خانه

10 خاصیت سلامتی و زیبایی موز

  • بیشتر ما میوه موز را زمانی انتخاب می کنیم که احتیاج به انرژی بیشتر داریم و می خواهیم برای چند ساعت احساس گرسنگی ما برطرف شود و کمتر به خاطر خواصی که دارد آن را مصرف می کنیم.در این مقاله می خواهیم شما را با ده خاصیت این میوه آشنا کنیم که شاید کمتر کسی از آن ها مطلع باشد.

    1.نرم کردن گوشتموز
    زمان پخت گوشت ، چند تکه موز به آن اضافه کنید تا گوشت شما نرم و لذیذ شود.این کار باعث افزایش ویتامین و فیبر غذا شما نیز می شود.برای این کار بهتر است از موز سبز استفاده کنید تا شیرینی آن کمتر باشد.

    2.براق شدن موها
    برای براق شدن موها از ماسک موز استفاده کنید چون موز تمام موادی که برای داشتن موهای براق لازم است را در خود دارد مثل ویتامین B .برای تهیه این ماسک به موز و شیر و عسل نیاز داریم .پس از ترکیب مواد ، آنها را 20 دقیقه روی موها قرار دهید و سپس موهای خود را بشورید.

    3.درخشش پوست
    موز را به حالت خمیر در بیاورید و آن را روی صورت خود قرار دهید و بعد 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشورید.موز دارای ویتامین A و E است و برای همین درخشش خاصی به پوست شما می دهد.

    4.تامین پروبیوتیک ها
    موز باعث تامین پروبیوتیک بدن می شود تا مانع از رشد باکتری های نا سالم در بدن شود.

    5.کاهش اضطراب
    موز علاوه بر پایین آوردن فشار خون ، باعث کاهش اضطراب و پایین آمدن سطح استرس می شود و هورمون کورتیزول را در بدن متعادل می کند.برای همین پیشنهاد می شود قبل از جلسات مهم و کنفرانس ها یک موز میل کنید.

    6.کمک به کاهش وزن
    موز یک میان وعده مناسب برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند.یک عدد موز متوسط فقط 105 کالری دارد ولی با این حال شیرین است و ما را تا چند ساعت سیر نگه می دارد.

    7.انرژی بیشتر
    موز سرشار از ویتامین C است و ماهیچه های بدن نیز برای بهتر کار کردند و داشتن انرژی بیشتر احتیاج به ویتامین C دارند.

    8.نرم شدن پاشنه پا
    اگر پاشنه پا شما ترک خورده است و خشک است ، از موز خمیر درست کنید و به پاشنه پا خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند.موز به صورت طبیعی کار نرم کننده را انجام می دهد.

    9.خواب راحت
    بعد از خواندن این مقاله به جای شمردن گوسفندها برای اینکه به خواب بروید ، یک ساعت قبل خوای یک موز بخورید تا در زمانی که در شرایط خوبی به سر نمی برید ، خواب خوبی داشته باشید.

    10.کاهش میگرن
    میگرن مشکلی است که خیلی ها با آن مواجه هستند.موز سرشار از منیزیم است و باعث می شود کمتر دچار میگرن شوید.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها سلامتی , تغذیه ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان