خانه

10 اشتباه رایج

  • در تحقیق جدیدی که بین ده زن انجام شد، 9 نفر از آن ها اشتباهات آرایشی خود را عنوان کردند، مثلاًبرای این که موهایشان پر پشت به نظر برسد هر روز آن ها را می شویند یا ابروهایشان را از فاصله ی خیلی نزدیک به آئینه بر می دارند، چون فکر می کنند این طوری بهتر می بینند.در اینجا 10 تا از رایج ترین اشتباهات مو و زیبایی را عنوان می کنیم:

    شستن بیش از حد موهازیبایی
    شاید فکر کنید اگر موهایتان را هر روز بشوئید، کاملاً تمیزشده و بااین روش به خوبی از موهایتان مراقبت می کنید، اما اشتباه می کنید! شستنبیش از حد موها باعث می شود که آن هاروغن طبیعی خود را از دست بدهند و این کار واقعاً به موها صدمه می زند به جای این که خوب باشد!

    استفاده ی بیش از حد از نرم کننده
    بعضی از افراد به کل موهایشان نرم کننده می زنند مثل وقتی که می خواهند موهایشان را با شامپو بشویند.اما ریشه ی موجدید و سالم تر است، پس نیازی به نرم کننده ندارد. فقط به نوک موها نرم کننده بزنید.

    استفاده نکردن از اسپری های "محافظ مو در برابر حرارت"
    چون بیشتر روزها از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنید، باید حتماً از موهایتان در برابر حرارت محافظت کنید.اگر از این اسپری ها استفاده نکنید، موها با گرما آسیب دیده، خشک و مجعد می شوند.

    بستن موی دم اسبی در یک جای ثابت
    اگر همیشه موهایتان را به صورت دم اسبی و سفت می بندید، لااقل سعی کنید آن را هر روز در یک جای ثابت نبندید. این کار باعث فشار بیش از حد به موها شود و موهایتان کشیده می شوند و در طولانی مدت آن ها را ضعیف می کند.

    نشستن برس ها و قلم موهای آرایشی
    این از آن دسته کارهایی است که می دانید باید انجام دهید اما دردسر دارد! اگر قلم موهایتان را به خوبی تمیز نکنید، نه تنها رنگها با هم مخلوط می شوند بلکه این کار باعث تجمع باکتری ها هم می شود.برنامه ریزی کنید که هفته ای یک بار قلم موهایتان را تمیز کنید.

    مراقبت نکردن از پوست گردن
    آیا به گردنتان هم لوسیون یا کرم مرطوب کننده می زنید؟این کار قسمت مهمی از مراقبت روزانه ی پوست است. غیر از پوست صورتتان، از پوست نازک و ظریف روی گردنتان هم باید مراقبت کنید.چون پوست این قسمت بیشتر در معرض ابتلا به حساسیت های پوستی قرار دارد. بنابراین مراقبت از آن خیلی مهم است.

    زیاده روی در استفاده از کرم های برطرف کننده ی لک
    به محض این که جوش یا لکی روی صورتتان می بینید، از هر کرم ضد لکی استفاده نکنید.این کرم ها ساعت ها روی صورتتان می ماند. دستور العمل روی جعبه را حتماً بخوانید.موقع آرایش هم از این کرم ها استفاده نکنید، بگذارید پوستتان نفس بکشد.

    استفاده از کرم پودر قبل از این که مرطوب کننده کاملاً جذب پوست شود
    یک مقدار طول می کشد تا مرطوب کننده جذب پوست شود، یک دقیقه صبر کنید بعد کرم پودر بزنید. چربی مرطوب کننده باعث سرریز شدن آرایش می شود. اگر بلافاصله این کار را انجام دهید آرایشتان رگه رگه و ناصاف می شود.

    برداشتن ابروها از فاصله ی خیلی نزدیک به آئینه
    وقتی ابروهایتان را از فاصله ی نزدیک به آئینه بردارید، در واقع به جای نگاه کردن به حالت کلی ابرو به دانه دانه ی موها نگاه می کنید. این کار باعث می شود ابروهایتان نازک و متغیر شود. به جای ای کاراز یک آئینه ی بزرگ استفاده کنید و کمی آن را عقب تر نگه دارید. این طوری می توانید کل صورتتان را ببینید، نه فقط ابروهایتان را.

    ناخن های زرد
    کسانی که دیزاین ناخن را خیلی دوست دارند و بدون دیزاین جدید یا رنگ لاک جدید، از خانه بیرون نمی روند، ناخن هایشان مستعد زرد شدن است.دیزاین ثابت روی ناخن ها رنگ طبیعی آن ها را تغییر می دهد. همیشه اول یک لاک بی رنگ یا براق کننده بزنید، چون این کار باعث جلوگیری از لکه های روی ناخن می شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان