خانه
21K

مکان های دیدنی، تفریحی و باستانی ایران برای مسافرت و گذراندن تعطیلات

  • ۱۱:۰۵   ۱۳۹۵/۱۲/۳
    avatar
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    موسسه زبان دوستان عزیزم هرکسی دوست داشت میتونه جاهای دیدنی و باستانی شهرشو یا هرمکانی که دوست داره تو این تاپیک به اشتراک بذاره و همه از این همه مکان های دیدنی ایران عزیزمون استفاده کنیم.6

    ویرایش شده توسط زیباکده در تاریخ ۸/۲/۱۳۹۸   ۱۴:۴۱
  • leftPublish
  • ۱۴:۴۳   ۱۳۹۶/۷/۲
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    مکان های تفریحی و دیدنی

    آبشار کرمان

    مکان های گردشگری

    سه آبشار شهرستان بافت کرمان

    آبشار سه کاسه
    آبشار سه کاسه در 1 کیلومتری جنوب روستای «جهان جان» و در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع است.  این روستا در 25 کیلو متری شهرستان بافت در مسیر جاده اصلی بافت کرمان قرار دارد و دارای یک رود خانه دایمی است.

    آبشار سه کاسه پس از ریزش از یک ارتفاع 10 متری سنگی، وارد 3 کاسه پلکانی می گردد و از این رو به آبشار سه کاسه مشهور شده است. 

    این آبشار درون تنگه رودخانه جهان جان واقع است. این رودخانه پس از تشکیل آبشار ، مسیر خود به سمت جنوب در میان دره را ادامه داده و پس از عبور از بن گود به سد بافت می ریزد.
    از آبشاری در سه کاسه سنگی تا آبشاری در لاله زار

    آبشار سه کاسه در کرمان

    آبشار های زیبای بافت کرمان

    آبشار بنگان
    یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب شهرستان بافت که تماشاگران فراوانی را به سوی خود فرا می خواند، آبشار زیبای بنگان است .آبشاری در دل کوه که طبیعت آن در نوع خود منحصر به فرد است.

    آبشار بنگان در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر بافت قرار دارد.بازدید کنندگان این آبشار با گوش دادن به موسیقی زیبای آبشار که آب آن از بلندای ۱۵ متری بر فراز سنگها و صخره های آن فرود می آید، احساس طراوت و زنده بودن را تجربه می کنند.

    برای سفر به آبشار بنگان باید از بافت به سمت «بزنجان» حرکت کنید. نرسیده به جاده رابر ،یک جاده فرعی شما را به روستا و آبشار زیبای بنگان می رساند.  

    آبشار بنگان در کرمان

    آبشارهای خوشکار
    آبشار های خوشکار شامل 2 آبشار هستند که در مسیر موسوم به خوشکار و درمسیر صعود به قله لاه زار در ارتفاعات بحر آسمان هستند. برای دسترسی به این آبشارها از جاده بافت به سمت کرمان، در روستای کیسکان توقف کنید. از این مکان پیاده روی به سمت آبشارها آغاز می گردد. در دره رودخانه خوشکار در کنار مسیر رودخانه ادامه مسیر دهید تا به آبشارهای خوشکار برسید. در کنار آبشار دوم غاری واقع شده است. آبشار از صخره سمت راست غار جلوی دهانه  غار فرومی ریزد. در فصل بهار  شدت آب به قدری است که غار پشت آبشار مخفی میشود. ادامه این مسیر به قله کوه شاه منتهی میگردد.   

    آبشارهای خوشکار در کرمان

  • ۱۱:۴۲   ۱۳۹۶/۷/۱۱
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    مکان های تفریحی گردشگری ایران

    دومین غار خطرناک ایران غار سم

    غار سُم در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای یک دهانه می‌باشد. این غار در نزدیکی قله کوه خواجه قنبر (امامزاده بالای کوه) در منطقه نامیج روستای نام نیک بخش گالیکش شهرستان مینودشت به فاصله تقریبی 2 ساعت راهپیمایی قرار گرفته است. غار سُم  از جنس آهک می‌باشد که بر اساس جریان آب از داخل سنگ‌های آهکی بسط و گسترش یافته است. دهانه این غار در یک محوطه باستانی قرار دارد و در داخل غار بقایای سفال‌ مربوط به دوران کهن و اسکلت‌هایی دیده شده است. در دهلیزهای آغازی این غار نیز بقایای اسکلت انسانی موجود است. غار سم؛ دومین غار عمیق کشور می‌باشد.

    نام این غار (سُم) در زبان محلی به معنای حفره و غار می‌باشد.

    غار سم کجاست,غار

    غار سم کجاست,غار

    غار سم کجاست,غار

    غار سم کجاست,غار

    غار سم کجاست,غار

  • ۱۴:۰۹   ۱۳۹۶/۷/۱۲
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    مناطق گردشگری و توریستی

    مکانهای توریستی ایران

    منطقه ی توریستی کرفون

    تصاویر منطقه توریستی کرفون

    منطقه ای بکر و زیبا با دریایی واقعا زیبا در ۱۳کیلومتری بابلسر در جاده ساحلی به سمت ساری بنام کرفون وجود دارد.

     

    این منطقه از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر است. دسترسی به این منطقه از طریق بابلسر و جاده بهنمیر امکانپذیر است.

     

    دسترسی به منطقه گردشگری کرفون از جاده هراز بدین صورت است : آمل ـ بابل ـ بابلسر ـ بهنمیر ـ کرفون. 

    دسترسی به منطقه گردشگری کرفون از جاده فیروزکوه بدین صورت است : فیروزکوه ـ شیرگاه ـ قائم شهر ـ جویبار ـ کرفون.

     

    کرفون آرامش خوبی برای کسانی که طالب آرامش هستند دارد این منطقه طی مصوبه دولت ۱۳۸۷ به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شناخته شده است.

     

    بهنمیر یکی از شهرهایی است که از طریق محله میرود و کرفون که یک منطقه گردشگری محسوب می شود به دریا متصل است و منظره جنگل و دریا در کنار هم هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

    تصاویر منطقه توریستی کرفون

    تصاویر منطقه توریستی کرفون

     وجود شرکت تعاونی پره کرفون در ساحل زیبای این منطقه موقعیت مناسبی جهت تهیه بهترین، تازه ترین، خوشمزه و سالم ترین ماهی های دریای خزر را با قیمت مناسب فراهم کرده است.

     

     دانشگاه آزاد واحد جویبار در ۵ کیلومتری کرفون به سمت جویبار قرار دارد و دانشجویان زیادی در این واحد مشغول تحصیل می باشند، که تعدادی از این دانشجویان کرفون را برای زندگی انتخاب کرده اند.

    تصاویر منطقه توریستی کرفون

  • ۱۴:۲۸   ۱۳۹۶/۷/۱۸
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    بناهای تاریخی 

    مکان های گردشگری

    نازکترین سد در ایران

    طاق شاه عباسی

    تصاویر طاق شاه عباسی

    طاق شاه عباسی پر رکوردترین بنای تاریخی ایران است! سدی با 60متر ارتفاع که نه تنها لقب قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سد قوسی جهان را با خود یدک می کشد، بلکه به مدت 550 سال هم به عنوان بلندترین سد در جهان شناخته می شد. اما سد شاه عباسی یک لقب دیگر هم دارد که هنوز هیچ سدی موفق به تصاحب آن نشده است: نازکترین سد جهان که به خاطر عرض تاج  یک متری اش به این نام شناخته می شود.

    برای دیدن طاق شاه عباسی که به سد شاه عباسی هم معروف است، باید به روستای 700 ساله خرو و در فاصله ‪27‬ کیلومتری شهر طبس سفر کنید. جایی در نزدیکی چشمه آب گرم مرتضی علی (ع) که قبلا درباره اش مفصل نوشته ایم.

    بالاتر از این چشمه، دره تنگی وجود دارد که در آن طاق شاه عباسی بنا شده است. قدمت این طاق را به دوره صفویه نسبت می دهند و معتقدند که سنگ نگاره‌های بزکوهی که بر آن حک شده اند، نمادی از درخواست فراوانی آب، زایندگی و فراوانی نعمت است. عده ای هم این بزها را نمادی از فرشتگانی می دانند که برای نگهبانی آب، افزایش و فراوانی نعمت بر دیواره‌های طاق دعا می کنند.


    اگر گذارتان به طبس و روستای خرو افتاد، بعد از تماشای این سد جالب و شگفت انگیز حتما سری هم به چشمه دیدنی مرتضی علی بزنید که برگ های جدیدی برای غافلگیری شما رو خواهد کرد!

    این چشمه در آن واحد دو بخش سرد و گرم دارد که به موازات یکدیگر جریان پیدا می کنند. به این معنی که یک سمت چشمه سرد و سمت دیگر آن گرم است و شما با قدم زدن در آن می توانید یک پای خود را در آب سرد چشمه فرو کنید و پای دیگرتان را در آب گرم آن!

    دلیل این اتفاق آن است که آب گرم چشمه از دیواره سمت راست به داخل رودخانه می ریزد و همین، اختلاف دمایی را در چشمه ایجاد می کند که گاهی به 10درجه هم می رسد! غلظت بیشتر آب گرم و تفاوت ساختاری آن با آب سرد جاری در كف رودخانه باعث می‌شود که این آب ها تا مسافت حدود سیصد متری بستر رودخانه هم پیش بروند در حالی که به طور کامل با هم مخلوط نشده اند و در بستر رودخانه قابل تفکیک هستند! به این ترتیب می بینید که در یك طرف رودخانه آب سرد و در طرف دیگر آب گرم جریان دارد.

     

    برای رسیدن به آبگرم مرتضی علی باید از شهر طبس بگذرید و بعد، حدود پنج كیلومتر را با پای پیاده طی کنید كه بیشتر این مسیر از داخل آب می گذرد. در طول راه، دیواره‌های بلند دره مانندی در دو طرف همراهی تان می کنند که روی آنها حفره‌های کوچک و بزرگ با نظم خاصی قرار گرفته اند. بعضی از این حفره ها، چشمه های جوشان آب هستند که بزرگترین شان به حمام مرتضی علی معروف شده‌ است.

    تصاویر طاق شاه عباسی

    تصاویر طاق شاه عباسی

    ویرایش شده توسط fatemeh.g21 در تاریخ ۱۸/۷/۱۳۹۶   ۱۴:۲۹
  • ۱۳:۵۹   ۱۳۹۶/۷/۲۴
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    مکان های تفریحی 

    مکان های دیدنی و تفریحی

    دریاچه ممرز 

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    این دریاچه که به تالاب ارواح نیز شهرت دارد در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. دریاچه در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است. طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که منظره جالبی ایجاد کرده اند.


    برای دسترسی به این دریاچه در کیلومتر ۱۲ مسیر نور به نوشهر پس از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شد و بعد از عبور از روستا به محیط بانی خواهید رسید. بعد از انجام اقدامات اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه دهید. پس از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید. این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز خواهد رساند. توجه داشته باشید عبور از جاده فرعی نیاز به خودروهای کمک دار دارد و به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

    آدرس :مازندران – نوشهر ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    تصاویر دریاچه ممرز,دریاچه ممرز در نوشهر

    ویرایش شده توسط fatemeh.g21 در تاریخ ۲۴/۷/۱۳۹۶   ۱۴:۰۱
  • leftPublish
  • ۱۳:۰۵   ۱۳۹۶/۷/۳۰
    avatar
    fatemeh.g21
    سه ستاره ⋆⋆⋆|3229 |3068 پست

    مکانهای تفریحی گردشگری

    تنگه ارغوان

    تنگه ارغوان در استان ایلام

    تنگه ارغوان در استان ایلام درفاصله 3 کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام است.

    درمسیر تنگه قوچعلی, تنگه ارغوان در مسیر رودخانه ای با گل ها ودرختان ارغوانی مخصوصا در فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت زیبایی وصف ناپذیری را به طبیعت و جنگل های سبز آن دیار بخشیده است.تنوع رنگ آنها چشم هر بیننده ای را به خود خیره میسازد.

    این تنگه جزو مناطق سردسیر استان بوده و زادگاه اصلی درختچه ارغوان تنگه ی گاوز در شمال شرقی شهر ایلام بوده و معمولا شاخه های این درختچه ی زیبا نازک و شکننده هستند. منطقه رویایی و بکر گاوز با اسم امروزی تنگه ی ارغوان در ورودی راه شمالی مسیر کرمانشاه به ایلام در حوزه ی استحفاظی دهستان ميشخاص (میه خاص) قرار دارد.

    این منطقه به وسعت 170 هکتار در شمال شرقی شهر ایلام واقع گردیده است که گونه نادر و در حال انقراض آن ارغوان و گونه های همراه شامل بلوط ، دافنه ، کیکم و زالزالک است. وجود جنگل انبوه بلوط در دو سمت جاده و تیغه های سنگی و زیبای کوهستان و گردشگاه های مناسب و درختان ارغوان در طول تنگه و ترکیب رنگها در نظام طبیعی و مراتع پرپشت و گونه های نادر گیاهی مانند گون – طویلک – قارچ و استفاده از گیاهان معطر در محدوده این تنگه و ارتفاعات ییلاقی آن در مسیر گز گردکان و سورگه صنعت زنبورداری رادر تهیه عسل ناب ایلامی رونق بخشیده است. 

    تنگه ارغوان در استان ایلام

    تنگه ارغوان در استان ایلام

    تنگه ارغوان در استان ایلام

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان