خانه

10 نکته که هر زنی برای داشتن یک زندگی شاد باید بداند

  • در یک نظرسنجی از 900 زن شاغل خواستند که هر کاری را روز قبل انجام داده بودند بنویسند.فکر می کنید آن ها از چیزی که نوشته بودندخوشحال و راضی بودند؟ متأسفانه نه!در واقع شوکه شدند وقتی دیدند کارهایی را انجام دادند که از آن ها متنفر بودند! به عبارتی زندگی آن ها فاقد شادی بود.مقاله زیر را بخوانید تا 10 نکته که برای داشتن زندگی شاد به آن ها نیاز دارید را بشناسید.

    1.لحظات شاد را با تمام وجود حس کنیدشادی
    به جای این که همیشه نگران باشید و به خاطر هر چیزی خودتان را اذیت کنید، سعی کنید لحظات شادتان را با تمام جود حس کنید. هر چیزی که در ذهنتان است باور نکنید. افکار فقط یک مُشت فکر هستند!
    سعی کنید لذت بعضی از کارها را طولانی کنید:
    •از بو و طعم قهوه لذت ببرید یا هر چیز دیگری که می خورید و می نوشید. بهتر است که در آن لحظه تلویزیون، گوشی موبایل یا چیزهای دیگر را خاموش کنید.
    •در لحظه ی حال باشید.
    •چیزهایی را که می توانید برای داشتن آن ها سپاس گزار باشید، بنویسید.
    •در خاطرات دلپذیر و خوب غرق شوید.
    •حمام آفتاب بگیرید و خوشحال باشید که امروز به یک هدف کوچک رسیدید.
    این لحظات لذت بخش و شاد، استرس و نگرانی ها را کم می کند.

    2.ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید
    لازم نیست لیستی از تمام مزیت های ورزش کردن منظم را برای خودتان بنویسید!اما آیا ورزشی را می شناسید که افسردگی را از شما دور کند و حتی گاهی بهتر از داروهای ضد افسردگی عمل کند؟ مطالعات نشان می دهد که میزان اندورفین در مغز بعد از هر نوع ورزشی افزایش پیدا می کند. حس و حالتان بهتر می شود و احساس شادی می کنید. پس این فرصت عالی را از دست ندهید. ورزشی را انتخاب کنید که واقعاً دوست داشته باشید و همیشه از انجام آن احساس شادی کنید.

    3.ارتباطتان را با دوستان خود حفظ کنید
    آیا می دانستید تعداد دوستان و روابط اجتماعی که دارید، در طول عمر، شادی و سلامتی شما تأثیر می گذارد؟وقتی مشکل و یا استرس دارید و دوستانتان شما را حمایت می کنند، احساسی از آرامش و آسایش به شما دست می دهد.

    4.شوخ طبع باشید
    جوک گفتن یا شنیدن یا حتی تماشای کلیپ های خنده دار، شما را شادتر می کند.با این کار دردهای ناشی از ناراحتی ها و ضربه های روحی، بیماری ها و استرس های ذهنی کمتر می شود. شوخ طبعی باعث می شود شما جوانب مثبت زندگی را هم ببینید و شما را در برابر مشکلات مقاوم تر می سازد.

    5.مطالعه کردن تخیل شما را تقویت می کند
    مطالعه کردن شما را آگاه می سازد، به شما کمک می کند خیالبافی کنید، شما را به موقعیت های عجیب و غریب می برد و در واقع یک راه فرار فوق العاده است. یک لیست از کتاب هایی تهیه کنید که شما را به اهدافی که از مطالعه دارید برساند. هرگز فراموش نکنید که کودکانتان را هم از همان کودکی به مطالعه کردن تشویق کنید که آن ها هم لذت مطالعه کردن را تجربه کنند، به خاطر:
    •آگاهی
    •تفریح و سرگرمی
    •الهام گرفتن
    •حس کنجکاوی

    6.برای خود یک الگوداشته باشید
    بسیاری از افراد در حرفه خود نیاز به یک مربی یا الگو دارند که آن ها را راهنمایی و هدایت کند، آموزش داده و تشویق کند. این یک راه کاربردیبرای پیشرفت است.کسی را پیدا کنید که در زمینه های مشابه شماتجربه و سابقه داشته باشد. البته شاید خیلی سریع نتوانید تمام نقاط ضعف و نیازهای خود را پیدا کنید، اما به هر حال سعی کنید وقتی با آن ها صحبت می کنید، واضح و شفاف به آن ها توضیح دهید که در نتیجه مشاوره با آن ها به چه نتیجه ای رسیدید.

    7.یک سرگرمی یا کار مورد علاقه برای خودتان پیدا کنید
    بهترین راه این است که یک سرگرمی یا کار مورد علاقه یا هیجان انگیز برای خودتان داشته باشید: ورزش، هنر، ادبیات، پخت و پز یا هر کار دیگری. چون کاملاً در آن فعالیت غرق شده و مجذوب آن می شوید و احساس جاری و فعال بودن می کنید. از همه بهتر اینکه وقتی در حال انجام آن کار هستید متوجه گذشت زمان نمی شوید. این یکی از بهترین دستور العمل ها برای رسیدن به شادی است.

    8.عزت نفس خودتان را پیدا کنید
    آیا می دانستید در مغز قسمتی وجود دارد به نام قشر کمربندی قدامی که به خصوص در ساختن افکار منفی و شک و تردیدهای شما راجع به زیبایی، استعدادها و هوشتان فعالیت می کند؟ این بخش از مغز در زنان بزرگ تر از مردان است! بنابراین از نظر عصب شناسی یک توضیح علمی برای تمام آن شک و تردید هایی که عزت نفس شما را از بین می برد وجود دارد! بهترین راه برای مبارزه با این مشکل این است که شروع کنید به مطالعه درباره زنان قهرمانی که با وجودتمام سختی ها به اهدافشان رسیدند. به مرور شما می توانیدافکار منفی را از خودتان دور کنید و شروع به تحسین و ستایش خودتان کنید.چیزهایی را که مجلات راجع به فلان هیکل یا فلان قیافه می گویند فراموش کنید، فقط کافی است لباس هایی بپوشید کهبه فرم بدنتان بیاید.

    9.روابط را فراموش نکنید
    عمل جراحی، پول یا چیزهای دیگر چقدر می تواند شما را خوشحال کند؟ زنان در جوامع غربی مجبورند برای داشتن ظاهری زیبا، موفقیت در شغل، ازدواج، داشتن خانه ی مستقل و .... کارهای بسیار پیچیده ای را انجام دهند.اما این نگرش مادی گرایانه یک عامل مهم را نادیده می گیرد. شادترین زنان آن هایی هستند که درگیر روابطشان هستند (خانواده، همسر، دوستان و ..) و به آن اهمیت می دهند. در این صورت دیگر بیش از حد نگران این نمی شوید که لباس یا کفشی که می پوشید مناسب فلان جا هست یا نه، چون درگیر مسائلی بسیار مهم تر از این ها می شوید.

    10.سپاسگزار باشید
    زنان شاد اکثر اوقات قدردان و سپاسگزارند. ممکن است کتاب ها و مجلات بسیاری در این زمینه داشته و یا خوانده باشید، اما نکته اصلی اینجاست که این طور فکر کنید که زندگی یک هدیه گرانبها است و تا جایی که می توانید همیشه سپاسگزار باشید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان