خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
19.2K

لیلا حاتمی را شلاق بزنید

  • ۰۲:۴۸   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|18882

    تلاش برای پیگیری شلاق خوردن لیلا حاتمی چه ضرورتی دارد؟





    تلاش برای پیگیری شلاق خوردن لیلا حاتمی چه ضرورتی دارد؟
    اخبار  - ماجرای لیلا حاتمی و اتفاق‌ نادر مشابه را که به سرعت به فراموشی سپرده می‌شود، می‌توان با تذکر و برخوردهای اینچنین برطرف ساخت و نباید هزینه هنگفت و بلندمدتی برای چنین اتفاقاتی به کشور تحمیل کرد. باید بپذیریم حضور در برنامه‌های بین‌المللی ـ به واسطه ناآشنایی و یا عادت مسئولان کشورهای غربی و شرقیِ غیرمسلمان با آداب اسلامی‌ ـ ممکن است با موارد نادری همچون این اتفاق همراه شود.‌



    به گزارش ستاره نیوز به نقل از تابناک پس از اتفاقات رخ داده برای لیلا حاتمی در جشنواره شصت و هفتم کن، روز گذشته این بازیگر با انتشار نامه‌ای، ضمن بیان اینکه اتفاق رخ داده به دلیل ‌رعایت نکردن ملاحظات توسط طرف مقابل ـ رئیس کهنسال جشنواره کن ـ بوده، از اشخاصی که به واسطه این اتفاق ناراحت شده‌اند، عذرخواهی کرد. با این اوصاف آیا استمراربخشی بر این ماجرا همچنان ضرورتی دارد و اگر برخی بر ضرورتش تأکید می‌کنند، هزینه‌هایش را سنجیده‌اند؟


    ، هرگاه جشنواره‌ای برگزار می‌شود، دلهره برای سینماگران کشورمان و مدعوین افزایش می‌یابد. آیا سینماگر ایرانی در موقعیتی ناخواسته قرار می‌گیرد و رفتاری شتابزده یا برآمده از دستپاچگی می‌کند که علاوه بر ایجاد هزینه سنگین برای خودش، زمینه هجمه به کلیت سینمای ایران را فراهم سازد؟ این اتفاقات در سال‌های اخیر هزینه‌های فراوانی ‌داشته که ابعادش را نمی‌توان از نظر پنهان داشت و به تصویری کامل برای ارزیابی واقعی دست یافت.


    آخرین رخداد از این جنس درباره لیلا حاتمی، بازیگر زن سینمای ایران و در شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن رقم خورد که حاتمی، عضو هیأت داوران بخش اصلی جشنواره در مواجهه با ژیل ژاکوب رئیس هشتاد و چهار ساله جشنواره کن اقدام به مصافحه کرد. اتفاقی که به سرعت واکنش‌هایی را در پی داشت و هرچه پیش می‌رود، ابعاد این واکنش‌ها رو به افزایش گذاشته و به رغم آنکه این اتفاق پیش از این نیز رخ داده، این بار ابعاد بی‌سابقه‌ای یافته است.


    وزیر فرهنگ و ارشاد درباره این رفتار گفته است: «در مجموع خانم حاتمی تلاشش بر این بود که نوع پوشش او به گونه‌ای متین و حضورش مطابق با معیارهای ارزشی ما باشد. احساسم این بود که او در این قضیه غافلگیر ش؛د اما در هر صورت قابل قبول و دفاع نیست‌». این گفتار جنتی از آن منظر است که واقعاً اگر لیلا حاتمی قائل به آداب اسلامی نبود، می‌توانست بدون رعایت قوانین کشورمان در خارج از مرزهای ایران حجاب را نیز رعایت نکند و اینکه با حفظ پوشش در چنین موقعیتی چنین اتفاقی رخ داد، با تعبیر جنتی سازگار است و نامه لیلا حاتمی نیز مؤید همین ‌است. روز گذشته نیز نامه لیلا حاتمی در همین رابطه منتشر شد که تأییدکننده همین گفتار بود.


    او در این نامه آورده بود: «در این سال‌ها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم‌های خارج از ایران را به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است. در جشنواره‌های بین المللی که در طول این سال‌ها حضور داشته‌ام چه به عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی می‌کرده و چه به عنوان داور منتخب و مدعو جشنواره ها که صرفا به عنوان شخصیتی مستقل در آن‌ها حضور داشته‌ام، سعی کرده‌ام موازین و اصول را رعایت کنم؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است.


    این بار نیز طی مکاتباتی که با مسئولین فستیوال داشتم به تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آن‌ها شده بودم لذا در مراسم افتتاحیه و غیره، آن‌ها همه مقررات را می‌دانستند و با همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد. اما در مورد آقای ژیل ژاکوب که با قریب نود سال سن آخرین سال حضورش در فستیوال را می‌گذراند باید توضیح دهم که ایشان به علت کهولت و از یاد بردن همه تاکیدات؛ که معمول این سن و سال است؛ ضوابط یادشده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانه من برای دست دادن با ایشان هم موثر واقع نشد. مسلما ایشان برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود.


    هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمی‌توانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم. با این حال از این پیشامد و اینکه احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متاسفم چه خود تربیت شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند».




    این در حالی است که در روزهای اخیر، جمعی از زنان که خود را خواهران دانشجو‌ حزب الله نامیده‌اند، از لیلا حاتمی شکایت رسمی کردند که در بخشی از این شکواییه ـ که ۳۱ اردیبهشت ماه با شماره‌ پرونده ۹۳۰۹۹۸۲۶۸۷۴۰۰۰۳۳ ثبت شده ـ خواستار اعمال مواد ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی شده‌اند. با این اوصاف اگر قرار باشد لیلا حاتمی بنا بر این دو ماده قانونی محکوم شود، می‌تواند به حداقل ده روز حبسِ قابل تبدیل به جزای نقدی و حداکثر ده سال و دو ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ممنوع الفعالیتی برای چند سال به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شود؛ اتفاقی که رخ نداده، با انعکاس جهانی همراه شد و اتفاقاً رسانه‌های جهانی‌ روی شلاق زدن به عنوان بدیع‌ترین بخش محکومیت دست گذاشته‌اند.


    ماجرای لیلا حاتمی و اتفاقی نادر مشابه را که به سرعت به فراموشی سپرده می‌شود را می‌توان با تذکر و برخوردهای اینچنین برطرف ساخت و نباید هزینه هنگفت و بلندمدتی برای چنین اتفاقاتی به کشور تحمیل کرد. باید بپذیریم حضور در برنامه‌های جهانی ـ به واسطه ناآشنایی و یا عادت مسئولان کشورهای غربی و شرقیِ غیرمسلمان با آداب اسلامی ـ ممکن است با موارد نادری همچون اتفاقی که برای لیلا حاتمی رخ داد همراه شود و این مسأله نه تنها برای او بلکه برای مسئولان دیگر حوزه‌ها نیز قابل وقوع است، به ویژه آنکه پروتکل مشخصی در اجلاسی در زمینه تشریفات مطرح نباشد و یا طرفین غربی از آن اطلاعی نداشته باشد. بر همین اساس شاید گذر از ماجرا لیلا حاتمی به نفع همه باشد.


    در عین حال اگر همچنان عده‌ای پیگیر آن شکایت و روند مجازات هستند، ضروری است یادآور شد که پیش از هر نوع واکنشی هزینه‌هایش را بسنجند. «لیلا حاتمی» و چهره‌هایی چون او در سطح بین‌الملل، نمایندگان سینمای ایران شناخته می‌شوند و به طور خاص حاتمی، جزو ده چهره مطرح سینمای ایران در سطح بین‌الملل قابل طبقه‌بندی است و بنابراین هر نوع مواجهه از این جنس با او، بازتاب جهانی سنگینی خواهد داشت که هزینه‌هایش برای کشور و به خصوص فرهنگ ایران، بسیار بیش از اتفاقی است که در کن رخ داد.


    نباید فراموش کنیم در دنیایی هستیم که یک دستگیری عوامل یک کلیپ می‌تواند چنان به سرعت انعکاس جهانی بیابد که سه روز، بخش اعظم رسانه‌های جهان به آن بپردازند و بد‌ترین تعابیر ممکن را از آن انجام دهند و لجبازی گروهی را در کشورمان خودمان در پی داشته باشد و با این اوصاف مشخص است که برخورد با حاتمی چه تبعاتی در پی دارد و بنابراین ضمن احترام به دغدغه‌ها، باید پیش از هر واکنشی، آثار بلندمدتش نه برای یک بازیگر، نه برای فرهنگ کشور، بلکه برای کلیت کشور در نظر گرفته شود؛ کما اینکه همین ماجرای لیلا حاتمی در کن و واکنش‌ها داخلی و همچنین نامه عذرخواهی روز گذشته‌اش انعکاس وسیع در رسانه‌های بین‌المللی داشت و بهتر است این پوزش را پذیرا بود و به این غائله پایان داد.


     




  • leftPublish
  • ۰۲:۵۰   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    صورتــــــــــــــــی
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|18882
  • ۰۸:۱۷   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    آلما فاطمی
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13740 |7139 پست
    این خواهران حزبالله تا الان کجا بودن نکنه شوهراشون لیلا رو تحسین کردن که بهشون برخورده اعلام وجود کردن تادیروز وگندکاریهای قبل 92رو ندیدن حالا اومدن دارن حرف میزن یه اسم الله هم به ته حزبشون می چسبونن که بگن ما دیگه آخرشیم واقعا متأسفم
  • ۰۹:۰۴   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    به حداقل ده روز حبسِ قابل تبدیل به جزای نقدی و حداکثر ده سال و دو ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ممنوع الفعالیتی برای چند سال به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شود جاااااااااااااااااان ؟
    به اونا چه ربطی داره آقا اصن این خانم شوهر داره از نظر شوهرشم که مثل خودش انقدر بافرهنگ و باسواده همچین چیزی اعلام نشده یعنی خود ایشون هم میدونسته کار خانومش از روی احترام بوده نه تحریک یه پیرمرد 90 ساله . همینه دیگه به بعضیا رو بدی باید خم شی بگی بیا سوارم شو . این ندید بدیدا دنبال یه راه واسه سر زبون انداخت اسم خودشونن وگرنه حالیشون نیست هیچی
  • ۰۹:۰۹   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    آلما فاطمی
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13740 |7139 پست
    جنتی جاااااااااااااااااااااااااااااان تا الان کوجا بودی که فتوا میدی برا دوس جوناتم فتوای صادر کن
  • ۰۹:۰۹   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    زیباکده
    alma fatami : 

    این خواهران حزبالله تا الان کجا بودن نکنه شوهراشون لیلا رو تحسین کردن که بهشون برخورده اعلام وجود کردن تادیروز وگندکاریهای قبل 92رو ندیدن حالا اومدن دارن حرف میزن یه اسم الله هم به ته حزبشون می چسبونن که بگن ما دیگه آخرشیم واقعا متأسفم
    زیباکده
    به اسم خدا به کام اینا .... دارن میزنن رو دست وحشی های آمریکایی ما قبل تمدن
  • leftPublish
  • ۰۹:۱۰   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    آلما اینا رو ولشون کنی میگن سنگسار
  • ۱۰:۴۱   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
  • ۱۰:۴۵   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    بنظر من این نوع رفتار که مثلا شلاق و... کار قشنگی نیس که میگن
    نباید توی هرچی بحث شلاق و ... رو کشید وسط خودش اسلام زدایی میکنه
    نمیدونم این خانها واقعا این حرف رو زدند یا قصدشون تخریب اسلام بوده اونم با نام حزب الله
    ولی در کل باید قبول کنیم کار لیلا حاتمی قشنگ نبوده چون به نام ایران رفته و ضمنا خودشم میدونسته حساسیت توی ایران زیاده
    امیدوارم رفتن خانم حاتمی یه دستاوردی برای ایران داشته باشه و فقط به عنوان مترسک نرفته باشه
    اگه پدر نازش زنده بود................
  • ۱۰:۴۸   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    بابا مگه شما پایبند دین نیستید برید مطالعه کنید سن این آقا از احکام و ... گذشته
  • ۲۲:۲۳   ۱۳۹۳/۳/۴
    avatar
    آزِِِِیـــــــــــنـاااا
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13810 |7289 پست
    حاشیه حاشیه .....کاش بجای این فتواها بیان گرسنه هارو نون بدن بنام الله این مشکلات و فقر رو کاهش بدن و....
  • leftPublish
  • ۲۳:۰۳   ۱۳۹۳/۳/۵
    avatar
    آزِِِِیـــــــــــنـاااا
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13810 |7289 پست
    زمان احمدی نژاد که ایشون مادر چاوز رییس جمهور ونزويلا رو بغل کرد وبوسید چه فتوایی دادند پس اگه اینطور بود که حکم احمدی نژاد باید خیلی سنگین میشد؟؟
  • ۰۰:۵۷   ۱۳۹۳/۳/۶
    avatar
    بهداد .
    کاربر جديد|25 |10 پست
    یعنی این خواهر هارو میدادن به من تک تک اشونو خفه میکردم.به تو چه کی کیو تو خارج از بوس کرده، حالا تو غرورت جریحه دار شده؟؟؟؟
  • ۲۰:۲۱   ۱۳۹۳/۳/۶
    avatar
    kamelia sohrabi
    کاربر فعال|89 |149 پست
    واقعا متاسفم.خانم با شخصیت تر و با فرهنگتر از ایشون پیدا نکردم...تا حالا چندتا عکس از لیلا خاتمی دیدین که این خانم تیپای اجق وجق و ارایشای وخشتناک و لباسای جلف بپوشه....واقعاکه....
  • ۰۹:۵۹   ۱۳۹۳/۳/۷
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    دقیقاً اینا دنبال چرندیات خودشونن
  • ۱۴:۴۳   ۱۳۹۳/۳/۷
    avatar
    الهه(مامان النا)
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|15007 |7040 پست
    کاش اینقدر که نگران به خطر افتادن اسلام لیلا حاتمی هستن نگران مردم بودن
    نگران اونایی که گرسنه اند ...نگران اونایی که تو تابستون و زمستون توی چادر زندگی میکنن .... نه جای دور تو همین حوالی تهران...

    من در عجبم وقتی شیث رضایی بود فکر کنم اون حرکت زشت رو انجام داد حبس و شلاق جریمه اش نبود اما این بیچاره شده اسوه فرهنگ و دین ما ... لابد کار اون فوتبالیست در اون زمان خیلی زشت نبود و اون نماینده جامعه ورزشی ما نبوده .... وگرنه اونم شلاق و حبس میخورد

    ویرایش شده توسط الهه(مامان النا) در تاریخ ۷/۳/۱۳۹۳   ۱۵:۲۶
  • ۱۶:۳۳   ۱۳۹۳/۳/۸
    avatar
    نقره يي
    کاربر فعال|693 |459 پست
    خواهران حزب الله...واي مردم از خنده..حداقل اينقدر اصالت ندارن يك اسم ايراني داشته باشن....لابد وابسته به حزب الله لبنان هستند...راستي ابجيها حال هيفا جون چطوره...بهش افتخار ميكنيد
  • ۱۷:۳۲   ۱۳۹۳/۳/۸
    avatar
    آزِِِِیـــــــــــنـاااا
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13810 |7289 پست
    زیباکده
    نقره يي : 

    خواهران حزب الله...واي مردم از خنده..حداقل اينقدر اصالت ندارن يك اسم ايراني داشته باشن....لابد وابسته به حزب الله لبنان هستند...راستي ابجيها حال هيفا جون چطوره...بهش افتخار ميكنيد
    زیباکده
    ای ول
  • ۱۹:۵۷   ۱۳۹۳/۳/۸
    avatar
    nasrin moradi
    کاربر جديد|25 |63 پست
    من با خواهرای حزب الله هستم وقتی پول میگیره از ما میگیره ا
  • ۲۱:۳۴   ۱۳۹۳/۶/۲۱
    avatar
    صورتــــــــــــــــی
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|18882
    .
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان