خانه

10 ویژگی یک مرد واقعی در روابط عاطفی


  • بعضی از زنان فکر می کنند که یک "مرد واقعی" اصلاً وجود ندارد، یا پیدا کردنش غیر ممکن است. خیلی از آن ها هم اصلاً  دنبال چنین مردی نیستند. از طرف دیگر بعضی از مردان فکر می کنند که تعریفی از یک "مرد واقعی" هستند، در حالی که بعضی دیگر چنین حسی را ندارند.
    نکته مهم این است که: مردانی که فکر می کنند که بسیار به تعریف "مرد واقعی" نزدیک هستند، و آن هایی که فکر می کنند نیستند، هر دو اشتباه می کنند!
    اگر می خواهید بدانید طرف مقابلتان در یک رابطه عافطی، یک مرد واقعی هست یا نه، به کارها و عملکردش دقت کنید. یک مرد واقعی خیلی متفاوت از پسرهای خودخواه و ناپخته که در اطرافتان زیاد می بینید و هیچ فرقی هم با هم ندارند، رفتار می کند. در واقع مانند یک جنتلمن رفتار می کند، (البته نه فقط در چند ماه اول آشنایی). چنین مردی، در یک رابطه عاطفی، رفتار و کردار بسیار خوبی دارد، طوری که شما اول از همه عاشق رفتار و کردارش می شوید.

    1.به همسرش عشق می ورزد و به خاطر خود واقعی اش به او احترام می گذارد

    شاید همیشه نتواند رفتارهای عاشقانه داشته باشد، اما همسرش را از صمیم قلب دوست دارد، نه فقط جسم، دارایی ها و موقعیتش را، بلکه تمام وجودش را دوست دارد، با تمام خوبی ها و بدی ها. می داند همان طور که الان همسرش زیبا و جوان است، این زیبایی به بتدریج محو می شود. به خاطر همین روی عشق و توجه اش به زیبایی واقعی یک زن که در احساسات و شخصیتش آشکار است، تمرکز می کند. با همسرش مثل یک خانم و با عزت و احترام رفتار می کند و بالعکس از او نیز انتظار عشق و احترام دارد.

    2. کاملاً به رابطه اش متعهد است

    هرگز خیانت نمی کند. به شریک زندگی اش وفادار است و می داند برای این که یک رابطه سالم و پایدار بماند، باید سخت تلاش کرد. تنها به همسرش عشق و محبت می ورزد و متعهد است. می داند برای ثبات رابطه، هر دو نفر باید تلاش کنند و صداقت داشته باشند. می توانید به او اعتماد کنید. چون به شما وفادار خواهد ماند.

    3. از نظر جسمی و احساسی از همسر خود محافظت و حمایت می کند

    نه این که یک زن نتواند از خودش محافظت یا دفاع کند، اما یک مرد واقعی همیشه در کنارش حضور دارد، به روش های مختلفی از او حمایت می کند، امنیت مالی، آرامش دادن و دلداری در شرایط سخت، کاری می کند تا همسرش حس کند همه چیز خوب پیش می رود. اگر لازم باشد، برای دفاع از همسرش در برابر افراد مزاحم و متجاوز، دستِ بزن خوبی دارد! البته او قبل از هر اقدامی اول فکر می کند. تا وقتی از تمام جزئیات و مسائل مربوط به موضوعی، مطمئن نشود، هرگز اقدامی نمی کند. عملکرد و حرکات او حساب شده است و سنجیده و مطمئن عمل می کند. تخلف و خطا از هر نوعی هرگز از او سر نمی زند. با ملاحظه و با فکر است و با همه با مهربانی رفتار می کند.

    4. تمام نیازهای جنسی و روحی همسر خود را برآورده می کند

    به تمام نیاز های جنسی و روحی همسرش واقف است. در هر کاری معتدل است، می داند که همسرش چقدر دوست دارد از او تعریف کند. با همسر خود درباره موضوعات هدفمند و پر مفهوم درباره زندگی یا مسائل دیگر، برنامه هایشان درباره آینده و جوک ها و مسائل خنده دار حرف می زند تا لحظات کنار هم بودن را پر عشق و زنده نگه دارد. رفتار و عملکردهای او به قدری هوشیارانه، پخته و بجاست که باعث جذاب شدن شخصیتش می شود.

    5. همیشه در هر کاری پیشقدم شده و رابطه را مدیریت می کند

    یک مرد واقعی می تواند رابطه را به خوبی مدیریت کند، البته در کنار همسرش و با کمک او. اما مدیر و رهبر واقعی رابطه خودِ اوست. با مسائل و مشکلات با قاطعیت برخورد می کند. منتظر نمی ماند تا همسرش مسائل را حل کند. اگر در حل مسئله یا مشکلی مطمئن نباشد، از کسی کمک می گیرد یا مشورت می کند. بعضی از مردان چنین ریسکی را قبول نمی کنند و ترجیح می دهند مدیریت کل رابطه با آن ها نباشد، چون دوست ندارند بعداً مورد انتقاد قرار گیرند، ولی یک مرد واقعی این گونه نیست. یک مرد واقعی مسائل و مشکلات را با روش های خودش حل می کند.

    6. اهلِ عمل است و توانایی تصمیم گیری در شرایط سخت را دارد

    می داند که مردان واقعی باید قاطع باشند و تصمیمات درستی را در رابطه بگیرند. گرفتن هر تصمیمی را به همسرش واگذار نمی کند. موقع تصمیم گیری، اول سعی می کند دیدگاه ها و عقاید خود را درک و بررسی کند (و نقطه نظرات افراد دیگری که به آن قضیه ربط دارند)، برای تصمیم گیری به نظرات دیگران خوب گوش داده و انعطاف پذیر است. به دنبال کنترل کردن افراد نیست، بیشتر ترجیح می دهد برای بهبود وضعیت خود تلاش کند. اگر تمایلی به تصمیم گیری درباره موضوعات مختلف ندارید، احتمالاً فرد کم رویی هستید یا اعتماد بنفس پایینی دارید و از اشتباه کردن می ترسید، باید بدانید که زنان اصلاً مردهای ضعیف النفس، بزدل و دو دل را دوست ندارند.

    7. مسئولیت اعمال و تصمیمات خود را به عهده می گیرد


    کسی را (به خصوص همسرش را) سرزنش نمی کند و اشتباهات خود را گردن کسی نمی اندازد، سعی نمی کند از اشتباهاتش دفاع کند. وقتی اشتباه می کند به راحتی به آن اعتراف کرده و معذرت خواهی می کند، از اشتباهش درس می گیرد و سعی می کند آن را اصلاح کند. گفتن "متأسفم" برایش سخت نیست. می داند که با گفتن این کلمه چیزی از مرد بودن او کم نمی شود! در حقیقت گفتن این کلمه نشان دهنده این است که اعتماد بنفس، شهامت و صداقت پذیرش اشتباهاتش را دارد و به دنبال اصلاح آن هاست.

    8. همیشه افکار و عقاید خود را بیان می کند

    از صحبت کردن درباره افکار و عقایدش نمی ترسد. اگر با چیزی موافق نباشد بدون هیچ ترسی "نه" می گوید. درباره موضوعاتی که با آن ها راحت نیست بدون این که خونسردی خود را از دست بدهد، با شما صحبت می کند. رک است و شخصیت متعادلی دارد. با شما در جایگاه یکسان و برابر با خودش صحبت می کند. بعد به شما اجازه می دهد تا خودتان نتیجه گیری کنید و هر کاری را که دوست دارید انجام دهید. نه این که بی تفاوت باشد یا رفتار مناسب با زنان را بلد نباشد، فقط ممکن است در همه موارد با همسرش موافق نباشد. او می داند مردی که همیشه "بله" می گوید یک مرد واقعی نیست.

    9.در برابر همه از رابطه اش دفاع می کند

    گاهی اوقات دوستان، خانواده و حتی غریبه ها سؤالات ناجور و نامناسبی درباره رابطه می پرسند یا حرف های ناجوری راجع به رابطه اتان می زنند، مثلاً این که "شما اصلاً به هم نمی خورید"، اما یک مرد واقعی در برابر این حرف ها می ایستد و از حقانیت و درستی رابطه اش دفاع می کند، حتی وقتی بین رفقا و هم سن و سالانش باشد. این مطلب نشان می دهد که او می تواند همه جا و در حضور دیگران درباره خود و عقایدش صحبت کند، یا از همسرش دفاع کند و مثل یک مرد پخته و بالغ عمل کند.

    10.فعالیت و سرگرمی های دیگری نیز برای خود دارد

    در کنار رابطه و خانواده اش، به یک یا چند کار دیگر نیز علاقمند است، برای خود سرگرمی های خاصی دارد.  زندگی او فقط در رابطه اش خلاصه نمی شود. به شما نیز فضای کافی می دهد تا بعضی وقت ها تنهایی و حریم خصوصی خود را داشته باشید، شما نیز باید همین کار را بکنید. او یک مرد با اعتماد بنفس، فعال و بلند همت است. یک مرد واقعی است!


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان