خانه

10راهکار ساده برای غلبه بر ریخت و پاش های خانگی

  • چه چیزی می تواند شما را از شلوغی های آزار دهنده و ریخت و پاشیدگی معمول در امان نگه دارد ؟ یک کد بانوی واقعی بودن کافی است ؟یا یک خدمتکار خانگی می تواند راهکار مناسب تری باشد ؟ مابا چند پیشنهاد ساده می توانیم مشکل شما را حل کنیم در این مطلب 10 پیشنهاد ساده می تواند برنامه ریزی شما را برای خلاص شدن از به هم ریختگی خانه تان بیش از پیش کاربردی کند.

    1- از آشپزخانه به عنوان یک هدف استفاده کنید
    وسایل کوچک به ظاهر بی اهمیت ، گاهی اوقات می توانند کمک بزرگی برای برنامه ریزی هر چه بهتر باشند فراموش نکنید که آشپزخانه، قلب خانه است. نصب یک وایت بورد در آشپزخانه می تواند در برنامه ریزی خرید شما کمک بزرگی باشد شما می توانید روی این تخته آنچه را که باید از سوپرمارکت بخرید،یادداشت کنید.
    2- برای هر وسیله جای مخصوصی تعیین کنید
    همه ما چیز های مخصوصی داریم که جای مشخصی ندارند و همواره در اطراف مان پراکنده اند در نتیجه بیشتر اوقات برای پیدا کردن آنها دچار دردسر می شویم وقتی هم که تصمیم می گیریم دور وبرمان را از این چیزها خلوت کنیم در یکی از کشوها را باز میکنیم، دیگری را در کمد می گذاریم و آن یکی را هم درست روی صندلی میز تحریر رها می کنیم برای اینکه یک موضوع به همین سادگی سبب یک جروبحث اعصاب خرد کن در خانه تان نشود لطفاً برای وسایلی از این دست یک جای مشخص پیدا کنید.
    3- جایی را برای ارتباط خانوادگی در نظر بگیرید
    به یک نقطه مشخص در خانه تان فکر کنید نقطه ای که تبدیل می شود به مرکزی برای ارتباطات  کل خانواده جایی که بتواند اطلاعات روزانه را به هم منتقل کنید و از آنچه که در طول روز برای هر کدام از شما اتفاق افتاده صحبت کنید آشپزخانه می تواند محل مناسبی برای این منضور باشد چرا که معمولا این قسمت از خانه پر ترافیک ترین بخش منزل است برای این کار یک تقویم خانوادگی درست کنید و با آهن ربا روی در یخچال بچسبانید آنچه که در این تقویم نوشته می شود می تواند درباره این چیزها باشد : قرارهای خانوادگی ، میهمانی هایی که باید خانوادگی بروید برنامه ناهار روزانه بچه ها تلفن هایی که باید بزنید و ...

    4- به دنبال راه حل هوشمندانه برای انبار کردن وسایل اضافی باشید
    می توانید در هر اتاقی از منزل برای خود یک انباری بسازید به خصوص اگر در خانه از فقدان انباری رنج می برید یک پرده زیبا را انتخاب کنید و در فاصله چند قدمی از دیوار ، پرده را از سقف آویزان کنید در فضای پشت پرده می توانید وسایلی را که همیشه نباید در دسترس شما باشد جای بدهید و فقط در مواقع لزوم به سراغ شان بروید می توانید مقابل پرده را با بعضی از وسایل و لوازم مثل مبلمان و آباژور پر کنید تا انبار مخفی شما هرگز به چشم نیاید سعی کنید از هر وسیله ای برای انجام چند کار مفید استفاده کنید پیشنهاد فوق به خصوص در خانه هایی که فضای پرت آن زننده به نظر می رسد می تواند بسیار کار ساز واقع شود.

    5- روزانه 15 دقیقه را صرف تمیز کاری کنید
    اگر می خواهید گردو غبارروی اسباب اثاثیه منزل تان تلنبار نشود ، اگر می خواهید هنگام راه رفتن انواع اقسام خرده ریز های روی سرامیک و فرش زیر پایتان نیایند تمیز کاری منزل خود را به یک عادت روزانه تبدیل کنید به جای اینکه هر 3 ، 4 روز یک بار 2، 3 ساعت (و چه بسا بیشتر) وقت صرف تمیز کردن منزل خود کنید روزانه وفقط 15 دقیقه را به گرد گیری ، جاروبرقی و کارهایی نظیر این اختصاص دهید.

    6- وسایل ضروری را در جای مشخص و کنار هم قرار دهید
    هیچ چیز عذاب آورتر از گشتن بالا و پایین کمد (برای پیدا کردن ماشین حساب ، کاغذ و قلم و وسایلی نظیر این) نیست ، راه حل ، اما بسیار ساده است همه وسایلی که در این زمینه می تواند مورد نیاز شما باشد ، یکجا جمع کنید حالا همه این وسایل ضروری را در یک قوطی یا جعبه قرار بدهید و جعبه مزبور را در نزدیک ترین فاصله از میز کار خود بگذارید تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید به همین سادگی.

    7- جایی برای وسایل امانتی مشخص کنید
    چطور ؟ خیلی ساده یک نقطه که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید را مشخص کنید یک قفسه چوبی یا فلزی مثل کتابخانه در آن نقطه قرار دهید می توانید وسایلی مثل تلفن همراه کلید ها یا هر چیز دیگری که خودتان فکر می کنید باید مرتب گذاشته و برداشته شود را در این قفسه جای بدهید حتی می توانید از این قفسه به عنوان فضایی استفاده کنید که وسایلی را که بصورت قرضی از دوستان تان گرفته اید (مانند کتاب یا هر چیز دیگری) در آن بگذارید تا یادتان نرود آنها را به صاحب اصلی اش باز گردانید.

    8- کاغذها را فایل بندی کنید
    برای اینکه همه چیز مرتب باشد اوراق مربوط به هم را در دسته های جداگانه فایل بندی کنید روی هر کدام از فایل ها به عنوان اوراقی را که در آن نگه می دارید بنویسید به عنوان مثال فایل قبض های پرداختی را از دعوت نامه های مدرسه فرزندتان جدا کنید و منو های غذا را هم در فایلی جداگانه نگاه دارید.

    9- با رخت های چرک چکنیم
    گرفتن یک سبد در دست و گشتن اتاق به اتاق خانه به قصد جمع کردن لباس های کثیف خانواده ، قطعا کار سختی است بهتر است خانم های خانه این وظیفه را بین تک تک اعضای خانواده تقسیم کنند می توانید روی یک کاغذ این موضوع را یادداشت کرده و در اتاق بچه ها و در مقابل چشمان آنها نصب کنید و در این نوشته یاد آور شوید که در هفته یک بار دوبارلباس های کثیف خود را به سبد رخت چرکها منتقل کنند.

    10- لباس ها را دسته بندی کنید
    هر سه ماه یک بار نگاهی به کمد لباس های خود بیندازید و هر کدام را که فکر می کنید به هر دلیلی برای شما قابل استفاده نیست کنار بگذارید به این ترتیب هم کمد البسه خود را خلوت کرده اید و هم مانع از انباشتگی شده اید یک راه دیگربرای سروسامان دادن به آنچه که داخل کمد لباس شما می گذرددسته بندی لباس ها طبق فصل است لباس های زمستانی و تابستانی را از هم جدا کنید و در چمدان یا کیسه های جداگانه بگذارید.

    منبع : مجله پردیس

    برچسب ها دکوراسیون ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان