خانه
1.35M

درمان بدون دارو

  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۴/۲/۱۹
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    اینجا هر چیزی که درباره طب سنتی شنیدیم بنویسیم تا از اطلاعات و راهنمایی های هم استفاده کنیم.

    ابتدا تعریفی از طب سنتی:

    طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید.طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است. اصول طبابت در این آثار طب سنتی، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله: بلغم، صفرا، سودا و خون و نیز بر گرمی و سردی مزاج وبا توجه به نوع مشخصات بیمار، فرد درمان می شده است.

    طب سنتی برای پیشگیری از بیماریها به روش زندگی صحیح تاکید دارد . طب سنتی بر این اصل، که بر افراد لازم است تا تغذیه ای متناسب با مزاج و مشخصات خود داشته باشند، استوار است . طب سنتی معتقد است، هر فرد اگر طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش را نسبت به غذاهای سرد ‏یا گرم تشخیص دهد و در مصرف آنها اعتدال داشته باشد، دچارعوارض گوارشی ‏و … نخواهد شد.

    ویرایش شده توسط P.Z در تاریخ ۱۲/۴/۱۳۹۸   ۱۸:۲۸
  • leftPublish
  • ۰۹:۵۸   ۱۳۹۵/۵/۱۰
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست
    زعفران
    زعفران گیاهی با شاخ و برگ گران غذای بیش تر مردم خاورمیانه است. تحقیقی در ژورنال داروشناسی قومی نشان داده که زعفران سطح سروتونین را در مغز افزایش می دهد. تحقیق کوچکی که بر روی 38 نفر طی شش هفته انجام شد نشان داد که زعفران اثر فلوکستین را در کاهش علائم افسردگی دارد و اغلب کسانی که از زعفران استفاده کرده بودند عوارض جانبی کم تری نسبت به مصرف فلوکستین که شامل عرق کردن و ناتوانی های جنسی را گزارش کرده‌اند.
  • ۰۱:۴۲   ۱۳۹۵/۵/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
      ‌ #ماست_با_گیاهان_دارویی_خاصیتی_ دارند

    🍥ماست و شوید = مفید برای چربی بالا
    🍥ماست و زیره = برای چاقی
    🍥ماست و شاتره= برای کبد چرب
    🍥ماست و خرفه = برای کلسترول
    🍥ماست و تخم کتان= برای چاقی
    🍥ماست و یونجه= برای چاق شدن
    🍥ماست و نعنا =برای نفخ معده
    🍥ماست و شنبلیله= براب دیابت
    🍥ماست و کاکوتی= به عنوان خواب آور
    🍥ماست با آویشن و هل= برای تقویت معده

    💥توجه : 💥
    🌹البته منظور از این ماست ها ماست طبیعی هستند نه ماست های بازار که نشاسته و روغن پالم اند .🌹
    🎯تذکر :
    🎀ماست طبیعی در مجاورت هوا خیلی زود ترش می شود .
  • ۰۱:۴۳   ۱۳۹۵/۵/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    ‍ #بوی_خوش_پا

    🍶روغن نارگیل به دلیل آنتی باکتریال والبته خوشبو بودن باعث می شود که پا بوی بد نگیرد.🌷

    🌺برای نتیجه بهتر، می توانید مقدار کمی اسطوخدوس یا اسانس روغن لیمو🍾🍋 به آن بیافزایید.


  • ۱۰:۰۳   ۱۳۹۵/۵/۲۳
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    درمان افسردگی با داروهای گیاهی

    مشکلات و مسائل دنیای ماشینی باعث شده که روز به روز افسردگی در میان افراد بیش تر شود . متاسفانه این پدیده به صورت خفیف ، متوسط و یا شدید نه تنها در افراد مسن و میان سال بلکه در بسیاری از جوانان نیز دیده می شود .

    افسردگی می تواند بسیاری از عوامل زندگی از جمله فعالیت های روزانه ،خوراک ، لذت های زندگی ، تفکرات خوب ، تحرک ، سلامت جسم و روان ، تحصیلات و ... را تحت تاثیر قرار داده که در نتیجه فرد افسرده نمی تواند به خوبی از زندگی خود بهره مند شود .

    به طور کلی افسردگی و مشکلات روحی - روانی می تواند از طریق اختلالات هورمونی باعث یائسگی زودرس ، مشکلات قاعدگی ، چاقی ، لاغری ، مشکلات پوست ، ریزش مو و .... شود. بیشتر این افراد ، انزوا طلبی ، افکار نادرست ، خستگی و بی حالی ، ترس و دلهره ، نا امیدی در زندگی و ... را در خود احساس می کنند . خوشبختانه افسردگی قابل درمان بوده و شخص می تواند با درمان های دارویی و غیر دارویی درمان شده  و به صورت فردی طبیعی ، فعال و خوش بخت درآید .

    برای درمان انواع افسردگی ، سالیان درازی است که از انواع داروهای ضد افسردگی شیمیایی استفاده می شود ولی چون درمان افسردگی گاهی چندین ماه و یا چندین سال طول می کشد ، بنابراین مصرف کنندگان این داروها همیشه از عوارض جانبی آن ناراضی و نگران هستند ، به همین دلیل در دو سه دهه  گذشته تحقیقات وسیعی بر روی گیاهان دارویی ضد افسردگی ، آرام بخش و ضد درد صورت گرفته و تعدادی داروی گیاهی موثر و دارای حداقل اثرات جانبی به بازارهای جهانی عرضه شده است که می تواند دربسیاری از موارد ، جایگزین داروهای شیمیایی ضد افسردگی شود .

    در حال حاضر یکی از بهترین داروهای گیاهی ضد افسردگی که دارای خاصیت دارویی و خواص ارزنده دیگری نیز می باشد ، دارویی است که از عصاره گیاهی با نام علمیHYPERiCUM PERFURMATUM ، که در جهان با نام علمی St.JOH NS WORT مشهور است ، تهیه می شود . این گیاه در ایران با نام های علف چای ، گل راعی ، علف هزارچشم و هوفاریقون شناخته می شود .

    قدمت مصرف این گیاه ، بیش از دو هزار سال است و نزد بیشتر اقوام و ملل جهان به عنوان بهترین داروی بیماری های عصبی مورد استفاده بوده تا اینکه در حدود یک قرن پیش ، برای اولین بار در آلمان از آن فراورده صنعتی تهیه شده و سپس در حدود سه دهه قبل در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا محصولات زیادی از آن به بازار آمد . در حال حاضر بیش از 50 کارخانه داروسازی جهان از گیاه علف چای ، داروهای مختلف ضد افسردگی تهیه می کنند ؛ در ایران نیز برای اولین بار در سال 1378 از عصاره این گیاه دارویی به شکل قطره و با نام «هایپیران »HYPIRAN، منطبق با استاندارد جهانی و با کیفیتی برابر با انواع خارجی تهیه و به عنوان داروی رسمی ایران شناخته شد. با توجه به اینکه به طور اساسی و به علت شرایط آب وهوایی ، گیاهان دارویی ایران دارای مرغوبیت خاصی می باشند ، لذا علف چای ایران دارای بهترین کیفیت بوده و داروی ساخته شده از آن ( هایپیران ) نیزاز کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار است . این دارو در افسردگی ، انواع مشکلات عصبی ، میگرن ، پر خوابی ، مشکلات و دردهای دوران قاعدگی ، ترس و دلهره ، افسردگی دوران کهولت ، شب ادراری کودکان و وزوز گوش استفاده می شود . هایپیران دارای عوارض جانبی نبوده و فقط در موارد محدودی که ممکن است تداخلاتی با داروهای دیگر ایجاد کند در راهنمای دارو ذکر شده است . این دارو قابل مصرف درسنین مختلف می باشد ( از کودکان ، جهت شب ادراری تا افسردگی سنین کهولت )

    نکاتی که در مورد اثرات ایده آل این دارو و اکثر داروهای گیاهی باید در نظر داشت این است که حداقل 2 تا 3 هفته پس از مصرف نباید انتظار اثر داشت چون داروهای گیاهی دیر اثر بوده و اثر آنها به طور اصولی پس از یک ماه ظاهر می شود و به تدریج به حداکثر می رسد ، به علاوه مقادیر مصرف نوشته شده در راهنمای داروی گیاهی ، باید به دقت رعایت شود و همچنین داروهای گیاهی را باید به طور منظم و مرتب مصرف کرد، چرا که مسئله مقدار ، مدت مصرف و نظم در مصرف دارو شرط اصلی اثر بخشی داروهای گیاهی است . در حقیقت افرادی که دارای حوصله ، نظم و دقت باشند به طور اصولی از داروهای گیاهی نتایج بهتری کسب می کنند .

    آمارهای تحقیقات کلنیکی نشان داده که رعایت مصرف صحیح هایپیران ، بیش از 90درصد اثرات ایده آل و مثبت را بر جای گذاشته است با توجه به بی ضرری هایپیران و داروهای مشابه آن در جهان ، این دارو در لیست داروهایOTC ( بدون احتیاج به نسخه ) قرار گرفته و در همه جای دنیا می توان آن را از داروخانه ها خریداری کرد .همچنین مصرف طولانی هایپیران بدون مشکل بوده و در صورت احتیاج می توان ماه ها و حتی سال ها از آن استفاده نمود .

    نکته بسیار با اهمیتی که افراد دارای افسردگی باید بدانند این است که درمان افسردگی احتیاج به زمان داشته و باید امیدوار باشند که در صورت درمان صحیح ، افسردگی آنها برطرف شده و می توانند زندگی شاد و خوبی را دنبال کنند .

  • ۱۰:۰۷   ۱۳۹۵/۵/۲۳
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    امکان درمان عفونت ادراری بدون دارو

    آکاایران : دستگاه ادراری انسان را باید جز مهمترین بخش با فعالیت و سوخت و ساز بالا دانست ، این دستگاه که وظیفه تخلیه مواد تغذیه شده بدن را دارد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر عفونتی در این بخش بروز دهد می تواند بسیار ناراحت کننده باشد . همچنین اگر این دستگاه مورد عفونت قرار بگیرد و توجه ای بر درمان آن نشود می تواند به بخش های دیگر بدن اثر منفی بگذارد. خوشخبتانه درمان عفونت ادراری بدون دارو هم میسر است و با رعایت چند نکته شما می توانید بدون مراجعه به پزشک این مشکل را برطرف کنید . اگر میخواهید بیشتر درباره عفونت ادراری و درمان آن بدانید با ما در این مقاله از سایت سلامت آکاایران همراه باشید.

    سوزش ادرار,درمان سوزش معده,درمان سوزش ادرار

    سوزش ادرار,درمان سوزش معده,درمان سوزش ادرار,درمان سوزش واژن,درمان,عفونت ادراری,درمان عفونت ادراری,عفونت های کلیه,عفونت های مثانه,درمان عفونت ادراری بدون دارو,مصرف زیاد آب در درمان عفونت ادراری,بهترین روش درمان عفونت ادراری,درمان عفونت,عفونت مثانه,عفونت کلیه,درمان های گیاهی,درمان های سنتی,طب سنتی,درمان سوزش دستگاه ادراری

    عفونت ادراری

    عفونت دستگاه اداری توسط نوعی باکتری ایجاد می شود. این باکتری ها می توانند بر پوست ناحیه دستگاه ادراری اثر کرده و موجب سوزش و ناراحتی در این ناحیه شوند.

    اگر این باکتری ها در همان مراحل اولیه نابود نشوند، بر نواحی دیگر اثر می کنند و منجر به وخامت بیماری می شوند.

    افراد می توانند با رعایت نکات زیر، برای درمان عفونت ادراری کمتر به دارو احتیاج پیدا کنند:

     - سعی کنید مصرف مایعات را زیاد کنید تا زودبه زود به دستشویی بروید. سعی کنید با مصرف کافی آب هر 20 دقیقه یک بار به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری تان خارج شود.

    - حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید .اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می کنند.

    - مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث را فراموش نکنید. این نوع مواد به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت های دستگاه ادراری را از بین می برند.

    سوزش ادرار,درمان سوزش معده,درمان سوزش ادرار

    درمان عفونت ادراری

    اگر درد و سوزش ناحیه دستگاه ادراری، بیش از 24 ساعت به طول انجامید، حتما نزد پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراربروید

    - اگر چه رعایت نکته های مطرح شده در بالا بسیار ضروری است، اما اگر علایم بیماری پس از مدتی از بین نروند، برای جلوگیری از ابتلا به عفونت مزمن (طولانی مدت) ادراری و یا جلوگیری از انتقال عفونت به بخش های دیگر بدن مثل کلیه، باید سریعا اقدامات پزشکی را انجام دهید.

    - افراد مبتلا به عفونت اداری می توانند با نوشیدن آب قره قات (تصویر کناری) و یا زغال اخته بسیاری از باکتری های عفونت ادراری خود را از بین ببرند.

    - معمولا به کسانی که به عفونت دستگاه ادراری مبتلا هستند توصیه می شود که از هر گونه مقاربت جنسی با همسر خود خودداری کنند. این توصیه از دو جهت پیشنهاد می شود؛ اول اینکه فرد مبتلا در حین مقاربت احساس سوزش و ناراحتی می کند و دوم به این دلیل که ممکن است این عفونت را به همسر خود نیز انتقال دهد.

    - عفونت دستگاه ادراری معمولا پس از طی دوره ای، با درمان بهبود می یابد و خطر چندانی برای افراد ایجاد نمی کند. سعی کنید تمام دستورات ارائه شده توسط پزشک را در این مدت رعایت کنید تا به تسریع روند بهبودی کمک کنید.

    - اگر فرد در طی این مدت تب کند و یا در ادرار خود خون ببیند و احساس ضعف کند، حتما باید به اورژانس مراجعه کند و یا سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند.

    - از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گازدار و غذاهای تند و پرادویه اجتناب کنید.

    سوزش ادرار,درمان سوزش معده,درمان سوزش ادرار

    عفونت ادراری

    - از مصرف الکل و سیگار جدا خودداری کنید.

    - در موقع ادرار کردن می توانید آب گرم را بر روی ناحیه تناسلی خود بریزید.  این کار سبب کاهش سوزش در موقع ادرارکردن می شود. درد و سوزش ناحیه تناسلی، یک علامت شایع برای عفونت دستگاه ادراری می باشد.

    - گاهی اوقات علایم بیماری های مقاربتی بسیار شبیه به عفونت ادراری می باشند. حتما نزد پزشک متخصص بروید تا این بیماری را به طور قطعی از سایر بیماری ها تشخیص دهد.

     

  • leftPublish
  • ۱۱:۵۵   ۱۳۹۵/۵/۲۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    مصرف انواع گیاهان و غذاها با هم اصلا کار خوبی نیست و نیروی تدبیر کننده بدن را مختل کرده، و ماده غذایی اثر عکس بر بدن می گذارد.

  • ۱۱:۵۵   ۱۳۹۵/۵/۲۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    غذایی را که انسان دوست ندارد و طعم آن برایش دل پذیر ب نیست ،جذب درستی هم نمی شود .

  • ۱۴:۰۳   ۱۳۹۵/۵/۲۴
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    کدام گیاهان دارویی را بدون تجویز مصرف کنیم؟

    یک پژوهشگر باتاکید بر اینکه گیاهان دارویی باید بر اساس دستور پزشک مصرف شود،گفت: تنها گیاهانی دارویی چون گل گاو زبان، میخک و کنجد را بدون مجوز پزشک مصرف کنید.

    "مسعود داودآبادی" با بیان این که این گیاهان، "اوتیسی" نام دارند که مصرف آنها بدون مجوز پزشک، مشکلی را ایجاد نمی کند، تصریح کرد: در صورتی که برخی گیاهان "غیر اوتیسی" به صورت نادرست یا به مقدار زیاد استفاده شود، معضلاتی به وجود می آورد. این پژوهشگر افزود: بیشتر این گونه های گیاهی، با ترکیب گیاهان دارویی دیگر و به میزان مشخصی مصرف می شود که در غیر این صورت، مشکلات جبران ناپذیری را به وجود خواهد آورد.


    مدیر عامل انجمن شهر خرم و آباد از جمله داروهای گیاهی غیر اوتیسی، "تاتوره، مامیران و عروسک پشت پرده" را نام برد. وی درباره گیاه "تاتوره" گفت: تمام اجزای این گیاه سمی است تا حدی که هیچ حیوانی از آن تغذیه نمی کند. سمی که این گیاه دارد به سرعت، ماهیچه های پشت چشم را منقبض کرده و منجر به کوری چشم و در صورت مصرف کمتر، سبب تار شدن دید می شود.

    وی تصریح کرد: مصرف دارویی این گونه گیاهی، برای سینوزیت توصیه می شود و به صورت صنعتی در ترک اعتیاد موثر است. این پژوهشگر خاطر نشان کرد: این گونه گیاهی که نام دیگرش "علف شیطان" است به صورت ترکیبی با داروهای گیاهی دیگر مصرف می شود.

     

    وی درباره گیاه غیراوتیسی "مامیران" نیز گفت: این گونه گیاهی، نوعی ریشه است که مواد سمی زیادی در آن نهفته است. این گونه گیاهی قبل از گل دهی جمع می شود و از لعاب و خاکستر آن در زمان سوزاندن استفاده می شود. این گیاه، مواد معدنی بالایی دارد و با مقدار کم به صورت ترکیبی، ضد تشنج، آرام کننده دردهای روده و مرهمی بر بیماری های مزمن پوستی است.


    این پژوهشگر اظهار داشت:این گیاه از تیره خشخاش است و شیرابه زیادی دارد که در اثر تماس مستقیم با پوست و چشم، به آنها آسیب می رساند. به گفته وی، این گونه گیاهی با گشاد کردن عروق قلب، روی جریان خون تاثیر می گذارد و فشار خون را بالا می برد.

  • ۱۴:۰۶   ۱۳۹۵/۵/۲۴
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    مارچوبه برای رفع خواب آلودگی صبحگاهی

    مارچوبه و خواص آن

    مارچوبه(asparagus) گیاهی است مغذی که از 2000 سال پیش برای تزئین و دارو استفاده می ‌شده است.

     

    منشا آن منطقه ی مدیترانه ی شرقی است و از آن جا به تمام نقاط جهان راه یافته است.

     

    از نظر طب قدیم ایران، مارچوبه گرم و خشک است.

     

    مارچوبه سرشار از منیزیم، نیاسین، فسفر، پتاسیم، ریبوفلاوین، سلنیوم، تیامین، روی، فیبر و ویتامین‌های A، B، C و E می ‌باشد.

     

    این گیاه منبع بسیار خوبی از فولات است؛ 100 گرم مارچوبه ی تازه حاوی دو گرم فیبر، 756 میکروگرم ویتامین A، 6/5 میلی‌ گرم ویتامین C و 52 میکروگرم فولات است.

     

     

    مارچوبه برای رفع خواب آلودگی صبحگاهی

     

    محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌ اند که عصاره ی مارچوبه حاوی اسیدهای آمینه و مواد معدنی است که می ‌تواند حالت خواب آلودگی و کسالت را برطرف کند و از سلول های کبدی در برابر مواد سمی محافظت نماید.

     

    مارچوبه در عین حال خاصیت ضد سرطانی، ضد قارچی و ضد التهابی دارد و ادرار آور نیز می باشد.

     

    شرح این پژوهش در مجله ساینس فود منتشر شده است.

     

     

    مارچوبه و کاهش وزن

     

    هر 100 گرم مارچوبه فقط 20 کیلوکالری انرژی دارد و بدین ترتیب یک جایگزین بسیار عالی برای میان وعده های پُرکالری است.

     

    مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به عنوان یک چربی ‌سوز، به لاغری شما کمک می کند.

     

     

    مارچوبه، تقویت کننده ی قلب‌

     

    فولات اساسا برای سلامت سیستم قلب و عروق لازم و ضروری است.

     

    کمبود فولات باعث ایجاد خطر حمله ی قلبی و بیماری های قلبی عروقی می‌ شود.

     

    فولات مسئول تبدیل هموسیستئین به سیستئین است که تجمع آن در دیواره‌ های رگ ها باعث تصلب شرائین می ‌شود. با خوردن یک وعده مارچوبه، 66 درصد نیاز روزانه بدن به فولات تامین می ‌شود.

     

    برای تسکین و آرامش قلب می توانید از دم کرده ی مارچوبه استفاده کنید. دم کرده ی مارچوبه را به این صورت تهیه کنید: چند شاخه مارچوبه را در داخل یک لیتر آب جوش بریزید و مقداری هم رازیانه و جعفری به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. از این دم کرده به مقدار 2 تا 3 فنجان در روز بنوشید.

     

     

    مارچوبه و دیگر خواص مفید آن

     

    * مارچوبه به دلیل غنی بودن از فولات، برای زنان باردار بسیار مفید است؛ زیرا فولات برای جلوگیری از نقص لوله ی عصبی و ناهنجاری های مغز و نخاع لازم است و کمبود آن باعث زودتر به دنیا آمدن نوزاد، کاهش وزن شدید و رشد نکردن نوزاد تازه متولد شده، می گردد.

     

    * مارچوبه ادرار آور است چرا که منبع بسیار خوبی از پتاسیم(202 میلی گرم در 100 گرم آن) و مقدار كمی سدیم (2 میلی گرم در 100 گرم آن) است. این خاصیت مُدر بودن مارچوبه به تنظیم فشارخون کمک می کند.

     

    * خوردن مارچوبه دید چشم را تقویت می‌ کند.

    برای تقویت نیروی جنسی مفید است‌.

    * ضعف مثانه را برطرف می ‌کند.

    * ملین است و یبوست را برطرف می ‌کند.

    * تب بُر است‌.

    * مارچوبه برای افرادی که کم خونی دارند مفید است. این گیاه به ساختن گلبول‌ های قرمز خون نیز کمک می ‌کند.

    * مارچوبه به دلیل ویتامین های مفیدی که دارد برای تقویت حافظه نیز سودمند است.

     

     

    خرید، نگهداری و پخت مارچوبه

     

    به هنگام خرید در پی ساقه‌ های سبز روشن باشید. شاخه ‌های مارچوبه ی تازه، راست و نرم بوده و جوانه های آن نباید باز شده باشد و اگر فلس‌ های نوک آن باز باشد نشانه ی این است که گیاه مدت زیادی مانده و کهنه شده است.

     

    برای نگهداری مارچوبه، آن را در پارچه های مرطوب بپیچید و سپس در یک کیسه ی پلاستیکی قرار داده و در یخچال نگهداری کنید؛ زیرا گرما و خشکی، آن را از بین می ‌برد. نگهداری مارچوبه به این ترتیب علاوه بر حفظ ویتامین ‌های موجود در آن، به حفظ حالت تردی آن نیز کمک می ‌کند.

     

    مارچوبه در دمای صفر درجه سانتی ‌گراد، همه محتوای اسید فولیک خود را به مدت دو هفته و 90 درصد ویتامین C را تا پنج روز حفظ می ‌کند. در حرارت اطاق، مارچوبه 75 درصد اسید فولیک اش را در مدت سه روز و 50 درصد ویتامین C را تا 24 ساعت از دست می ‌دهد.

     


    مارچوبه ی پخته

     

    پختن مارچوبه باعث به وجود آمدن تغییراتی در آن می شود؛ کلروفیل، رنگدانه ای که باعث سبزی گیاهان می ‌شود، به اسید حساس است.

     

    با پختن مارچوبه، کلروفیل آن با اسیدهای موجود در آن یا در آب پخت واکنش شیمیایی داده، فئوفتین تشکیل می‌ دهد که به رنگ قهوه‌ای است. در نتیجه مارچوبه ی پخته، رنگ زیتونی دارد.

     

    با افزایش سرعت پخت می ‌توان از این واکنش جلوگیری کرد و زمانی برای واکنش کلروفیل و اسیدها باقی نگذاشت یا آن که می ‌توان مقادیر زیاد آب را به کار برد تا اسیدها رقیق شوند و راه سوم این است که در ظرف را برداریم تا اسیدهای فرار از آن خارج شوند که البته دو راه آخر توصیه نمی شود، زیرا به این ترتیب مواد مغذی نیز به هدر می رود.

     

    فرآیند پخت بافت مارچوبه را نیز تغییر می ‌دهد. به طوری که محتوای آب سلول ‌ها خارج شده و شکل آن ها به هم می ‌ریزد. افزودن نمک به هنگام پخت این روند را کند می ‌کند.

     

     

    مراقب باشید

     

    افرادی که مبتلا به محدودیت عملکرد کلیه ها هستند نباید از این سبزی به مقدار زیاد، استفاده کنند؛ چرا که مصرف مارچوبه در افراد مبتلا به این عارضه باعث افزایش میزان اسیداوریک و در نتیجه بروز نقرس می شود.

     

    توجه داشته باشید که مصرف مارچوبه در افرادی که مبتلا به ورم مجاری ادرار هستند و یا اشخاص عصبی توصیه نمی شود.

     

    * مارچوبه همچنین برای مبتلایان به روماتیسم و سنگ کلیه خوب نیست.

     

    * خوردن مارچوبه با داروهای ضد انعقاد، که نقش رقیق ‌سازی و انحلال لخته‌ های خونی را بر عهده دارند، تداخل می‌ کند؛ زیرا سرشار از ویتامین K است که به انعقاد خون کمک می ‌کند.

     

  • ۱۰:۰۳   ۱۳۹۵/۶/۳
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    سنت جونز(چای کوهی)


    یکی از تحقیقات گسترده ای که بر روی چای کوهی که گیاهی زردرنگ است که به شکل چای، قرص و .. وجود دارد بر کاهش علائم افسردگی بسیار موثر است.


    مرکز ملی آلترناتیوها و مکمل های پزشکی 37 تحقیق را تحلیل کرده و فواید چای کوهی را در درمان افسردگی های خفیف یافته است. (بدون عوارض جانبی برخی از داروها)


    اخطار: چای کوهی می تواند بر برخی اثر نسخه های پزشکی را کاهش دهد. از جمله داروهای جلوگیری از بارداری، داروهای HIV ، رقیق کننده های خون و برخی داروهای ضد سرطان و از این قبیل.

  • leftPublish
  • ۱۰:۱۷   ۱۳۹۵/۶/۳
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    cloves

    میخک
    میخک برای درمان تب حصبه مفید است.اسانس موجوددر میخک دارای خواص ضد باکتری است، در نتیجه میخک می تواند باکتری که باعث حصبه می شود را بکشند. میخک نیز استفراغ  و اسهال، دو علائم شایع حصبه  هستند از بین می برد5 تا 7 جوانه میخک به 8 فنجان آب بریزید. بجوشانید تا آبش به نصف کاهش یابد بگذارید خنک شود این معجون را در طول روز بمدت یک هفته بنوشید.
    Buttermilk
    نوشیدن دوغ
    یکی دیگر از درمان های گیاهی بسیار عالی برای تب حصبه است. هم برای معده خوب است و همچنین  از کم آبی بدن جلوگیری می کند.نوشیدن چند لیوان دوغ روزانه تا زمان بهبودی کامل توصیه می شود.  همچنین می توانید 2 قاشق چای خوری از آب گشنیز تازه را به 1 فنجان  دوغ اضافه کنید.نوشیدن آن 2 بار در روز به مدت 1 تا 2 هفته توصیه می شودبرای کمک به پایین آوردن تب،  1 موز به یک لیوان دوغ اضافه کنیددو بار در روز بنوشید.
  • ۲۲:۲۱   ۱۳۹۵/۷/۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    خواص چای ☕
    چای از تشكیل لخته‌های خونی در سرخرگ‌های اصلی جلوگیری می‌كند

    مصرف روزانه سه فنجان چای راهكاری موثر برای جلوگیری از حمله قلبی و سكته مغزی است.
  • ۱۳:۵۸   ۱۳۹۵/۷/۲۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    راههای_کاهش_سردرد

    ☮جایگزین کمپرس سرد: دست ها را به مدتی که می توانید در آب یخ قرار دهید و به طور منظم مشت خود را باز و بسته کنید. این عمل همانند استفاده از بسته یخ روی سر موثر است و رگ های خون گشاد شده را باریک می کند.

    ☯ قهوه مصرف کنید: کافئین موجود در قهوه ورم رگ های خون را کاهش می دهد و در نتیجه سردرد تسکین می یابد. به همین علت است که کافئین در برخی از مسکن های قوی موجود است.

    ♋️ سر خود را ببندید: روسری را دور سر ببندید سپس در نقطه ای از سر که احساس فشار می کنید روسری را فشار دهید. با کاهش یافتن جریان خون در آن نقطه، درد تسکین پیدا می کند. برای اثربخشی سریع تر می توانید روسری را به سرکه آغشته کنید.
  • ۱۳:۵۹   ۱۳۹۵/۷/۲۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    راههای_کاهش_سردرد

    ✅از رایحه استفاده کنید: بعضی از روغن های طبیعی به ویژه اسطوخودوس می تواند سردرد شما را کاهش دهد. به آرامی مقداری روغن به پیشانی و گیجگاه بمالید و دراز بکشید. برای تسکین درد به یک اتاق خنک، تاریک و آرام بروید.

    ❎روغن نعناع: منتول موجود در روغن نعناع سردرد را تسکین می دهد. بوی آن ابتدا تحریک کننده است، سپس عصب ها را آرام می کند.
    اگر دستگاه بخور دارید، ۷ قطره روغن اسطوخودوس و ۳ قطره روغن نعناع در آن بریزید و استنشاق کنید. یا اینکه چند قطره روغن نعناع روی دستمال کاغذی بریزید و استنشاق کنید. می توانید ۲ کیسه چای نعناع کمی مرطوب شده را روی چشم های بسته و سپس روی پیشانی قرار دهید.

    ✳️آب زنجفیل: در زمان قدیم از این گیاه ضدالتهابی برای رفع سردرد استفاده می شد. به یک لیوان آب، نصف قاشق مرباخوری زنجفیل رنده شده اضافه کنید یا اینکه در یک فنجان آب داغ، یک قاشق مرباخوری زنجفیل تازه پودر شده بریزید و بخورید.

    ❇️دمنوش رزماری: این دمنوش از سردرد پیشگیری می کند.
  • ۱۳:۱۱   ۱۳۹۵/۸/۲
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

     خواص روغن کنجد ☀️


    روغن کنجد از دانه هایی زرد رنگ، معطر که حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی هستند، به دست می آید. روغن کنجد علاوه برپخت و پز، در موارد آرایشی و بهداشتی و بخصوص در مورد سلامت پوست نیز بسیار به کار می رود. در ادامه به فواید روغن کنجد برای پوست اشاره می کنیم:


    ۱- ضد آفتاب طبیعی :
    ویتامین E موجود در روغن کنجد مانند یک آنتی اکسیدان عالی عمل می کند؛ بنابراین، به عنوان یک لوسیون ضد آفتاب طبیعی می تواند به کار رود.


    ۲- مرطوب کننده طبیعی:
    از روغن کنجد می توانید به عنوان نرم کننده ومرطوب کننده پوست کل بدن خود استفاده نمایید. این روغن، علاوه بر ویتامین E حاوی اسید لینوئیک، اسید استئاریک و اسیدهای چرب نیز می باشد.

    برای جلوگیری از مشکلات خشکی پوست، می توانید چند قطره روغن کنجد را به آب وان اضافه نمایید.


    ۳- به تأخیر اندازی پیری پوست:
    یکی دیگر از مزایای روغن کنجد برای پوست، به تأخیر اندازی پیری آن می باشد. چربی موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پوست می گردد.

    ۴- سم زدایی


    ۵- ترمیم سلول های آسیب دیده:
    اگرچه روغن کنجد نسبتا سنگین و چسبناک است اما به راحتی توسط پوست جذب می گردد. در واقع، این روغن، به عنوان روغن حامل یا روغن پایه، برای رقیق کردن سایر روغن های مفید برای ماساژ استفاده می شود.

  • ۱۱:۰۷   ۱۳۹۵/۸/۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    افرادی که دچار سرفه های شدید هستند خرمالو میل کنند تا به اصطلاح سینه شان نرم شود و سرفه ها از بین بروند ( یا از شدت شان کاسته شود )

  • ۱۲:۴۸   ۱۳۹۵/۸/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    موادغذایی موثردرپیشگیری ويروس آنفلوآنزا :

    سیر

    ماست های پروبیوتیک

    چای سبز . چای ترش 

    شکلات تیره

    فلفل قرمز 

    آجیل

    ماهی قزل آلا

    درمان بدون دارو

  • ۲۳:۵۹   ۱۳۹۵/۸/۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    ترک سیگار به روش طب سنتی



    در طب سنتی روشی وجود دارد که به ترک سریع سیگار کمک می‌کند و افراد زیادی هم به واسطه آن توانسته‌اند وابستگی خود را به سیگار کم و حتی از بین ببرند

    برای تهیه این معجون به آب نصف گریپ فروت، آب نصف پرتغال ، ۳۰ میلی‌لیتر روغن نارگیل، ۵ گرم پونه کوهی، ۲۰ میل‎لیتر دمنوش بابونه، ۳۰ میلی‌لیتر روغن جوجوبا و ۳۰ میلی‌لیتر روغن زیتون نیاز دارید . برای آماده‌سازی آب مرکبات را با باقی مواد مخلوط کنید تا معجون یک دست و صاف شود . آن را در ظروف جداگانه بریزید تا هر جایی که می‌روید بتوانید با خود بردارید . هر موقع احساس کردید نیاز به کشیدن سیگار دارید می‌توانید این معجون را زیر بینی خود بگیرید و استنشاق کنید

  • ۲۰:۳۰   ۱۳۹۵/۸/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    ⭕️جایگزین قرص سرماخوردگی

    🔸دمکرده دارچین
    🔸دمکرده زنجبیل
    🔸دمکرده پونه کوهی
    🔸دمکرده آویشن شیرازی
    🔸کدو حلوایی بخارپز با دارچین

  • ۲۰:۴۳   ۱۳۹۵/۸/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    ⭕️بهبود تیروئید

    🔶آنهایی كه تیروئیدشان كم ترشح می كند باید حتما شلغم بخورند، زیرا شلغم بعلت داشتن ید فراوان ترشحات غده تیروئید را تنظیم میکند
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان