خانه

10 اشتباه زیرپوستی

  • آیا شما هم از دسته بانوانی هستید که تصور می کنید تیغ انداختن موها را ضخیم تر می کند یا با دقت می خندید تا مبادا پوست تان چروک بر دارد؟ اگر این طور است، این 10 باور غلط و گاهی درست را بخوانید
    یک باور غلط: وقتی موهای زائد را با تیغ اصلاح می کنم، موهای ضخیم تری می رویند ولی موم انداختن موها را نازک تر و ظریف تر می کند. اشتباه , پوست , برنزه , چروک , زیبایی , سلامت
    توضیح: بسیاری از بانوان تصور می کنند اگر یکی از تیغ های ژیلت را برای اصلاح موهای زائد استفاده کنند، موهای جدیدی که می رویند ضخیم تر خواهند بود ولی برعکس گرچه مومک انداختن دشوارتر و وقت گیرتر از Shaving است ولی در عوض موها به مرور زمان باریک تر و نازک تر و کرکی می شوند. اگر شما هم چنین باوری دارید باید به شما بگوییم که این فقط یک باور غلط است. دلیلش هم خیلی آسان است. وقتی شما موهای زائد را با تیغ اصلاح می کنید روز بعد نوک تیز موهایی که را که بریده اید از پوست رشد کرده و بیرون می زنند بنابراین تصور می کنید موهایی که پس از تیغ انداختن پوست روییده اند، ضخیم و زبرند در حالی که قطر موهایی که روییده اند هیچ تغییری نکرده است ولی وقتی موهای زائد را با موم برمی دارید، موها همراه با فولیکول مو کنده می شوند بنابراین موهایی که از فولیکول های جدید مو می رویند، وقتی از پوست بیرون می زنند سر باریکی دارند و شما احساس می کنید موها ظریف تر و باریک تر شده اند در حالی که همان قطر را دارند.
    یک باور غلط: لایه برداری از پوست صورت با کرم های لایه بردار، رشد موهای زائد صورت را کاهش می دهد (موهای زائد صورت را کم می کند)
    توضیح: لایه بردارها این روزها در دنیای زیبایی و آرایش طرفداران زیادی در میان بانوان دارند ولی بعضی ها می گویند لایه برداری صورت با استفاده از کرم های لایه بردار پوست صورت را کم موتر می کند و سرعت رشد موهای زائد صورت را کاهش می دهد ولی واقعیت این است که لایه برداری سطح پوست اثری روی فعالیت مو ندارد. تنها راه برای کند کردن سرعت رشد موهای زائد صورت استفاده از یک دارو به نام Vaniqa است که سرعت رشد موهای صورت را کند می کند. البته این دارو را متخصصان پوست برای درمان پرمویی صورت بانوانی که به برخی از بیماری ها مثل اختلالات غده تیروئید مبتلا هستند، تجویز می کنند. بنابراین لایه برداری سطح پوست، موهای صورت شما را کم نمی کند.
    تصور می کنید موهایی که پس از تیغ انداختن پوست روییده اند، ضخیم و زیربد در حالی که قطر موهایی که روییده اند هیچ تغییری نکرده است ولی وقتی موهای زائد را با موم برمی دارید، موها همراه با فولیکول مو کنده می شوند بنابراین موهایی که از فولیکول های جدید مو می رویند، وقتی از پوست بیرون می زنند سر باریکی دارند و شما احساس می کنید موها ظریف تر و باریک تر شده اند در حالی که همان قطر را دارند.
    یک باور غلط: بیشتر چروک های صورت در سن 25 سالگی به وجود می آید ولی سال ها بعد خود را نشان می دهد (دختران جوان زیر آفتاب نروند، پوست شان چروک برمی دارد!)
    توضیح: به شما خانم جوان و زیبا می گویند حالا که فصل تابستان از راه رسیده است در استخر روباز حمام آفتاب نگیرید یا ساعت ها زیر تابش آفتاب این سو و آن سو نروید چون آفتاب در این سن پوست تان را چروک می کند و چند سال بعد این چروک ها خود را نشان خواهد داد.
    واقعیت این است که تابش نور خورشید پوست شما را مستعد چین و چروک می کند ولی آنچه واقعاً باعث چروک خوردن پوست می شود از دست رفتن کلاژن پوست است. کلاژن یکی از پروتئین های اصلی پوست شماست که همین جوانی و کشیدگی پوست شما در جوانی مربوط به این پروتئین است.
    وقتی بانوان پا به سن می گذارند، کلاژن پوستی کمتری تولید می شود بنابراین پوست در پیری همان کشیدگی و طراوت سابق را ندارد. وقتی کلاژن پوست از بین می رود، چروک ها در خط اهم و لبخند ظاهر می شوند. نور خورشید هم می تواند باعث شکستن مولکول های کلاژن شود ولی به تنهایی نمی تواند در سنین جوانی پوست شما را چروک خورده کند.
    یک باور درست: (خندیدن و اخم کردن پوست را چروک خورده می کنند) شکلک درآوردن با صورت (حالت های صورت) پوست صورت را چروک خورده می کند.
    توضیح: اگر شما از گروه خانم هایی باشید که عادت دارید هنگام صحبت کردن و خندیدن شکلک درآورید و حالت های درونی تان را با عضلات صورت به مخاطب نشان دهید باید به شما هشدار بدهیم که چروک ها در انتظار شما هستند. وقتی شما میلیون ها بار در طول روز سلول های پوست صورت تان را در یک حالت فشرده کنید، پوست از همان جا به مرور زمان چروک بر می دارد بنابراین حتی اخم کردن و خندیدن هم می توانند طی سال ها پوست شما را دچار چروک کند ولی نمی شود به کسی توصیه کرد که برای این که صورت اش چروک نخورد، نخندد و اخم نکند و صورتی سنگین به خود بگیرد! چروک رخ می دهد! اما اگر شما را خیلی ناراحت می کند، می توان با تزریق بوتاکس در بین ابروان و پیشانی آنها را کاهش داد.
    بوتاکس عضلات حالت دهنده پوست صورت را فلج می کنند بنابراین عضلات نمی توانند پوست را جمع کرده و باعث چروک خوردن آن شوند.
    یک باور نسبی: روزی هشت لیوان آب بخورید تا پوستی روشن و شفاف داشته باشید
    توضیح: ممکن است شما لیوان های آبی را که در طول روز می نوشید، بشمارید تا به عدد طلایی هشت برسد و منتظر باشید که پوستتان معرکه شود ولی واقعیت این است که آب رسانی به پوست به نوع پوست شما هم بستگی دارد. ممکن است شما پوستی خشک داشته باشید، در این صورت استفاده از کرم های مربوط کننده و یک صابون ملایم می تواند برای تان معجره کند بنابراین هیچ عدد طلایی برای تعداد لیوان های آب وجود ندارد. آنچه مهم است آب رسانی درست به پوست تان از روش صحیح و با مقدار کافی است که بر اساس نوع پوست تان تعیین می شود.
    یک باور درست: روش مالیدن کرم های آرایشی و کرم های مرطوب کننده به پوست باعث چروک خوردن پوست می شود
    توضیح: روش مالیدن کرم آرایشی مهم نیست، در عوض به پشت در رختخواب بخوابید!
    بعضی از خانم ها اعتقاد به این دارند که کرم پودر یا کرم های مرطوب کننده را باید در جهت ویژه ای روی پوست صورت بمالند چون اگر آن را در جهت نامناسب بمالند، پوست چروک بر می دارد. این هم از آن باورهای غلط کذایی است چون پوست حالت ارتجاعی دارد و اگر شما آن را با انگشت هنگام مالیدن کرم به یک سمت بکشید دوباره به حالت اولیه اش باز خواهد گشت. پس روش و جهت مالیدن کرم های آرایشی و بهداشتی به صورت اصلا باعث چروک صورت نمی شود ولی باید بگوییم اگر شما هر شب در یک رختخواب به یک سمت دراز بکشید، پوست صورت در طول شب ساعات طولانی در یک جهت کشیده می شود و این در درازمدت باعث چروک خوردن پوست صورت شما در آن سمت می شود. پس لطف کنید طاق باز در رختخواب دراز بکشید.
    یک باور نسبی: خوابیدن در وان پر از شیر (یا خوردن شیر) پوست شما را معرکه می کند
    توضیح: این یک واقعیت است ولی راه های ارزان تری هم وجود دارد مثل سرزدن به خواروبار فروشی.
    شاید شما دوست داشته باشید جای کلئوپاترا باشید. کلئوپاترا ملکه مشهور ساعاتی از روز را در حمام شیر می خوابید و می گفتند پوست با شیر معرکه می شود. در دنیای امروز که شیر گران تر از این حرف هاست، می گویند خوردن شیر نیز این اثرات معجزه آسا را روی پوست به جا می گذارد. واقعیت این است که اگر شما دچار التهاب های پوستی مانند اگزما باشید، شیر پوست شما را تسکین می دهد ولی باید به شما مژده بدهیم که بسیاری از فرآورده های دیگر هم چنین اثراتی را دارند. یکی از این فرآورده ها جوانه گندم است که اگر آن را روی پوست بگذارید همین اثرات را تجربه خواهید کرد. شیر می تواند اثرات آفتاب سوختگی و جوش و خارش را از پوست حذف کند و این کار را با رساندن رطوبت و چربی به پوست انجام می دهد. شما می توانید یک پارچه تمیز را به شیر آغشته کرده و چشمان (پلک های) خسته و ملتهب تان را با آن کمپرس کنید که بسیار آرامش بخش خواهد بود، اما در مورد نوشیدن شیر باید گفت که برای سلامت پوست فوق العاده است ولی هر جایگزینی که حاوی ویتامین D و کلسیم باشد نیز می تواند نقش شیر را در رژیم غذایی ایفا کند. حتی در برخی از تحقیقات آمده که سرشیر نوجوانان را دچار جوش های بلوغ می کند.
    یک باور غلط: کشیدن یک لیف زبر و خشک، سلولیت ها (چربی های گلوله ای) را کاهش می دهد.
    توضیح: سلولیت ها همان چربی های گلوله ای زیرسطح پوست هستند که بسیاری از خانم ها راه های مختلف را برای خلاصی از شر آنها امتحان می کنند. افزایش ضخامت پوست و آب کردن این چربی های سطحی از جمله درمان های رایج است. بعضی ها هر هفته پوست شان را به صورت عمیق ماساژ می دهند که این چربی ها موقتاً کاهش یابد ولی اگر شما یک لیف زبر و خشن را خشک خشک به پوست تان بکشید، پوست ملتهب و متورم می شود. بنابراین موقتاً این چربی های گلوله ای به چشم نمی آیند ولی وقتی این التهاب و تورم از بین رفت، دوباره خواهید دید که سلولیت سر جایش است.
    یک باور غلط: شکلات و ساندویچ و پیتزا نخورید. جوش می زنید!
    توضیح: بگذارید خیال شما را آسوده کنیم که با خیال راحت این خوراکی های خوشمزه را نوش جان کنید چون دست کم شواهدی وجود ندارد که این خوراکی ها باعث جوش صورت شوند. آنچه مهم است باکتری ها و ماده ای به اسم سبوم است که یک نوع چربی است که از پوست تشرح می شود. اگر این چربی منافذ پوست را مسدود کند، شما جوش می زنید بنابراین به جای این که دور شکلات را خط بکشید، هر روز پوست تان را با آب و صابون ملایم بشویید تا باکتری ها و این چربی از سطح پوست صورتتان زدوده شود.
    یک باور غلط: استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن بدنتان بهتر از حمام آفتاب است
    توضیح: گرچه استفاده از اشعه ماورای بنفش سولاریوم بی خطرتر از ساعت ها پوست را بی حفاظ در برابر خورشید سوزاندن است! ولی این حمام های آفتاب مصنوعی هم بی خطر نیستند. متخصصان اعتقاد دارند این اشعه ها به سلول های پوستی آسیب می رسانند و استفاده از آن فقط زیر نظر پزشک آن هم برای درمان برخی بیماری های پوستی مجاز است.

     

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان