خانه

گول نخورید ! کارشناس عطر خود باشید

  • درسته نام و بسته بندی شیک و زیبا را دارد و تشخیص دشوار است. کارچندان ساده ای نیست! کم نشنیده ایم که عطر وادوکلن تقلبی در بازار به  فروش می رسد. شاید شما هم یکی از قربانیانی باشید که پول زیادی بابت خرید یک عطر خوش بو داده اند، امابعدا متوجه شده اند که عطر خریداری شده تقلبی است!!
    امروزه بازار فروش عطر وادکلن های تقلبی بسیار گرم است.سازنده های این عطرهای تقلبی می توانند همه نوع  عطر تقلبی  را تجایگزین عطرهای اصل و اوریجینال کنند و به راحتی به شما بفروشند؛ شما هم تا زمانی که رایحه واقعی و اوریجینال آن عطر را بو نکرده اید متوجه این مسأله نمی شوید. شاید هم بتوانید از روی مدت زمان ماندگاری عطر یک حدس های بزنید! خرید عطر و ادوکلن نیازمند دقت وتوجه و کمی هم کارشناسی است اما جای نگرانی نیست شما خودتان هم می توانید کارشناس عطرتان باشید. این جا به چند نکته مهم اشاره می کنیم که می تواند شما را در این زمینهن یاری کند.
                                                                  
    ظرف های کوچک
    برخی از فروشنده ها، ظرف اصلی عطر که حاوی میزان زیادی عطر است را  در ظرف های  کوچک تر خالی می کنند تا به خیال خودشان بیشتر سود کنند. به تبع اگر قیمت عطری بالاباشد در حجم کمتر و با قیمت پایین تر راحت تر به فروش می رد.خرید  چنین عطرهایی را به شما پیشنهاد نمی کنیم. چرا که معمولا بسیاری از همین عطرها اوریجینال نیستند.
    آکبند
    همین جعبه های عطر محل مناسبی برای پنهان کردن عطرهای تقلبی است! سازندگان عطرهای تقلبی مهارت بسیاری در ساخت جعبه بسته بندی های مشابه عطرهای اصل دارند اما جالب است بدانید، شیشه عطرهای تقلبی معمولا از دور داد می زند! معمولا عطر ها به صورت آکبند و بسته بندی شده به فروش می رسد واین امکان وجود ندارد که عطر را باز کنید و پس از بررسی شیشه آن را بخرید... پس راه حل چیست؟ در این حالت حتما شیشه اوریجینال عطر را بشناسید تا بتوانید با شیشه عطری که می خرید، مقایسه کنید و در صورت مشاهده هر گونه اختلاف حتما به فروشنده پس دهید. اگر قرار است عطر و ادوکلن را به عنوان هدیه خریداری کنید، قبل ازخرید به دقت برچسب وجعبه عطر را مطالعه کنید معمولا سازنده های عطرهای تقلبی آن قدرها هم که فکر می کنند باهوش نیستند. اغلب در املای ترکیبات عطرها اشتباه وجود دارد یا  حتی در بسیاریث از موارد  برخی ازترکیبات بیش از یک بار نوشته شده اند که همه این ها حاکی از زنگ خطر است!
    تسترها
    مطمئن ترین عطرها همان تسترها هستند. در بسیاری از موارد قبل از خرید به نظرتان می رسد،عطری که بو کرده اید خوش بوتر از این عطری است که خریده اید. علت های بسیاری می تواند باعث چنین احساسی شود، اما اگر شما  جزو آن دسته افرادی هستید که  اوریجینال بودن عطرتان از واجبات است، می توانید بی خیال آکبند بودن عطرتان شوید و از فروشنده بخواهید که با وجود چند میل کم تر بودن تستر، آن را به جای عطر آکبند به شما بفروشد و یکی از عطرهای آکبند راجایگزین تستر کند.
    تشخیص عطرتقلبی وعطر اوریجینال
    شیشه عطر
    شیش عطرتانرا به دقت بررسی کنید. معمولا شیشه های عطرهای تقلبی نامرغوب است. خوب شیشه را بررسی کنید و به دنبال هر گونه حبابی درون شیشه باشید. در صورت مشاهده حباب در شیشه و غیر شفاف بودن آن مطمئن شوید عطر تقلبی است. در عطر باید کاملا روی شیشه آن بسته شود و شل نباشد . نام عطر، شماره و محل ساخت آن هم باید روی جداره داخلی شیشه حک شده باشد.
    رنگ عطر
    رنگ عطری که خریده اید باید حتما با رنگ تستری که بوی آن را امتحان کردهاید یکی باشد در صورتی کهرنگ عطرتان با  تستر متفاوت بود نسبت به اصل بودن عطر شک کنید. رنگ عطر باید کمی تیره تر از رنگ اودوپرفیوم باشد و رنگ اودوپرفیوم باید کمی تیره تر از اودوتویلت که تیره  تر ا ز ادوکلن است باشد. اگر رنگ عطری که خریده اید از اودوپرفیوم آن روشن تر بود، شک نکنید که عطر تقلبی است.
    محل خرید عطر
    یکی از مهم ترین موارد هنگام خرید عطر محلی است که عطر را ازآنجا می خرید . اگر سالیان سال است که از یک جای مطمئن عطر وادوکلن هایتان را می خرید، محل خریدتان را تغییر ندهید. مطمئن باشید خیلی طول می کشد تا شما نسبت به یک محل جدید، ایمنی واطمینان لازم راپیدا دکنید.
    برچسب وبارکد
    عطرهایی که دارای بارکد هستند به شما این امکان را می دهند که با مطالعه آن،اطلاعات مورد نیاز در زمینه عطرتان را کسب کنید. اگر شما بارکد عطر موردنظرتان را  به خوبی بشناسید هرگز آن را با یک عطر تقلبی اشتباه نمی گیرید.
    واکنش در برابرعطر
    اغلب عطرها و ادوکلن های تقلبی باعث ایجاد انواع حساسیت وآلرژی های پوست مانند خارش و التهابات می شود. این امر به خاطر ترکیبات نامرغوب وتقلبی است که در ساخت این نوع عطرها استفاده شده است.قرمز شدن پوست و خارش ازجمله نشانه های اولیه ایجاد حساسیت و آلرژی به خاطر استفاده کردن از عطر تقلبی است. به همین خاطر نسبت به واکنش های پوست تان هنگام استفاده از عطر حساس ودقیق باشید.
    باورغلط
    گاهی اوقات افراد فکر می کنند عطری که خریده اند تقلبی است در حالی که عطر کاملا اوریجینال است. این حس ممکن است به خاطر عوامل بسیاری از جمله وسواس بیش ازحد خریدار یا آشنا نبودن او با عطر باشد. شاید هم سال های سال از آخرین باری که ازاین عطر استفاده کرده اید می گذرد و فعل و انفعالات پوست شما در برابر این عطر تغییر کرده است. عوامل دیگریث مانند رطوبت و خشکی هوا و طول عمر عطر نیز در قضاوت شما نسبت به عطر یا تقلبی بودن عطر تاثیر می گذارد. اگر هوا گرم و خشک باشد عطر سریعا بخار می شود وغلظت اولیه خود را از دست می دهد، به همین خاطر بوی آن کمی تغییر می کند.
    کارشناسی 5 عطر معروف
    کار چندان ساده ای نیست، اما با اندکی دقت می توانیم برخی ویژیگیها را نام ببریم که باعث تشخیص این دو می شود. امروزه نوع تقلبی بسیاری از عطرها در بازار وجود دارد. بارزترین اختلاف بین عطر تقلبی و عطرهای اصل، رنگ عطر، غلظت و بوی آن است. اینجا چند نمونه از عطرهایی را که نوع تقلبی آن ها در بازار زیاد دیده ممی شود بررسی می کنیم.
    Euphoria
    شیشه عطر اوریجینال این عطر د رمقایسه با نوع تقلبی آن دارای استیل کاملا مرغوب وبدون هیچ گونه برجستگی است. استیل آن کاملا تمیز برش داده شده  و تیز نیست. در حالی که نوع تقلبی آن، چنین ویژگی هایی را ندارد. رنگ عطر اصل شفاف، با هاله یاسی مایل به بنفش است، در حالی که رنگ نوع تقلبی آن سفید است.
    Lacoste
    شیشه عطر تقلبی آن پر از حباب و ناهمگونی است. طرح سوسمار روی شیشه عطر تقلبی فاقد دندانه های دم و پا است. در شیشه تقلبی استیل نامرغوب کار شده و لبه آن تیز و زبر است. رنگ عطر تقلبی آن زرد پر رنگ است د ر حالی که مایع عطر اوریجینال آن بی رنگ است.
    Nina
    نوع تقلبی و  اوریجنیال این عطر را می توان از روی جعبه تشخیص داد. پشت جعبه عطر اصل آدر کامل کمپانی به همراه اطلاعات کافی مثلا درصد میزان الکل که 67 درصد است ذکر شده، در حالی که روی جعبه تقلبی آن چنین اطلاعاتی وجود ندارد. شیشه عطر اصل نیز شفاف است و در عطر اصل بسیار سنگین تر از عطر تقلبی است.
    Armand Basi
    عطر تقلبی واصل آن از روی جعبه مشخص می شود. روی جعبه تقلبی آن طرح شاخه ها سایه ندارد در حالی که روی جعبه اصل سایه شاخه ها نیز دیده می شود.
    Escada
    روی در جعبه اصل، طرح Escada به صورت برجسته حک شده است. در صورتی که در جعبه تقلبی آن نام عطر برجسته نیست. رنگ جعبه ها نیز متفاوت است.

    برچسب ها عطر ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان