خانه

روش های مؤثر و آسان برای تقویت ناخن ها

  • همه ما دوست داریم ناخن هایی ضخیم، زیبا و محکم داشته باشیم. ولی بعضی ناخن ها خیلی زود شکننده، ضعیف و نازک می شوند، دیر بلند می شوند یا خیلی زود می شکنند.  روش های مؤثر و آسان برای تقویت ناخن ها
    به غیر از تقویت ناخن ها با درمان های مختلف، یکی از مؤثر ترین روش ها این است که بعضی از عادات روزمره خود را تغییر دهید.

    • دست ها و ناخن هایتان را کمتر در معرض آب قرار دهید
    موقع ظرف شستن حتماً از دستکش استفاده کنید. در حمام دست هایتان را بیش از حد در وان، زیر آب نگه ندارید. موقع دراز کشیدن در وان سعی کنید ناخن هایتان را بیرون از آب نگه دارید.

    • آب زیاد بنوشید
    یکی از رازهای زیبایی و سلامتی موها، ناخن ها و پوست این است که به اندازه کافی آبرسانی شوند. پس تا جایی که می توانید در طول روز آب زیاد بنوشید. بعد از مدتی به خاطر آبرسانی کافی، کوتیکول و ناخن ها ظاهر بهتری پیدا می کنند. رژیم غذایی متعادل که حاوی پروتئین زیاد باشد نیز به زیبایی و سلامتی ناخن ها کمک می کند.

    • ناخن هایتان را زیاد بلند نکنید
    اگر ناخن های ضعیف و شکننده ای دارید، زیاد آن ها را بلند نکنید تا وقتی که تقویت شده و محکم تر شوند. ناخن های کوتاه کمتر در معرض شکستن قرار می گیرند، چون لبه های آن ها به جایی گیر نمی کند تا بشکند، پوسته پوسته و پاره هم نمی شوند، چون سطح کوچک تری دارند، آب و مواد شیمیایی کمتری جذب آن ها می شود. فقط حواستان باشد آن ها را به یک سمت سوهان بکشید، خیلی عقب و جلو نکنید، چون باعث می شود ناخن هایتان ترک بخورد یا زود پاره شود.

    • استفاده از روغن کوتیکول و کرم دست را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید
    اگر رطوبت ناخن ها و کوتیکول حفظ نشود، مشکلات رایج ناخن مثل پوسته پوسته شدن و خشکی اندک، تبدیل به مشکلات بزرگ تری مثل پوسته پوسته شدن و کنده شدن شدید کوتیکول ها و پاره شده ناخن ها می شود. به جای کندن کوتیکول ها (که اگر این کار را اشتباه انجام دهید، بسیار دردناک خواهد بود و حتی شرایط را برای ورود باکتری به داخل ناخن ها فراهم می کند)، از نرم کننده های کوتیکول استفاده کنید تا بتدریج و آرام آرام پوسته ها کمتر شود. روغن کوتیکول را به طور منظم و روزانه استفاده کنید تا آن ها را نرم و مرطوب نگه دارد.

    • ناخن هایتان را در روغن های مفید و مؤثر ماساژ دهید
    بسیاری از افراد برای تقویت و آبرسانی ناخن ها، آن ها را در روغن زیتون قرار می دهند. روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن ویتامین E، روغن درخت چای و روغن کرچک نیز همین کاربرد را دارند و به تقویت ناخن ها کمک می کنند. مقداری از هر کدام از این روغن ها را در یک ظرف ریخته و هر کدام از دست ها را برای مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید. روغن را به آرامی روی سطح ناخن و کوتیکول ها ماساژ دهید تا گردش خون در آن ها به کار بیفتد. برای این که رطوبت ناخن ها بیشتر حفظ شود، این کار را آخر شب انجام دهید، دست هایتان را نشوئید. دستکش دست کنید و بعد بخوابید.

    • از ضد عفونی کننده های دست که حاوی الکل هستند استفاده نکنید
    این مواد ضد عفونی کننده باعث خشکی ناخن های شما می شوند. دست هایتان را فقط با آب و صابون بشوئید و بعد آن ها را با کرم دست یا روغن کوتیکول مرطوب کنید.

    • موقع تمیز کردن و شستشو مراقب باشید
    قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا مواد شوینده قوی باعث ضعیف شدن ناخن های شما می شود، بنابراین موقع انجام کارهای خانه به خصوص تمیزکاری و موقع استفاده از مواد شوینده حتماً از دستکش استفاده کنید.

    • از ناخن هایتان به عنوان ابزار استفاده نکنید!
    استفاده از ناخن حتی برای انجام کارهای ساده مثل بازکردن درِ کوکا و نوشابه یا کندن برچسب قیمت روی کالا، روی ضعیف ترین قسمت ناخن یعنی نوک آن فشار وارد کرده و بتدریج باعث شکننده شدن و ضعیف شدن آن می شود.

    • مانیکور ناخن هایتان را طولانی تر نگه دارید
    استفاده بیش از حد از استون و لاک پاک کن باعث خشکی ناخن هایتان می شود. پس اگر دوست دارید ناخن هایتان زیبا و لاک زده باشد، مانیکور ناخن هایتان را طولانی تر نگه دارید تا کمتر از استون و لاک پاک کن استفاده کنید. برای این که لاک ناخن هایتان طولانی تر و ثابت تر بماند، اول کوتیکول ناخن ها را به آرامی کمی عقب بزنید، بعد از یک بیس کوت (base coat) آبرسان استفاده کنید. بعد روی آن، تاپ کوت (top coat) با دوام بزنید. هر چند روز یک بار می توانید تاپ کوت را مجدداً روی ناخن هایتان بزنید تا رنگ لاک یا فرنچ آن ثابت بماند و نیازی به پاک کردن و دوباره لاک زدن نداشته باشد.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی , ناخن , زنان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • kerayechi12 ۱۳۹۶/۷/۲۴
    بسیار عالی بود با سپاس از سایت شما دوست عزیز
    [url=www.kerayechian.com/toefl-test-class]کلاس تافل[/url]
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان