خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
18.4K

تکنولوژی های روز دنیا

  • ۱۵:۲۰   ۱۳۹۶/۶/۵
    avatar
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    میبینم که چند وقتیه سراغ تکنولوژی نمیرین27

    هرکی هر چیز جالبی که دیده ساخته شده به نظرش تکنولوژی یا مطلب علمی خفنیه تو این تاپیک بذاره 26

    ویرایش شده توسط fatemeh.g21 در تاریخ ۵/۶/۱۳۹۶   ۱۵:۲۱
  • leftPublish
  • ۱۵:۳۴   ۱۳۹۶/۶/۵
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    با این کفش هوشمند همه فن حریف آشنا شوید

    این کفشها که orphe نام دارند، با یک اپلیکیشن هدایت می‌شوند و هرگاه ایمیلی برای کاربر ارسال شود، آنها به یک باره شروع به درخشش می‌کنند.

     

    این کفش‌های هوشمند همچنین به عنوان جهت‌یاب عمل کرده و مسیر درست را به صاحبان خود نشان می‌دهند. البته درخصوص چگونگی انجام این کار توسط این کفش فعلا توضیحی داده نشده است.

     

    پاشنه‌های درخشان این کفش مجهز به 50 لامپ ال‌.ای‌.دی بوده که در پاشنه آنها به کار رفته است.

     

    Orphe دارای سنسورهایی است که حرکات پاهای کاربران را در لحظه تشخیص داده و قدم‌های آنها را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات دقیقی را ارائه می‌کند.

     

    این کفش هوشمند همچنین با اتصال به گوشی هوشمند و رایانه، می‌تواند به یک ابزار و کنترلگر موسیقی تبدیل شود.  

     

    اگر شما در زمره توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باشید، می‌توانید با استفاده از این کفش هوشمند، یک اپلیکیشن جدید را توسعه دهید.

     

    لازم به ذکر است که قیمت این کفش هوشمند در حال حاضر 400 دلار است. 

      اخبار علمی,خبرهای  علمی, کفش هوشمند

      اخبار علمی,خبرهای  علمی, کفش هوشمند

      اخبار علمی,خبرهای  علمی, کفش هوشمند

  • ۱۱:۰۵   ۱۳۹۶/۶/۶
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    نوکیا ۸ معرفی شد؛ ثبت خاطرات با دوربین دوتایی زایس!

    دوربین زایس

    اصلا نوکیا یک طرف و دوربین‌های زایس آن طرف دیگر. بیشتر ما با لنز زایس نوکیا بزرگ شدیم؛ از نوکیا N95 که مدعی بی‌حرف و پیش زمان خود بود، گرفته تا نوکیا ۸٫ شنیدن تجهیز پرچم‌دار نوکیا به دوربین دوتایی زایس خبر خوش‌حال کننده‌ای برای علاقمندان این برند و عکاسی است.

    دوربین دوتایی زایس؟

    بله، دیگر از دوربین تک زایس نوکیا خبری نیست و نوکیا ۸ به دوربین دوتایی زایس در قاب پشتی مجهز شده است. دوربین نوکیا ۸، هیجان‌انگیزترین ویژگی این پرچم‌دار جدید محسوب می‌شود. در قاب پشتی این گوشی، دو دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.0 قرار دارد. یکی از این دوربین‌ها رنگی است که از سامانه‌ی فوکوس خودکار لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و دیگری مونوکرومی. هم‌نین در کنار این دوربین، فلاش LED دوگانه هم به چشم می‌خورد.

    تجربه هیجان‌انگیز با سلفی

    دوربین سلفی این گوشی اگرچه دوتایی نیست اما از مشخصات مشابه دوربین پشتی یعنی سنور  ۱۳ مگاپیکسلی با پیکسل ۱٫۱۲ میکرونی و f/2.0 استفاده کرده است. از ویژگی‌های جالب دوربین نوکیا ۸ می‌توانیم به قابلیت Dual Sight اشاره کنیم. این قابلیت باعث می‌شود تا با این گوشی بتوان توسط دوربین سلفی و پشتی، ویدیو هم‌زمان تهیه کرد. هم‌چنین می‌توان ویدیو گرفته شده را به‌صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی نشان داد! پس با دوربین سلفی نوکیا ۸ می‌توان تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را در خاطرات خود ثبت کرد.

    ضبط صدای بی‌نظیر

    نوکیا ۸ یک ویژگی جالبی دارد که به نام OZO شناخته می‌شود؛ بدنی صورت که با آن می‌توان صدا را به صورت ۳۶۰ درچه ضبط کرد. بنابراین صدای باکیفیت ضبط شده، می‌تواند تجربه خوبی از ضبط ویدیو ویدیو ۴k را برای کاربر رقم بزند.

    صفحه نمایش باکیفیت

    نوکیا ۸ به یک صفحه نمایش لمسی IPS LCD با اندازه ۵٫۳ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر از روزلوشن QHD با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ بهره می‌برد. تراکم ۵۵۴ پیکسل در هر اینچ از دیگر ویژگی‌ نمایشگر این گوشی است. نوکیا ۸ به گوریلا گلس ۵ و صفحه نمایش همیشه روشن مجهز است.

    مشخصات فنی مطلوب

    نوکیا در محصول جدید و پرچم‌دار خود از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ SoC استفاده کرده؛ تراشه‌ای به عنوان چیپ قدرتمندی قلمداد می‌شود که انرژی کمی هم مصرف می‌کند. یکی از مدل‌های این گوشی، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. مدل دیگری هم با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. البته نوکیا ۸ قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را هم دارد. البته اطلاعات مدل ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگ رم از سایت رسمی نوکیا برداشته شده است. با این حال به نظر می‌رسد که مشخصات پرچم‌دار جدید نوکیا برای بسیاری کاربردی و هیجان‌انگیز باشد! نوکیا ۸ یک باتری ۳۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که قابل تعویض نیست. این تلفن همراه هوشمند به فناوری شارژ سریع ۳ هم مجهز شده است.

  • ۱۱:۰۷   ۱۳۹۶/۶/۶
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست
    جلل ملق چه باحاله همزمان هم میشه با دوربین جلو عکس گرفت هم دوربین پشت نوکیا چه کرده
  • ۱۲:۵۰   ۱۳۹۶/۶/۶
    avatar
    بهزاد لابیکاپ آشپزی 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|26985 |15939 پست
    به به فاطمه تاپیک تکنولوژی نو مبارک. باحاله. این نوکیای بیچاره ببینیم بلاخره میتونه به روزهای اوج گذشته برگرده یا نه ...
  • ۱۴:۲۳   ۱۳۹۶/۶/۶
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست
    زیباکده
    بهزاد لابی : 
    به به فاطمه تاپیک تکنولوژی نو مبارک. باحاله. این نوکیای بیچاره ببینیم بلاخره میتونه به روزهای اوج گذشته برگرده یا نه ...
    زیباکده

    مرسی بهزاد لابی انشالله به شادی استفاده کنیم از این تاپیک410

    اره خیلی وقت بود نوکیا بیصدا شده بود بنظرم با این گوشیه جدید میخواد بگه این تازه اولشه22

  • leftPublish
  • ۱۱:۴۹   ۱۳۹۶/۶/۷
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    باتری قابل شارژ با آب دهان

      اخبار علمی ,خبرهای  علمی,باتری قابل شارژ با آب دهان

    به نقل از فیوچریسم، این باتری قابلیت استفاده در طیف گسترده ای از وسایل الکترونیک را دارند. باتری های مذکور بسیار باریک و کاغذی بوده و محیط زیست را هم آلوده نمی کنند. همچنین می توان از آنها در شرایط آب و هوایی دشوار و حتی صحراهای خشک و سوزان استفاده کرد.

     

    نمونه اولیه این باتری که توسط محققان تولید شده با استفاده از مقدار اندکی از آب دهان می تواند یک چراغ ال ای دی را به مدت ۲۰ دقیقه روشن نگه دارد. این فناوری می تواند کاربردهای گسترده ای در کشورهای کمتر توسعه یافته پیدا کند که دسترسی به برق در آنها محدودیت های زیادی دارد.

     

    از این باتری های ساده می توان برای تامین برق مورد نیاز دستگاه ها و ابزار پزشکی مانند ابزار تست حاملگی، تست HIV، برخی انواع نمایشگرها و غیره استفاده کرد.

     

    سرهم کردن و تولید این باتری ها کار ساده ای است و با هزینه اندک قابل انجام است. باتری های یادشده علاوه بر آب دهان با استفاده از آب کثیف و تسویه نشده هم کار می کنند. در تولید این باتری از مواد ساده ای مانند کاغذ، کربن و موم چاپ شده استفاده شده است.  اما در آنها سلول های باکتری های خاصی نیز وجود دارد که exoelectrogen نام دارند و قادر به تولید انرژی الکتریکی هستند.

  • ۱۱:۵۶   ۱۳۹۶/۶/۸
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    نظارت بر مواد غذایی درون یخچال با یک دوربین جدید

      اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,دوربین یخچال

    به نقل از اینهبیتت، شرکت بریتانیایی "اسمارتر"(Smarter) در لندن اعلام کرد: این دوربین قابلیت نصب در هر یخچال و یا فریزری را دارد و با استفاده از یک اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی هوشمند کنترل می‌شود.

     

    البته این یخچال نه فقط از درون قفسه‌ها تصویربرداری کرده بلکه زمان انقضا مواد موجود در یخچال را نیز اعلام می‌کند.

     

    خرید یخچال‌های هوشمند هزاران دلار هزینه دارد، اما کاربران این دوربین فقط با پرداخت هزینه کمی یخچال خود را به یخچال هوشمند تبدیل می‌کنند.

     

    این شرکت در مورد محصول خود اعلام کرد: "فریج‌کم"(FridgeCam) با هر یخچال و فریزر موجود در بازار سازگار است و برنامه‌های آن با نسخه‌های iOS و اندروید هماهنگ است.

     

    سازنده این دستگاه کریستین لاین اظهار کرد: با استفاده از این دوربین در سوپرمارکت‌ها روش خرید افراد تغییر کرده و از افزایش ضایعات مواد غذایی پیشگیری خواهد شد.

     

    در حال حاضر این شرکت پیش سفارش را FridgeCam دریافت می‌کند و ارسال آن در انگلیس و ایالات متحده رایگان است.

      اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,دوربین یخچال

      اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,دوربین یخچال

  • ۱۵:۳۹   ۱۳۹۶/۶/۸
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    دانشجوی ایرانی باغچه معلق بدون خاک ساخت

      اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,نیکان آق بابایی

    به نقل از نیواطلس، نیکان آقا بابایی دانشجوی طراحی دانشگاه ترنت، با کمک روشی ارزان سبزیجات را بدون خاک و با مقدار کمی آب پرورش می دهد. او در حقیقت یک باغچه کوچک معلق ساخته است که در هر محیطی قادر به تولید محصول است.

    او امیدوار است روزی بتواند قحطی را در جهان ریشه کن کند و برای مردم مناطق حومه نشین درآمدزایی کند.

     

     محصولات کشاورزی که در ایستگاه فضایی بین المللی تولید شده بود، مبنای لازم برای فناوری های آقا بابایی را فراهم کرد.

     

    فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی دانه گیاهان را در بالش های کوچکی کاشتند که جایگزین خاک بودند، این بالش ها به رشد ریشه  و ذخیره آب کمک می کردند.

     

    آقا بابایی نیز با استفاده از همین فناوری باغچه کوچک معلق خود را ساخت.

     

    او پس از کاشت دانه ها در باغچه، یک محلول مغذی را روی ریشه گیاهان اسپری کرد. از سوی دیگر اکسیژن موجود در اتاق نیز توانست اطراف ریشه های گیاه جریان یابد و به روند رشد کمک کند.

     

    باغچه معلق علاوه بر ارزانی به خانواده های ساکن در شرایط نامساعد آب و هوایی کمک می کند سبزیجات پرورش دهند. این باغچه معلق کوچک در مقایسه با روش های معمولی ۹۰ درصد آب کمتری مصرف می کند.

      اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,نیکان آق بابایی

  • ۱۵:۴۰   ۱۳۹۶/۶/۸
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست
    دمش گرم
  • ۱۴:۰۵   ۱۳۹۶/۶/۱۱
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    عسل آبی 

    عسل آبی به بازار آمد

      اخبار علمی,خبرهای  علمی, عسل آبی

    کارشناسان فرانسوی پس از مشاهده تولید عسل آبی توسط زنبور‌های عسل فرانسوی در منطقه استراسبورگ این کشور مشکوک به استفاده زنبور‌ها از پسماند‌های تولیدی شرکت شکلات و اسمارتیز سازی M&M در نزدیکی محل کندو‌های زنبورعسل شده اند.

      

    این نخستین بار نیست که زنبور‌ها عسل آبی تولید می‌کنند و در سال ۲۰۱۲ نیز مورد مشابهی رخ داده است که نشان دهنده تغذیه زنبور‌ها از پسماند‌های صنعتی توسط انسان‌ها و بی مسئولیتی کارخانه‌ها در دفع مناسب زباله‌های خود است.

      اخبار علمی,خبرهای  علمی, عسل آبی

    زنبورداران اعلام کرده اند که عسل سالم  طعم مطبوعی دارد اما در مورد این عسل ها به دلیل رنگ عجیب آن در پیدا کردن مشتری دچار مشکل شده و بازار این محصول دچار رکورد شده است.

      اخبار علمی,خبرهای  علمی, عسل آبی

    شرکت شکلات سازی مارس نیز در نزدیکی کارخانه M&M قرار دارد، اما از هرگونه اظهار نظر و پذیرفتن تغذیه زنبور‌ها از پسماند‌های زباله‌های خود تا این لحظه امتناع کرده است.

      

    در منطقه استراسبورگ فرانسه بیش از دو هزار وچهارصد زنبوردار فعالیت می‌کنند و هرساله حدود یک هزار تن عسل مرغوب تولید می‌کنند، اما امسال رنگ عسل‌های تولید آن‌ها ترکیبی از طلایی، سبز و آبی است که می‌تواند باعث نارضایتی و شکایت مشتریان عسل شود.

  • leftPublish
  • ۱۲:۲۲   ۱۳۹۶/۶/۱۲
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تکنولوژی های روز دنیا

    پرورش مینی مغز برای ترمیم مغز بیماران آلزایمر

     اخبارعلمی ,خبرهای علمی,مینی مغز

    به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، این اندام‌های مینیاتوری از سلول‌های پوست انسان تولید شده‌اند؛ تیم علمی سلول‌های پوست را طی فرآیندی به شکل نورونها در آورده و سپس این نورون‌ها را با استفاده از چاپ سه‌بعدی به شکل خوشه‌هایی متحول کرده به طوری که خوشه‌ها ساختار مغز را تقلید می‌کنند.

     

    محققان به دنبال استفاده از این مینی‌مغزها به عنوان مدل‌هایی برای آزمایش درمان‌های جدید یا مشاهده پیشرفت بیماری‌های زوال عقل هستند.

     

    با این حال، آن‌ها معتقدند شاید بتوان روزی بافت مغزی جدیدی را رشد داد و بتوان آن را به نواحی آسیب دیده مغز پیوند زد.

     

    گرچه این امر هیچ‌گاه خاطرات قدیمی را برنمی‌گرداند، ممکن است زوال بیشتر مغز را متوقف کرده و امکان شکل‌گیری خاطرات جدید را فراهم کند.

    ویرایش شده توسط fatemeh.g21 در تاریخ ۱۲/۶/۱۳۹۶   ۱۲:۲۲
  • ۱۵:۰۳   ۱۳۹۶/۶/۱۳
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تکنولوژی های جدید

    آغاز فعالیت بین المللی بزرگترین لیزر اشعه ایکس در جهان

       اخبارعلمی,خبرهای  علمی,لیزر

    به نقل از نیواطلس، مشاهده حرکت ذرات زیراتمی با توجه به سرعت بسیار بالای آنها، برای چشم انسان و بسیاری از تجهیزات الکترونیکی ممکن نیست و برای مشاهده این حرکت نیاز به دوربینی ست که چندین کیلومتر طول داشته باشد.

     

     این لیزر که از ماه سپتامبر سال 2016 افتتاح شده، امواج اشعه ایکس را با طول موج 0.8 نانومتر و سرعت یک پالس بر ثانیه می‌تاباند و با افزایش کارکرد صحیح این سرعت به 27 هزار پالس بر ثانیه می‌رسد. بیشترین سرعتی که پیش از این ممکن بوده چیزی در حدود 120 پالس بر ثانیه است و می‌تواند در هر ثانیه سه هزار عکس بگیرد که سبب می‌شود این وسیله بهتر از هر وسیله‌ دیگری در جهان برای مطالعه رفتار ذرات زیراتمی مورد استفاده قرار بگیرد.

     

    این دستگاه که "لیزر بدون الکترون اروپا"(XFEL) نام دارد با اصل تقویت و تسریع ذرات باردار الکترونی کار می‌کند که به معنی شتاب‌دهی به تابش‌های الکترومغناطیسی با شدت بالاست.

     

    این لیزر می‌تواند پرتوها را در ساختارهای مختلف مغناطیسی هدایت کند. قدرت و دقت این لیزر در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها یک میلیارد برابر است و می‌تواند برای تصویربرداری با وضوح اتمی به کار برود.

     

    در تونل 1.7 کیلومتری این دستگاه، الکترون‌ها به سرعت‌های بسیار بالا (در حدود سرعت نور) می‌رسند و از مجاورت آهنربا عبور داده می‌شوند که طبق قانون دست راست در الکترومغناطیس به آنها نیرو وارد می‌شود و سبب تغییر مسیر آنها و تولید پالس‌های اشعه ایکس می‌شود که با برخورد به صفحه اتمی تصویربرداری و تحریک فوتون‌ها حرکت آنها ثبت می‌شود.

     

    این دستگاه در ماه مه شروع به کار کرده بود اما قرار بود در ماه سپتامبر استفاده بین‌المللی از آن با سرعت 27 هزار پالس بر ثانیه آغاز شود.

     

    رقیب این دستگاه "منبع نور منسجم لیناک"( Linac Coherent Light Source) در آمریکاست که تا ماه‌های آینده به سرعت یک میلیون پالس بر ثانیه خواهد رسید و جای لیزر بدون الکترون اروپا را در مقام اول خواهد گرفت.

  • ۱۴:۳۵   ۱۳۹۶/۶/۱۴
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    انسان ها و ربات ها همکار می شوند

    شرکت فورد طی یک اقدام بی‌سابقه از همکاری رباتها و انسانها در خط مونتاژ خود در کلن استفاده کرد.

    اگر از ربات‌ها در روش‌های درست استفاده شود، آنها پتانسیل این را دارند که زندگی را برای انسان ها بسیار ساده تر کنند.

    برای شروع، این شرکت از ربات‌های جدید خود برای بلند کردن قسمتهای سنگین ماشین استفاده کرد. کارگران کارخانه دیگر مجبور نیستند اجسام سنگین را به تنهایی بلند کنند و تمام این کار را تنها با فشردن یک دکمه انجام می دهند.

    این ربات‌ها طوری برنامه ریزی شده اند که در هنگام کار با انسان ها محافظه کارانه عمل کرده و به آنها آسیبی نرسانند. اگر دست یا انگشت یک کارگر در مسیر حرکت یک ربات قرار گیرد، سنسورها این سد را شناسایی کرده و دستگاه برای محافظت از آن کارگر متوقف خواهد شد.

    سیستم حس و توقف کمپانی فورد یکی از سیستم هایی است که برای کاهش خطرات همکاری انسان و ربات توسعه یافته است.

    مقامات این کمپانی در گام بعدی خود به بررسی عملکرد این همکاری پرداخته و به دنبال کارهای دیگری خواهند بود که می‌شود با تعامل انسانها و رباتها آنها را به سرانجام رساند.

    استفاده از ربات ها در کارخانه,تصاویر ربات کارگر

    همکاری ربات ها و انسان ها,ربات های کارگر

    کاهش خطرات همکاری انسان و ربات, خطرات همکاری انسان و ربات

    استفاده از ربات ها در صنعت خودروسازی, استفاده از ربات در کارخانه ماشین سازی

  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۶/۶/۱۵
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    مطالب علمی روز دنیا

    ساخت تجهیزات الکترونیکی پیشرفته از برگ های پاییزی

      اخبارعلمی,خبرهای  علمی,برگ‌های پاییزی

    به گزارش  ایرنا از ساینس، در شمال کشور چین، کنار اغلب جاده‌ها با درختان پالونیا پوشیده شده است و در پاییز حجم زیادی از برگ این درختان به زمین می‌افتد. این برگ‌ها در فصل سرما سوزانده می‌شوند و موجب تشدید مشکل آلودگی هوای این کشور می‌شوند. اما اکنون محققان می‌توانند این برگ های خشک را به نوعی کربن متخلخل تبدیل کنند که در ساخت تجهیزات الکترونیکی کاربرد دارد.

     

    محققان برای تبدیل برگ‌های خشک به یک ماده فعال در مدارات الکترونیکی از یک فرآیند ساده استفاده می‌کنند که در آن ابتدا برگ‌ها پودر شده و تا 220 درجه سانتیگراد گرما داده می‌شوند. در نتیجه پودری به دست می‌آید که از میکروکره‌های کربنی تشکیل شده است. سپس این پودر با استفاده از ترکیب هیدروکسید پتاسیم فرآوری و گرم می شود و در مراحل مختلف فرآیند دمای آن از 450 درجه به 800 درجه سانتیگراد می‌رسد.

     

    در جریان این فرآیند سطح کربن متخلخل می‌شود و محصول نهایی پودری سیاه‌رنگ از جنس کربن است که به دلیل وجود سوراخ‌های متعدد روی دانه‌های آن، سطح بسیار وسیعی را در اختیار می‌گذارد و ویژگی‌های الکتریکی فوق‌العاده‌ای دارد.

     

    این ماده امکان ساخت خازن‌هایی با ظرفیت بسیار بالا را فراهم می‌کند. در واقع این ماده نوعی ابرخازن با ظرفیتی حدود سه برابر ابرخازن‌های ساخته شده از جنس گرافین است. ظرفیت ابرخازن‌ها به‌طور معمول بین 10 تا 100 برابر خازن‌های عادی است.

     

    هدف اصلی محققان از انجام این تحقیقات یافتن راه‌های جدید برای تبدیل ضایعات زیستی به کربن و استفاده از آن در صنایع است. پیش از این محققان توانسته‌اند ضایعات سیب‌زمینی، ساقه ذرت، چوب کاج، ساقه برنج و سایر ضایعات حاصل از محصولات کشاورزی را به الکترودهای کربنی تبدیل کنند.

     

    در حال حاضر محققان در تلاش هستند تا با اصلاح فرآیند تولید کربن متخلخل، ویژگی‌های الکترونیکی آن را بهبود بخشند.

     

    گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Renewable and Sustainable Energy منتشر شده است. 

  • ۱۴:۵۹   ۱۳۹۶/۶/۱۵
    avatar
    بهزاد لابیکاپ آشپزی 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|26985 |15939 پست
    ایول این چینی ها هم دیگه دارن از کپی کاری در میان برای خودشون یه ایده هایی میدن. ببینیم میتونن شاخ واقعی بشن یا نه ...
  • ۱۵:۱۹   ۱۳۹۶/۶/۱۵
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست
    همین چینیا الان قطار هوایی دارن پس چی فکر کردی
  • ۱۴:۱۸   ۱۳۹۶/۶/۲۰
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    اخرین اخیار اپل

    آخرین خبر از تاریخ رونمایی IPHONE 8

       اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی ,آیفون

    آخرین خبرها از تاریخ رونمایی iPhone 8 به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، از سال گذشته که شرکت اپل خبر از ساخت آیفون 8 داد، این گوشی هوشمند همه توجهات را به خود جلب کرد. اما هرچه به تاریخ عرضه این گوشی هوشمند نزدیک می‌شویم اخبار و تصاویر بیشتری از این گوشی منتشر می‌شود.

     

    اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد آیفون 8 در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود. بر اساس گزارش Wall Street Journal شرکت اپل قصد دارد که گوشی هوشمند پرچمدار خود را در تاریخ 12 سپتامبر 2017 ( 21 شهریور 1396 ) در سالنی با نام استیو جابز و در حضور 1000 نفر و طی مراسمی رونمایی کند.

     

    گفتنی است که شرکت اپل اعلام کرده بود دو گوشی هوشمند آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس نیز همزمان با آیفون 8 معرفی خواهد شد، پس باید منتشر معرفی این دو گوشی نیز باشیم.

  • ۱۵:۳۴   ۱۳۹۶/۶/۲۱
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    ربات جدید

    تکنولوژی های روز

    رباتی که از بوی بد پا بیهوش می شود

      اخبارعلمی,خبرهای علمی,ربات

    به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، در ژاپن داشتن پاهای بد بو بسیار شماتت بار بوده به طوریکه کفش‌ها در خارج از خانه قرار داده می‌شوند.

     

    این ربات که به شکل یک سگ کوچک است، "Hana-chan"  نام داشته که نامی دخترانه در فرهنگ ژاپنی و به معنای بینی است.

     

    نکته جالب توجه در مورد"Hana-chan" این است که در صورت استشمام بوی تند و تیز از پای کاربر، بیهوش می‌شود.

     

    این ربات 15 سانتی متری(6 اینچ)به حسگر تشخیص بود مجهز شده و همچنین می‌تواند در صورت وجود بوی غیرقابل تحمل، رایحه خوشبو کننده برای تهویه هوا اسپری کند.

     

    این ربات اوایل سال آینده و با قیمت 9,280 دلار (100,000 ین) روانه بازار خواهد شد.

     

    جالب است بدانید که این فناوری تنها دستگاهی در ژاپن نیست که بوی بدن را تشخیص می‌دهد زیرا کمپانی ژاپنی Konica Minolta شروع به پیش فروش دستگاه جیبی کرده است که می‌توان با استفاده از آن سه دسته بندی از بو را در مقیاس 0 تا 100 بررسی کرد.

     

    این دستگاه می‌تواند بوی پیری و مریضی در افراد سالمند(ناشی از ماده نوننال)، بوی عرق و چربی را تشخیص دهد.

     

    این دستگاه در حال حاضر با قیمت 265 دلار(30,000) در ژاپن در دسترس قرار داشته و برنامه‌ای برای عرضه آن در خارج از این کشور وجود ندارد.

      اخبارعلمی,خبرهای علمی,ربات

    ویرایش شده توسط fatemeh.g21 در تاریخ ۲۱/۶/۱۳۹۶   ۱۵:۳۵
  • ۱۴:۴۳   ۱۳۹۶/۶/۲۲
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    تکنولوژی های روز 

    تکنولوژی های پزشکی

    آینه مجازی لبخندتان را قبل از جراحی دندان نشان می دهد

      اخبار علمی ,خبرهای  علمی,آینه مجازی

    آینه مجازی

    به نقل از نیواطلس، افرادی که دندان های مرتبی ندارند، راه های مختلفی را برای داشتن لبخندی زیبا آزمایش می کنند. یکی از این راه ها جراحی است. در این فرایند پزشکان قالب هایی از دندان های مختلف را برای بیمار می سازند تا به او  نشان دهند، لبخندش پس از جراحی چه ظاهری خواهد داشت.

     

    اکنون محققان سوئیسی نوعی آینه مجازی ساخته اند که به وسیله نرم افزار واقعیت افزوده نتیجه جراحی و لبخند کاربر را به طور واقعی به او نشان می دهد.

     

    یک استارت آپ زیر مجموعه دانشگاه علم و فناوری زوریخ به نام Kapanu این نرم افزار را ساخته است. نرم افزار مذکور موتور واقعیت مجازی کاپانو نام گرفته است.

     

    به هرحال دستگاه مذکور اسکنی سه بعدی از دندان های فرد انجام می دهد. سپس برنامه مخزنی مملو از مدل های سه بعدی دندان های طبیعی و جذاب را جستجو می کند. در نهایت گزینه های مختلفی را برای کاربر نمایش می دهد.

     

    در این فرایند مدل انتخابی روی اسکن سه بعدی از دندان های فعلی کاربر گذاشته می شود. به عبارت دیگر یک مدل مجازی روی ویدئویی زنده قرار می گیرد و کاربر می تواند دندان ها و لبخند جدید خود را ببیند.  جالب آنکه این نرم افزار می تواند لبخند کاربر را از زوایای مختلف به او نشان دهد.

     

    با کمک این روش کاربر می تواند با کلیک یک ماوس دندان های مختلفی را انتخاب کند و مواردی مانند طول و عرض و رنگ دندان ها را تغییر دهد.

     

     به هرحال هنگامیکه کاربر لبخند جدید خود را انتخاب کرد، اطلاعات به نرم افزار ۳ بعدی  و ماشینی فرستاده می شود تا دندان های جایگزین ساخته شوند.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان