خانه

10 مورد از خواص شگفت انگیز توت فرنگی که نمی دانستید

  • این میوه قرمز کوچک خیلی خوشمزه است، اما خواص بسیار زیادی هم دارد. توت فرنگی تأثیر بسزایی در سلامتی شما دارد و در مقابله با بسیاری از بیماری های مختلف به شما کمک می کند. اما این کل قضیه نیست، توت فرنگی کاربرد های آرایشی و زیبایی زیادی هم داردو با کمک آن می توانید از شر عیب و نقص های روی پوستتان خلاص شوید.

    1. سفید تر کردن دندان ها
    اگر دوست دارید دندان های سفیدی داشته باشید، پول و وقتتان را با رفتن به دندان پزشکی هدر ندهید. در عوض توت فرنگی بخورید و لذت ببرید! چون این میوه سرشار از ویتامین Cاست و پلاک هایی که باعث زردی دندان ها می شوند را از بین می برد.اگر هر چند وقت یک بار برای خودتان یک معجون توت فرنگی ساده درست کنید و بخورید، تفاوت زیادی را در رنگ دندان هایتان حس می کنید.

    2. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهدتوت فرنگی
    بیماری های قلبی جان افراد زیادی را می گیرد و باید آن را جدی گرفت. با تغذیه صحیح می توانید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید. توت فرنگی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و جدیدتان در نظر بگیرید. اسید الاژیک به کنترل کلسترول بد (LDL) در بدن کمک می کند و این میوه سرشار از این اسید است. همچنین ویتامین Cموجود در این میوه باعث تقویت رگ ها و شریان های خونی می شود.

    3. روند پیری را کند می کند
    عملکرد سلول ها در بدن روند پیری را ایجاد می کند، اما می توانید این روند را کند کنید. چون ما دائماً در معرض نور آفتاب و آلودگی قرار داریم، پوستمان سریع تر پیر می شود، اما با استفاده از راه های طبیعی می توانید نوعی تعادل ایجاد کنید. توت فرنگی یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد که باعث پیری زودرس می شوند، مقابله می کند. طبق مطالعات انجام شده تنها نیم ساعت تا یک ساعت بعد از خوردن این میوه ی خوشمزه، سطحآنتیاکسیدان در بدن افزایش پیدا می کند.

    4. از بین بردن آکنه
     ماسک توت فرنگی،آکنه و چین و چروک پوست را کمتر می کند. اگر به جای خوردن، آنرامستقیماًرویپوستتانبگذارید، آنتی اکسیدان موجود در این میوه تأثیر متفاوتی می گذارد. این ماسک برای تابستان که در معرض مستقیم آفتاب قرار داریدبسیار عالی است.

    5. از بین بردن کک و مک
    اکثر افراد دوست ندارند صورتشان کک و مک داشته باشد. به جای استفاده از کرم ها و لوسیون های گران قیمت از توت فرنگی استفاده کنید. وقتی آن را با مواد دیگری مثل آب لیمو ترش، خامه ترش، پاپایا یا کره شیر ترکیب کنید، به طور طبیعی روی لکه های روی پوستتان تأثیر می گذارد و آن ها را از بین می برد.

    6. مقابله با آسم و انواع آلرژی ها
    اگر از درمان دارویی آسم یا هر آلرژی دیگری خسته شده اید، درمان دیگری را امتحان کنید. توت فرنگی تأثیرضد التهابی دارد، با خوردن آن انواع علائم مثل آبریزش بینی، کهیر و آبریزش چشم کاهش پیدا می کند. مطالعات مختلف نشان داده که ابتلا به آسم با تغییر رژیم غذایی کاهش پیدا می کند.

    7. تولید هورمون شادی در بدن
    از نظر علمی افسردگی به دلیل وضعیت روحی-روانی و ذهنی به وجود می آید، اما به این معنی نیست که با استفاده از مواد طبیعی نمی توانبا آن مبارزه کرد. بنابراین هر وقت احساس افسردگی کردید توت فرنگی بخورید! چون از پیدایش غیر طبیعیﻫﻤﻮﺳﻴﺴﺘﺌﻴﻦ  جلوگیری می کند و باعث می شود خون مواد مغذی تری به مغز بفرستد. مقدار غیر طبیعیﻫﻤﻮﺳﻴﺴﺘﺌﻴﻦ در بدن، مانع از تولید هورمون شادی مثل دوپامینوسروتونین توسط غدد می شود، هورمون هایی که احساس غم و ناراحتی را کاهش می دهند.

    8. یک دسر خوشمزه با تأثیر ضد سرطان
    اگر می خواهید یک بستنی شکلاتی خانگی و خوشمزه درست کنید، حتماً روی آن چند توت فرنگی بگذارید. خاصیت آنتی کسیدانی قوی و ضد التهابی این میوه رشد تومور ها را در بدن کاهش داده و از گسترش بیشتر آن ها جلوگیری می کند.

    9. مراقبت از بینایی و از بین برنده تیرگی و پف زیر چشم
    همان طور که گفتیم این میوه در مقابله با بیماری های قلبی، آسم و سرطان، بسیار مفید است، اما برای اهداف زیبایی-آرایشی هم می توانید از آن استفاده کنید. اگر زیر چشمتان پف یا تیرگی دارد، توت فرنگی باعث از بین رفتن آن ها می شود. تأثیر ضد التهابی و قدرت سفید کنندگی این میوه یک ترکیب عالی است. علاوه بر این، ویتامین Cموجود در این میوه از بیماری های چشمی مثل آب مروارید جلوگیری می کند.

    10. میوه ای مفید برای زنان باردار
    در زمان بارداری باید توجه زیادی به تغذیه خودتان داشته باشید. اگر می خواهید نوزادتان را سالم و با آمادگی کامل به دنیا بیاورید،در زمان بارداری به اندازه کافی توت فرنگی بخورید تا ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای خود و برای رشد نوازدتان فراهم کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها تغذیه , سلامتی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان