیب‌ها می‌گردیم. شاید بتوان گفت كراتین كردن مو فقط برای عده‌ای توصیه می‌شود كه موهای بسیار وز آنها اصلا قابل شانه‌ شدن نیست.

    با علم و آگاهی به خطرات ناشی از فرمالدئید یا مشتقات آن باید توجه كنید كه نتایج درمان‌های كراتینه ‌مو بین استفاده‌كنند‌ه‌ها كاملا متفاوت است. در بعضی‌ها همان انتظاری را كه از قبل دارند برآورده می‌شود و ماه‌ها موهای‌شان صاف و لخت باقی می‌ماند ولی در بعضی دیگر رضایتمندی كمتر است و بعد از چند هفته موها به حالت اولیه بازمی‌‌گردد.

    تقویت موها

  • ۱۲:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19785 |39377 پست
    این نکات را در #مراقبت بهتر از #موهای چرب در نظر بگیرید:

    • از شامپوی ملایم برای شستشوی موها استفاده کنید.

    می‌توانید از شامپوهای مخصوص موهای چرب، شامپوی مخصوص پوست‌های خشک و حتی شامپو بچه برای شستشوی سر بهره ببرید.


    • موهای #چرب باید هر روز شسته شوند.

    اما باید دقت داشته باشید که شامپو نباید مدت زیادی روی سر بماند. شستشوی مرتب، چربی موها را می‌زداید، اما چنانچه غلظت شامپو و مدت زمانی که شامپو را روی سر نگه می‌دارید بیش از حد معمول باشد، منجر به خشکی بیشتر پوست شده و مشکل بیشتر و بیشتر می‌شود.


    • همواره موهای چرب را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید.

    شستشو با آب گرم یا داغ، منجر به ماندن مقداری کف در موها شده و مشکل چربی موها را تشدید می‌کند.

  • ۱۷:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    یک نرم کننده بسیار عالی برای موهای خشن

    حنا  یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.بسیاری از مشکلات پوست سر نظیر شوره و خشکی را درمان می کند. علاوه بر آن اثرات آلودگی بر روی مو و خشکی بیش از حد بعلت استفاده از سشوار را از بین می برد. در آخر ذکر توجه داشته باشید که حنا مانع از سفیدی زودرس مو می شود.

    خواص نرم کنندگی حنا

    حنا  یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

    اگر از دانه های شنبلیله در مخلوط بالا استفاده نمایید حنا بعنوان یک ضد شوره عالی به شما در از بین بردن آنها کمک می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند سپس ماده ای خمیری شکل از آن تهیه کنید و با حنا مخلوط نمایید. همچنین می توانید با اضافه نمودن چند قطره روغن کرچک و روغن نعنا خاصیت آن را افزایش دهید. این ماده نه تنها موی شما را محکم و سالم می کند بلکه درخشندگی زیبایی به آنها می بخشد.

    راهنمای استفاده از حنا

    اگر از حنا با هدف رشد موهایتان استفاده می کنید باید آن را بصورت روغن و بطور منظم به کف سر خود بمالید. روش های زیر را دنبال کنید تا روغن حنا بدست آید.

    ـ ۴/۱ لیتر روغن خردل را در یک ظرف گرم کنید.

    ـ تعدادی برگ حنا را خرد کنید و درون ظرفی که روغن خردل در آن است ، بریزید.( برگ حنا در عطاری یافت می شود.)

    ـ زمان دهید تا این مخلوط بجوشد.

    ـ زمانیکه مخلوط قهوه ای مایل به قرمز شد شعله را خاموش کنید.

    ـ قبل از اینکه آن را از صافی رد کنید چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط سرد شود.

    ـ آن را از صافی رد کنید ودرون یک بطری بریزید.

    ـ زمانیکه می خواهید آن را بر روی پوست سرتان بمالید ، این روغن را با ماست و آبلیمو مخلوط نمایید.( مقدار روغن بستگی به طول موهایتان دارد.)

    ـ بمدت دو ساعت بگذارید روی سرتان بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.

    مخلوط نمودن حنا با گیاهانی نطیر ریحان و مارچوبه نیز در رشد مو موثر است. یک راه طبیعی و بدون عوارض جانبی جهت زیبایی و درخشندگی مو بشمار می آید. امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گران قیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نمایید.

    تقویت موها

  • ۱۷:۲۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    درمان خانگی برای پرپشتی مو

    عصاره‌ی پیاز قرمز

    پیاز، حاوی سولفور است، ترکیبی که تولید بافت‌های کلاژن را افزایش می‌دهد. کلاژن، یک ماده‌ی ضروری برای رشد مو است. اما با بالا رفتن سن، سطح کلاژن به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. عصاره‌ی پیاز، کلاژن را به بدن باز می‌گرداند و به رشد مجدد موها کمک می‌کند. یک مزیت دیگر: عصاره‌ی پیاز، موها را هم براق می‌کند.

     

    بمنظور استفاده از پیاز قرمز برای رشد مو، ۲ یا ۴ عدد پیاز بردارید. پیازها را پوست بکنید و رنده کنید تا آب بیفتند. پیازهای رنده شده را در یک پارچه‌ی کتان قرار دهید و دو طرف آنرا گره بزنید. حالا این عصاره را روی پوست سرتان مالش دهید. روی جاهای بدون مو تمرکز کنید و سپس بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند.

     

    عصاره‌ی سیب زمینی

    عصاره‌ی سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه‌ای دارای ویتامین‌های C، B و A بوده، و از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می‌کند. همچنین با تزریق ویتامین‌ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می‌گرداند.

     

    بمنظور استفاده از عصاره‌ی سیب زمینی بعنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی‌های رنده شده را در یک پارچه‌ی کتان جمع کنید و دو طرف آنرا ببندید. پارچه‌ی کتان را روی موهای کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. همچنین می‌توانید سیب زمینی‌های رنده شده را با زرده‌ی تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید.

     

    سفیده‌ی تخم مرغ

    تخم مرغ‌های تازه، سرشار از پروتئین با کیفیت بالا هستند. یک ماسک سفیده‌ی تخم مرغ، ضخامت موها را باز می‌گرداند و به رشد مو سرعت می‌بخشد. بمنظور استفاده از سفیده‌ی تخم مرغ بعنوان یک درمان مو، سفیده‌های تخم مرغ را در یک کاسه بهم بزنید. اجازه دهید که سفیده‌ی تخم مرغ حداقل بمدت یکساعت در دمای اتاق بماند.

     

    می‌توانید از سفیده‌ی تخم مرغ بتنهایی استفاده کنید یا برای افزایش قدرت موهایتان به سفیده‌ی تخم مرغ، عسل و روغن زیتون اضافه کنید. این ماسک را روی پوست سر خشک بمالید و بگذارید حداقل بمدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس سرتان را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید.

     

    سرکه‌ی سیب

    سرکه‌ی سیب به غیر از بازگرداندن PH طبیعی پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک خواهد کرد، رشد مو را افزایش می‌دهد و تجمع مواد را روی هر تار مو از بین می‌برد. برای استفاده از سرکه‌ی سیب، قسمت‌های مساوی آب و سرکه‌ی سیب را در یک کاسه‌ی تمیز بریزید.

     

    بعد از شستن موهایتان با شامپو، با این مخلوط موها را آبکشی کنید. اگر بوی آن برایتان ناخوشایند است، می‌توانید برای پنهان کردن بوی آن، اسانس مورد علاقه‌تان را اضافه کنید. بعد از اینکار، دیگر موها را آبکشی نکنید.

     

    آلوئه ورا

    آلوئه ورا از قدیم برای افزایش ضخامت و طول مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. آلوئه ورا حاوی ترکیبات گیاهی تسکین دهنده است که فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. همچنین موی نواحی کم موی پوست سر را ضخیم می‌کند.

     

    بمنظور استفاده از آلوئه ورا برای بازگرداندن حجم مو، ژل را از گیاه آلوئه ورا جدا کنید. ژل تازه را روی پوست سر بمالید و بگذارید حداقل بمدت ۲۰ دقیقه بماند. اگر می‌توانید بوی گیاهی ژل آلوئه ورای تازه را تحمل کنید، دیگر آن را نشویید. اگر نمی‌توانید، اول ژل را با آب ولرم بشویید، و سپس از یک شامپوی ملایم استفاده کنید.

    تقویت موها

  • leftPublish
  • ۰۱:۵۸   ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19785 |39377 پست
    نکته هایی مهم برای زنانی که دچار ریزش و نازک شدن موها هست

    چه چیزی باعث ریزش موها در زنان می‌شود؟


    بعضی از داروها می‌توانند سبب ریزش مو شوند از جمله: ویتامین A، داروهای ضد انعقاد، هورمون‌ها و حتی داروهای ضد افسردگی. علاوه بر این عوامل محیطی و مصنوعی استرس‌زا مانند حالت‌دهنده‌ها و رنگ‌های مو می‌توانند باعث ریزش مو شوند. بعضی از بیماری‌ها نیز مانند مشکلات تیروئید، کم‌خونی و تغییرات هورمونی بر کم شدن موها اثر دارند. اما این مسأله عمدتاً ارثی است و ما آن را ریزش موی آندروژنتیک می‌نامیم." دکتر Gerstner بیان می‌کند، مجموعه آزمایشاتی وجود دارد که باید انجام شود تا ریشه‌ی این مشکل شناسایی شود و پس از آن راه درمان برای آن پیدا شود.

    کوتاه کردن مو در جلوگیری از ریزش مو
    اثری که کوتاه کردن مو در جلوگیری از ریزش مو می تواند بگذارد را نادیده نگیرید. اما کلمه‌ی کوتاه کردن برای بسیاری از خانمها می‌تواند ترسناک باشد. Jill Crosby طراح مدل موی بسیاری از افراد مشهور می‌گوید: "بسیاری از زنان نمی‌خواهند موهای خود را کوتاه کنند ولی بهتر است بدانید که یک مدل موی شیک می‌تواند ظاهر یک زن را تغییر دهد و دیده شدن ریزش موهایش را به حداقل برساند. وجود موهای آویزان و معلق باعث می‌شود این مشکل بیشتر دیده شود. یک مدل موی مناسب می‌تواند وزن و حجم ایجاد کند و این دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید. توهم عمق".

    تغییر رنگ مو در جلوگیری از ریزش مو
    از تغییر رنگ موهای خود نترسید.

    "رنگ مو می‌تواند زیبایی ایجاد کند و باعث تغییر احساس شود. رنگ مو همچنین می‌‎تواند به مدل موی شما یک بعد اضافه کند و باعث به نظر رسیدن حجم بیشتر شود چرا که باعث افزایش (و ضخیم شدن) قسمت بیرونی مو می‌شود. برای این کار به شخصی مراجعه کنید که در ترکیب رنگ موهای شیمیایی تبحر خاصی داشته باشد تا بتواند از موهای شما مراقبت کند.

    در این شرایط، زمان آن نیست که خودتان رنگ کردن موهای تان را در خانه امتحان کنید. دقت کنید که رنگ موی نامناسب می‌‌تواند باعث شود موهای کم، بدتر به نظر برسند.

    معمولاً زنان رنگ موی تیره انتخاب می‌کنند. در صورتی که رنگ پوست شما روشن است، این یک انتخاب بسیار بد است، چرا که باعث می‌شود ریزش مو بیشتر به چشم آید. شما باید رنگ پوست خود را کمی تیره تر کنید تا ریزش مو کمتر قابل توجه باشد".

    مراقب حرارتی که به موهای خود می‌دهید باشید
    برای مراقبت بیشتر از موهای خود دمای وسایل حالت‌دهنده‌ مو که استفاده می‌کنید را کاهش دهید.

    "برای موهای کم و نازک از دمای بالای سشوار استفاده نکنید و از دمای بسیار کم آن استفاده کنید."
    دما را به یک سوم میزان همیشگی برسانید و موهای خود را سشوار بزنید.

    "استفاده از محصولات مراقبت از مو در برابر گرما به صورت منظم ضروری است".


    انتخاب حالت دهنده‌ مناسب
    علاوه بر شامپوی حجم دهنده و حالت دهنده، توصیه می‌کنیم از حالت‌دهنده‌هایی که وزن مو را افزایش می‌دهد استفاده کنید.

  • ۱۸:۳۴   ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    برای رشد مو و برطرف کردن کم پشتی ابروها چیزی را می توان جایگزین داروهای شیمیایی کرد ؟!

    اگر اخیرا با ریزش مو یا ابرو همراه بوده و یا پوستتان نسبت به قبل پژمرده و خسته به نظر می رسد و لکه هایی نیز روی آن پدیدار شده یک فنجان از این نوشیدنی می تواند جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی باشد.

    🎀

  • ۱۸:۳۵   ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    رزماری گیاهی دارویی است که عصاره ی آن باعث تسریع رشد مو شده و روغن آن برای پر پشت شدن ابروها استفاده می شود .

    مصرف جوشانده رزماری به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند.
    جوشانده رزماری به صورت چای دم کرده می تواند موها را تقویت کرده و لکه های پوست را از بین ببرد.

    🎀

  • ۱۲:۰۲   ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    💠 آب پیاز و ماست،قطع ریزش موهای سر💠


    💠تا قبل از اینکه این ماسک ساده را بشناسید،شاید از دست دادن موی سر جبران ناپذیر بود ولی حالا میتواند به راحتی این ریزش مو را جایگزین کنید.


    💠پیاز متوسط دو عدد
    💠دو قاشق ماست چکیده


    💠پیازها را رنده کنید و خوب بفشارید. عصاره بدست آمده را در ظرفی ریخته،ماست را به آن اضافه کنید.

    💠کمی موها را نم دار کنید و مواد را روی پوست سر قرار دهید. دو ساعت اجازه دهید مواد بماند سپس با آب و شامپو بچه موها را بشویید.

    💠سه بار در یک هفته انجام دهید.

  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19785 |39377 پست

    💠برای پرپشت کردن موی سر💠

    💠برای پر پشت کردن موی سر این اقدامات را انجام دهید تا از داشتن موی زیبا و ضخیم لذت ببرید:

    💠دو عدد لیمو شیرازی را آب بگیرید. کمی نمک دریا به آن اضافه کنید. یک سیب قرمز را خوب میکس کنید و به آن اضافه کنید. 

    💠برای سفت شدن دو قاشق عسل طبیعی به آن بیافزایید و خوب هم بزنید.سپس روی سر تمام مواد را قرار دهید و تا یک ساعت آبکشی ننمایید. سپس با شامپوی ملایم مو را بشویید. 

    💠هرگز با شانه ی متالیک موی سر را شانه نکنید. ماساژ سر فراموش نشود. 

    💠در طی استفاده از این ماسک در طی 14 روز، یک روز در میان روی سر ماء الشعیر کلاسیک بریزید. ماءالشعیر سرشار از ویتامین های گروه B برای رشد و پر پشت شدن موی سر است. 

    تقویت موها

  • leftPublish
  • ۱۱:۲۹   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    موی خشک:

    موی خشک کدر به نظر میرسد و هنگام لمس کردن خشک و خشن است این نوع مو به سختی شانه می شود و در معرض گره خوردن و یا موخوره می باشد. موی خشک ظاهر شفاف و خوش حالتی ندارد و در اغلب موارد دارای فرریز (وز) می باشد.

    برای این نوع از موها نیز شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک توصیه می شود تعداد دفعات شستشو به حداقل کاهش یابد و اکیدا از شستشو با آب داغ پرهیز شود ضمنا از حجم مناسب شامپو در هنگام شستشو استفاده شود .استفاده از شامپو های کرمی و یا روغنها و کرمهای تقویت کننده مو برای موهای خشک توصیه می شود

  • ۱۱:۲۹   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    موهای چرب:

    موی چرب در ظاهر براق به نظر می رسد اما پس از مدتی به علت وجود چربی زیاد رسوبات چربی بر روی مو جمع می شود و ظاهر مات و کدری به موها می دهد. در بعضی موارد هنگام شانه زدن شوره های چرب بر روی مو دیده می شود و چربی ممکن است حتی باعث بروز خارش پوست نیز بشود. در این نوع مو به علت وجود چربی موها حالت نمی گیرد و حجم مو کم می شود بیشتر افرادی که موی چرب دارند معتقدند که پس از شامپو کردن موها به سرعت کمتر از 12 ساعت بعد از شستشو چرب می شود.

    برای نگهداری از موی چرب بهتر است ازشامپوهای مخصوص موی چرب استفاده شود و برای افزایش تاثیر پاک کنندگی شامپو باید به مدت 1 تا 3 دقیقه کف ماندگار ایجاد کرده و سپس با آب 40 تا 45 درجه سانتیگراد آبکشی نمود.
  • ۱۱:۲۹   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    موی معمولی:

    بهترین نوع مو است و هنگام لمس کردن نرم و انعطاف پذیر است. در اغلب اوقات براق و درخشنده بوده و حالت مات و کدر ندارد. مو معمولی نه چرب است نه خشک و اغلب اوقات با حفظ حالت خود زیبا و سالم به نظرمی رسد. روی مو شوره و در پوست سر قرمزی و خارش وجود ندارد و به آسانی شانه می شود.

    برای نگهداری این نوع مو بهتر است از شامپوهای مناسب برای موهای معمولی استفاده شود و به صورت یک روز درمیان شستشوی مو صورت پذیرد.

  • ۱۱:۳۳   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    افزایش ضخامت مو با مواد غذایی زیر

    🔹روغن زیتون ،دانه کتان،تخم مرغ و سیر

    🚫مواد مضر برای ضخامت مو:شیرینی،نوشابه،فست فودها و سایر غذاهای چرب
  • ۱۱:۳۳   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    برای اینکه موهای ضخیم و پرپشتی داشته باشید

    هویج پخته و تخم مرغ پخته را مخلوط کرده و برای صبحانه میل کنید

  • ۱۱:۳۳   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    , اگر می خواهید موهایتان سفید نشود

    🔹مصرف برنج،سبوس برنج،پاستا و ید
    🔹پروتئين و اسید فولیک زیاد بخورید
    🔹غذا دریایی،اسفناج و حبوبات بخورید
    🔹مصرف شامپوی فلفل

    🚫چیپس و پفک و سیگار ممنوع
  • ۱۱:۳۴   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    ✅تقویت ابرو و مژه با سرمه بادام

    پوست بادام شیرین را کنده با سوزن نازک روی حرارت بگیرید ظرفی از جنس روی رو با دست دیگر روی بادام بگیرید بادام آتش گرفت دود ناشی از بادام دور ظرف میشینه که همان سرمه بادام است

    شبها با قلم مخصوص سرمه بادام را داخل چشم و روی ابروها بکشید و منتظر معجزه ی آن باشید

  • ۱۱:۴۱   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    ویتامین های زیبایی مو

    🔹زینک و آهن:خوردن هفته ای دوبار گوشت قرمز،عدس، سویا
    🔹ویتامین D
    🔹پروتئين

    🔹اسیدهای چرب امگا۳:خوردن ماهی های چرب دوبار در هفته
    🔹ویتامینB مثل تخم مرغ

    ]
  • ۱۱:۴۷   ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48380 |46689 پست
    ماسک مو پیاز :


    این ماسک که جزء اصلی آن ،پیاز است،در رشد مجدد موها بسیار موثر بوده و موجب جلوگیری از نازک شدن تارهای موها ،کاهش ریزش و توقف ریزش موها و رفع شوره سرو البته درخشان شدن موها خواهد شد.

    آب یک عدد پیاز را گرفته و آن را با روغن زیتون یا روغن نارگیل،به مقدار مساوی مخلوط کنید.

    این ترکیب را روی سر گذاشته و موها را با کلاه بپوشانید و بگذارید 2 ساعت به همین حالت بماند.

    موها باید خشک باشند.بعد موها را با آب و شامپو بشویید.بهتر است 2 بار شامپو بزنید تاهیچ اثری از چسبندگی بر روی موها باقی نماند.

    به منظور کسب نتیجه بهتر می توانید 2 بار در ماه از این ماسک استفاده نمایید

  • ۱۰:۵۸   ۱۳۹۵/۳/۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چگونه با استفاده از روغن زیتون موی سالم و زیبا داشته باشیم

    روغن زیتون را می توان معجزه ای برای مو ها دانست. روغن زیتون به دلیل مواد مغذی و ویتامین هایی که در خود دارد می تواند به سلامت و شادابی و زیبایی موها کمک بسیاری کند.

     

    اگر پوست سر و موهایتان خشک است، ماساژ روغن زیتون می تواند نرمی و لطافت را به موهایتان باز گرداند. بهترین راه استفاده از روغن زیتون برای این منظور این است که روغن را با حرارت بخار گرم کرده و از کف سر به سمت نوک موها شروع به ماساژ موها کنید. برای حصول نتیجه بهتر بعد از آغشته شدن کل موها کلاه پلاستیکی روی سر بگذارید و نیم ساعت صبر کنید تا تمام مواد روغن جذب پوست و موها شود.

    کسانی که موی چرب دارند هم می توانند از خواص تقویت کنندگی این روغن استفاده کنند. برای اینکه چربی مو را متعادل کنید، می توانید مقداری آب لیمو تازه در روغن بچکانید و ماساژ را از ساقه مو شروع کرده و پوست سر را با روغن ماساژ ندهید.

    تقویت موها

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان