خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
45.2K

معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران

  • ۱۱:۰۱   ۱۳۹۸/۴/۹
    avatar
    کاربر جديد|85 |138 پست

    دسته بندی فعالیت باشگاه ورزشی بانوان به این شرح است:

    بدنسازی (Body Building) 

    یوگا (Yoga) 

    تی آر ایکس (TRX) 

    فیتنس (Fitness) 

    ایروبیک (Aerobic) 

    کراس فیت (Cross Fit) 

    اسپینینگ (Spinning) 

    پیلاتس (Pilates) 

    باراسل (Barre au sol) 

    بادی پامپ (Body Pump) 

    زومبا (Zumba)

    کاردیو (Cardio) 

    وزنه برداری 

    بادی اتک (Body Attack)

    بادی وایو (Body Vive) 

    بادی جم (Body Jam) 

    فری رانینگ (Free Running) 

    تاباتا (Tabata) 

    فیوژن (Fusion)

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران

    ویرایش شده توسط Simsimini52 در تاریخ ۹/۴/۱۳۹۸   ۱۱:۰۶
  • leftPublish
  • ۱۱:۱۸   ۱۳۹۸/۴/۹
    avatar
    Simsimini52
    کاربر جديد|85 |138 پست

    ورزش بدنسازی امروزه یکی از پر طرفدارترین ورزشهای جهان است و مردان زیادی به این رشته ورزشی علاقه مند هستند . طبق آمار های رسمی فدراسیون جهانی بدنسازی در حال حاظر بدنسازی بیشترین ورزشکار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهای رزمی به علت گستردگی فراوان در جنوب شرق آسیا و فوتبال رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند . اما سوالات عمده ای که معمولا برای خانم ها مطرح می شود بدین قرار است :

    ورزش بانوان

    1- آیا ورزش بدنسازی همانطور که برای مردان مفید است برای زنان نیز مفید است ؟

    2- آیا زنان در صورت پرداختن به بدنسازی دارای بدنی عضلانی ، تفکیکی و در یک کلام مردانه می شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثیر قرار می گیرد 

    3- آیا این ورزش خطری از لحاظ فیزیولوژی و آناتومتیک برای زنان ندارد ؟

    در پاسخ به سوال اول باید بگویم فلسفه هر ورزشی ورای قهرمانی و کسب افتخار برای مردان و زنان داشتن اندام دلخواه ، سوزاندن چربی اضافی , توانایی بدنی مطلوب در مواقع بحران و کسب مهارت های خاص بدنی با تکیه بر تمرینات مکرر است . باید گفت که بدنسازی ورزشی است که موارد فوق را با تضمین کامل به ورزشکار خود ارایه می دهد . این ورزش علاوه بر سوزاندن سریع و سبک چربی های اضافه بدن , اندام شما را کاملا موزون و هماهنگ کرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق العاده ای می دهد که می توانیدآن را در تمامی بدنسازان در سطوح مختلف ببینید .

    پس به نظر من با توجه به شرایط عدم تحرکی که بر زنان جامعه ایران حاکم است بدنسازی نه تنها برای آنها مفید است بلکه برای آنان الزامی است . آمار وحشتناکی که از پوکی استخوان ، روماتیسم مفصلی و ...... در زنان ایرانی مؤید این نکته است که اپیدمی خطرناکی ناشی از کم تحرکی در بین زنان در حال شیوع است که تنها را ه حل آن تحرک بیشتر در قالب ورزشهایی مثل آیروبیک و بدنسازی است .

    علاوه بر این داشتن تناسب اندام برای یک دختر یا زن امتیازی غیر قابل انکار محسوب می شود که نمی توان ان را انکار کر

    در پاسخ به سوال دوم باید بگویم که بدنسازی نه تنها بدن زن را مردانه نمی کند بلکه به بدن فرم دخترانه تری می دهد. اشتباه زنان در این است که بدنسازان زن را قهرمانان استروئیدی می پندارند که دارای بدن هایی مردانه و خشن هستند اما واقعیت این است که تمام مدل های روز دنیا مثل هنرپیشه های هالیوود و خوانندگان زن مطرح جهان که بدن متناسب آنها آرزوی هر زنی می تواند باشد , بدنسازی و آیروبیک را در سرلوحه برنامه های روزمره خود قرار داده اند .

    ورزش بانوان

    اما این مطلب را از نظر علمی هم به شما ثابت می کنم .

    عضلانی شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست که هرقدر میزان تمرینات شدید بدنی را افزایش دهند میزان ترشح وتولید این هورمون در بدنشان افزایش یافته در نتیجه بدنشان عضلانی تر و خشن تر می شود اما در بدن زن مقدار این هورمون فوق العاده کم است و افزایش فعالیت بدن تاثیر خاصی بر روی میزان ترشح این هورمون در بدن ندارد . در نتیجه در صورتی که قرص ها و مواد تزریقی حاوی تستترن مصرف نشود { مثل کاری که زنان بدنساز حرفه ای انجام می دهند یعنی تزریق تستترن به بدن } ما به هیچ وجه شاهد بدنی با فرمت مردانه نخواهیم بود بلکه :

    تاثیر بدنسازی بر عضلات زنان تنها سفت شدن و آب شدن چربی های دور عضلات است که خود از افتادگی عضله جلوگیری کرده و فورمت منسجم , محکم و استیل فوق العاده دخترانه و منسجمی را به فرد می دهد .

    در خصوص سوال سوم هم باید بگویم دقیقا این سوال برای مردان هم مطرح است و برنامه نویسی ورزشی و تغذیه یکی از مهمترین نکات بدنسازی است که می باید به آن توجه خاص شود .

     

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۲:۲۴   ۱۳۹۸/۴/۹
    avatar
    Simsimini52
    کاربر جديد|85 |138 پست

    اسامی وآدرس تعدادی از باشگاههای بدنسازی تهران

    اشگاه ورزشی تایم                     خيابان دولت،بلوار كاوه،خ اخلاقي شرقی پلاك

    باشگاه 22 بهمن                بزرگراه ارتش، بلوار ستاد مشترک، شهرک فلاحی                                     02122971840

    باشگاه آفتاب فرمانیه                   لواسانی (فرمانیه) روبروی خیابان صالحی                                                 02126104616       

     گلایل سفید آرش مهر (شهرآرا) – پاتریس لومومبا – خیابان ۲۵ غربی – جنب مسجدالزهرا             02188240307

    زیتون سبز  شهرک قدس، بلوار فرحزادی، خیابان نورانی (پارک)، تقاطع بلوار درختی                                02122065496

    پرنیان                         ستارخان،خیابان خسرو، خیابان اسدی جنوبی،خیابان قدیانی           02144237500

    سهند (منطقه 4) تهرانپارس، فلکه سوم، خیابان 196 شرقی، نرسیده به خیابان جمیلی شبستری 133

    سوده                 بزرگراه اشرفی اصفهانی، روبروی مجتمع تیراژه، خیابان پارک شهر زیبا، بلوار تعاون، خیابان آلاله   

    آران                                 نارمک، خیابان دردشت، خیابان اولیایی

    شهدای آزادی آزادی، نرسیده به یادگار امام، خیابان میمنت                                                       02166044355 کارون کارون، بالاتر از خیابان امام خمینی، پلاک 262، طبقه زیرزمین 0216683517015

    15خرداد 15 خرداد، کوچه جمشید پور، پلاک     40                      4002133124445- 02133550709

    پیروزی پیروزی میدان شهید کلاهدوز                                                                             02177422591-3

    آزادگان (منطقه 14) میدان سعیدی (غیاثی) ، خیابان نظری

    جسم و اندیشه (منطقه 15) خاوران، شهرک کاروان، خیابان رحیمی

  • ۱۵:۴۱   ۱۳۹۸/۴/۱۶
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    یوگا:

    یوگا ورزشی جسمی و ذهنی (فکری) می‌باشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است. ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقاً چگونه بوجود آمده کمابیش ناممکن است. چرا که تاریخ شکل‌گیری یوگا به سالهای بسیار دور برمی گردد.

    واژه Yoga در اصل از واژهٔ «یوج» ( (Yujدر زبان سانسکریت که به معنی یکپارچه‌سازی و یگانگی آمده‌است. واژهٔ «یوج» با واژگان «یک» و «یگانه» در فارسی خویشاوند است. برخی نیز باور دارند که Yoga از واژهٔ پارسی «یوغ» گرفته شده‌است. آنان (آریایی‌ها) برای شخم زدن گاوها را به یوغ (اوستایی: یَوگ، (به هم بستن)، سنسکریت: یوگا) می‌بستند. یوگی به مرد یوگا کار و یوگینی به زن یوگا کار اطلاق می گردد.

    یوگا از طرفی به معنای «کنترل کردن» آمده‌است و در آن صورت یوگا را می‌توان علم کنترل امواج فکر و علم مهار قوای ذهن به منظور تسلطی همه‌جانبه بر توان بالقوه خود دانست. در این صورت به این دانش «روش» که همان کنترل قوای بدن و فکر است تأکید می‌شود.

    اقسام یوگا

    1.   کارما یوگا ( Karmayoga) : رسیدن به وحدت ازطریق کاروخدمت.

    2.   بهاکتی یوگا (Bhaktiyoga) : رسیدن به وحدت از طریق محبت به همنوع و عشق به خدا .

    3.   گیانایا جنایایوگا (Jnanayoga): رسیدن به وحدت از طریق یاد گیری علم و دانش.

    4.   اشتانگایوگا (Ashthangayoga): رسیدن به وحدت از طریق کنترل وانضباط و پرورش تن و روان.

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۵:۴۴   ۱۳۹۸/۴/۱۶
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    فواید یوگا :

    یوگا اعتماد به نفس را تقویت می‌کند

    بر مبنای نظر مجله Shape اعتماد به نفس برای هر کسی یک امتیاز به شمار می‌رود، به شما احساس خوبی می‌دهد و باعث می‌شود اطرافیان‌تان احساس آرامش و اطمینان کنند.

    بعضی از حرکت‌های یوگا به طور خاص روی اعتماد به نفس شما کار می‌کنند. وقتی تازه شروع به کار می‌کنید این حرکات ساده هستند و به ترتیب پیشرفته‌تر می‌شوند. فراموش نکنید هیچ کس از کمی اعتماد به نفس بیشتر ضرر نمی‌کند.

    تنفس درست را یاد می‌گیرید

    بر اساس مقاله‌ای در سایت «یوگا و سلامتی» (health and yoga) یادگیری تنفس به روش یوگا اثرات مثبت ملموسی به همراه دارد. اثراتی از جمله موارد زیر:

    فشارهای حاد و مزمن را در اطراف قلب و اعضای گوارشی از بین می‌برد.

    به بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی مانند آسم یا آمفیزم (emphysema) کمک می‌کند تا بر نگرانی ناشی از نفس‌تنگی غلبه کنند زیرا یوگا ظرفیت ریه‌ها را افزایش می‌دهد.

    محرک‌های عصبی مربوط به عروق قلبی را تقویت می‌کند.

    اضطراب عصبی و حسی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

    با افزایش تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن، میزان سم‌زدایی را بهبود می‌بخشد.

    با توزیع انرژی میان غدد داخلی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

    ذهن را آرام و تعادل ذهنی و جسمی ایجاد می‌کند.

    شما را از حالت بدن‌تان آگاه می‌کند

    از زمانی که یوگا کار می‌کنم، حالت بدنی‌ام به شکلی قابل توجه بهبود یافته است. حرکات یوگا به من آموخته‌اند با قامتی راست بایستم، به طوری که سرم در راستای قلب، و قلبم در راستای لگن‌ خاصره باشد. حتی هنگامی که نشسته‌ام اگر حالتی خمیده به خود بگیرم، متوجه می‌شوم و طرز نشستنم را درست می‌کنم. نکته‌ی دیگری که متوجه شدم این است که با اصلاح حالت بدن، نفس‌هایم عمیق‌تر و در نتیجه تنفسم بهتر شده است.

     یوگا لزوما ورزش گرانی نیست

    من هیچ وقت برای یوگا هزینه‌ای پرداخت نکردم. برای شروع، یکی از دوستانم زیرانداز یوگایش را به من داد و پس از مدتی خواهرم یک زیرانداز به من هدیه داد. من برای یوگا لباس‌هایی را که از پیش داشته‌ام، می‌پوشم. به مکان خاصی نمی‌روم و معمولا در خانه یوگا کار می‌کنم. من هرگز بابت کلاس‌های یوگا پولی خرج نکردم. گاهی در بعضی کلاس‌های مجانی شرکت کرده‌ام. من معمولا همراه با سایت یوگا با آدرین (Yoga With Adriene) پیش می‌روم. این روزها انبوهی از ویدئوهای آموزشی در دسترس شما است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.. بیشتر درنگ می‌کنید

    با انجام یوگا، یاد می‌گیرید در لحظه زندگی کنید. زمانی که تازه یوگا را شروع کردم، کم‌طاقت بودم و دلم می‌خواست حرکات را با عجله انجام بدهم. به علاوه اینکه مرتب زمان را چک می‌کردم. مدام چک می‌کردم تا ببینم چقدر از ویدئو باقی مانده است. با ادامه‌ی تمرینات یوگا، آموختم که ذهنم را آرام و بر حرکت و تنفسم تمرکز کنم. گاهی بدون انجام هیچ حرکتی تنها بر تنفس تمرکز می‌کنم. توانایی آرام کردن ذهن و در آن واحد بر یک چیز تمرکز کردن، در تمام ابعاد زندگی‌ام مفید بوده است.

     لاغر و قوی‌تر می‌شوید

    از همان شروع یوگا متوجه شدم در بیشتر حرکات از وزن خودِ شخص به عنوان وزنه و مقاومت استفاده می‌شود. مثلا در پلانک یا حرکت سگِ سرپایین، شما باید وزن بدن‌تان را تحمل کنید. انجام این حرکات با تمرینات بیشتر برای من آسان‌تر شد زیرا من قوی‌تر می‌شدم. همچنین لاغرتر شده‌ام و لباس‌هایم کمی گشاد شده‌اند. به گفته‌ی مجله‌ی سلامت (Health)، اگر به دنبال لاغر شدن و در عین حال داشتن ظاهری زیبا هستید، سریع‌ترین روش، انجام منظم حرکات یوگا است.

    یوگا استرس را از بین می‌برد

    بنا بر نظر مجله‌ی  Preventionدر دوره‌ی گذار، مثل زمان تعطیلات، یا هر زمانی که اوضاع زندگی کمی پیچیده است، تمرینات کوتاه یوگا (حتی به اندازه‌ی ۱۰ دقیقه، اگر بیشتر از این وقت ندارید) باعث کاهش تنش می‌شوند.

    من بر پایه‌ی تجربه‌ی شخصی‌ام تأیید می‌کنم که یوگا استرس را کاهش می‌دهد.در مورد من، آثار استرس معمولا در شانه‌هایم خود را نشان می‌دهند و با شگفتی تمام، بعد از تنها یک حرکت یوگا، شانه‌هایم آرام می‌گیرند و از نظر ذهنی سبک‌تر و از نظر فیزیکی رهاتر می‌شوم.

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۶:۱۲   ۱۳۹۸/۴/۱۶
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و آدرس تعدادی از باشگاه های یوگا در تهران

    باشگاه یوگا آفتاب:

    آدرس : ميدان ونك خيابان خدامى بالاتر از هتل هما و نرسيده به خيابان افتاب پلاك ٧٤ سالن ورزش ساختمان گارنى

    شماره تماس :

    تلفن ثابت : ٨٦٠٥١٣٢٢

    موبايل : ٠٩١٢٢٣٨٩٢٣٢

    باشگاه یوگا ایران زمین ممتازی:

    آدرس :خیابان شریعتی، ابتدای پاسداران، سروستان پنجم، کوچه مهاجری، پلاک ۱۳

    شماره تماس:

    02122840098- 02122840114

    09122049994

    آدرس سایت: www.yogamomtazi.com

    آدرس کانال: @iranzaminyoga

    آدرس اینستاگرام: iranzaminyoga

    باشگاه یوگا کلبه مهر:

    آدرس :میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان بهادری، کوچه شجری، پلاک ۳ 

    تلفن :02188312861

    باشگاه یوگا نیک راه:

    آدرس :یوسف آباد، فتحی شقاقی، میدان سلماس، خیابان شهریار، پلاک ۷، طبقه ۱

    تلفن :02188900795

    معتمد یوگا:

    آدرس :خیابان شهید بهشتی، چهارراه اندیشه، خیابان سهند کوچه شهر تاش، پلاک ۲۹، طبقه ۳، واحد ۶

    تلفن :02188544164

    باشگاه یوگا عطر مهر:

    آدرس :خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، نرسیده به باغ فردوس، کوچه عارف نسب، پلاک ۱۰، واحد ۱

    تلفن :02122709682

    باشگاه یوگا تکتم:

     آدرس :تهرانپارس، خیابان رشید شمالی ، داخل بن بست بیمارستان زنان آرش

    تلفن :02177884081

    همراه :09127099829

    باشگاه یوگا نشاط آفرین:

    تهران – منطقه 5 – بزرگراه اشرفی اصفهانی – بالاتر از میدان پونک – خ. 21 – پ. 3 – ط. زیرزمین

    تلفن :44476591

  • leftPublish
  • ۱۳:۴۸   ۱۳۹۸/۴/۱۷
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    TRX (تی آر ایکس)

    TRX  یا به عبارت دیگر Total Body Resistance Exercise از ورزش های رو به توسعه ای می باشد که در دهه های اخیر و از سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شده است.  در این روش افراد با استفاده از بندهایی که به سقف یا دیوار بسته شده است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و تعادل می باشد اجرا می کنند. این تمرینات باعث می شود تا بدن در شرایط مصرف انرژی و سوزاندن کالری بیشتری در مقایسه با بسیاری از رشته های دیگر ورزشی گردد. بهبود استقامت عضلات یکی از نکات مثبت در این سیستم تمرینی می باشد و ریزترین و عمقی ترین عضلات بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

    یک فرد نظامی به نام ” رندی هتریک ” که با تمرینات نیروی دریایی که یکی از سخت ترین فعالیت های فیزیکی و ورزشی در دنیا محسوب می گردد، آشنایی داشت و از طرفی دیگر از محدودیت های مکانی و عدم وجود تجهیزات ورزشی کافی بر روی ناوگان دریایی مطلع بود، در سال ۱۹۹۰ میلادی وسیله ای که پاسخگوی نیاز ها و محدودیت های فیزیکی فوق بود را ابداع کرد.

    این وسیله و حرکات ورزش قابل انجام با آن در سال ۲۰۰۵ میلادی به اوج تکامل خود رسید.

    تفاوت تی آر ایکس با بدن سازی

    TRX و بدن سازی امروزه دو ورزش بسیار محبوب در بین مردم می باشد که برای خیلی از افراد که قصد انتخاب رشته جدید ورزشی دارند دانستن تفاوت ها و مزایای هر کدام بسیار مهم می باشد که در این مطلب از سایت دکتر بادی تفاوت آنها را برسی می کنیم :

    تی آر ایکس

    استفاده از وزن بدن به جای وزنه

    تفکیک و فرم دهی مناسب عضلات

    کمک به تقویت سیستم قلبی و عروقی

    افزایش استفامت و تعادل

    کم هزینه و امکان انجام آن حتی در منزل

    بدن سازی

    افزایش حجم عضلات بدن

    افزایش تراکم استخوان

    پر هزینه نسبت به تی آر ایکس

    مزایای تمرینات ورزش TRX

    1.      چربي‌سوزي تا 1600 كالري در زمان 50 تا 70 دقيقه

    2.      هماهنگ‌سازي عصب و عضله كه باعث بالا بردن تعادل ذهني و فيزيكي مي‌شود.

    3.      مورد تاييد سازمان‌هاي استاندارد پزشكي و FDA ايالات متحده.

    4.      مفيد براي افراد مسن

    5.      طراحی سبک و کم حجم

    6.      نصب آسان و راحت در هر مکان و زمان

    7.      هر گونه تمرینات و حرکات لازم برای آمادگی جسمانی بدون نیاز به سایر وسایل

    8.      همزمانی تمرینات و حرکات بطوری که در هر حرکت کل بدن درگیر می باشد

    9.      بهبود، تعادل، انعطاف پذیری، چابکی، مقاومت و استقامت بدن با یک وسیله در یک زمان

    10.   به حرکت درآوردن عضلات اصلی و عضله های جانبی و کوچک

    11.   استفاده از وزن بدن در تمرینات و کاهش خطرات گرفتگی عضلات و مفاصل

    12.   امکان استفاده برای هر گروه سنی، جنسی، سلامتی بدن وهر میزان آمادگی جسمانی افراد عادی، ورزشکاران حرفه ای و حتی معلولین جسمی و اصلاح یکسری از عضلاتی که فقر حرکتی دارند.

    13.   برنامه های تخصصی برای ورزشکاران حرفه ای و رشته های ورزشی تخصصی

    14.   فواید ورزش تی آر ایکس (TRX) برای سلامت بدن

     

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۲:۴۴   ۱۳۹۸/۴/۲۳
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و ادرس برخی باشگاه های TRX تهران

    تی آر ایکس در مجموعه تندرسی آرامیس

    ایمیل: aramiscomplex@yahoo.com

    آدرس: میرداماد، خیابان تبریزیان، نبش خیابان نهم. مجموعه تندرستی آرامیس

    تلفن :  2960(021)

    داخلی پذیرش مجموعه: 111

    داخلی بخش تندرستی: 224

    داخلی پذیرش پاتیناژ: 250

    داخلی بخش ماساژ و اسپا: 177

    داخلی پذیرش بخش استخر و بدنسازی: 165

    داخلی سالن اسپینینگ: 311

    داخلی سالن پیلاتس: 211

    تدریس تی آر ایکس T R X

    ۸۸۶۳۰۷۱۲

    ۰۹۱۲۳۰۰۲۱۲۳

    تی آر ایکس در باشگاه ورزشی افروز

    شهرک اکباتان، فاز یک، بلوک C2، باشگاه ورزشی افروز

    شماره تماس: 09398964339

    تی آر ایکس در باشگاه ورزشی ساحل آرام | Sahel Aram Swimimng Pool

    آدرس: ایران – تهران – تهران خیابان مطهری، نرسیده به چهارراه سهروردی، پلاک ۱۱۸

    88836227

    تی آر ایکس در باشگاه ورزشی و تناسب اندام آرتا

    آدرس: ایران – تهران – تهران پاسداران، فرخی یزدی، جنب بانک پارسیان، (کوچه هفتم شرقی) شماره ۵۰

    09361780316

    22841531

    فیتنس بانوان MB club

    تهران، میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، بین خیابان دهم و هشتم، پلاک 6

    تلفن : 021-88520472

    تلفن همراه : 09914052551

    وب سایت : mbclub.ir

    ایمیل : info@mbclub.ir

    باشگاه پارسیا

    تهران، ورامین، بلوار باهنر، نرسیده به زیرگذر 15 خرداد، ط. دوم تالار هامون سابق

    تلفن : 021-36258594

    وب سایت : www.parsia.vcp.ir

    ایمیل : parsiasportclub@yahoo.com

     

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۲:۵۴   ۱۳۹۸/۴/۲۳
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    فیتنس چیست؟

    فیتنس از دو کلمه Fit یعنی مناسب و به اندازه و Ness به معنای برتری و بالا بودن تشکیل‌شده است. در کل این واژه به لاتین بوده و معنی آن تناسب‌اندام می‌باشد.

    امروزه مخصوصاً در سال‌های اخیر، نام این رشته ورزشی بین ورزشکاران و غیرورزشکاران رونق گرفته و افراد زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده و یک رشته‌مسابقه‌ای به نام فیتنس نیز به خود اختصاص داده است.

    هدف افراد از فیتنس بودن

    فیتنس بودن برای شرکت در مسابقات

    فیتنس بودن برای داشتن زندگی سالم

    این دو مقوله مخالف یکدیگر و یا در تناقض هم نیستند ولی به‌طورکلی، انجام دادن هر ورزش حرفه‌ای با آسیب‌های جسمانی همراه است که مقوله تمرین رشته فیتنس برای شرکت در مسابقات نیز از این مقوله مستثنی نیست، اما اگر تلاش برای فیتنس بودن به دور از هرگونه مسابقه و مصرف دارو و فقط با انجام ورزش صحیح و تغذیه سالم انجام شود تا فرد به وزن ایده‌آل و درصد پایین چربی برسد، هیچ خطری موجب شخص نمی‌شود.

    معایب فیتنس

    این رشته ورزشی به دور از معایب می‌باشد به جز مواردی که ناشی از مصرف دارو، در موارد زیر می‌شود:

    مصرف داروها و مکمل‌های ورزشی به دور از نظارت پزشک

    عدم کنترل داروها توسط پزشک

    زیاده‌روی در میزان مصرف داروها

    این افراد نباید خود را طولانی مدت در این مرحله (کمبود چربی بدن) نگه دارند چرا که بدن از لحاظ هورمونی دچار اختلال خواهد شد (به دلیل ساخته شدن خود هورمون از چربی‌ها) و احتمال اینکه آسیب‌های جدی به بدن وارد شود وجود دارد.

    معمولا باید برای جلوگیری از این آسیب، به بدن 3 ماه استراحت داد تا کمبودهای اساسی خود را جبران کند و بتواند برای دوره و مسابقات بعدی هم شرکت کند.

    مزایای فیتنس

    دستیابی به میزان بالایی از توانایی قلبی عروقی

    استقامت عضلانی

    حداقل درصد چربی

    استانداردترین میزان پروتئین و ماهیچه‌ها

    کاربردی‌ترین قدرت عضلانی و استفاده کاربردی از این توانایی‌ها که در طول روز به زندگی شخصی خود فرد کمک می‌کند و دور از هرگونه امراض می‌باشد.

    هدف از فیتنس بانوان چیست؟

    فیتنس بانوان با هدف تناسب و فرم دهی به اندام صورت می گیرد و از وزنه های سنگین استفاده نمی شود. فیتنس بانوان با چربی سوزی و کاهش کالری همراه است و اندامی زیبا و متناسب را به شما هدیه می دهد. از آنجا که هدف فیتنس بانوان حجم دهی عضلات نیست، عضلات کمتری درگیر می شود و با انجام حرکات کششی و ورزش های هوازی قدرت عضلات افزایش می یابد. فرم دهی به پاها انجام گرفته و شکم عضلانی می شود. فیتنس بانوان باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود. خطر ابتلا به امراضی چون ناراحتی های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ کاهش می یابد. کاهش کلسترول، بالا بردن میزان انرژی،  افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس، از بین بردن افسردگی و در نهایت آرامش و کنترل وزن از اثرات فیتنس بانوان است.

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۳:۲۷   ۱۳۹۸/۴/۲۳
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و آدرس تعدادی از باشگاه های تناسب (پرورش) اندام 

    فانوس دریا ادرس: بلوار دریا – روبروی پارک دلاوران – پ. ۸۸ – ک.پ : ۱۴۶۶۹ 

    آشنا (بانوان) 02122736949 لواسانی (فرمانیه) کوچه آبکوه چهارم، پلاک 11

    بای لاین        02126118074 فرمانیه

    فیکس        02122020911 آفریقا (جردن) بلوار گلشهر، پلاک 7

    بختیاری        02177340970 تهرانپارس، فلکه سوم، خیابان 196، کوچه 202

    پولادتنان        02144074885 بزرگراه کاشانی، نرسیده به پمپ بنزین، پلاک 112

    نشاط                02166612735 مهرآباد جنوبی، خیابان یخچال، نبش کوچه برخورداری

    خوش               02166872078       آذربایجان، نرسیده به خیابان خوش، کوچه امر الهی

    فردوسی       02155388350 ولی عصر، خیابان امیریه، چهارراه معزالسلطان، خیابان علیرضا فروزش، پلاک 9

    شهید مهدی عراقی 02133556823 17 شهریور، خیابان آبشار، کوچه سیفیان، پلاک 4

    قصر موج                نیروی هوایی، خیابان پنجم

    ایران ما       02133330465 پیروزی، بعد از چهارصد دستگاه، سه راه چرم سازی، کوچه کرمانشاهی، پلاک 11

    انور               02133747073 دولت آباد، بعد از فلکه دوم، خیابان حق گویان

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۴:۴۳   ۱۳۹۸/۴/۲۳
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    ورزش ایروبیک چیست؟

    ایروبیک یکی از ساده‌ترین ورزش‌ها و در عین حال کم هزینه‌ترین ورزش هاست به حدی که افراد می‌توانند حتی در خانه این ورزش را انجام دهند.  از آن جایی که این حرکات ورزشی از سوخت چربی بهره می‌گیرند، با انجام آن چربی‌های اضافی بدن به عنوان سوخت یا انرژی مصرف شده و وزن اضافی بدن کاهش می‌یابد و با ادامه چنین حرکاتی به تدریج قلب و سیستم عروقی و تنفسی در مقابل فعالیت‌های حرکتی از کارایی بالاتری برخوردار می‌شوند. شیوه تمرین ورزش ایروبیک به سبب اجرا‌های هوازی موزون و هماهنگ که با موزیک همراه است، وسیله‌ای بسیار موثر برای جلوگیری از افسردگی، رفع بی حوصلگی و بی تابی است و به دلیل آن که فرد تمرین کننده این ورزش را به شکل گروهی و در قالب حرکاتی موزون و از قبل تعیین شده دنبال می‌کند، تاثیر بسزایی در تقویت رفتار‌های گروهی دارد. در تمرین‌های ایروبیک برخلاف تمرین‌های آمادگی جسمانی (که بین تمرین‌ها استراحت‌های کوتاه در نظر گرفته می‌شود)، اجرای حرکات بدنی به شکل ترکیبی صورت می‌گیرد و زمانی در حدود ۴۵ الی ۶۰ دقیقه را به خود اختصاص می‌دهد. شما به‌طور روزانه نیز این ورزش‌های هوازی را انجام می‌دهید از نمونه‌های ساده این ورزش می‌توان به پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاس‌های رقص اشاره کرد.

    فواید ورزش ایروبیک بر سلامت جسمانی

    1. تنفس بهتر

    وقتی شما حرکات موزون و ریتمیک ایروبیک را انجام می‌دهید، سرعت نفس کشیدن شما افزایش یافته و عمق هر نفس (دم) افزایش می‌یابد، و نتیجه آن گرفتن اکسیژن بیشتر و بیشتر از هواست.

    2. قلب سالم

    قلب شما برای اینکه میزان بیشتری از اکسیژن و انرژی را به سوی عضلات‌تان بفرستد، سریع‌تر می‌تپد و در هر تپش مقدار زیادی از اکسیژن را به سوی عضلات در حال حرکت شما پمپ می‌کند.

    3. باز شدن عروق

    برای رساندن مقدار بیشتری از اکسیژن به عضلات شما، مویرگ‌های عضلات بزرگ‌تر(گشادتر) می‌شوند تا محصولات‌ زاید حاصل از سوخت و ساز مانند اسیدلاکتیک و دی‌اکسید‌کربن را از محل دور کنند. اگر شما مدتی به ورزش‌های خود ادامه دهید، مویرگ‌های بیشتری در عضلات شما شکل می‌گیرند.

    4. کاهش دهنده اشتها

    دانشمندان با اندازه گیری میزان پروتئین نوروتروپین قبل و بعد از انجام سه ماه ورزش ایروبیک در 15 فرد چاق دریافتند، بعد از سه ماه ورزش، این پروتئین در خون آن ها افزایش یافت که این حالت منجر به کاهش شاخص توده بدنی، دور مچ و فشار خون آن ها شد. میزان دریافت کالری نیز در این افراد کمتر شد.

    5. آرامش دهنده

    انجام حرکات ورزشی ایروبیک به صورت منظم باعث آزاد شدن آندرفین در بدن شده که یک مسکن (ضددرد) طبیعی است.

    6. کاهش خطر بیماری‌های قلبی

    بیماری‌های قلبی در قرن حاضر قاتل اصلی انسان‌ها هستند،‌ اگر شما یک حمله حمله قلبی داشته‌اید، انجام حرکات ایروبیک مناسب از حمله قلبی دوم پیشگیری می‌کند. همچنین ایروبیک فشارخون را کاهش می‌دهد.

    7. کاهش کلسترول

    اگر شما برگه آزمایش خود را در دست دارید و از افزایش چربی بد خون نگران هستید، ایروبیک می‌تواند به کاهش این چربی و افزایش چربی خوب بدن کمک کند. با کاهش میزان چربی بد خون، امکان تشکیل لخته در رگ‌های شما کاهش یافته و از شر سکته مغزی هم خلاص می‌شوید!

    8. استقامت در عضلات

    حرکات ورزش ایروبیک رشد مویرگ‌های کوچک در عضلات را تحریک کرده و این پدیده به رساندن موثرتر اکسیژن به عضلات کمک کرده و در دفع محصولات زائد سوخت‌وساز مثل اسید لاکتیک که تجمع آنها در عضلات باعث درد عضلانی می‌شود، کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید حرکات ایروبیک شاید دشوار باشد، ولی دردناک نیست. بنابراین اگر پس از انجام حرکات دچار دردعضلانی یا مفصلی شدید بهتر است چند روزی به خودتان استراحت بدهید و یا با پزشک یا مربی ورزشی مشورت کرده و یا ورزش دیگری از گروه ورزش‌های ایروبیک را جایگزین قبلی کنید. همچنین ورزش‌هایی مثل دوچرخه سواری و شنا به شما کمک می‌کنند مفاصل خود را تقویت کنید، چون در حین انجام این فعالیت‌ فشار زیادی به مفاصل وارد می‌شود. 

    9. شاد زیستن و افزایش اعتماد به نفس

    انجام حرکات ریتمیک و موزون ایروبیک به همراه شنیدن موزیک شاد، شما را سرحال می‌آورد و افسردگی را از بین می‌برد. همچنین در پایان یک روزکاری پرمشغله به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش کنید. تمرینات ایروبیک با افزایش اعتماد به نفس از طریق کاهش وزن مؤثر وبه تحرک واداشتن بدن به سلامتی روحی کمک می کنند. این موجب کاهش افسردگی واضطراب گشته وعلاوه بر آن احساس شاد کامی را افزایش می دهد.

    ایروبیک در زنان 

    خانم ها تصور می کنند اگر با دستگاه ،تمرین بدن سازی کنند،بدن آن ها عضلانی می شود.

    در این رابطه باید گفت :میزان عضلانی شدن در مردانو زنان با این روش ،متفاوت نشان میدهد . چون هورمون خانم ها به علت اختلاف هورمونی با آقایان ،به این تمرینات واکنش نشان می دهد.چون هورمون تستوسترون نقش تعیین کننده در تقویت وبهبود حجمعضلانی دارد و درزنان مقدار این هورمون کم است ،در نتیجه تمرینات با وزنه موجب عضلانی شدن آن ها نمی شود.

    خانم ها می توانند با برنامه ی خاص ایروبیک ،عضلات خود را سفت تر کنند و تمرینات بدنسازی را قبل از رسیدن به سن سالمندی به منظور کاهش عوارض پیری انجام دهند ،زیرا که تمرینات قدرتی بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان و... می باشد.

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • leftPublish
  • ۱۵:۰۱   ۱۳۹۸/۴/۲۳
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و آدرس برخی باشگاه های ایروبیک در تهران

    باشگاه بدنسازی ساینا

    آدرس: تهران پل سیدخندان، به طرف رسالت، جنب پل صیاد شیرازی، پلاک 1230

    مجموعه سلامتی بانوان ویوا

    آدرس شعبه نیاوران : خیابان نیاوران، خیابان فیضیه، نبش کوچه ۹، پلاک ۱۰

    آدرس شعبه ایران زمین : شهرک غرب، فاز ۱ ، خیابان ایران زمین، نبش کوچه گلستان جنوبی، پلاک ۲

    باشگاه ورزشی هیرو

    آدرس : فرمانیه، خیابان آقایی، کوچه پورداد، آبکوه هفتم، نبش بن بست ایزد، پلاک ۲

    مجموعه ورزشی مهستان

    آدرس : شهرک غرب، فاز۱ ، خیابان ایران زمین ، روبروی مجتمع مسکونی سینا ، کوچه دانشگاه ، شماره ۲۲۰۲

    باشگاه ورزشی ارم سعادت

    آدرس : سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان سوم شرقی، پلاک ۵

    اشگاه هاي زنجيره اي اسپينو

    شعبه١:پاسداران (آقايان) ٢٢٥٤٦٨١٠

    شعبه٢:سردار جنگل شمال (بانوان) ٤٤٨٢٤١٧٥

    شعبه٣:سعادت آباد(آقايان و بانوان) ٢٢٠٧٥١٨٢

    مجموعه ورزشی دنا پیروز تهران ( دنا اسپرت )

    آدرس: خیابان ستارخان، مابین برق آلستوم و پل ستارخان، پلاک ۶۲۴، ساختمان دنا اسپرت

    مجموعه ورزشى اريكه

    آدرس: بلوار میرداماد، بعد از میدان مادر، نرسیده به خیابان شریعتی، ابتدای خیابان رودبار غربی (جنوبی)، نبش بن بست کیوان ، پلاک ۲۴

     

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۲:۰۰   ۱۳۹۸/۴/۲۴
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    کراس فیت چیست؟

    کراس فیت ترکیبی از تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌برداری به‌شیوه‌ی المپیکی با استفاده از کتل‌بل و وزن خود بدن است.

    بنابراین تمرکز کراس فیت بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب است. برای انجام تمرینات کراس فیت باید ۳ تا ۵ جلسه در هفته و هر بار بین ۵-۱۵ دقیقه وقت بگذارید. مدت زمان این تمرینات کوتاه و شدت آنها بسیار بالاست.

    نحو‌ه‌ی اجرای تمرینات کراس فیت به‌صورت دوره‌ای است. شما یک حرکت انفجاری را انجام می‌دهید و بلافاصله یا با وقفه‌ای کوتاه، حرکت بعدی را اجرا می‌کنید.

    حرکات اصلی کراس فیت شامل تمرینات ترکیبی، پرسی، کشیدنی و دویدنی، پارویی و اسکوات است. صدها حرکت تمرینی برای کراس فیت وجود دارد که در ادامه به ذکر چند مثال خواهیم پرداخت.

    فواید کراس فیت

    ورزش‌های کراس فیت بسیار فشرده است و مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد. شما می‌توانید در یک دوره کوتاه مدت، ورزش زیادی انجام دهید.

    کراس فیت می‌تواند راه خوبی برای استقامت ورزشکاران باشد که بتوانند با وزنه تمرین کنند و برحسب مقدار زمان کوتاهی که برای تکمیل هر روزش روزانه نیاز دارند، با اهداف اصلی آن‌ها تداخل ایجاد نکند. علاوه بر این، برنامه‌های کراس فیت دیگری برای ورزش‌های استقامتی، فوتبال و ژیمناستیک اختصاص داده می‌شوند. کراس فیت راه خوبی برای ترکیب تمرین‌های معمول روزمره همراه با تنوع است.

    نگرانی‌هایی در مورد کراس فیت

    امکان آسیب دیدن یکی از خطرات بالایی است که فرد با شرکت در برنامه‌های بسیار فشرده‌ای نظیر کراس فیت به آن دچار می‌شود؛ مخصوصا اگر به تازگی وزنه برداری به شیوه المپیک و ورزش‌های پلایومتریک را شروع کرده باشید یا در گذشته آسیب جسمی دیده باشید. نه تنها انجام خود تمرین‌ها همراه با خطر است بلکه انجام آن‌ها تحت وضعیتی ملالت بار نظیر یک دوره فشرده، خطر آسیب‌های بعدی را افزایش می‌دهد.

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۲:۳۱   ۱۳۹۸/۴/۲۴
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و آدرس برخی از باشگاه های کراس فیت:

    مجموعه ورزشی بانوان  CN Club

    آدرس : ابتدای اتوبان نیایش، بعد از پردیس ملت، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

    مجموعه ورزشی Block 68

    آدرس : بزرگراه کردستان، مجتمع تجاری مسکونی آ اس پ، طبقه همکف، واحد ۶۸

    مجموعه پزشکی ورزشی راسپینا

    آدرس : نیاوران، خیابان صادقی قمی، مجتمع کوهستان، مرکز پزشکی ورزشی راسپینا

    باشگاه ورزشی پاد

    آدرس : نیاوران، خیابان عمار، نرسیده به سه راه یاسر، کوچه مهر، پارک مهر

    مجموعه های ورزشی نگين Cyclotrx 

    شعبه جنوب: اتوبان بعثت، كيانشهر

    ٧صبح تا ٧عصر، كليه رشته ها همه روزه ويژه بانوان

    ميرزايی ۰۲۱۳۳۶۰۷۳۳۲ - ۰۹۳۶۸۹۰۱۸۳۴

    شعبه شمال: تقاطع ميرداماد و شريعتی

    روزهای زوج ٢ عصر تا ٨ شب TRX و CROSSFIT ويژه بانوان

    ميرزايی ۰۹۱۲۶۱۱۸۶۷۶

    شعبه شرق: اتوبان بابايی، ضلع شمالی باشگاه تير اندازی مهام

    ويژه آقايان TRX .crossfit. Renger

    ميرزايی ۰۹۱۲۳۰۵۵۷۷۸

    شعبه منطقه يک: نياوران، سه راه ياسر، خیابان عمار، بين ساختمان روشا و پارک مهر، مجموعه ضربان

    روزهای زوج ٥ تا ٦ عصر و روزهای فرد ٦ تا ٧ عصر

     بلوار اندرزگو: باشگاه ديناميک

    روزهای زوج ٦:٣٠ تا ٧:٣٠ و ٧:٣٠ تا ٨:٣٠ عصر

    باشگاه تیراژه

    تلفن: 46015971-46015982

    آدرس: پونک اشرفی اصفهانی مجتمع تجاری تیراژه درب غربی مجموعه ورزشی تیراژه

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۱:۰۸   ۱۳۹۸/۴/۲۵
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسپینینگ چیست؟

    اسپینینگ یا همان ورزش با دوچرخه ثابت می تواند راه بسیار خوبی برای تمرین بالا،سوزاندن کالری، کاهش وزن و حفظ عضلات در شکل خود باشد. تنها چیزی که نیاز است، داشتن صبر و انگیزه بالا در زمان ورزش با سایرین است تا آن رضایت واقعی حاصل شود. اسپینینگ یک ورزش موثر است که حتی امکان تمرین دوچرخه سواری برای دوچرخه سواران حرفه ای را در فصل استراحت و تعطیلی مسابقات ، برایشان فراهم می کند.

    اسپینینگ ( دوچرخه ثابت) برای هر سطحی از توانایی های جسمی قابل انجام است و دیگر نیازی نیست بر روی دوچرخه ثابت خود از کلاه ایمنی استفاده کنید! اما باید توجه داشت که شما سوار یک دوچرخه واقعی نیستید. بعد از مدت ها کلاس ها می تواند برایتان یکنواخت شود و شما باید خود انگیخته باشید تا بیشترین استفاده را از کلاس خود ببرید.

    کلاس های دوچرخه ثابت یا اسپینینگ یا همان دوچرخه داخل سالن، در سالن ها و باشگاه های فیتنس ، با نورپردازی مختلف و موسیقی تند و ریتمیک برای ایجاد یک جو متفاوت برگزار می شود. همه آنچه که نیاز دارید یک دوچرخه ثابت، حوله ،لباس ورزشی و یک بطری آب است.

    فواید اسپینینگ

    سوزاندن کالری : هر کلاس اسپینینگ به طور متوسط موجب سوزاندن 500 کالری می شود

    بهبود سلامت سیستم قلبی-عروقی: اسپینینگ میتواند به عنوان یک ورزش هوازی (ایروبیک) انجام شود. چون در اسپینینگ انرژی را از ذخایر بدن می کشد و باعث ایجاد یک استقامت عضلانی در دوره زمانی مدید می شود.

    با سرعت خود پیش می روید: اگر کسی در گروه بخواهد آرام تر پدال بزند سایرین مجبور به پیروی از وی نیستند و هیچ کس نخواهد فهمید که دیگری در چه مرحله ای از اسپینینگ است؛ وهمگان آزاد هستند که با سرعت خود پیش بروند.

    تجربه گذر زمان: در کلاس های اسپینینگ ( دوچرخه ثابت) مراحل و چالش ها به طور مداوم تغییر می کند و در هر مرحله که می روید تمایل دارید که زمان بگذرد. استفاده از تکنیک های زبانی و تجسمی توسط مربیان اسپینینگ می توانند به شکل مثبت حواس پرتی ذهنی ایجاد کنند و گذشت زمان به ثانیه ای برای فرد صورت می گیرد. دوچرخه سواران در اسپینینگ به راحتی می توانند چشمان خود را ببندند و فکر کنند.

    از یک ورزش کم خطر به شکل موثر لذت می برید: در اطراف خود دوستان زیادی داریم که همیشه از تردمیل و الپتیکال دوری می کنند فقط به خاطر اینکه به پا و زانوهایشان آسیب میزند. اما اسپینینگ(دوچرخه ثابت) فشار را از روی پا و زانوها بر می دارد؛ و شما قادر هستید که با شدت ورزش کنید، در حالیکه آسیبی به پا و زانوی شما وارد نشود.

    دستیابی به پاهایی خوش فرم و باب روز: زمان زیادی طول نمی کشد که یک دوچرخه سوار اسپینینگ، کاهش وزن  خود را به رخ بکشد ؛ اما فایده مهم دیگری  در اسپینینگ (دوچرخه ثابت) وجود دارد این است که در دوچرخه ثابت شما از گروه بزرگی از ماهیچه های پای خود استفاده می کنید و زمان زیادی نمی گذرد که ماهیچه ران، عضلات پشت ران و ماهیچه ساق پا شروع به شکل گرفتن می کنند.

    کاهش ناگهانی در تکنیک نقطه شکست: به محض اینکه یاد بگیرید با دوچرخه ثابت سخت تر و با شدت بیشتری ورزش کنید،شروع کنید به پیدا کردن نقطه شکست. دقیقا زمانی که رکاب زدن به اوج خود می رسد و خودتان واقعا احساس می کنید که ورزش را سخت کرده اید ناگهان آن را آرام کنید. فایده این تکنیک این است که با انجام آن شما اندورفین طبیعی آزاد می کنید؛ کاری که اکثر دوچرخه سواران حرفه ای آن را انجام می دهند و از آن لذت می برند.

    یک تمرین عالی برای ماهیچه های شکم: مربیان اسپینینگ همیشه بر حرکات و تکنیک های اسپینینگ تاکید می کنند.حرکت درست و صحیح در شکل گیری صحیح ماهیچه ها تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر عضلات پا، عضلات شکم نیز در گیر می شوند.

    یک دوچرخه سواری تفریحی با دیگران: صرف نظر از سطح تناسب اندام خود،راندن با دوچرخه ثابت همه را در کنار هم قرار میدهد و همگی در کنار هم در سطوح مختلف سخت در تلاش خواهند بود.

    ساخت قدرت ذهنی: گرم شدن و سرد شدن هنگام اسپینینگ، بهترین راه برای آرامش بدن است.قبل از قرار دادن خود در یک تمرین شدید و سخت، چشمان خود را ببندید و اجازه بدهید که فعالیت بدنی شما برای تبدیل شدن و رهایی ذهنی آماده شود. ورزش با دوچرخه ثابت موجب ساخت قدرت ذهنی می شود. وقتی که پدال می زنید روزهای خوبی بدی وجود دارد که آن را در اسپینینگ خود می گذرانید.

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۱:۳۵   ۱۳۹۸/۴/۲۵
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و آدرس برخی از باشگاه های اسپینینگ:

    باشگاه ورزشی شاهکار

    ادرس: تهران، خیابان دروس، خیابان هدایت (نرسیده به میدان هدایت)، بالاتر از خیابان یخچال، کوچه کاوه، پلاک ۲۴، باشگاه بدنسازی شاهکار

    تلفن: 02122542510

    باشگاه ورزشی وانیا

    آدرس: تهران- خیابان ستارخان‌-ما بین بازارچه سنتی و چهار راه خسرو‌-پلاک۹۰۶

    تلفن: ۴۴۲۵۶۷۲۳

    مجموعه ورزشی CN chub

    آدرس: تهران، ابتدای اتوبان هاشمی رفسنجانی، بعد از پردیس ملت، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

    تلفن: ۹۱- ۲۶۲۱۶۳۹۰  ۰۲۱

    مجموعه ورزشی modern gym 

    شعبه 1 : خیابان ولیعصر ، بالاتر از زعفرانیه ، خیابان یکتا ، نبش کوچه فهمیده

    شماره تماس مدیریت کل : ۰۹۱۲۳۱۴۶۲۲۸

    شماره تماس مسئول شعب: ۰۹۱۲۹۱۷۱۱۶۵

    شماره تماس شعبه : ۲۲۷۵۹۶۸۱

    شعبه 2 : بلوار مرزداران ، بعد از پل یادگار ، خیابان سپهر ، کوچه سپهر 2 ، مجموعه شهربانو ، طبقه 5

    شماره تماس مدیریت کل : ۰۹۱۲۳۱۴۶۲۲۸

    شماره همراه مسئول شعب: ۰۹۱۲۹۱۷۱۱۶۵

    شماره تماس شعبه : ٤٤٢٣٨١٢٦

    شعبه 3 : خیابان شهید کلاهدوز ، چهار راه قنات ، کوچه آقا میری ، کوچه بهیار ،11.1

    شماره تماس مدیریت کل : ۰۹۱۲۳۱۴۶۲۲۸

    شماره همراه مسئول شعب: ۰۹۱۲۹۱۷۱۱۶۵

    شماره تماس شعبه : ۰۲۱۲۲۷۷۹۰۸۳ و ۰۹۱۲۹۱۷۱۸۵۴

    مجموعه ورزشی دنا پیروز تهران (دنا اسپرت)

    خیابان ستارخان، مابین برق آلستوم و پل ستارخان، پلاک624 ، ساختمان دنا اسپرت 

    تلفن: 02144280046_09128715484

    باشگاه کهربا

    آدرس: تهران - شهرری - ابتدای خیابان سپاهیان انقلاب ( قم ) - کوچه شهید پاکدامن - پلاک100

    info@kahrobagym.ir

    تلفن: 55917932 _ 09196394049

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۱:۲۸   ۱۳۹۸/۴/۲۶
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    پیلاتس چیست؟

    یلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی اطلاق می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تأثیر گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمقی‌ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می‌دهد.

    تمرینات پیلاتس عبارت از تلاش برای تمرکز فکر و درایت فرد بر روی عضلات بدن و چگونگی و عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان بدن را بهتر درک می‌کند و آن را توانمندتر و متعادل تر می‌سازد. همچنین حرکات پیلاتس عضلات و مفاصلی را مورد هدف قرار می‌دهد که در فعالیت‌های روزانه درگیر هستند، مانند: نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار، خم وراست شدن.

    با تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می‌شود. پیلاتس حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می‌دهد که مانع بروز صدمات ورزشی گردد. پیلاتس یک روند بازگشت به زندگی طبیعی است و اصولاً با هر آنچه غیرطبیعی است منافات دارد. سیستم ورزشی امن و معقولی است که به شما کمک می‌کند نسبت به خود شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنید. متأسفانه شیوه زندگی و عادت‌های نادرست باعث بروز ناهنجاری‌های مختلف به ویژه در نوجوانان و جوانان شده و روز به روز به تعداد افرادی که از ساختار طبیعی بدن فاصله می‌گیرند و دچار عارضه‌های مختلف جسمی و روانی اعم از استرس، سرددرد، دردهای گردنی، کمری و… می‌شوند، افزوده می‌شود. برای مثال عارضهٔ که در دوران معاصر در بین اکثر شهرنشین‌ها شایع شده ناهنجاری سر به جلو است که متأسفانه باعث بیماری‌های متعددی می‌شود، پیلاتس می‌تواند در برطرف کردن این عوارض و ناراحتی‌ها کمک‌کننده باشد.

    فواید پیلاتس:

    قویت قوا و فراخوانی نیروهای بدن

    تقویت عضلات مرکزی بدن

    کاهش دهنده دردهای مهره‌ای و کمر

    ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام

    تنظیم ریتم تنفس

    شکم تخت و کمر باریک

    پیشرفت انعطاف و تعادل

    افزایش دامنه حرکتی مفاصل

    حجیم کردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس

    تقویت سیستم قلبی-عروقی

    اصلاح ساختار بدن

    از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب‌پذیری

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۱:۴۸   ۱۳۹۸/۴/۲۶
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و آدرس برخی باشگاه های پیلاتس در تهران:

    باشگاه سبز

    آدرس:ولنجک خیابان یمن خیابان پروانه جنب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

    22408096

    باشگاه بانوی غرب

    بلوار امیر کبیر 35متری گلها انتهای یاس1 پلاک1

    44723988

    باشگاه افتاب 22

    سمت بلوار غربی استادیوم ازادی بعد از پژوهشگاه صنعت نفت جنب کارواش ازادی

    46080097

    باشگاه ورزشی ماهک

    چهار راه پاسداران گلستان چهارم شهید توحیدی

    22545536

    باشگاه امیر المومنین(ع)

    بلوار ارتش شهرک شهید محلاتی

    22451929

    باشگاه بانوان امید

    شهرک امید

    77078929

    باشگاه منظر

    آبشناسان خیابان امام علی کوچه ی اقاقیها

    44610913

    باشگاه صبا 3

    سعادت اباد بین میدان کاج و سرو ساختمان نگین

    22081209

    باشگاه دم

    دیباجی شمالی خیابان اذر مینا کوچه ایینه ورزان پلاک 6

    22292921

    باشگاه تسلیمی

    فرمانیه دیباجی شمالی نبش کوچه نسرین

    22297902

    باشگاه دروس

    خیابان یخچال نبش سه راه فکوریان

    22601922

    فدراسیون ناشنوایان

    خیابان دماوند روبروی بیمارستان بوعلی

    77578686

    باشگاه الزهرای 49

    بزرگراه امام علی ابتدای بزرگراه بعثت داخل پارک ماهوتیان

    33025235

    باشگاه ورزشی پرورده

    خیابان دماوند ایستگاه وحیدیه خیابان شهید حصیری خیابان شهید پرورده سرای محله اشراقی

    77696818

    باشگاه پینک

    سعادت اباد میدان فرهنگ ابتدای بلوار بیست و چهار متری

    22147100

    باشگاه اشراق

    فلکه دوم تهرانپارس خیابان جشنواره جنب فرهنگسرای اشراق کوچه جعفر پناه

    77395949

    باشگاه پایتخت

    فلکه ذوم صادقیه بلوار فردوس شرق ابراهیمی جنوبی

    44041220-4

    باشگاه الماس

    شهرک اکباتان فاز 1 بلوک a1

    44694006

    باشگاه اوینا

    خیابان پیروزی خیابان پنجم نیروی هوایی کوچه ارشدیان جنب سرای محله

    77479156

    باشگاه ارنیکا

    فلکه ذوم صادقیه بلوار فردوس غرب ابتدای پروانه شمالی نبش دهم غربی

    44147601-2

    باشگاه آيتن

    نارمک ميدان هفت حوض نرسیده به سمنگان پلاک 135

    77139585

    باشگاه حیات

    تجریش روبروی مرکز خرید ارگ کوچه سوم

    26855208

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۰:۴۲   ۱۳۹۸/۴/۲۹
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    باراسل چسیت؟

    در تعریف اینکه باراسل چیست باید بگوییم: باراسل یک ورزش فرانسوی است که در دهه ۶۰ میلادی توسط «بوریس کنیاسف » در پاریس معرفی شد.

    این ورزش  بسیار موثرتر؛ ظریف‌تر و زنانه‌تر است نسبت به سایر رشته های ورزش !

    آیا میدانید فرق رقص باله با باراسل چیست؟

    در حقیقت باراسل انتقال بخشی از تمرینات و حرکات رقص باله از حالت ایستاده به حالت خوابیده است.

    در رشته باراسل برخلاف رقص باله تمام حرکات بر روی زمین و به صورت خوابیده انجام می‌شوند.

    Barre به معنای میله و sol   به معنای زمین است .

    ترکیب این دو کلمه با هم می شود باراسل به معنای از میله به زمین!

    رابطه عضلات با باراسل چیست؟

    باراسل ورزشی‌ است بسیار قدرتی کششی و استقامتی.

    باراسل به صورت مداوم بر روی عضلات نزدیک شونده و دور شونده ران ها کار می کند.

    تمام حرکات در ورزش باراسل به صورت گروهی و هماهنگ  انجام می شنود.

    همراهی این ورزش با موزیک های زیبای فرانسوی جذابیت باراسل را دوچندان می کند.

    قطعاً داشتن بدنی کشیده، کمری باریک و پاهایی خوش فرم و جذاب رویای همه زنان است. باید بگویم که با باراسل  به این رویا خواهید رسید .

    باراسل به شما یاد می دهد که با کنترل تنفس ، دم و بازدم و همچنین تمرکز بر روی ناحیه میانی بدنتان درک صحیح و درستی از بدن و مکانیسم‌های آن پیدا کنید.

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • ۱۱:۱۶   ۱۳۹۸/۴/۲۹
    avatar
    Mozhan
    کاربر جديد|26 |90 پست

    اسامی و آدرس برخی باشگاه های باراسل بانوان در تهران :

    مجموعه سلامتی بانوان ویوا

    آدرس شعبه نیاوران : خیابان نیاوران، خیابان فیضیه، نبش کوچه ۹، پلاک ۱۰

    آدرس شعبه ایران زمین : شهرک غرب، فاز ۱ ، خیابان ایران زمین، نبش کوچه گلستان جنوبی، پلاک ۲

    مجموعه ورزشی بانوان CN Club

    آدرس : ابتدای اتوبان نیایش، بعد از پردیس ملت، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

    باشگاه ورزشی هیرو

    آدرس : فرمانیه، خیابان آقایی، کوچه پورداد، آبکوه هفتم، نبش بن بست ایزد، پلاک ۲

    باشگاه انقلاب

    محدوده: سئول/نیایش تلفن: ۲۲۰۱۷۷۹۴

    باشگاه نیلگون

    محدوده: شهرک غرب  تلفن: ۸۸۳۶۲۰۱۹

    اسپار

    محدوده: شهرک غرب  تلفن: ۸۸۳۷۱۱۷۴

    نوید سلامت

    محدوده: شهرک اکباتان  تلفن: ۴۴۶۹۰۷۶۸

    آرینا

    محدوده: سعادت‌آباد تلفن: ۲۲۱۴۵۱۶۷

    کارن

    محدوده: یوسف‌آباد تلفن: ۸۸۲۱۳۰۴۹

    جوان ۲

    محدوده: اقدسیه  تلفن: ۲۶۱۳۰۱۰۳

    جوان ۳

    محدوده: دروس  تلفن: ۲۲۷۸۵۰۱۲

    آمنه

    محدوده: مرزداران تلفن: ۸۸۲۴۱۶۱۶

    رستار

    محدوده:سیدخندان تلفن: ۲۲۸۴۴۷۷۸

    اکستریم

    محدوده: فرمانیه/اندرزگو تلفن:۲۲۲۴۵۲۲۷

    سوره

    محدوده: اشرفی اصفهانی تلفن: ۴۴۲۳۸۳۹۱

    صبا ۴

    محدوده: سردار جنگل تلفن: ۴۴۶۱۷۲۸۳

    الزهرا

    محدوده: سیدخندان تلفن: ۲۲۳۲۶۴۱۳

    اریکه قرن

    محدوده: میدان محسن تلفن: ۲۲۲۵۲۶۳۰

    الزهرا 1 

    محدوده: سعادت‌آباد تلفن: ۲۲۰۸۸۰۷۱

    الزهرا ۳۹ 

    محدوده: بلوار فردوس تلفن: ۴۴۱۶۶۴۳۷

    روشنگر

    محدوده: اوین درکه تلفن: ۲۲۴۳۴۶۳۰

    ترنج

    محدوده: پاسداران تلفن: ۲۲۸۷۶۹۳۰

    ویوا

    محدوده: نیاوران تلفن: ۲۲۲۸۳۰۴۰

    هوم‌جیم

    محدوده: شهرک غرب  تلفن: ۹۱۲۴۴۰۲۶۳۵

    جوان ۲ 

    محدوده: اقدسیه  تلفن: ۲۶۱۳۰۱۰۳

    حوا

    محدوده: شریعتی/میرداماد تلفن: ۲۶۴۰۲۶۲۲

    راتا ۲

    محدوده: میرداماد تلفن: ۲۶۴۱۴۷۵۵

    امام‌رضا

    محدوده: تهرانپارس تلفن:۷۷۲۲۸۳۳۸

    آرینا

    محدوده: سعادت‌آباد تلفن: ۲۲۱۴۵۱۶۷

    هیرو

    محدوده:فرمانیه  تلفن: ۲۲۸۱۳۰۰۶

    ویژن

    محدوده: پاسداران تلفن: ۲۲۵۴۴۵۵۵

    راتا

    محدوده:کامرانیه  تلفن: ۲۲۲۹۷۴۷۷

    هوم‌جیم

    محدوده: فرشته تلفن: ۹۱۲۶۸۷۱۲۵۳

    مجموعه تیموری

    محدوده: ستارخان تلفن: ۶۶۵۲۴۵۰۳

    معرفی رشته های ورزشی باشگاههای زنان تهران
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان