خانه
351K

گیاهان آپارتمانی

  • ۱۴:۰۷   ۱۳۹۴/۶/۲۹
    avatar
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    گیاهان آپارتمانی آگلونما  aglaonema tigress

    بعضی‌ وقت‌ها گیاهانی را که در خانه داریم، بدرستی نمی‌شناسیم. شاید سال‌ها در اتاقمان باشد ولی نامش​ را ندانیم و خیلی با آنها آشنا نباشیم. آگلونما هم یکی از این گیاهان است که طرفداران زیادی دارد و در خانه خیلی​ دیده می‌شود؛ ولی تعداد کمی از افراد نام این گیاه را می‌دانند.

                                               گیاهان آپارتمانی            گیاهان آپارتمانی

    یکی از دلایلی آگلونما، گیاهی پرطرفدار باشد این است که این گیاه مخصوص آپارتمان‌ها و نگهداری در فضاهای آپارتمانی است. پس می‌توان چنین گفت که آگلونما گیاهی مقاوم است که در محیط‌هایی که نور زیاد ندارد​ هم می‌تواند به خوبی رشد کند.

    این گیاه زیبا، برگ‌های ابلقی دارد با ساقه‌های نه چندان بلند. طول برگ‌ها می‌تواند از ۱۲ تا ۲۰ سانتی‌متر باشد و پهنای برگ‌ها هم حدود ۱۲ سانتی‌متر است. ارتفاع آگلونما​ در گونه‌های مختلف، متفاوت است. پس باید بدانیم آگلونما گونه‌های متنوع و متعددی دارد که از نظر ظاهری هم ممکن است بسیار متفاوت باشد، اما رایج‌ترین نوع این گیاه، آگلونما پیکتاست که از​مالزی آورده شده است.

                                                            گیاهان آپارتمانی

    آگلونما طرفدار سایه است و نور مستقیم آفتاب آن را خراب می‌کند. از طرف دیگر، اگر این گیاه را در حیاط نگهداری می‌کنید، حتما یادتان باشد در فصل زمستان آن را به فضای سربسته و به داخل خانه منتقل کنید. البته آوردن گیاه به داخل خانه به این معنا نیست که باید آن را نزدیک بخاری یا شوفاژ قرار دهید. همان دمای معمولی محیط هم برای رشد این گیاه مناسب است.

    آگلونما به آب زیادی​نیاز ندارد. موقع آبیاری آن ​دقت کنید سطح رویه خاک خشک باشد. در غیر این صورت، آب زیاد​ باعث پوسیدگی ریشه گیاه خواهد شد. با این حال، حواستان باشد این گیاه به رطوبت کافی نیاز دارد و اگر در محیطی خشک قرار گرفته، حتما برای تامین نیازش با اسپری سطح برگ‌ها را آبیاری کنید. در صورتی که محل نگهداری آگلونما، گرم و خشک است، می‌توانید روزی یک تا دو بار این کار را تکرار کنید.

                                                                 گیاهان آپارتمانی

    اگر می‌خواهید برگ‌های گیاه را بشویید،باید به کمک آب و اسفنج آنها را کاملا تمیز کنید ولی به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی از مواد شوینده شیمیایی کمک نگیرید.

    برای خاک آگلونما هم می‌توانید مخلوطی از خاک‌برگ، خاک باغچه و ماسه استفاده کنید و به خاطر داشته باشید هر دو تا سه سال یکبار باید گلدان و خاک آگلونما تعویض شود.

                                                          گیاهان آپارتمانی

    اگر برگ‌های آگلونما پژمرده و رنگ نوک آنها قهوه‌ای شده است، شاید کمبود رطوبت محیط عامل اصلی باشد و در صورتی که به همراه تغییر رنگ نوک برگ‌ها، خود برگ‌ها هم پیچ خورده است، سرمای هوای محیطی که گیاه در آن قرار دارد، می‌تواند علت اصلی باشد.

                                                         گیاهان آپارتمانی

    آگلونما را چطور بکاریم؟

    اگر می‌خواهید آگلونما را بکارید به شیوه زیر عمل کنید:

    دانه‌های قرمز رنگی را که پس از پایان​ زمان گل دادن روی گیاه ظاهر می‌شود، بردارید و در بهار آنها را بکارید. به یاد داشته باشید اگر این دانه‌های قرمز رنگ از گیاه جدا نشود، رشد آن را کند خواهد کرد.

                                                                              گیاهان آپارتمانی

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۲۹/۶/۱۳۹۴   ۱۴:۱۵
  • leftPublish
  • ۱۴:۵۸   ۱۳۹۴/۷/۵
    avatar
    مهرمینا
    کاربر فعال|869 |549 پست
  • ۱۴:۰۸   ۱۳۹۴/۷/۷
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    گیاهان آپارتمانی 

    آلوورا

                                                              گیاهان آپارتمانی

    صبر زرد(شاخ بزی) گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی و دراز. حاشیه‌ برگ‌های آن کمی پیچ و خم‌دار و دارای تیغ است. گل‌های آن‌ به‌صورت خوشه‌ای زیبا در انتهای محور ساقه گل‌دار و به رنگ سبز مایل به زرد قرار دارند.

                                                     گیاهان آپارتمانی

    آلوورا نام گیاهی است از راسته مارچوبه ای ها (Asparagales)، تیره سریشیان (Asphodelaceae) این گیاه بومی آفریقای شمالی است. صبر زرد بی ساقه است البته برخی از آنها دارای ساقه ای بسیار کوتاه هستند برگهای آن نیزه ای کلفت و گوشتی بالبه های دانه دار است و رنگ آن سبز خاکستری می باشد. گلهای آن بر روی سنبله ای می روید که گاه تا ۹۰ سانتی متر درازا دارد.

                                                    گیاهان آپارتمانی

    هر کدام از گلهای آن آویخته است و دارای لوله ای ۳-۲ سانتی متری می باشد. صبر زرد را از دیرباز در مناطق خشک- گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می کنند. گیاه «آلوئه ورا»گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد.در بین بیش از ۲۴۰ گونه آلوئه ورا چهار نمونه آلوئه ورا تشخیص داده شده که دارای ارزش غذایی هستند. نام آلوئه ورا در لغت به معنای «ماده تلخ درخشان» که از کلمه عربی «آلوئه» گرفته شده است. آلوئه از خانواده سوسن است این گیاه با ظاهری شبیه به کاکتوس، گیاهی دائمی، گوشتی و آبدار است که حداکثر حدود دو متر ارتفاع دارد با برگ های پهن تیغ دار. اگر تیغ هایی را که در لبه برگ ها قرار دارند جدا کنیم از جای خالی آنها ژلی ترشح می شود که تمام خواص گیاه در آن نهفته است.از آلوئه که امروز در تمام دنیا کاشته می شود برای درمان گستره وسیعی از بیماری ها از انواع میگرن گرفته تا سوءهاضمه، درمان جوش و سوختگی استفاده می شود.

                                                        گیاهان آپارتمانی

    آلوئه ورا در طب سنتی ۵ هزار ساله هندی، آیورودا نیز به همین ترتیب ارزشمند شمرده می شود. تمدن های یونانی، رومی، آفریقایی، مایایی، سرخپوستان آمریکایی و چینی نیز آلوئه ورا را گرامی می داشتند و مسلمانان هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان در بازگشت در سفر حج برگ های آلوئه ورا را بالای در خانه هایشان آویزان می کنند.

    جزیره قشم به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری یکی از مکانهای مناسب و دارای پتانسیل بالا برای تولید گیاه معجزه‌آسای “آلوئه‌ورا” است.

    در سال‌های اخیر کشت صبر زرد، گونه‌ی Vera در ایران معمول گشته است. گرچه این گیاه با نقاط گرم و مرطوب سازگاری خوبی دارد، ولی در نقاط مختلف ایران کشت می‌شود.

                                                                              گیاهان آپارتمانی

    گیاه آلوورا گیاهی است که محدودیتهای آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل می کند.

    قسمت مورد استفاده صبر زرد، شیرابه به دست آمده از برگ‌های گیاه است که امکان دارد به صورت تازه غلیظ(خمیری) و یا خشک شده با رنگ‌های متفاوت زرد، زرد مایل به سبز، قهوه‌ای و یا قرمز مایل به سیاه باشد.

                                                  گیاهان آپارتمانی

    مصارف عمومی آلوئه ورا غالبا در تهیه کرمهای موضعی است و در حفظ رطوبت پوست در پوستهای خشک کمک کننده است. بعلاوه ترکیبات آن در بهبود آثار سوختگی، اثرات ضد التهابی و کاهش اسکار ناشی از زخمها مفید است.

    آلوورا به صورت ژل، پودر، کپسول، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع آرایشی، نوشابه سازی و دهها موارد دیگر استفاده گردیده و در بازار جهانی جایگاه مناسبی دارد.

                                                گیاهان آپارتمانی

    باید گفت در کمال شگفتی ۹۶ درصد ساختمان ژل آلوئه ورا از آب تشکیل شده است. ۴ درصد باقی مانده اما حاوی مواد فراوانی است که ۷۵ نوع آن شناخته شده اند.ترکیباتی که در ژل آلوئه یافت شده اند از پلی ساکاریدها هستند که قادر به کاهش و ترمیم التهاب هستند.این ترکیب همچنین دارای ویژگی آنتی باکتریال و ضدمیکروب است.آنتی اکسیدان هایی در قالب ویتامین های آ، ب، ث، ای، آمینواسیدهای روی و اسیدهای چرب ضروری نیز در این ترکیب یافت می شوند.کلسیم و آلوئین نیز در آلوئه ورا موجود هستند، آلوئین ملینی بسیار قوی است.

                                                 گیاهان آپارتمانی

    شیره ‌این گیاه مسهل مفیدی است، اما چون می تواند سبب گرفتگی دردناک عضلات شود، غالباً استفاده نمیشود. با میزان مصرف کمتر، شیرة Aloe می تواند از سنگ کلیه پیشگیری یا اندازة سنگ را کوچکتر کند. این ماده به عنوان تسهیل کننده دفع مدفوع به ویژه در افرادی که مبتلا به وبواسیر هستند ماده مفیدی است. ژل خوراکی آلوئه ورا شامل بیش از ۷۵ مواد مغذی از لحاظ غذایی و ۲۰۰ ترکیب فعال، ۲۰ نوع ماده معدنی، ۱۸ آمینو اسید و ۱۲ نوع ویتامین است. این ژل بی نهایت مطبوع است.

    در کشورهای کارائیب آلوئه‌ورا فقط به‌صورت برگ فروخته می‌شود و در خانه‌ها مردم به عنوان کمکهای اولیه از آن نگهداری می‌کنند.

                                                                         گیاهان آپارتمانی

    مرور کلی خواص داروئی : صبر زرد از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیرابه آن به مصرف طبی می رسد . تقویت کننده بدن است یبوست را برطرف می کند و روده ها را تمیز می کند برای معالجه آسم مفید است سوء هاضمه را برطرف می کند در معالجه صرع مفید است اثر ضد کمر درد خون را تصفیه می کند برای برطرف کردن خارش ناشی از گزیدگی حشرات شیرابه آنرا روی پوست بمالید اگزما را درمان می کند برای معالجه اسهال خونی مفید است برای رفع ریزش مو ، شیرابه آنرا به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید گرفتگی کبدی را برطرف می کند برای التیام زخم ها شیرابه آنرا روی زخم بمالید صبر زرد بهترین کرم مرطوب کننده است برگها را بشکنید و ژله آنرا به پوست بمالید مبتلایان به بیماری قند می توانند با مصرف این گیاه قند خون خود را کنترل کنند برای شستن چشم و زخم ها شیرابه صبر زرد را با آب مخلوط کرده و استفاده کنید

    پنج دليل عمده دیگر برای پیشگیری و درمان بیماریها از نظر پزشکان براي مصرف آلوئه ورا

                                            گیاهان آپارتمانی

    1- قالبهاي ساختاري بدن : آمينواسيدها ، اجزا و قالبهاي ساختار بدن ما هستند 8 آمينو اسيد ضروري وجود دارد كه در بدن ما ساخته نميشود ، نوشيدن مداوم و منظم آلوئه ورا به شما اجازه ميدهد به واسطه تامين طبيعي آمينو اسيدهاي ضروري بدن ، سلامتي خود را حفظ كنيد ،آلوئه ورا تنها گياهي است كه آمينو اسيدهاي مشابه و ضروري بدن را ميسازد.

                                                        گیاهان آپارتمانی

    2- ضد التهاب و عصبانيت : آلوئه ورا داراي 12 ماده اصلي است و بررسيها نشان داده كه بدون هيچ عارضه اي از عصبانيت و التهاب جلوگيري ميكند و همچنين آلوئه ورا سبب تحرك ماهيچه ها و صحت كاركرد مفاصل ميشود.

    3- ويتامينهاي تشكيل دهنده آلوئه ورا : عبارتند از: ويتامين آ - سي- دي - اي - ب۱ - ب۲ - ب۳- ب ۵- ب۶ - ب۱۲- اسيد فوليك (بر طرف کننده كمبود خون) و نياسين با خاصيت اعجاب انگيز خود ميتواند تمام اسيد آمينه هاي ضروري بدن را در اختيار شخص مصرف كننده قرار دهد، بنابر اين نياز داريم كه در رژيم غذائي خود همواره اين ويتامينها را به طور مكمل بگنجانيم.

                                                                             گیاهان آپارتمانی

    4- ميزان مواد معدني : بعضي ازموادمعدني در آلوئه ورا يافت شده است كه شامل كلسيم ، سديم ، آهن ، پتاسيم ، منگنز ، مس و روي است ، نوشيدن عرق آلوئه ورا يك راه طبيعي و سالم براي تامين نيازمنديهاي بدن است.

    5- بهداشت و سلامت دندان : آلوئه ورا با وجود موادي كه در خود دارد بي نهايت براي سلامت دهان و لثه مفيد است و نيز دندانپزشكان بر اثرات آلوئه ورا بر دهان و لثه و استفاده از آن بسيار توصيه ميكنند..

    این گیاه ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر رشد می کند و از طریق پاجوش تکثیر می شود.

    خوردن بیش از حد ژل(مصرف روزانه یک گرم به مدت طولانی) ممکن است باعث عدم تعادل آب و الکترولیت‌‌های بدن، سقط جنین، زایمان زودرس، اسهال خونی و ضایعات کلیه شود. همچنین مصرف مقادیر بسیار زیاد آن ممکن است منجر به مرگ شود.

    نباید از ژل در زمان تهوع، استفراغ ، دردهای شکمی، خونریزی مقعد و ضعف شدید استفاده کرد. در زمان بارداری به غیر از دستور پزشک، مصرف آن ممنوع است.

                                                              گیاهان آپارتمانی  

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۷/۷/۱۳۹۴   ۱۵:۳۴
  • ۱۵:۲۵   ۱۳۹۴/۷/۷
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    گیاهان آپارتمانی 

    اریکا پالم  (اریکا پالم  -  ARECA PALM)

    گیاهان آپارتمانی

    مشخصات ظاهری این گیاه برگ های کشیده و باریک با رنگ سبز تیره یا سبز و زرد است و گل ندارد این نخل بزرگ و پر پشت یک گونه از نخل Areca میباشد و این گونه ای متراکم و بلند است.

    گیاهان آپارتمانی

    برای رشد به محیطی روشن و خشک نیاز دارد ،این گیاه را دور از رادیاتور قرار دهید. درجه حرارت : گرمای متوسط. تحمل سرمای زمستان را ندارد و در این فصل حتما در محیط معتدل داخل ساختمان نگهداری شود

    گیاهان آپارتمانی

    آب : در فصل رشد به آب نسبتا زیاد نیاز دارد ولی در زمستان کمتر. برای تقویت اریکا می توان از کود کریستالون مخصوص یا 18 در صد می استفاده کرد که مخلوطی از عناصر لازم برای رشد ریشه ،ساقه و برگ گیاه می باشد

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه در محیطهای مرطوب و حاره ایی رشد بسیار خوبی دارد ولی به دلیل سازگاری زیاد این گیاه می توان از اریکا پالم در آپارتمان و محیطهای بسته نیز استفاده کرد به طوریکه نوری در حد 50 تا 60 در صد یا نور مصنوعی زرد برای اریکا کافی است و ابیاری 2 تا 3 نوبتی برای اریکا در هفته لازم میباشد.

    گیاهان آپارتمانی

    به طور خلاصه شرایط محیط برای پرورش گیاه اریکا پالم عبارتند از: نور متوسط به بالا، رطوبت بالا، دمای 15 تا 30 درجه سانتیگراد و خاک مناسب آن خاک برگ و ماسه میباشد

    اگر هر ساقه ای شروع به پوسیدن کرد آن را قطع کنید ، زیرا هر گونه پوسیدگی ممکن است باعث پوسیدن ساقه مجاور نیز بشود.

    گیاهان آپارتمانی

    اگر نوک برگهای اریکا شروع به زرد شدن و به مرور خشک شود به علت گرمی بیش از حد محیط یا آبیاری کم می باشد که با انتقال اریکا به محیطی خنک تر و آبیاری دقیق در نوبتهای به موقع این مشکل مرتفع خواهد شد،اما لازم به ذکر است که این مشکل بیشتر در تابستان بروز می کند.

    گیاهان آپارتمانی

    ساقه های گیاه بعد از مدتی شل می شود و حالت خمیدگی می گیرد یا اینکه برگ های تازه گیاه خیلی با فاصله و یا به اصطلاح علفی رشد که دلیل این اتفاق کمبود نور در محیطی است که گیاه قرار دارد و با انتقال اریکا به محیط پر نور و یا تآمین نور، بوسیله نور های مصنوعی این مشکل از بین خواهد رفت که این مشکل نیز بیشتر در زمستان مشاهده می شود. با رشد برگ تازه برگ های قبلی گیاه شروع به زرد شدن می کنند این عارضه بدلیل فقر مواد غذایی خاک می باشد که بوسیله کود دهی این مشکل بر طرف خواهد شد.

    گیاهان آپارتمانی

    در بعضی مواقع لکه های قهوه ایی رنگی در پشت برگ ها دیده می شود که آفت عمده اریکا می باشد که نوعی کنه می باشد و با سمپاشی به موقع این آفات از بین خواهد رفت.

       گیاهان آپارتمانی

    گیاهان آپارتمانی      

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۸/۷/۱۳۹۴   ۱۴:۵۵
  • ۱۴:۲۹   ۱۳۹۴/۷/۸
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    گیاهان آپارتمانی 

    سرخس لانه پرنده (ASPLENIUM NIDUS)

    گیاهان آپارتمانی

    گونه ای از سرخس در خانواده Aspleniaceae ، بومی مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا، شرق استرالیا ، هاوایی ، پلینزی است که در جزیره کریسمس ، هند و شرق آفریقا نیز یافت میشود. این یکی از چند گونه شناخته شده از این جنس است و با نام معمول سرخس آشیانه پرنده شناخته میشود.

    گیاهان آپارتمانی

    اين گياه ارزش زینتی داشته و هم به صورت گلداني و هم به صورت آويز قابل استفاده است.

    گیاهان آپارتمانی

    سرخس لانه پرنده تا ارتفاع 130-60 سانتي متر و گسترش 60-30 سانتي متر رشد میکند.

    گیاهان آپارتمانی

    فروندهاي براق و انعطاف پذير نيزه اي و چرخ مانند به طول بيش از 50 سانتيمتر و عرض نسبتاً زياد و هاگينه ها در قسمت زيرين فروند به رنگ سياه با رگبرگ مياني قهوه اي تيره در این گیاه دیده میشود.

    گیاهان آپارتمانی

    این گونه از سرخس به نور متوسط، درجه حرارت نسبتاً زياد (24 تا 28 درجه سانتیگراد)، آبياري زیاد و محیط مرطوب نیازمند است.

    گیاهان آپارتمانی

    بهترین خاك برای این گیاه خک ارگانیک و مخلوط کمپوست است همچنین مخلوطی از 3 قسمت خاكبرگ 1 قسمت تورب هم برای سرخس لانه پرنده مناسب است.

    گیاهان آپارتمانی

    این سرخس در تنه اغلب درختان مانند bromeliad ، که در آن ها آب و خاک گیاه دار جمع میشود می تواند زندگی کند.

    گیاهان آپارتمانی

    خوب است هر پانزده روز یکبار با محلول کود مایع رقیق تغذیه شود.

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه در تایوان با نام بومی "Wugus" شناخته میشود و از جوانه های آن به عنوان خوراکی و به عنوان سبزیجات در غذا ها استفاده میشود و بسیار هم محبوب است.

    گیاهان آپارتمانی

    در سرخس لانه پرنده (Asplenium nidus) گاهی علائم سوختگي نسبتاً شديدي بر روي برگها نمايان مي شود که شدت اين سوختگي غالباً در يک طرف پهنک برگ بيشتر از طرف ديگر آن است.

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه اگر به كنه و يا شته مبتلا شد، میتوان با سم مالاتيون و سپس با آبشويي آن را برطرف کرد.

    تکثیر سرخس لانه پرنده با كاشت هاگ در اوايل بهار تا اواخر تابستان و همچنین تقسيم بوته در بهار امکان پذیر است.

             گیاهان آپارتمانی   

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۸/۷/۱۳۹۴   ۱۴:۵۴
  • ۱۸:۳۰   ۱۳۹۴/۷/۹
    avatar
    تینا۱۳۹۳
    کاربر فعال|424 |289 پست
    پرستو جان من چه طوری میتونم عکس گلهامو بذارم تا راهنماییم کنی؟
  • leftPublish
  • ۱۱:۲۰   ۱۳۹۴/۷/۱۱
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    آکالیفا مارژیناتا  -  FOX TAIL - ACALYPHA MARGINATA

    گیاهان آپارتمانی

    آکالیفا مارژیناتا

    گیاهان آپارتمانی

    آکاليفا مارجيناتا يا آكاليفاي برگي گياهي است که برگ‌هاي سبز تيره مايل به قهوه‌اي، شاتون‌هاي صورتي کوتاه و يک ساقه چوبي و ايستاده دارد. در شرايط کشور ما بعنوان يک گياه آپارتماني داخل منزل قابل نگهداري است. احتياج مبرمي به هواي مرطوب دارد به همين دليل در زمستان كه وسايل حرارتي رطوبت اطاق را زايل ميكنند نگهداري آن قدري مشكل است . نور كافي و اجتناب از پرتو مستقيم خورشيد جهت سلامت آن ضروري است .

    گیاهان آپارتمانی

    در تابستان لازمست رطوبت مناسبي براي گياه فراهم نموده نسبت به تغذيه آن نيز توجه كافي نمود.

    گیاهان آپارتمانی

    در زمستان بايد گياه را در جاي گرم و مرطوب نگهداري نموده و مرتبا بر روي برگ آن آب پاشيد .

    گیاهان آپارتمانی

    كود: كود مورد نیاز این گیاه به میزان 2 گرم در لیترهر دو هفته یك بار و از اسفند تا شهریور ماه بكار برد. این گیاه خیلی پر ریشه است و نیاز زیادی به كود ازته دارد. باید در سال دو مرتبه گلدان آن را تعویض كرد. در غیر این صورت ریشه گلدان را پر می كند و برگها زرد می شوند.

    گیاهان آپارتمانی

    خاك: سه قسمت خاك برگ، یك قسمت تورب دو قسمت ماسه و یك قسمت كود پوسیده دامی، خاك مطلوب گیاه آكالیف است.

    گیاهان آپارتمانی

    ازدياد: آكالیف به سرعت بلند شده و پس از مدتی شكل نامناسب و آشفته‌ای به خود می گیرد. برای به دست آوردن گیاهی متراكم و متعادل می توانید آن را تكثیر كنید. بهترین زمان گلدهی گیاه از اوایل تا اواخر بهار است كه در این زمان می توانید عمل تكثیر را انجام داد. ابتدا قلمه های انتهایی ساقه را به طول 10-8 سانتیمتر و یا ساقه های تازه روییده شده جانبی را همراه با پاشنه جدا كنید یعنی قسمتی از ساقه اصلی به ساقه جانبی متصل باشد. سپس قلمه ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید و هر یك را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی كمپوست بذر و قلمه بكارید. آنها را در شرایط دارای نور كافی و دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری كنید و گلدانها را با كیسه های پلاستیكی شفاف بپوشانید. خاك گلدان فقط در ابتدای عمل خیس می شود و خیس كردن دوباره آن طی زمان ریشه دهی لازم نمی باشد. قلمه ها را در مای 22-20 درجه سانتیگراد نگاه دارید و پس از ریشه دهی آنها را به گلدانهای با قطر دهانه حدودا 13 سانتیمتر ، حاوی كمپوست گلدانی معمولی بكارید.

    گیاهان آپارتمانی

    تكثير از طريق قلمه زدن ساقه هاي جوان صورت ميگيرد و فقط در گلخانه گرم امكان پذير است .

    گیاهان آپارتمانی

    گیاهان آپارتمانی

     

     گیاهان آپارتمانی

         گیاهان آپارتمانی

    گیاهان آپارتمانی  

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۱۱/۷/۱۳۹۴   ۱۱:۴۱
  • ۱۲:۵۹   ۱۳۹۴/۷/۱۲
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    گیاهان آپارتمانی

    برگ عبایی  -  CAST IRON PLANT

    گیاهان آپارتمانی

    اسم علمی برگ عبائی Aspidistra elatior واز خانواده Liliaceae میباشد. برگ عبائی گیاهی است بومی چین و ژاپن که داری ریزوم بوده و بدون ساقه هوایی می باشد.

    گیاهان آپارتمانی

    برگهای آن سبز تیره ، براق،پهن و به طول ۳ تا ۵۰ سانتیمتر است. همچنین دمبرگ بلندی دارد که مستقیما از سطح خاک بیرون می آید. ارتفاع بوته در حدود ۳۰ سانتیمتر و گسترش آن به ۵۰ سانتیمتر می رسد

    گیاهان آپارتمانی

    برگ عبائی گلهای ریزی دارد که ارغوانی وفنجانی مانند است و روی سطح خاک و در قسمت تحتانی گیاه، در اواخر تابستان ظاهر میشود و فاقد زیبایی است.

    گیاهان آپارتمانی

    عمر این گیاه زیاد است و سالهای متمادی بدون تغذیه و تعویض گلدان در اطاق می ماند. یکنوع ابلق آن نیز وجود دارد که داری نوار کرم رنگ می باشد و بسیار جالب است.

    گیاهان آپارتمانی

    برگ عبایی گیاهی است بسیار مقاوم خشکی، تغییرات درجه حرارت و همجنین نور کم را به خوبی تحمل می کند. در تابستان باید گلدانها را در نیم سایه بگذارید و اگرنه آفتاب برگها را می‌سوزاند.

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه آپارتمانی به بلندی 60 و گستردگی 45 سانتی‌متر رشد می‌كند. گاهی گل‌های كرم، ارغوانی غیرقابل توجه روی ساقه‌های نزدیك سطح زمین تولید می‌كند

    گیاهان آپارتمانی

    مقاومترین گیاه آپارتمانی و قابل سازش با شرایط آپارتمان است به طوری که گیاه فولادی نام گرفته برگهایی بلند و کشیده شبیه برگ ذرت و الیاف مقاوم و برنگ سبز تیره است و مستقیما از ساقه های زیر زمینی خارج شده واریته ابلق با برگهایی به رنگ سبز و کرم نیز موجود است اما مقاومت کمتری نسبت به برگ سبز دارد دارای گلهایی بنفش و گود در خاک گلدان است که جنبه ی زینتی ندارد

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه به نور کم تا متوسط هوای خنک، خاک همیشه مرطوب، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی نیاز دارد

    در تابستان ، هر دو هفته یکبار، میتوان به این گیاه ۳ گرم در لیتر کود داد

    خاک معمولی همراه با ماسه و تورب و کمی مواد آلی، خاک مطلوب گیاه برگ عبائی است

    گیاهان آپارتمانی

    مكانی روشن دور از تابش مستقیم آ فتاب (كنار پنجره های شمالی و شرقی) نور آفتاب برگها را می سوزاند، حداقل دمای موردنیاز در زمستان ۷ درجه سانتی گراد است. نیاز به مراقبت كمی دارد، آبیاری متوسط (خاك همیشه نسبتا مرطوب)، در بهار و تابستان ماهی یك بار كود مایع با غلظت ۲ گرم در لیتر، مخلوط خاك معمول گلدانی، درصورت نیاز می توان هر دو یا سه سال یك بار اول بهار گلدان آن را تعویض نمود.

    گیاهان آپارتمانی

    تعویض گلدان: ریشه ها دوست ندارند در هم بروند هر 3-4 سال یکبار گلدان را با یک گلدان بزرگتر تعویض نمایی

    گیاهان آپارتمانی

    اواسط بهار تا اویل تابستان بهترین زمان برای جدا کردن ریزومهای فشرده و بزرگ این گیاه به منظور تکثیر است. قسمتهایی از گیاه را که شامل دو برگ یا بیشتر می باشد با چاقوی تیز، از گیاه مادری جدا کنید. هر قسمت را به تنهایی در گلدانی با قطر دهانه ۹ تا ۱۱ سانتیمتر، حاوی کمپوست گلدانی با پایه پیت بکارید. البته برای به دست آوردن گیاهی مناسبتر، می توانید هر ۲ یا ۳ قلمه را در یک گلدان قرار دهید. دما را حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و خاک را به ویژه در هفته های اول تکثیر مرطوب نگه دارید، تا سرعت ریشه دهی افزایش یابد.

               گیاهان آپارتمانی

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۱۲/۷/۱۳۹۴   ۱۴:۲۵
  • ۱۲:۰۶   ۱۳۹۴/۷/۱۳
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    گیاهان آپارتمانی 

    بامبو ها

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه از تیره Dracaena است با نام علمی Dracaena sanderiana و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوش‌شانس شناخته می‌شود.

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه بومی کامرون در مناطق استوایی غرب آفریقا و نواحی کوچکی از آسیای جنوب شرقی است. این گیاهان در بوته‌های به هم فشرده رشد میکنند و ارتفاعی بالاتر از ۱.۵ متر میتوانند داشته‌باشند.

    گیاهان آپارتمانی

    معمولا برگها به درازای ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر و عرض تا ۴ یا ۵ سانتی‌متری به رنگ سبز تیره یا ابلق به صورت سبز و سفید یا سبز و زرد دیده‌میشوند.

    گیاهان آپارتمانی

    امروزه در جهان به عنوان گیاه تزئینی چینی معرفی و بازاریابی میشود ولی در واقع اینچنین نیست و این گیاه بومی اغلب نقاط آسیا نیست.

    گیاهان آپارتمانی

    ساقه این گیاه باریک است و برگهایش تسمه ای شکل هستند. این گیاه در حقیقت بوته ای است که صاف و مستقیم قد کشیده و رشد می کند و می تواند تا 1.5 متر ، بلندی پیدا کند. طول برگهایش هم به 12 تا 25 سانتیمتر می رسند که هر یک پهنایی در حدود 1.5 تا 4 سانتیمتر دارند ( این پهنا مربوط به نقطه شروع رشد برگ است ). رنگ برگ ها سبز براق است که حاشیه ای سفید رنگ احاطه شان کرده است. زمان گل دهی این گیاه در اواخر پاییز ( اوایل زمستان ) است و گل هایش به رنگ سفید یا متمایل به سفید هستند.

    گیاهان آپارتمانی

    گونه‌های مختلفی از دراسیناها در خانه‌ها نگهداری میشوند و بسیار مقاومت از خودشان نشان میدهند. و امروزه بامبوها به دلیل سادگی نگهداری و زیبایی نسبی بسیار پرطرفدار هستند. علاوه بر اینها از آنجا که در فرهنگ فنگ‌شویی معتقدند که این گیاه شانس به ارمغان می‌آورد بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند

    گیاهان آپارتمانی

    روی هم رفته نور غیر مستقیم برای این گیاهان بهتر است چرا که در نور مستقیم برگها دچار سوختگی شده و زرد میشوند.

    این گیاه توانایی زندگی در خاک را دارد ولی رایج شده‌است که در آب نگهداری و فروخته میشود. و خود گیاه هم مشکلی با این مساله ندارد و به خوبی در آب زندگی میکند.

    گیاهان آپارتمانی

    بهتر است آب بامبو را هر دو هفته یا حداکثر یک ماه عوض کرد. آب استفاده شده باید آب سبک بوده و فلوراید آب کم باشد، در واقع بهتر است از آبهای معدنی بطری شده یا از آبهای دستگاههای تصفیه آب خانگی یا از چشمه‌های طبیعی که میدانیم آبشان سبک است استفاده کرد. (در مناطق کوهستانی همانند اردبیل آب شرب لوله‌های آب شهری سنگین است و در صورت استفاده برای بامبو نتایجی مانند زرد شدن برگها و تنه گیاه یا رشد بسیار کم و عدم طراوت لازم را به همراه دارد. همچنین کلر زیاد در آب برای بامبو مشکل ایجاد میکند.

    گیاهان آپارتمانی

    دمای آب بهتر است بالاتر از ۱۵ درجه سانتیگراد حفظ شود و این گیاه به خوبی در دمای معمولی خانه‌ها از بهار تا زمستان هماهنگی پیدا میکند.

    روشهای پیچ دادن: اصولا از وقتی این گیاه به صورت فرم داده شده عرضه شد ارزش اقتصادی پیدا کرد. چند روش برای پیچ دادن به این گیاه وجود دارد که اغلب در محیطهای گرم و مرطوب قابل اجرا هستند. زیرا در چنین محیطی گیاه با سرعت بیشتری رشد میکند و زمان لازم برای پیچ دادن کمتر است. تئوری اول: گیاه را در محیط تاریکی پرورش میدهند که نور پرشدت مصنوعی روی گیاه متمرکز میشود (مانند یک لامپ هالوژن) سپس این نور حرکت میکند و گیاه در تعقیب نور حرکت مارپیچی انجام میدهد و ساقه فرم Spiral را مارپیچی پیدا میکند. تئوری دوم: گیاه را در قالبهای شفافی پرورش میدهند که قابلیت باز شدن دارد وقتی گیاه در قالب پیچ داده شده رشد کرد و به شکل دلخواه رسید قالب را برمیدارند. تئوری سوم: گیاه را به طور مداوم با دست فرم میدهند. تئوری چهارم: منبع نور را فقط از یک جهت ثابت نگه میدارند و هر روز گیاه را در ظرفش میچرخانند، چون گیاه خاصیت نورجذبی دارند و به طرف نور چرخش میکنند این کار موجب پدیدار شدن حالت مارپیچی میشوند. تئوری پنجم: گیاه بامبو را به مدت طولانی حدود یک ماه خارج از آب ولی در شرایط رطوبتی ۹۰درصد نگهداری میکنند. گیاه نمی‌میرد ولی بدنش نرم و منعطف میشود در این زمان بامبوها را به قالبها می‌بندند و دوباره به آن آب میدهند. وقتی آوندها دوباره بازسازی شدند گیاه سفت و محکم شده و حالت قالب را به خود میگیرد.

    گیاهان آپارتمانی

    برای بامبو مانند هر گیاه دیگری عناصر مورد نیازش را میتوان از طریق کودهای کامل فراهم کرد. کودهایی که عناصر پر مصرف و کم مصرف را داشته‌باشند. و به صورت ماهانه در آب گلدان بامبو حل میشود. (قطره‌های اختصاصی برای بامبو هم در واقع همین کودهای شیمیایی کامل هستند و هیچ مارک یا برند خاصی بر دیگری ارجحیت بسیار زیادی نمیتواند داشته باشد.)

    گیاهان آپارتمانی

    اسيديته خاک : 6.1 تا 6.5 PH

    قارچها: اصولا محیط مرطوب و گرم بهترین محل برای رشد قارچهاست بنابراین گلدان بامبو میتواند به راحتی آلوده به قارچهای فسادآور بشوند که روی تنه و برگهای گیاه فعالیت بکنند و موجود فساد بامبوها بشوند. برای جلوگیری از شیوع قارچها سعی کنید ظرف بامبو را هنگام تعویض آب با مواد ضدعفونی کننده مانند وایتکس و… ضدعفونی کنید. نگذارید آب سبزه ببندد یا کدر بشوند. قارچهای سیاه پودری روی برگها را با قارچکشها میتوان از بین برد. در انتخاب و خرید بامبو دقت کنید تا گیاهی که میخرید سالم و عاری از قارچها باشد. علایمی مانند کپک زدگی روی ساقه. خوردگیهای لزج مانند روی ساقه و سفیدکها و سیاهکهای روی برگها علایم قارچها هستند.

    گیاهان آپارتمانی

    اگر بامبو دچار پوسیدگی ساقه شد چه باید کرد؟ در محل پوسیدگی ساقه که به رنگ زرد در می‌آید و لهیده مانند میشود، آوندها از بین میروند و گیاه دیگر نمیتواند آب به قسمتهای بالایی برساند. و خطر مرگ کل گیاه را تهدید میکند. بنابراین ساقه را باید بالاتر از محل پوسیدگی برید تا آوندهای سالم مشاهده شوند (سطح برش سفید و سالم دیده شود).

    گیاهان آپارتمانی

    در محیط طبیعی این گیاه بیشتر به صورت پاجوش تکثیر میشود ولی قلمه آن بسیار ساده است و کافی است طولی بیشتر از ۲۰ سانتی متر را برید و در گلدان جدید گذاشت. در صورت محافظت از بیماریها و فراهم نمودن کیفیت محل لازم، قلمه جدید در حدود یک ماه ریشه تولید میکند و جوانه‌های جدید آن ظاهر میشوند.

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه در جنگل های بارانی رشد می کند. دیده شده که در فروشگاه های حیوانات خانگی آن را بعنوان گیاهی برای تانک های ماهیان بفروش می رسانند که در این حالت باید در زیر آب کاشته شود و به عبارتی غرق شود. با اینکه ممکن است ماه ها به این صورت زنده بماند اما سرانجام پوسیده خواهد شد مگر اینکه به شاخه های تازه جوانه زده گیاه اجازه دهید تا سر از آب به در آورند. لبه های برگ های این گیاه گاهی به رنگ زرد یا قهوه ای در می آیند که این امر بستگی به شدت نور مستقیمی دارد که به گیاه تابیده می شود و یا ازدحام ریشه ها در خاک و یا مناسب نبودن آب

            گیاهان آپارتمانی       

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۱۳/۷/۱۳۹۴   ۱۲:۲۷
  • ۱۲:۴۷   ۱۳۹۴/۷/۱۸
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست

    گیاهان آپارتمانی 

    بنت قنسول - POINSETTIA

    گیاهان آپارتمانی

    اسم علمی بنت القنسول Euphorbia pulcherrima ، از خانواده Euphorbia میباشد.این گونه بومی مکزیک است و ارتفاع آن به یک متر وگسترش آن به ۴۵ سانتی مترمی رسد.

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه در آمریکا برای تزیین دکوراسیون در خانه ها ، کلیساها ، ادارات ، و جاهای دیگر مخصوصاً در زمان کریسمس به کار میرود. همچنین آنها در بسیاری از مواد غذایی ، داروها و ... استفاده میشوند. در ایالات متحده ، 12 دسامبر روز ملی بنت قنسول است.

    گیاهان آپارتمانی

    برگهای آن بیضوی، سبز روشن با لبه صاف یا کمی دالبر دار دیده می شود. گلهای بنت القنسول به وسیله تعداد زیادی براکت بیضوی احاطه شده اند. گلها وبراکته ها در اواخر پاییز ظاهر می شودند. براکته ها معمولا قرمز رنگ بوده ولی به رنگ های سفید و صورتی نیز وجود دارند.

    گیاهان آپارتمانی

    این درختچه خزان پذیر تا 40 سانتی‌متر گسترده میشود و دارای برگ‌های سرنیزه‌ای شكل بوده و در زمستان براكته‌های قرمز رنگ آن ظاهر می‌شوند

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه روز کوتاه بوده به همین دلیل در پائیز گل می دهد و تمام زمستان دارای گل می باشد . برگها در شرایط نا مناسب دچار ریزش می شود

    گیاهان آپارتمانی

    بنت القنسول به نور متوسط تا زیاد گرمای معمولی، خاک همیشه خیس، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.

    کود مورد نیاز این گیاه را میتوان به میزان ۳ گرم در لیتر هر هفته یکبار از خرداد تا آبان ماه مورد استفاده قرار داد

    گیاهان آپارتمانی

    مخلوطی از خاک برگ و خاک جنگلی برای رشد و نمو این گیاه مناسب است.

    در زمستان در جای گرم دور از وزش بادو بخاریها و اجاقهای گازی قرار گیرد.

    این گیاه اگر گلهای آن در اسفند ماه برداشت شوند شاخه های گل دهنده بلند می شوند و از لحاظ گل بریده دارای ارزش می باشد

    گیاهان آپارتمانی

    این گیاه روز کوتاه می باشد و در پاییز می توانید گل دادن آن را مشاهده نمایید . از این گیاه می توانید در اسفند ماه ، بهار و حتی تابستان قلمه تهیه کنید که رشد زیادی خواهد داشت و برای گل بریده مناسب می باشد . اگر می خواهید گیاه گلدانی داشته باشید بهتر است قلمه خود را در شهریور ماه بگیرید . نکته : هر چه قلمه ضخیم تر باشد ، گل درشت تری تولید خواهد کرد .

    گیاهان آپارتمانی

    افزایش دما در روزهای پاییز گلدهی را به تاخیر می اندازد .

    بنت قنسول گیاهی ارزان و آسان برای مراقبت میباشد. ارقامی که در حال حاضر موجود است در رنگ های مختلف از سفید ،قرمز ،زرد ،صورتی و مرجانی میباشد.

    مشکلات بنت قنسول

    گیاهان آپارتمانی

    ریزش برگها : عامل آن می تواند کمبود ازت باشد . البته ضعف ریشه ها ، آبیاری زیاد ، بیماری های ریشه و زیادی کودهای شیمیایی هم می تواند باعث زردی و ریزش برگها شود . 

    گیاهان آپارتمانی

    ریزش برگهای پایینی : کمبود آب ( بهتر است بنت قنسول را آبیاری بارانی نکنید ) 

    سوختگی کنار برگ : عامل آن کمبود کلسیم می باشد . نباید از کودهای دارای بنیان آمونیوم استفاده کرد .

    گیاهان آپارتمانی

    گیاه بنت القنسول را می‌توان از اواسط بهار تا اوایل تابستان، زمانیکه براکته های صورتی، قرمز و یا کرم رنگ تولید می کند، تکثیر کرد. در این زمان گیاه شروع به تولید ساقه های جدید میکند و شما می توانید با یک چاقوی تیز قلمه های انتهایی ساقه را جدا کنید. سپس آنها را در پودر هومون ریشه زایی فرو ببرید و هر کدام را در گلدانی با قطر دهانه ۶ سانتیمتر بکارید.

    گیاهان آپارتمانی

    برای ریشه دار شدن قلمه ها بین 5 تا 7 هفته زمان لازم است . روزهای ابری و افزایش طول شب باعث تسریع در گلدهی بنت قنسول می گردد

    این گیاه اگرچه سمی نیست، اماکسانی که به لاتکس حساس هستند ممکن است نسبت به آن واکنش های آلرژیک نشان دهند

        گیاهان آپارتمانی         

    ویرایش شده توسط پرستو ♥ در تاریخ ۱۸/۷/۱۳۹۴   ۱۳:۰۸
  • ۱۷:۰۸   ۱۳۹۴/۷/۱۸
    avatar
    مهرنوش
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|10427 |5772 پست
    وای چه پست خوبی! کاشکی پرستو جون از یه جایی شروع می کردیم با هم مثلا چند نفر جمع بشیم چند تا گیاه بخریم و بریم تو کار نگهداریش ببینیم چی می شه من عاشق اینکارم ولی زیاد چیزی بلد نیستم
  • leftPublish
  • ۱۵:۴۶   ۱۳۹۴/۷/۱۹
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    زیباکده
    مهرنوش : 
    وای چه پست خوبی! کاشکی پرستو جون از یه جایی شروع می کردیم با هم مثلا چند نفر جمع بشیم چند تا گیاه بخریم و بریم تو کار نگهداریش ببینیم چی می شه من عاشق اینکارم ولی زیاد چیزی بلد نیستم
    زیباکده

    مرسی مهرنوش جون حتما خیلی خوبه این ایدت موافقم من خودم که عاشق اینم که یه گل خونه داشته باشم ولی با زندگیای الان که همه آپارتمان نشینن باید یه گلخونه کوچولو درست کنیم واسه خودمون 

  • ۱۹:۱۴   ۱۳۹۴/۷/۱۹
    avatar
    تینا۱۳۹۳
    کاربر فعال|424 |289 پست
    سلام بچه ها من خودم به گل وگیاه زیاد علاقه دارم گوشه پذیراییمونو کردم گلخونه چند تا گل داشتم چند تا هم گرفتم خیلی قشنگن هردفعه که با آبپاش مرطوبشون میکنم حس میکنم تو جنگلای شمالم
  • ۱۲:۳۰   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    شهرزاد2
    کاربر جديد|115 |73 پست
    خیلی موضوع خوبیه، من هم به این موضوع خیلی علاقه دارم، راستی می دونستید الان نمایشگاه گل و گیاه توی گیشا در حال برگزاری هست؟
  • ۱۳:۰۵   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    بهزاد لابیکاپ آشپزی 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|26985 |15939 پست
    سلام منم خیلی به گیاهای آپارتمانی علاقه داشتم اما هیچوقت حال و علمش رو نداشتم بخرم، اما یه دوست خوب 2 تا گلدون بهم هدیه داد، اینجا کسی هست که بتونه راهنمایی کنه اسم گیاهام چیه و چه کارایی بکنم بهتره و ... که من عکس گیاهام رو بذارم؟ هیچ سررشته ای ندارم فقط هفته ای یه بار بهشون آب میدم
  • ۱۴:۱۲   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    زیباکده
    تینا۱۳۹۳ : 
    سلام بچه ها من خودم به گل وگیاه زیاد علاقه دارم گوشه پذیراییمونو کردم گلخونه چند تا گل داشتم چند تا هم گرفتم خیلی قشنگن هردفعه که با آبپاش مرطوبشون میکنم حس میکنم تو جنگلای شمالم
    زیباکده

    خیلی خیلی خوبه چون یه حس خوبی به خونه میده و خونه رو سرزنده میکنه من خودم خونه ای برمکه توش گل گلدون باشه یه انرژی خاصی میگیرم ای کاش تینا جون عکس گلاتو بزاری که بیشتر دربارشون بدونیم و تجربیات خودتم بهمون بگی 

  • ۱۴:۱۵   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    زیباکده
    شهرزاد2 : 
    خیلی موضوع خوبیه، من هم به این موضوع خیلی علاقه دارم، راستی می دونستید الان نمایشگاه گل و گیاه توی گیشا در حال برگزاری هست؟
    زیباکده

    اره شهزاد جون منم شنیدم دوست دارم برم با گلایی که نمیشناسم آشنا شم یه عالمه سوالم دارم که دوست دارم بپرسم 

  • ۱۴:۱۸   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    زیباکده
    بهزاد لابی : 
    سلام منم خیلی به گیاهای آپارتمانی علاقه داشتم اما هیچوقت حال و علمش رو نداشتم بخرم، اما یه دوست خوب 2 تا گلدون بهم هدیه داد، اینجا کسی هست که بتونه راهنمایی کنه اسم گیاهام چیه و چه کارایی بکنم بهتره و ... که من عکس گیاهام رو بذارم؟ هیچ سررشته ای ندارم فقط هفته ای یه بار بهشون آب میدم
    زیباکده

    سلام آقا بهزاد چه دوست خوبی که گلدون هدیه داده دستش درد نکنه حتما عکساشو بزار اینجا من و دوستایی که اینجا هستیم بتونیم کمکت کنیم که به بهترین شکل ازشون مراقبت کنی

  • ۱۶:۰۸   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    تینا۱۳۹۳
    کاربر فعال|424 |289 پست
    زیباکده
    پرستو ♥ : 
    زیباکده
    تینا۱۳۹۳ : 
    سلام بچه ها من خودم به گل وگیاه زیاد علاقه دارم گوشه پذیراییمونو کردم گلخونه چند تا گل داشتم چند تا هم گرفتم خیلی قشنگن هردفعه که با آبپاش مرطوبشون میکنم حس میکنم تو جنگلای شمالم
    زیباکده

    خیلی خیلی خوبه چون یه حس خوبی به خونه میده و خونه رو سرزنده میکنه من خودم خونه ای برمکه توش گل گلدون باشه یه انرژی خاصی میگیرم ای کاش تینا جون عکس گلاتو بزاری که بیشتر دربارشون بدونیم و تجربیات خودتم بهمون بگی 

    زیباکده

    سلام پرستو جان من عکس گلدونامو با تبلت انداختم ولی نمیتونم عکسارو بذارم اگه میتونی راهنماییم کن مرسی 

  • ۱۶:۳۱   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    زیباکده
    تینا۱۳۹۳ : 
    زیباکده
    پرستو ♥ : 
    زیباکده
    تینا۱۳۹۳ : 
    سلام بچه ها من خودم به گل وگیاه زیاد علاقه دارم گوشه پذیراییمونو کردم گلخونه چند تا گل داشتم چند تا هم گرفتم خیلی قشنگن هردفعه که با آبپاش مرطوبشون میکنم حس میکنم تو جنگلای شمالم
    زیباکده

    خیلی خیلی خوبه چون یه حس خوبی به خونه میده و خونه رو سرزنده میکنه من خودم خونه ای برمکه توش گل گلدون باشه یه انرژی خاصی میگیرم ای کاش تینا جون عکس گلاتو بزاری که بیشتر دربارشون بدونیم و تجربیات خودتم بهمون بگی 

    زیباکده

    سلام پرستو جان من عکس گلدونامو با تبلت انداختم ولی نمیتونم عکسارو بذارم اگه میتونی راهنماییم کن مرسی 

    زیباکده

    تینا جون اگه بخوای عکس بذاری باید بری توی صفحه پیشرفته و انتخاب عکس رو بزنی و از توی گالریت عکس مورد نظر رو انتخاب کنی. البته باید سایز عکسات کم باشه که بتونی بذاری اگه نه که باید حجمش روکم کنی اول.

    با کامپیوتر اگه باشی راحت تره و با Paint  هم میشه اگه نه باید اپلیکشین مخصوص کم کردن حجم عکس نصب کنی عزیزم6

  • ۱۷:۲۸   ۱۳۹۴/۷/۲۰
    avatar
    بهزاد لابیکاپ آشپزی 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|26985 |15939 پست
    زیباکده
    پرستو ♥ : 

    سلام آقا بهزاد چه دوست خوبی که گلدون هدیه داده دستش درد نکنه حتما عکساشو بزار اینجا من و دوستایی که اینجا هستیم بتونیم کمکت کنیم که به بهترین شکل ازشون مراقبت کنی

    زیباکده

    سلام آره واقعا خیلی هدیه مناسب و باحالیه. سعی میکنم حتما عکسش رو بگیرم امشب و فردا بذارم تو این تاپیک.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان